Jeg har tenkt nå at kanskje en videreutdannelse vil gjøre det lettere for meg å få en jobb, men da må det være noe relatert til en kontorjobb, kan feks ikke ta videreutdannelse i miljøterapi. Her jeg bor er det universitet, men begrenset med studier. Hvis jeg skal studere en annen plass så må det være noe desentralisert. Jeg har nå lett på flere høyskoler og universiteter (ikke alle i landet ennå) og finner ikke noe jeg kan ta. Ca av alle er veldig konkrete, som feks rettet til å jobbe i NAV, familievernkontor, boligkontor eller annet. Og samtlige av de krever at man er i en fast jobb som er relatert, så jeg kan ikke ta disse studiene. Så jeg sitter igjen med ETT studie som jeg i farten ikke husker hva heter med det har med personal- og ledelse å gjøre. Tja, men jeg vil ikke være leder, personal kan jeg jobbe med. Men noen her som har peiling på noe annet jeg kan vurdere? Noe administrativt? Så det ikke blir så konkret, vil kunne ha en fordel i flere jobber, ikke bare personaljobber. Jeg skal se mer på andre høyskoler og univ. men supert hvis noen har litt peiling her
Jeg vurderer å skrinlegge denne planen og heller be NAV om en praksisplass på et kontor, for å få en fot innenfor, kan jo ikke bare peke på et kontor og si at der vil jeg ha fast jobb
Anonym poster: 2a06d050937bab6618a90f11a9148693