Gå til innhold

Foto

Forumet er oppgradert

• Please log in to reply
535 svar på dette emnet

#1 Hilde

Hilde

Redaktør

• Admin
  • 18 795 innlegg
  • Ble med 1. jan. 70
  • Kjønn: Kvinne

Skrevet 09 juli 2012 - 13:22

Se mer informasjon her:
http://www.klikk.no/...ticle774875.ece

Denne tråden kan brukes til å stille spørsmål, melde inn feilmeldinger osv.

VIKTIG INFORMASJON FØR DU KOMMENTERER I DENNE TRÅDEN:

- Vi vil utover dagen i dag og de neste dagene, jobbe med å rette opp i feil og mangler.
- Rapporterte feil/mangler trekker jeg opp i dette førsteinnlegget. Dersom det du lurer på/vil feilmelde allerede står der, er det fint om du ikke legger inn et nytt innlegg som omhandler det samme. Dette for å holde denne tråden mest mulig ryddig.
- Dersom du opplever en feil som ikke tidligere er rapportert, er det til stor hjelp for oss om du legger med et skjermbilde, samt forteller hvilken nettleser du bruker.

KJENTE FEIL/MANGLER:

Forum:
- Ikke mulig å være anonymbruker i hurtigsvar, full editor må brukes. Å endre dette er krevende å få til teknisk, men står høyt, høyt på ønskelista, og meldt til tekniker.
- Tittelfeltet når man oppretter nye tråder er litt for bredt, slik at det går over annet innhold. FIKSET
- Feed over nye innlegg øverst på forumforsiden mangler. FIKSET
- Filtreringsvalgene man gjør under nye innlegg huskes ikke/lagres ikke. FIKSET
- Skriver man et innlegg som er lengre enn feltet med avatar/medlemsgruppe osv, så gjør teksten et rykk utover når man er forbi avatarfeltet,
- Myke opp forumet med rosa detaljer. FIKSET
- Når man velger "show all" smileys, så er det så stor avstand mellom tekst og selve smileyene, at man må manuelt forstørre vinduet for å se begge deler. FIKSET
- Gjøre kolonnen med trådtittel (første kolonne) bredere, og kolonnen med trådstarter (siste kolonne) smalere i forumrommene
- Youtubevideoer går utenfor forumbredden. Eksempel: http://forum.kvinneg...opic=580299&hl= FIKSET
- IE8problem - femte artikkelingress havner under fjerde artikkelingress, slik at forumet blir forskjøvet. FIKSET

Profil/medlem:
- Avatarene overføres fortløpende, så ikke fortvil om din ikke er synlig helt enda. FIKSET (si fra hvis du savner en avatar)
- Få inn innmeldingsdato under avatar/profilinfo i tråder FIKSET
- Mulig å få inn et lite ikon under avatar i trådene som viser om brukeren er pålogget? FIKSET
- Rotete profilvisning hvis man har mouseover i trådoversikten. Skjermbilde: Vedlagt fil  profil.jpg   126,61K   72 Antall nedlastinger FIKSET

Mobilversjon:
- Liten font. bør forstørres
- Mine innlegg mangler FIKSET
- ikke mulig å gå til siste side i en tråd uten å bla seg gjennom fra start. Slitsomt å måtte bla gjennom over 100 sider for å lese de nyeste innlegga. Samme problem har de på diskusjon.no FIKSET ("Til siste" og "Til første" vises kun ved mer enn 39 svar/2 sider i tråden. Merk: "Til siste" går ned til nyeste innlegget på siste side)
- Mangler formateringsverktøy/smileys dersom man bruker fullversjon på ipad/iphone.
- Fjerne "laster"-boks som dukker opp hvis man trykker tilbake. FIKSET
- Mangler opp-knapp
- Ipad/iphone, når man bruker fullversjon og anonymbruker dukker det opp et par br-tags. http://forum.kvinneg...

- Bruker man menyen på mobilen (øverst til høyre) så kommer man seg ikke ut av den igjen med mindre man klikker på et av menyvalgene. Burde vært mulig å fjerne menyen ved å klikke en gang til på menyknappen. FIKSET

Bloggene:
- Kolonnebredden på tekstfeltet er veldig smal, kan man gjøre avatar/profilbredden mindre og tekstfeltet bredere? FIKSET (dvs. 40px mer i hele midtkolonnen til bloggene, 90px bredere kommentarfelt nede)
- Favorittfunksjonen er borte, og erstattet av at man kan "følge" bloggene. Det er imidlertid en teknisk feil i denne funksjonen. Feilen ligger i selve IPB-systemet, og er meldt til dem. I følge våre teknikere kan vi forvente en fix fra dem, evt lager vi en fix selv. FIKSET

Noen av de viktigste NYE funksjonene:

- Forhåndsvisning av første og siste innlegg i en tråd (hold musepekeren over en trådtittel i et forumrom, og klikk på det lille runde ikonet med en pil i midten
- Mulighet for å se nytt innhold sortert på foruminnhold og blogginnhold. (Vis nytt innhold i venstremenyen, og valget "vis filter" øverst til høyre).
- Ny venstremeny
- Kontrollpanel og innboks ligger i den horisontale menyen i toppen.
  • 0

#2 Gjest_Gjest_*

Gjest_Gjest_*
  • Gjester
  • Ble med --

Skrevet 09 juli 2012 - 13:44

Hvordan vil forsiden på forumrommene se ut?

Vil det fortsatt være delt inn i

Emne Forfatter Statistikk Nyeste innlegg

Eller vil Emne og forfatter bli slått sammen slik det er på diskjusjon?
Personlig så foretrekker jeg det slik kg har det enn fremfor slik diskusjon.no har det.
  • 0

#3 Hilde

Hilde

Redaktør

• Admin
  • 18 795 innlegg
  • Ble med 1. jan. 70

Skrevet 09 juli 2012 - 13:58

Hvis jeg forstår deg rett så blir det slik som på diskusjon. Vi oppgraderer til en versjon nyere enn det diskusjon har, men versjonene er forholdsvis like.

Hvis du klikker deg inn i lenken i førsteinnlegget så ser du et skjermbilde av hvordan det blir hos oss.
  • 0

#4 Sulosi

Sulosi

B-Kjendis

• Medlem
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 6 121 innlegg
  • Ble med 21. jan. 06

Skrevet 09 juli 2012 - 17:36

Og jeg som ennå ikke har kommet over at puddeldama forsvant :sjenert:
  • 2

#5 MellonCollie

MellonCollie

B-Kjendis

• Medlem
  • 5 967 innlegg
  • Ble med 10. okt. 06

Skrevet 09 juli 2012 - 21:11

Vil det nå bli mulighet for å lagre hele tråder igjen- slik at man kan få sjansen til å lagre dagboken sin..?

Dette innlegget har blitt redigert av MellonCollie: 09 juli 2012 - 21:11

• 2

#6 Gjest

Gjest

Innfødt

• Medlem
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 47 714 innlegg
  • Ble med 14. aug. 06

Skrevet 09 juli 2012 - 22:10

Ikke lenger trådet diskusjon? Hva menes med det?
  • 0
Når livet gir deg sitroner; tilføy tequila og salt.

#7 Hilde

Hilde

Redaktør

• Admin
  • 18 795 innlegg
  • Ble med 1. jan. 70

Skrevet 10 juli 2012 - 11:57

Vil det nå bli mulighet for å lagre hele tråder igjen- slik at man kan få sjansen til å lagre dagboken sin..?

Dette tør jeg ikke svare på enda.

Ikke lenger trådet diskusjon? Hva menes med det?

I praksis ingenting for oss. Vi har ikke hatt denne funksjonen i bruk på lenge, selv om den har vært teknisk tilgjengelig. Kort fortalt betyr det at trådene har et annet oppsett enn det vi bruker i dag, der hovedinnlegget alltid er synlig på toppen, og alle svarene er sortert under.
  • 0

#8 Minya

Minya

B-Kjendis

• Medlem
  • 6 578 innlegg
  • Ble med 13. sep. 11

Skrevet 10 juli 2012 - 12:23

Rullefanen med snarvei til andre underforum på bunnen av siden, hadde vært fint å få tilbake asap.
Det er skikkelig upraktisk å måtte scrolle seg tilbake til toppen av siden for å bytte underforum.
  • 1
Ingen er ubrukelig, man kan alltids brukes som dårlig eksempel.

#9 Hilde

Hilde

Redaktør

• Admin
  • 18 795 innlegg
  • Ble med 1. jan. 70

Skrevet 10 juli 2012 - 12:28

Rullefanen med snarvei til andre underforum på bunnen av siden, hadde vært fint å få tilbake asap.
Det er skikkelig upraktisk å måtte scrolle seg tilbake til toppen av siden for å bytte underforum.

Putter det på ønskelista :)
  • 0

#10 MellonCollie

MellonCollie

B-Kjendis

• Medlem
  • 5 967 innlegg
  • Ble med 10. okt. 06

Skrevet 10 juli 2012 - 12:29

Selv om jeg er har huket av at jeg skal logge inn som skjult bruker, så står navnet mitt nå under tråden...
  • 2

#11 Hilde

Hilde

Redaktør

• Admin
  • 18 795 innlegg
  • Ble med 1. jan. 70

Skrevet 10 juli 2012 - 12:30

Men du står med

Selv om jeg er har huket av at jeg skal logge inn som skjult bruker, så står navnet mitt nå under tråden...

Men du står med en stjerne bak? Det betyr at bare du (og moderatorer) ser at du er der inne.
  • 0

#12 MellonCollie

MellonCollie

B-Kjendis

• Medlem
  • 5 967 innlegg
  • Ble med 10. okt. 06

Skrevet 10 juli 2012 - 12:31

Men du står med

Men du står med en stjerne bak? Det betyr at bare du (og moderatorer) ser at du er der inne.

Ok, da er det rett - er stjerne bak :)
  • 0

#13 Hilde

Hilde

Redaktør

• Admin
  • 18 795 innlegg
  • Ble med 1. jan. 70

Skrevet 10 juli 2012 - 12:31

Flott :)
  • 0

#14 Chelmon

Chelmon

Skravlebøtte

• Medlem
  • PipPipPipPipPipPip
  • 818 innlegg
  • Ble med 16. mai 11

Skrevet 10 juli 2012 - 12:35

Jeg synes egentlig det er en mangel at forumet ser ut som det ikke er en del av siden, altså forumet er hvitt/svart/blått, tidligere var alt rosa/hvitt/grått. Nå er det et sterkt skille over og under reklamen som ser uprofesjonelt ut Postet bilde

Savner også den gamle smiley lista (den boksen som popper opp nå har scroll på siden slik at du ikke kan se smileyen og navnet på smileyen uten å utvide boksen manuelt)
  • 6

#15 Hilde

Hilde

Redaktør

• Admin
  • 18 795 innlegg
  • Ble med 1. jan. 70

Skrevet 10 juli 2012 - 12:36

Forumet var blått før også.. :) Men den nye sorte horisontale baren er ny.
  • 0

#16 Manolo

Manolo

Sosial

• Medlem
  • PipPipPipPip
  • 492 innlegg
  • Ble med 3. mai 05

Skrevet 10 juli 2012 - 12:40

Nå ligner forumet på diskusjon.no, som jeg bevisst unngår fordi oppsettet deres er helt håpløst. Ikke bra! Uoversiktlig og brukeruvennlig.
  • 23

#17 MellonCollie

MellonCollie

B-Kjendis

• Medlem
  • 5 967 innlegg
  • Ble med 10. okt. 06

Skrevet 10 juli 2012 - 12:44

Tråder jeg har lest forsvinner fra "nye innlegg" i stedet for å markeres som lest? Blir mye vanskeligere å finne frem til ting igjen på den måten, så det likte jeg ikke.

Synes generelt det var mer uoversiktelig, men det kan såklart være en vanesak.. men synes alt går mye mer i hverandre når det ikke er ulike "fargekoder" på ting.
  • 6

#18 KaDust

KaDust

A-Kjendis

• Medlem
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 14 552 innlegg
  • Ble med 11. des. 09

Skrevet 10 juli 2012 - 12:45

ÆSJ er alt jeg har å si
  • 30

Pan, a Wanderer Plays on Muted Strings.

Treningshjørne.

Instagram.

Journal.

#19 Manolo

Manolo

Sosial

• Medlem
  • PipPipPipPip
  • 492 innlegg
  • Ble med 3. mai 05

Skrevet 10 juli 2012 - 12:46

Hvordan ser man hvilke tråder som har fått nye innlegg?
  • 6

#20 Hilde

Hilde

Redaktør

• Admin
  • 18 795 innlegg
  • Ble med 1. jan. 70

Skrevet 10 juli 2012 - 12:47

Tråder jeg har lest forsvinner fra "nye innlegg" i stedet for å markeres som lest? Blir mye vanskeligere å finne frem til ting igjen på den måten, så det likte jeg ikke.

Synes generelt det var mer uoversiktelig, men det kan såklart være en vanesak.. men synes alt går mye mer i hverandre når det ikke er ulike "fargekoder" på ting.

Du skal selv kunne endre hva som skal synes ved å bruke valget "vis filter" øverst til høyre under "nytt innhold". Hvis du f eks velger "24 timer" her, istedenfor "innhold jeg ikke har lest". Det ser imidlertid ikke ut som den klarer å huske mitt valg.. Sjekker du om det fungerer hos deg, før jeg melder det videre?
  • 0

0 bruker(e) leser dette emnet

0 medlemmer, 0 gjester, 0 skjulte brukere