Gå til innhold

Hverdagen til lillegutt, mamma og mama:)


marielle171

Anbefalte innlegg

(Denne dagboken var i utgangspunkt en graviditetsdagbok men nå er babyen født. Jippi:) Men jeg vil ikke begynne en ny dagbok så jeg bare fortsetter å skrive her og skriver om hvordan hverdagen er med en liten baby:))

-----------------------

Nå har jeg fulgt så mange dagbøker her inne! Så nå må jeg nesten begynne med min egen også :)

Jeg er ei jente på 23 og har en samboer som er en del eldre. Vi har vært sammen i snart 2 år og tidlig i forholdet vårt begynte vi å snakke om barn. Hun er som sagt en del eldre så vi kunne ikke vente evig med barn.

Vi hadde egentlig snakket om at vi skulle prøve å bli gravid nå i august men jeg var litt for utålmodig så det ble nå i februar istedenfor. Hun ble gravid på første forsøk men det endte opp med en SA i uke 5. Det var en stor skuffelse men nå visste vi i hvert fall at hun kan bli gravid. Innen tre uker var eggløsningstesten positiv igjen så da ble hun inseminert engang til og nå er hun gravid i uke 21:-) Jippi!!

Og vi venter en.... LITEN GUTT!! 8.12.12 har vi termin:-) I uke 20+4 kjente jeg den allllerførste bevegelsen av lille klumpen! Det var så spesielt! Vi har ikke kjent så veldig mye enda. Vi så på ultralyd at han ligger inntil samboeren min sin rygg så han ligger langt bak. Sikkert derfor at vi ikke kjenner noe liv så veldig ofte.

Ellers håper jeg at dere har lyst å følge meg her:-)

Ps. Jeg er ikke fra Norge så noen skriveleif kan det være;)

Endret av marielle171
  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg har begynt å kjøpe litt klær i størrelse 56. Det er så mye fine ting i butikken! Det er veldig vanskelig å ikke kjøpe så mye. Akkurat nå er mine yndlings barneklærbutikker Kappahl (den Newbie serien, skikkelig fine ting syns jeg og det ser ut som kvaliteten er bra også) og Lindex. Jeg har kjøpt 3 bukser, en body, en strikket heldress og en smokk. haha! Og vi fikk tre bodyer i gave med ei venninne som bor i hjemlandet mitt og vi fikk en søt jakke og dongeribukse i størrelse 68 med mora mi. Neste uke skal vi på tur gjennom europa og min plan er å kjøpe et plagg til lille klumpen i hvert land vi kjører i :P

Jeg fant ut at hvis vi kjøper en barnevogn i mitt land så sparer vi ca 4000 kroner! (f.eks hvis vi kjøper en Stokke eller Bugaboo, Easywalker, Maxi Cosi). Det er mye penger! Svigermor har sagt at hun skal kjøpe vogn så vi betaler ikke uansett, men hun blir sikkert glad hvis hun kan spare 4000 kroner! Man får nemlig en maxi cosi cabriofix bilstol gratis sammen med vognen, og ofte en fotpose og stelleveske og tillegg er vognen mye billigere enn her. Så jeg gleder meg til å handle der borte! :bolledeig:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

åå jippi:) faktisk en person som leser dagboka mi! det var hyggelig:) Og takk for gratulasjonen! vi gleder oss skikkelig til at lillegutten kommer!

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Naaw, gratulerer med graviditeten! Så bra at hun ble gravid så fort! Husker jo jeg leste at dere ville ha barn, og det er ikke såå lenge siden, og nå vet dere alt at dere får en liten gutt :rodmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Naaw, gratulerer med graviditeten! Så bra at hun ble gravid så fort! Husker jo jeg leste at dere ville ha barn, og det er ikke såå lenge siden, og nå vet dere alt at dere får en liten gutt :rodmer:

Ja, tida går så utrolig fort! :) det virker som det var igår at graviditetstesten ble positiv, og nå er vi kommet over halvparten. Gleder meg skikkelig!. Og neste gang blir det min tur å bli gravid! :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Idag har jeg vært veldig produktiv syns jeg. Jeg har vasket hele huset og har malt noen lister og har prøvd å forberede bilferien vår. Vi reiser allerede på mandag og har egentlig ikke bestilt så veldig mange soveplasser enda. hehe Så vi er litt seint ute! Jaja, det ordner seg uansett. Nå er planen å kjøre til danmark, sove der noen netter, så noen netter i Nederland, så kjører vi videre til Paris og så tyskland, Sverige og tilbake til Norge. Blir en del kjøring men jeg syns det er gøy i bilen så det går nok bra. Så imorgen må vi kjøpe oss en graviditets-bilbelte. Vil jo ikke at det skjer noe med den lille.

Magen til samboeren er ganske stor allerede og jeg kjenner at livmora har kommet over navlen! Skikkelig kult å tenke på at det bor et lite menneske der inne !:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I dag begynner jeg på jobb halv 4 så det er deilig å ligge litt lengre i senga. Jeg har drømt så mye rart i det siste! Og det er ikke jeg som er gravid engang. Har hørt at gravide drømmer mye rart men samboeren min gjør ikke det. Av og til virker det som om jeg blir litt påvirket av hennes hormoner. Før hun ble gravid virket det som om jeg hadde en ganske stor blære og og våknet jeg aldri om morgenen av at jeg måtte tisse. Men nå våkner jeg til og med mitt på natta fordi jeg må på do! Og så engang til om morgenen. Og det kommer ikke mye heller. Virket nesten som om jeg har en urinveisinfeksjon, men jeg har ingen smerte når jeg tisser. men kanskje jeg burde ta en sånn test. Jeg jobber på sykehjem så kanskje jeg kan teste det der;) Hvis den er negativ så tror jeg at jeg kanskje blir påvirket av samboer sine svangerskapshormoner:P Om det i det hele tatt er mulig?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så koselig med dagbok! Den vil jeg gjerne følge videre :)

Gratulerer med spire! :)

Håper dere får en fin helg, og riktig god tur :)

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så koselig med dagbok! Den vil jeg gjerne følge videre :)

Gratulerer med spire! :)

Håper dere får en fin helg, og riktig god tur :)

Så koselig!! Takk for besøket i dagboka mi! :D Ser at du også har en dagbok, så da tar jeg meg en tur dit også! :) God helg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

God morgen! En liten melding før jobb! I natt drømte jeg at jeg var gravid.. skuffelsen var stor da jeg våknet for magen var helt flat:( Jeg har sånn lyst til å bli gravid selv! Planen er at jeg prøver å bli gravid når jeg er ferdig med skolen men det er ikke før om 2 år, det er så lenge til! Men det er ikke sikkert jeg ønsker et barn til før den tid for det er sikkert ganske krevende med barnet som kommer nå i desember. Ja, vi får se..

I går kjente jeg babyen igjen! Han sparket i øret mitt! haha:) Jeg holdt hodet mitt på magen til dama og da sparket han! Helt magisk følelse :) Og hun sa også at hun så at magen bevegte seg men akkurat da var jeg selvfølgelig på badet og pusset tennene så det gikk jeg glipp av.

Ellers har jeg fått sånn vondt i venstre håndleddet! Det begynner liksom på oppsida på håndleddet og hvis jeg beveger det så stråler det nedover armen. Har liksom ikke gjort noe spesielt heller. Har smurt med litt Voltaren Gel, håper det hjelper!

ha en fin dag alle sammen:)

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Idag har vi vært på en shoppingtur og vi har kjøpt en del til lille klumpen:) Det er bare så utrolig kjekt å handle søte babyting! Vi kjøpte litt flere bodyer, myke bukser, pysj, et mykt fleeceteppe (en 'babywrap'), gulpekluter og vaskekluter, olje, såpe, sjampo og slike ting fra et merke jeg er veldig glad i som kun finnes i Nederland (Zwitsal) og vi har nesten valgt barnevogn! En Teutonia Cosmo.. Den var veldig fin og god å kjøre med! Noen som har erfaringer med denne vognen?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så kjekt å se at du (endelig) har laget deg en dagbok :fnise:

Å nesten 23 uker på vei allerede. Tiden går såå fort :)

Håper dere har det fint :klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hurra, dagbok!

Skal ikke se bort fra at du kan "bli smitta" av hennes hormoner nei :fnise: artig da, så lenge dere får litt hver og ikke dobbelt opp!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så kjekt å se at du (endelig) har laget deg en dagbok :fnise:

Å nesten 23 uker på vei allerede. Tiden går såå fort :)

Håper dere har det fint :klemmer:

Jaa det var på tide med egen dagbok :P Syns det er kjekt å kunne skrive noe om graviditeten for det er ikke alltid jeg har noen å snakke om det med utenom samboeren da. Men vi har det kjempefint:) Nå er jeg hjemme hos mine foreldre og samboeren er på vei hjem til Norge. Ble ringt av henne ista bare for å fortelle at hun savnet meg.. Hun er så søt <3

Hurra, dagbok!

Skal ikke se bort fra at du kan "bli smitta" av hennes hormoner nei :fnise: artig da, så lenge dere får litt hver og ikke dobbelt opp!

Er veldig nysgjerrig om det er mulig å bli smittet av graviditetshormonene hennes:P Men kroppen kan jo også bli påvirket av andre damer når det gjelder mensen.. noen jenter for jo plutselig mensen samtidig hvis de omgås mye, så kanskje det gjelder det samme for graviditetshormoner:P

--------------------------------

Ellers har vi handlet ganske så mye i det siste! Jeg tror vi har alt av klær bortsett fra en ytterjakke og 3 pysjer og kanskje en genser. Vi har vaskekluter, gulpekluter, smokker, wallstickers og sånt.. Og jeg kjøpte den søte babyboken!! Eller egentlig to! En bok er en sånn bok der vi kan skrive når gutten begynner å gå, snakke, smile etc og den andre boka er egentlig bare en fortelling for barnet der barnet spiller hovedrollen for man skal klistre inn bildene av barnet på hver side. Kjempesøt!:)

Så nå er det de store tingene igjen: vogn, vippestol, stellebord, bilstol, klesskap, sprinkelseng, og tåteflasker, brystpumpe og sånne slags ting:) det kommer til å koste en del penger! Men vi får heldigvis vogna med svigermor og vi får noe med mine foreldre og noe med faren til samboeren. Så vi trenger heldigvis ikke å kjøpe alt selv :)

Hvilken barnevogn skal dere ha egentlig?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå har jeg bestilt SUPERsøte babytøfler på ebay!! Laget av skinn og de er virkelig superskjønne:) Kjøpte denne her med ugla: http://cgi.ebay.com/ws/eBayISAPI.dll?ViewItem&item=320835060661 og denne her: http://www.ebay.com/itm/NEW-SOFT-LEATHER-BABY-BOYS-SHOES-0-6-6-12-12-18-18-24-M-/320701129291?pt=UK_Baby_BabyShoes_BabyShoes_GL&var=&hash=item4aab46e24b.. Gleder meg til å få dem i posten!:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

I dag stod det på babyverden appen som jeg har på mobilen min at 'nå har du sikkert glemt at du er gravid. du bare er det'.. vel, det gjelder ikke for meg og jeg er ikke gravid engang! Hver dag våkner jeg og det første jeg tenker på er at min samboer er gravid. Det er bare så spesielt at det er mulig at det vokser en liten baby inni magen hennes! Og hun er bare så utrolig fin! Gravide kvinner er utrolige vakre synes jeg. Skjønner ikke menn som syns at gravide kvinner er utiltrekkende og at de ikke vil ha sex med kona si lenger fordi de ikke tenner på en slik mage. (Jeg kan tenke meg at menn syns det er skummelt og kanskje en litt merkelig tanke at det er en baby i magen og at det er derfor at de ikke vil ha sex med dama lenger.) Men men :P

Ellers ble jeg litt sjokkert idag! Jeg ventet på bussen idag og satt ved siden av en dame (40-50 år). Hun hadde allerede fått min oppmerksomhet for hun gikk rundt i en alt for kort genser og hun hadde en veldig tjukk mage som var veeeldig godt synlig. Først gikk hun inn på Narvesen for å kjøpe to store gulrotkaker. De spiste hun opp på et blunk. 5 minutter seinere gikk hun inn igjen og kom tilbake med noe som jeg ikke så hva var for hun satt med ryggen mot meg men det spiste hun også opp veldig fort. Etter det gikk hun inn igjen og hadde igjen kjøpt 2 gulrotkaker!! OMG! jeg var sjokkert! Hadde lyst å si noe om det og fantaserte litt om at jeg kanskje kunne endre livet hennes ved å si til henne at det er så usunt å spise slikt og at hun da plutselig skulle se lyset, men jeg fant ut at det ikke er min jobb å si til en voksen dame hva hun skal og ikke skal spise. men det er så synd at noen ikke klarer å styre seg selv..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I går var vi på en stor babybutikk her i byen og tittet litt på barnevogner igjen:) Samboeren har blitt litt forelsket i Emmaljunga Nitro, 2013 modellen. Det som er bra med den modellen er at man kan bytte ut svinghjulene for store vinterhjul. Så da har du svinghjulene om våren/sommeren/høsten og vinterhjulene om vinteren! Men jeg har fortsatt falt litt for Teutonia Beyou. Den har også svinghjul men der går det an å ta styret til den andre siden slik at de store hjulene blir foran og da blir det også enkelt å kjøre. Den er finere å se på men har ikke like god fjæring som emmaljunga har. Den er også litt høyere. Emmaljunga er ganske lav. Ja, vi får se..

Og nå har vi også begynt å titte litt på kommoder etc. Vi har et ganske lite bad og samboeren vil gjerne ha et brettbart stellebord på badet men det blir egentlig litt tungvint for vi kommer uansett ikke til å klappe det sammen hele tida. Så det blir mest sannsynlig slik at vi skal stelle på babyrommet. Men en vegg på babyrommet er et innebygd skap med klærne våres. de andre to veggene har en dør og det andre et vindu så det blir vanskelig å finne møbler som passer! Så vi tenker at vi kjøper en stor kommode som vi bruker som stellekommode (da har vi plass til alle klærne til babyen) og en sprinkelseng. Og så pynter vi det med fine wallstickers.

Mye å tenke på! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Åja, og i dag skal vi til jordmor!:) Vi har fått en ny en for den gamle har pensjonert seg så jeg håper hun nye er hyggelig. Lurer på hva som blir gjort på 24 ukers kontrollen? Måle magen tenker jeg, høre på hjertet og kjenne litt på livmora eller noe? Og så snakke litt? Blir gøy:) Jeg har tenkt å bli med på alle kontrollene hvis jeg har anledning. Syns det er interessant! Men i dag i bilen fant vi ut at vi tilfeldigvis begge to har tatt på oss en svart bukse og en lilla topp i samme lillafarge:P haha Så nå vil samboeren hjem for å bytte for hun syns det er flaut å ha på samme slags klær! hehe

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...