Gå til innhold

Gode Euro nettbutikker?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Euroen er nå rekordlav, mens dollaren har steget i det siste. Og pundet har kanskje holdt seg stabilt?

Det er derfor fristende å netthandle fra europeiske nettbutikker som bruker Euro.

Er det noen som har noen å anbefale, og som også har overkommerlige fraktkostnader?

Anonym poster: be84cc1f080f356609ee0d508b07ba1b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hjelper deg i utgangspunktet lite når prisen kalkuleres basert på dollar eller pund. Du må isåfall finne varer produsert i EU land som benytter Euro. Disse landene har i utgangspunktet ikke de billigste prisene fra før av heller. De rimeligste er basert i storbritannia.

Solbriller fra ekte butikker i italia kan være et unntak.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hjelper deg i utgangspunktet lite når prisen kalkuleres basert på dollar eller pund. Du må isåfall finne varer produsert i EU land som benytter Euro. Disse landene har i utgangspunktet ikke de billigste prisene fra før av heller. De rimeligste er basert i storbritannia.

Solbriller fra ekte butikker i italia kan være et unntak.

Ja, det var nettopp det jeg forsøkte å forklare: Nettbutikker som bruker Euro..

Dessverre har jeg ikke funnet noen, men håpet andre hadde. Det er vel ingen god grunn til at britiske nettbutikker skulle være rimeligst, for prisnivået i bl.a. i Tyskland er vel generelt lavere enn i Storbritania? Og ønskemålet er selvsagt varer for under 200 kr så man slipper trøbbel.

En europeisk iHerb el.l. hadde gjort seg!

TS

Anonym poster: be84cc1f080f356609ee0d508b07ba1b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du har da ebay, er selgere der som er i europa og tar betalt i euro.

Anonym poster: b34205b2667a600bd9edab07d0da0e0b

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tråden er ryddet for avsporinger. Ønsker man å diskutere euro i seg selv så får man lage egen tråd.

Yvonne (mod)

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Play.com som man før kunne handle med pund har nå gjort om slik at norge faller under Euro og må betale med euro. Det er jo ikke i utgangspunktet en eurobutikk men siden euroen er lav og man kjøper slikt som filmer og serier er det jo litt penger å spare:)

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Play.com selger fremdeles i pund om du registrerer.og velger det. Mye billigere å handle i pund enn euro hos play. Sjekk selv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Play.com selger fremdeles i pund om du registrerer.og velger det. Mye billigere å handle i pund enn euro hos play. Sjekk selv.

Dette er feil. Det var mulig tidligere, men den muligheten fjernet de for en stund siden. Derfor har jeg sluttet å bruke play.com, selv om jeg prøver meg ved jevne mellomrom for å se om de har endret på dette, siden jeg egentlig har mange hundre kjøp derfra. Synd, for det er mye dyrere hvis jeg bruker euro enn pund.

Følgende melding får man hvis man prøver seg med pund


    • Items priced in pounds can only be delivered to UK addresses.
    • Items priced in euros can only be delivered to European addresses outside the UK.
    • Electronic items, gadgets and toys can only be delivered to UK addresses.

Anonym poster: 11318e7aa8f3c4e5e9eaebfab36bbdfb

Anonym poster: 11318e7aa8f3c4e5e9eaebfab36bbdfb

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Merkelig at jeg har over 60 dvder derifra da kjøpt de siste månedene og at det var mange artikler tidligere om at det var feil at man ikke lengre kunne kjøpe i pund. Derimot er det mye annet de selger som ikke kan selges i annet enn euro.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Merkelig at jeg har over 60 dvder derifra da kjøpt de siste månedene og at det var mange artikler tidligere om at det var feil at man ikke lengre kunne kjøpe i pund. Derimot er det mye annet de selger som ikke kan selges i annet enn euro.

Jeg skal egentlig svare, siden jeg har moderert i tråden, men jeg vil gjøre et unntak her. Jeg har opplevd akkurat det samme som anonymbruker. Det er ikke mulig å kjøpe dvd'er med annet enn euro. Jeg har til og med fire forskjellige kontoer, men nei, dette er ikke mulig så lenge man skal ha varene til Norge.

Dette bekreftes forøvrig av deres regler, hvor det står følgende:

To order a product for delivery outside of the UK, you will need to change the currency on the Play.com website from sterling to Euros. Remember delivery is still FREE outside of the UK.

Mvh Yvonne :heiajente:

Endret av Yvonne
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...