Jeg forstår at TS ønsker å gifte seg om sommeren, og det er aldri feil :-). Men jeg vil allikevel slå et aldri så lite slag for andre årstider også ;-). Selv har vi valgt desember. Ikke fordi vi er så glad i vinteren, men samtidig slipper man ihvertfall å bekymre seg om der blir fint være eller ikke... Denne sommeren her hvor vi bor er jo et eksempel på at det er lite forskjell på senhøst, og midsommer :-(
Uansett. Jeg ser et par fordeler nå i ettertid over å velge desember fremfor sommeren; som nevnt så vet man at været høyst sannsynlig ikke er noe å trakte etter, og så slipper man å ta hensyn til så mange ferier hos folk, og sist men ikke minst (og dette hadde jeg ikke tenkt på, men oppdaget i planleggingsprosessen), så blir de rimeligere! Nettopp fordi vi ikke gifter oss midt i "bryllupssesogen", får vi veldig gode priser på lokale, overatting og nesten halv pris på fotograf.
Nå gifter vi oss ikke i Norge, men et annet, og godt sammenliknbart land med Norge når det gjelder både priser og klima, så jeg kan ikke tro annet enn at man kan få det samme her.
Som sagt; jeg prøver ikke å overtale til noe som helst, men min erfaring er at folk flest automatisk tenker sommer når det gjelder bryllup, uten å ta i betraktning andre gode alternativer. Vi har også fått veldig hyggelige tilbakemeldinger fra våre gjester, som har (som mange av oss) mer en nok bryllup å gå i om sommeren, så derfor sees det som et hyggelig "avbrudd" når de er på vinteren isteden.
Gratulerer med forlovelsen TS, og lykke til med planleggingen. Det er kjempeartig å drive med, men tar overraskende lite tid i forhold til hva man tror, hvis man har en god plan og gode lister. Egentlig så tok planleggingen skuffende kort tid spør du meg...
Hei!
Tusen takk for svar!
Vinterbryllup har jeg sett og de har vært nydelige!
Så det viktigste er ikke årstiden, men at dagen blir en drømmedag, slik som paret ønsket..

Jeg heller mest mot sommer/sen sommer bryllup, men ingenting er fast bestemt enda..

At det er så stor forskjell i pris på sommer og vinter bryllup har jeg ikke tenkt på..
Men det er ganske logisk, mtp at etterspørselen er lav i forhold til de typiske bryllups mnd..
Jeg er spent på hvor mye tid planleggingen vil ta og prisen (!) på bryllupet..
Jeg og min forlovede vil ha et enkelt, fint og minnerikt bryllup, men ikke alt for dyrt...

Vet at det lett blir en del tusen, men mer en 100.000 skal vi prøve å unngå..
Men jeg gleder meg veldig til planleggingen, (tror jeg gleder meg mer en min kjære, men dette er vel
en "jenteting"?)

Og jeg gleder meg til den store dagen, så klart!

Tusen takk for innspill!