Gå til innhold

Hva bør en potensiell date/partner IKKE skrive i en nettdatingprofil?


Hilde

Anbefalte innlegg

Vi er i gang med å skrive en sak om hva man ikke bør skrive i en nettdatingsprofil, og jeg vil gjerne ha med deres innspill i artikkelen.

Hva skal til for at dere anser en nettdatingsprofil som uaktuell?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Lett å holde ren (oppbrukt humor)

Akkurat blitt ledig etter mange års ekteskap med 3-4 barn

Ikke klar for forhold, er her bare for å kikke

"vet ikke hva jeg skal skrive i profilen"

Ber om jeg selv må ta kontakt!

Anonym poster: 2bf0a756f15cd92520c4d175e77f25db

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fødet tre ganger så her trengs stor redskap!

Anonym poster: c111646382a168166ee7aa77debabdbb

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

"Er en mann i sin beste alder."

"Er en helt vanlig mann."

Overdreven bruk av smileys.

At han søker jenter/kvinner som bare er yngre enn han, men ikke jevngamle.

Anonym poster: 89c5e4e869e93d6fe2e5842b78d93d90

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nattdatingprofil? Er det batman som søker make?

Anonym poster: 03dae9e45924caf8428d242a2547267e

  • Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Noe av det verste er alle dem (og disse er det overraskende mange av) som enten direkte eller indirekte skryter på seg å være tidenes friluftsmann - "elsker turer på skaugen, gjerne en uke eller tre i strekk, teltlivet er fantastisk! "bestiger fjell på fritiden da, bare for gøy liksom.." og "løper 2 mil før frokost hver eneste dag ;)" er bare dødspinlig. Mulig det bare er meg - men jeg tenker som så at dersom mannfolka bak det antall profiler jeg har sett med tilsvarende jeg-elsker-trening-og-å-være-i-skogen-tekster skulle ha rot i påstandene sine i den virkelige verden, hadde de neppe hatt tid til å sitte foran pc-en til å begynne med.

Helt uaktuelt blir det også dersom profilen ikke har noe bilde eller noe tekst, eller dersom den lille teksten som er består av "vet ikke hva jeg skal skrive her jeg.. send meg en melding da vel!"

Det er også rimelig turnoff med mannfolk på 45+ med barn fra tidligere forhold og hele pakka, som sender meldinger av typen "du er fin *hinthint*" til 20-åringer. Ain't gonna happen..

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

"Hei, kom nettopp ut av et 4 år langt forhold og føler meg klar for noe nytt"

"Etter mange års leting etter drømmemannen på byen(?!) har jeg nå opprettet profil her i håp om å kanskje lykkes bedre"

"Skal du få meg må du VIRKELIG være noe, assa. Jeg vil ha det beste og kun det beste. Gi meg en ekte mannemann med slitt dongeri, tredager-skjegg og pen snusleppe"

"Min drømmeprins skal være mer som en gresk gud"

"I helgene fester jeg en god del sammen med mine venner som er awesome"

"Jeg kan være veldig vanskelig å ha med å gjøre, så jeg ville satt pris på en skikkelig positiv gladlaks av en mann som kan holde meg oppe når jeg har det tungt i hverdagene"

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

"Min drømmeprins skal være mer som en gresk gud"

Viss de viste litt om gresk mytologi ville de ikke ønske det, da det ville involvere beastality, voldtekt og ikke minst pykopatiske tedenser der man leker med menneskeliv for sin egen underholding.

  • Liker 14
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Generelt sett er uærlighet det verste som finnes i mine øyne. Enhver form for uærlighet er en såkalt "show-stopper".

Skriv altså ALDRI noe som ikke stemmer med virkeligheten.

En annen sak er overfladiske "krav" som beviser at personen er totalt urealistisk og/eller golddigger etc.

Endret av Steinar40
  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gud det er så mange gærninger der ute. Nå ikk jeg lyst til å bruke resten av kvelden på å se på kontaktannonser på d-date og sukker og slikt.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gud det er så mange gærninger der ute. Nå ikk jeg lyst til å bruke resten av kvelden på å se på kontaktannonser på d-date og sukker og slikt.

Gjør det! hehe Og plukk ut alle de dårlige eksemplene du finner og skriv dem her.

Uten å avsløre noen person selvfølgelig. Vil være interessant å se dette ;) hehe

Endret av Steinar40
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Uaktuelt med kvinner som skriver:

- Vet ikke hva jeg skal skrive

- Bare inne for å kikke

- Null bilde

- Kvinner som er "høye" på seg selv

- Bare er ute etter sex

- Her kommer det mer etterhvert

- etc...

En profil som ikke er litt gjennomtenkt blir forkastet med en gang her ihvertfall....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

"Hei, kom nettopp ut av et 4 år langt forhold og føler meg klar for noe nytt"

"Etter mange års leting etter drømmemannen på byen(?!) har jeg nå opprettet profil her i håp om å kanskje lykkes bedre"

Skjønner ikke hvorfor det er noe galt med disse to punktene. Jeg kunne godt, og har sikkert allerede, svart gutter som skriver dette. Er vel helt fint at de skriver at de ikke har funnet drømmedama på byen. Det sier seg jo nesten selv i og med at de er på nett? Og at de nettopp er kommet ut av et 4 år langt forhold gjør vel heller ingenting.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg liker ikke når folk ikke har bilde og ikke profiltekst. En av de største feilene du kan gjøre er å ikke skrive et ord i profilteksten.

Liker heller ikke gutter som skriver at "Jeg er som jeg er, take it or leave it. Det nytter ikke å forandre meg."

Da tenker jeg at fyren ikke gidder å ta hensyn til noen andre enn seg selv.

Eller, "Jeg vet ikke hva jeg skal skrive", "Jeg trenger hjelp til å klare hverdagen", og "jeg vil ha en jente som er slank, pen på alle måter, supersmart, aldri har gjort noe feil i sitt liv, trener hver dag, har null emosjonell bagasje og er mer perfekt enn Jesus". Folk som har urealistiske forventinger er ikke så interessante. Det som er interessant er at de gjerne ikke er særlig perfekte selv. Da tenker jeg at grunnen til at de ikke finner drømmedama, er fordi hun ikke finnes.

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Gjør det! hehe Og plukk ut alle de dårlige eksemplene du finner og skriv dem her.

Uten å avsløre noen person selvfølgelig. Vil være interessant å se dette ;) hehe

Hepp hepp!

Gikk i stedet lang tur.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skjønner ikke hvorfor det er noe galt med disse to punktene. Jeg kunne godt, og har sikkert allerede, svart gutter som skriver dette. Er vel helt fint at de skriver at de ikke har funnet drømmedama på byen. Det sier seg jo nesten selv i og med at de er på nett? Og at de nettopp er kommet ut av et 4 år langt forhold gjør vel heller ingenting.

Nei, kanskje ikke, men angående den som nettopp kom ut av et forhold vil jeg si at sjansen for å ende opp som hans eller hennes rebound er relativt høy. At du blir personen som brukes for at den som nettopp kom ut av et forhold skal få fokus på andre ting og glemme eksen sin.

Byen? Hvem er så naive at de tror menn er på utkikk etter en kjæreste eller kommende hustru på byen i helgene? Jeg vil si at så godt som alle single menn på byen primært er på utkikk etter lettvinne damer som duger for en natt. Men dette kan også bare ha noe med at jeg finner det alkoholiserte nattelivet med tilhørende kjøttmarked på byen ufattelig usjarmerende.

Endret av Pene sko...
  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke skriv det du IKKE søker, f.eks. "ønsker ikke kontakt med røykere" eller lignende. Det er helt greit at de ikke ønsker det, men da er det bedre å si i fra på PM hvis en røyker skulle ta kontakt. Det virker veldig negativt og dømmende ellers, selv hvis det ikke er ment sånn.

Ellers synes jeg man skal holde seg langt unna uærlighet, og ikke si at man elsker å gå tur i skogen hvis man bare gjør det er par ganger i året, eller si at man er veldig sosial hvis det man trives best med er å sitte inne med partneren i helgen. Det blir bare bortkastet tid for begge parter.

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...