Gå til innhold

Alt du kan drømme, alt det kan hende


Pjusk

Anbefalte innlegg

Velkommen alle gamle og nye lesere! :velkommen:

Da ble det en ny dagbok på meg. Jeg har vært fryktelig dårlig på å oppdatere i den forrige dagboken min, så nå håper jeg at denne nye dagboken vil gi meg motivasjon til å skrive oftere (om jeg har noe å skrive om). Her kommer jeg til å skrive om akkurat det jeg føler for, så om jeg har en dårlig dag må dere bare tåle litt syt fra meg :fnise:

For dere nye lesere så er jeg ei jente på 22 år, bor sammen med min kjære samboer og vår lille B ett stykke nord i Trøndelag :hjerte:

Håper dere vil trives i boka mi! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Min store, lille B er høyt og lavt hele dagen og mamman er sliten! Vi har jo vært veldig heldig med at han har vært så snill hele tiden (og det er han enda altså), så det er først nå jeg virkelig merker hvordan det er å være mamma føler jeg. Morgen mellom 0800-0900 vanligvis, så det skal jeg ikke klage på, men fra vi står opp er det fullt kjør hele dagen. Han har lært seg å reise seg opp etter ting nå, så han klatrer på ALT. Til og med ting som ikke står stødig når han klatrer på de (for eksempel babygymmen), så han ender opp med å falle i gulvet. Han har blitt litt stødigere nå da, så han faller ikke like lett som tidligere :) Jo, også har han forresten fått sine 2 første tenner :hjerte:

Ellers har jeg begynt å studere. Nettstudier, på heltid, mens jeg går hjemme med B.. Tror det blir veldig tøft å klare det, men jeg skal gjøre mitt beste.

Så litt syt til slutt ( :fnise: )

Jeg eeer så sliiiten i daaag! Det var morgen klokken 08 i dag, og frem til første duppen til B rundt 11 var det full fart. B klatrer som sagt på alt. Bord, dvd-hyllene, tv-bordet, stoler, sofaen, meg.. Ja, kort sagt alt han klarer å klatre på. Spesielt morsomt er det å klatre på tv-bordet og sku opp og ned lyden på tven, trykke på knapper ol. Ting han ikke har lov til, altså. Så jeg går bort og løfter han vekk, setter han på gulvet med lekene sine. Få sekunder etter er han på tur mot tv-bordet igjen. Og sånn går det til han blir lei, da kommer han krabbende bort til meg og klatrer opp etter føttene mine, fordi da skal han opp i fanget. Så plukker jeg han opp, men da skal han ikke sitte i ro i fanget. Neida, da skal han opp og stå, klatre på sofaen, krabbe i sofaen og helst rulle seg ut av sofaen også. I allefall ikke sitte i ro. Så er det dupp en times tid som jeg bruker på å studere, også er det full fart til pappan kommer hjem fra jobb i 15-tiden. Da sover han som regel en liten dupp igjen som vi bruker på å lage middag. Etter middag er det full fart til det er natta for B i 19-tiden. Eller, i utgangspunktet er det det. Ofte bruker vi en times tid på å få han til å sove også. Etter at han har sovnet bruker jeg som regel resten av kvelden på å studere. I dag klarer jeg bare ikke. Jeg har vært sliten i flere dager nå, men i dag har jeg vært på nippet til å tro at jeg ikke klarer mer. Jeg har hatt en drittdag hvor jeg har følt at alt, hele livet bare er stress. Tenker jeg skal gå å legge meg nå og håpe på at morgendagen blir bedre.

Må bare få si til slutt at jeg vanligvis er veldig fornøyd med livet, og jeg elsker sønnen min mer enn noe annet :hjerte: Han er det beste som noen gang har skjedd meg og jeg vil ikke at noen skal tro at jeg ikke burde hatt en sønn på grunn av disse tankene mine de siste dagene.

Men nå avslutter jeg her og tar kveld! God natt :)

Forresten, er det noen som vet hvordan jeg får lagt inn link til denne dagboka i signaturen min? Jeg husker tydeligvis ikke hvordan jeg gjør det lenger :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I dag har jeg en bedre dag, til tross for at det var morgen klokken 07 i dag. Men jeg fikk sove hele natten gjennom, uten å måtte opp for å putte i smokken til B i natt da. Det er det ikke hver natt jeg får :sjenert:

Jeg har fått lest litt allerede i dag, så jeg føler jeg kommer fremover i pensum nå i allefall. Skal ikke skryte på meg at alt jeg har lest sitter helt, men. I kveld skal jeg trene, så da blir det lite lesing. Derfor må jeg prøve å få lest litt mer før treningen.

-

Og der var B lagt ned for dupp igjen, så da må jeg bare si takk for meg her. Tilbake til lesingen!

Håper dere har en fin dag! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 uker senere...

Nå sitter jeg og ser God Morgen Norge og jeg får så lyst på noe søtt! Heldigvis har jeg ikke noe liggende og jeg gidder ikke bake noe, så da blir det ikke noe. Dessuten skal jeg trene i dag, så da må jeg holde meg sunn :jepp:

Jeg begynner å angre på at jeg meldte meg opp til studier nå. Jeg sliter med lesingen. I utgangspunktet skal jeg levere de første innleveringene neste uke, men jeg tror ikke jeg har sjans til å klare det. Men jeg må nok bare prøve for jeg måå klare det og jeg vil ikke henge etter.

Tja, ellers er det ikke stort som skjer. B våkner på nettene igjen nå, noe som er litt slitsomt. I natt våknet han vel 2-3 ganger tror jeg. Ene gangen var det bare å putte i han smokken og legge han igjen, andre gangen skulle han ha mat (skal begynne å bare gi han vann på natten nå), tredje gangen ville han ikke sove igjen (rundt 04). Jeg tok han opp og byttet bleie på han, og i det jeg tok av bleien tisset han selvfølgelig over hele seg. Jeg var rimelig sliten ettersom jeg slet med å sovne i går kveld, og med en gang jeg sovnet, våknet B. Heldigvis har jeg en snill samboer som kom og hjalp meg, til tross for at han skulle opp tidlig på jobb i dag .jepp:

Nå begynner det å nærme seg duppetid for B, så da skal jeg benytte tiden til lesing og oppgaveskriving.

Ha en fin dag! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 måned senere...

Jeg er her, Zia :klemmer: er bare ikke motivert til å prioritere KG når det ikke er noen andre her. Men nå er jo du her :danse:

Nå venter jeg på IKM her. Hadde litt kortere syklus forrige måned, så er ikke helt sikker på når IKM er denne mnd. Men det er bare snakk om noen dager, så jeg regner ut i fra 28 dager. I dag er jeg på dag 24, altså 4 dager til IKM. Har bestilt ett sett med tester som jeg håper kommer i morgen, så får vi bare vente å se hvor lenge jeg klarer å la dem ligge :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

I går kom det litt blod når jeg tørket meg etter å ha vært på do, men det var så lite at jeg tenkte at enten så var det festeblødning, ellers begynner jeg å spotte nå også kommer TR snart. Vel, jeg har ikke sett mer blod og jeg mistenker at jeg kanskje er gravid. Jeg har vært kvalm de siste dagene, og følt stikking nederst i magen når jeg strekker meg. Akkurat som jeg husker jeg hadde sist. Jeg måtte jo bare teste da siden jeg har billigtester liggende :fnise: Jeg ser så vidt en svaaak strek, men den er såpass svak at det kan like godt være en skyggestrek. Så jeg må vel bare smøre meg med tålmodighet litt til, til testing på fredag :jepp:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Testet med billigtest igjen. Den var også svaaakt positiv med en gang (samme som sist), men etter 4 min ser jeg at det er en rosa strek der. Fremdeles veldig svak, men den er der. Vet ikke helt hva jeg skal tro jeg. Kanskje jeg hadde EL senere enn jeg trodde? :vetikke: må vel kanskje kjøpe en CB digital for å være sikker på hva som skjer :ler: jeg var veldig sikker tidligere på at jeg er gravid på grunn av at jeg har vært litt kvalm og hatt disse stikkingene nederst i magen. Men jeg har en dårlig følelse dersom jeg er gravid. Kvalmen blir ikke værre, men heller bedre. Og med disse svake testene får jeg en dårlig følelse. Men vi får vel bare vente å se. Ikke noen grunn til å ta sorgene på forskudd :)

Legger med et bilde som er tatt etter 4 min.

post-34357-0-04748700-1354832310_thumb.j

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Testet i dag tidlig, den var positiv! Så jeg er visst gravid igjen :fnise: og kvalmen lot ikke vente på seg heller. Var veldig kvalm i dag tidlig, men har heldigvis sluppet unna å bli bestevenn med doskåla foreløpig da :ler:

Skal skrive mer senere. Skriver fra telefonen, så det tar så lang tid :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer så mye!! Så utrolig hyggelig! Jammen blir det to tette på dere da :)

Spennende å følge med videre! Håper kvalmen roer seg etter hvert :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Tusen takk, alle sammen! :klemmer:

Og gratulerer til deg også le_ofte :)

Er visst gravid igjen ja, 6 uker i dag. Begynte å tenke på at det er 6 uker igjen til uke 12, og om 7 uker er B 1 år! Herregud, tenk at jeg snart har en ettåring i hus da! Synes ikke det er lenge siden B ble født jeg :sjenert:

Kvalmen er heldigvis ikke så ille enda. Jeg er kvalm, men har sluppet unna spyingen foreløpig. Men gud så hormonell jeg er, og trøtt. Kan ikke huske at det var så ille når jeg gikk med B :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...
Annonse

[1] Category widget

Her vil jeg gjerne følge med :jepp: Husker jeg var litt i den andre dagboken din. Å nå ser jeg at du er gravid igjen :hoppe: Jeg trur vi er ganske likt i løypa også :danse:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Oioi, hva er det jeg ser!! Gratulerer så mye!!! :klemmer: Skal si dere får to tette nå da! :) Blir nok hektiskt, men sikkert også veldig stas!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

åååh, gratulerer så mye med lite knøtt i magen igjen! :)

Takk :)

Her vil jeg gjerne følge med :jepp: Husker jeg var litt i den andre dagboken din. Å nå ser jeg at du er gravid igjen :hoppe: Jeg trur vi er ganske likt i løypa også :danse:

Hei, og så koselig at du er innom :) husker deg fra den forrige dagboken min ja :jepp: så morsomt! Ser ut som om vi er veldig likt i løypa ja. Blir spennende å følge hverandre i den herlige tiden fremover :hoppe:

--

Jeg er midt i eksamenstida akkurat nå og er derfor ikke så aktiv her inne. Onsdag skal jeg til legen å høre om jeg kan få noe kvalmestillende, for den her kvalmen ødelegger dagene for meg. Det er fryktelig slitsomt å ta eksamen når man sitter og er så kvalm at man ikke vet om man skal konsentrere seg om oppgaven eller om man skal konsentrere seg om å ikke spy. Blææ, hadde glemt hvor slitsomt det faktisk var :fnise: har faktisk ikke gått opp ett gram i jula, men jeg har gått ned. Ikke så mye da heldigvis, men så var jeg ikke såå kvalm i jula heller. Men men, nå håper jeg på at jeg får kvalmestillende.

Nå skal jeg lese litt mer til eksamen. Ha en fin kveld jenter :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei, og så koselig at du er innom :) husker deg fra den forrige dagboken min ja :jepp: så morsomt! Ser ut som om vi er veldig likt i løypa ja. Blir spennende å følge hverandre i den herlige tiden fremover :hoppe:

Ja, ser du har termin dagen før jeg har, så blir kjekt å følge med :jepp:

Apropo kvalmen. Så skrev gyno ut resept på postafen til meg. Som skulle tas 3 ganger til dagen. Jeg trur den hjalp meg. Jeg var så dårlig at jeg visste nesten ikke frem eller bak... Så det kan jo være en tanke å spør om å få resept på det :jepp:

Håper du overlever likevell, å får konsentrert deg litt frem mot eksamen hvertfall :klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...