Gå til innhold

Er du medlem i barnevognmafiaen?


Gjest Badebuksa

Anbefalte innlegg

Gjest Badebuksa

Jeg har sett et fenomen. Heldigvis gjelder det absolutt ikke alle som har barnevogn og småunger, men det er noen altså!

Nok til at jeg har lagt merke til det.

Det jeg har reagert på er særlig damer med barnevogn (sånn stor, til små babyer) i butikker.

Det er noen som tar med vogna inn i butikkene (må vel det om ingen kan passe ungen og om en er aleine osv, så det skjønner jeg), og steller den RETT FORAN f. eks et klesstativ. Så INGEN andre kan se på klærne der. Og de tar seg god tid, ser på et annet klesstativ imens.

En gang prøvde jeg å snike meg mellom barnevogna og klesstativet (så det var en liten glippe der), og istedet for å spørre om hun skulle flytte vogna så jeg kunne komme frem og få muligheten til å handle (hadde dårlig tid også! laugh.png ), så sa hun med ekkel, krass, nedlatende tonefall: "Jeg tror ikke du kommer frem der".

Sånn, drit i det, HER KOMMER JEG NÅ STÅR JEG HER, SE TIL H* Å KOMME DEG VEKK, DIN IDIOT.

Haha, kan le av det nå, men da ble jeg skikkelig sur!! Synes det var skikkelig frekt, både det å parkere den foran ting så ingen andre kunne se, og det å snakke på den måten. Kunne heller flyttet vogna noen cm da, men neeei.

Det har skjedd flere ganger også, jeg tør ikke si noe, virker så irriterte de folka. Ser så stygt på folk og. Kanskje de som gjør det bare er frekke personer?

Redd de flyr i flint og angriper meg med tåteflaska eller noe om jeg spør om de kan flytte barnevogna si fordi den står i veien.

Jeg pleier å si at det er de "HER KOMMER JEG, HER ER JEG, MEG, BARE JEG"- folkene.

Andre som har opplevd det? Eller er det et fenomen som bare oppstår der jeg er? :smilorange:

Er du kanskje en av dem selv?

(PS: Skjønner at folk vil handle bla bla, men de må også ta hensyn. Hvis jeg ser at noen vil frem der jeg står, flytter jeg meg, akkurat som de burde flytte den svære vogna si).

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

det finnes flere av de,spesielt de som gjerne går fem i bredden med hver sin barnevogn så kommer ingen forbi.

Anonym poster: 8a1e9d492bd4b59cdff4a324351df709

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skjønner ikke hvorfor så små barn skal ha så jævla digre vogner. Dersom man absolutt må handle når man må ha med seg ungen, så bør man ta litt hensyn og ikke parkere barnevognen slik at den er i veien for andre kunder.

Anonym poster: 163bbfe14f3b0402888ef1ea6abd89fa

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Fairydust

Det samme problemet er ofte å se på cafèer. Det er ingenting galt i at småbarnsmødre går på cafè, men det er utrolig irriterende når de møter 5-6 venninner som også har barn i barnevogner og de blokkerer alle utganger og bord inne på cafèen slik at man verken kommer seg ut eller frem eller noen steder.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skjønner ikke hvorfor så små barn skal ha så jævla digre vogner. Dersom man absolutt må handle når man må ha med seg ungen, så bør man ta litt hensyn og ikke parkere barnevognen slik at den er i veien for andre kunder.

Anonym poster: 163bbfe14f3b0402888ef1ea6abd89fa

Er forsåvidt enig at man skal prøve å ta hensyn, men butikker er svært sjeldent barnevogn- og rullestol vennlig, og da blir det trangt. Skulle en gang passe dattera til ei venninne noen timer og gikk i byen med vogna. Å herregud sier jeg bare... O_o

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...