Gå til innhold

Drømmerens drømmeri!


Drømmeren

Anbefalte innlegg

Hei!

Nå lager jeg sannelig meg en dagbok :) har sneket rundt lenge nå! :fnise:

Jeg blir 22 år i år og er sammen med min samboer som er 13 år eldre enn meg. Vi er på jakt etter knott nr. 2 da vi har ei frøken som blir tre år i år :) Vi flyttet sammen det året vi ble foreldre til jentungen og bori huset der samboeren min vokste opp. Vi kjøpte huset etter foreldrene hans.

Har fått diagnosen PCOS, men i følge tester og CB's fertillitetsmonitor har jeg nå hatt EL og selvsagt masse :sengekos: , etter en kur med provera og enkelkur med pergotime.

nå er det vell i første omgang bare å vente i spenning! :) kjenner jeg er fryktelig utålmodig! regner med dere kjenner til følelsen :)

Endret av Drømmeren
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Ferien er over og hverdagen har tatt overhånd igjen. Var skikkelig hardt å stå opp 05.30 i går! Såå redd for å sovne av første dag på jobb! det hadde vært kjipt.., men kom meg heldigvis opp og knallet i seng ganske tidlig i går..

Tidligvakt igjen i morgen og BLODPRØVETAKING for å se om jeg har hatt EL. Lurer på hvor lenge jeg må vente for å fa svar på prøvene.. :huh: Tror jeg har hatt EL.. eller.., kjenner meg ganske sikker på at jeg har hatt EL da.. kjente at kroppen jobbet skikkelig med det der egget! og når EL-tester og CB's fertilitetsmonitor sa det, så.. jaja, skal selvfølgelig ikke har alt for store forhåpninger da. håper tanta holder seg borte :kosteskaft::pisk: men litt usikker på timingen for :sengekos: ble to dager i forveien av EL og begge de dagene testene var positive.. :) blir spennende å se fremmover!

Kjøpte oss akvarium i dag! har lenge ønsket meg det! hadde en bolle tidligere, men der døde fisken som fluer.. Så nå blir det spennen å se! tror lillefrøken synes det blir stas også :) også har endelig bikjedyret begynt å legge på seg! etter nesten to måneder med trass og nesten ikke å ha rørt maten begynner hun å få formene tilbake :) godt å se, for ryggrad og ribbein som står ut til alle kanter er ikke det vakreste på en schäferhund..

Nå blir det å henge opp litt :husarbeid: før det blir å krype til sengs.

Go' Natt :):natti:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei!

Hektisk dag på jobb i dag, men lærer så utrolig mye! :) Er sykepleierstudent og jobber på sykehus i sommer!

Rakk ikke å få tatt den der duste blodprøven! MÅ gjøre det i morgen!! Kortvakt i morgen, men blir spennende å se om den blir så kort som oppsatt. :gjeiper:

Nå kan vinteren bare komme snart! for nå er garasjen snart fylt med ved! MEN vil gjerne ha litt skikkelig sommer først! :regn: og 10-15 grader er ikke akkurat sommervær spør du meg! VIL HA :sol: SOL!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da er jeg klar for siste nattevakta :bolledeig: så blir det et par dager med fri før det er pån igjen :)

Syklus dag 24 i dag og 8 dpo. Måtte bare teste i dag. selvsagt negativt. vet jo at det er for tidlig enda, men bare måtte.. samtidig ble det jo heller ikke med morgenurinen, etter å ha vært på nattevakt å vært på do flere ganger.. :)

Opplever masse irriterende symptomer nå om dagen..! Mye murrig, stikking og ømme bryst! men blir heller ikke overrasket om det er den der :kosteskaft: som kommer på besøk. En hel uke igjen til IKM så det blir spennende å se! kanskje dukker den opp tidligere enn forventet også.

Ha en fin lørdagskveld KGdamer! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Slenger meg på her jeg! :hallo:

Skal visst teste nesten samtidig som deg, jeg!

Heei! :) så koselig! du er hjertelig velkommen! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

aaah! :) Fridag altså! så deilig! Samboeren har begynt på jobb igjen i dag og lillefrøken er første dag i barnehagen etter ferie. ikke helt enig i at mor skulla dra fra barnehagen, men det går seg med stor sikkerhet til i løpet av dagen :) blir ikke så lang en dag ettersom at jeg har fri da, men nå har jeg godt med tid til å få unnagjort litt :husarbeid: . og å lufte hunden :)

10dpo i dag! Har egentlig veldig liten tro på at det skal ha klaffet allerede første pp, selv om vi :sengekos: et par dager før positiv el test og begge dagene med positiv el test!

har ikke vært i kontakt med gynekolog etter at jeg fikk provera og pergotime. var som sagt å tok blodprøve for å se om jeg hadde hatt el, men that's it! ikke hørt noe fra han heller.. kanskje jeg burde ringt å snakket med han? kjenner jeg blir så usikker og uvitende i forhold til dette! :unsure: Vil jo helst at det skal klaffe så fort som mulig!

ikke noe tegn til TR sålangt i allefall.. magen bruker å være som en ballong når det nærmer seg, men tenker aldri over det før TR har kommet.. tenker: "aha! det er derfor jeg har vært så oppblåst!"....

Nei! det er vel bare å komme igang med dagens gjøremål! har bestemt meg får å se etter ny dusj i dag! den vi har føler jeg at jeg ikke får sikkelig ren og får helt noia når den ikke blir det! nå VIL jeg ha ny!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Adeline*Jouvin

Syns det høres ut som du har en deilig dag, jeg.. :) Jeg føler ikke helt at jeg lever et liv eller yter maks når jeg ikke har barn. Da må man liksom gjøre noe med dagen. Jeg sitter bare å visner bort :fnise:

Hvor lenge siden er det du tok blodprøve da? Da jeg tok blodprøve for å se om jeg hadde fått el, fikk jeg nr til gynokologen min så jeg kunne sende henne en melding om jeg hadde hatt el eller ikke. Det var pga ferie og at jeg skal flytte og sånn..

Jeg syns du bør ringe. Svaret på blodprøver tar ikke over en uke en gang. Jeg har lyst til å spørre om en blodprøve til, jeg.. men det er kanskje litt unødvendig.,?

Uansett, får du ha lykke til med dagens gjøremål og kose deg med å se etter ny dusj:) Krysser fingrene for deg:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Syns det høres ut som du har en deilig dag, jeg.. :) Jeg føler ikke helt at jeg lever et liv eller yter maks når jeg ikke har barn. Da må man liksom gjøre noe med dagen. Jeg sitter bare å visner bort :fnise:

Hvor lenge siden er det du tok blodprøve da? Da jeg tok blodprøve for å se om jeg hadde fått el, fikk jeg nr til gynokologen min så jeg kunne sende henne en melding om jeg hadde hatt el eller ikke. Det var pga ferie og at jeg skal flytte og sånn..

Jeg syns du bør ringe. Svaret på blodprøver tar ikke over en uke en gang. Jeg har lyst til å spørre om en blodprøve til, jeg.. men det er kanskje litt unødvendig.,?

Uansett, får du ha lykke til med dagens gjøremål og kose deg med å se etter ny dusj:) Krysser fingrene for deg:)

Det er fem dager siden jeg var å tok den, og jeg fikk tlf nr. hvis det var noe jeg lurte på :) så det er vell ikke annet enn å ringe tenker jeg! :P

jeg vile ha spurt om en blodprøve til om jeg var deg.. selv om jeg var ganske sikker på at jeg hadde hatt el også, så er det jo en ekstra bekreftelse på at den har vært der :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

HURRA!! :danser: Har akkurat snakket med gynekologen og han bekrefter at jeg har hatt eggløsning!!!! :) Jeg er helt skjelven av glede! og litt stolt av meg selv at jeg faktisk klarte å ringe! (liker ikke å ta slike telefoner)...

Jeg får resept på ny runde med pergotime, som jeg skal hente i dag! men avventer selvfølgelig til TR dukker opp eller om jeg er så heldig at to blå dukker opp istedet. Tviler på sistnevnte, men enda er det noen dager til TR er forventet.. eller forventet og forventet.. jeg vet jo ikke helt når :kosteskaft: kommer på besøk.. men med tanke på at El var på syklusdag 16-17 burde vell ikm være like om hjørnet...

Nå er hunden min så heldig å skal få slite meg ut litt før det bærer på kveldsvakt! :)

Ha en fortreffelig dag damer! Her skinner faktisk :sol: i dag!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Adeline*Jouvin

Her var du igjen, jo!! Hehe :fnise:

Du må kose deg med både hunden og kveldsvakten i dag! Alt er mye bedre når solen skinner!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her var du igjen, jo!! Hehe :fnise:

Du må kose deg med både hunden og kveldsvakten i dag! Alt er mye bedre når solen skinner!!

Ja, her er jeg igjen! :P er litt vimsete av meg, så er litt overalt! :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

God morgen! :sol: her er vi tidlig oppe om vi vil det eller ikke.. lillefrøken sover dårlig om nettene for tida og jeg vet ikke helt hva det er.., men lurer på om hun drømmer mye. :sukk: tidlig oppe er hun i allefall!

Kveldsvakta i går var rooooolig! og jeg var skråsikker på at TR kom!! (det var i allefall det jeg bestemte meg for! :fnise: ) hadde veldig TR lignende murringer, men ikke sett noe til tanta enda! heldigvis! bruker vanligvis å ha lite symptomer på at TR kommer, men bare noe timene før :kosteskaft: ankomst. liker å kalle TR for :kosteskaft: for hvis vi legger på en en :pisk: så blir det sånn: :kosteskaft::pisk: da kan vi bare jage'a avgårde!

Det som irriterer meg er at det er ikke bare murringa som er tilstede! Av og til stikker det skikkelig i brystene og de derre der brystvortene er nesten helt uutholdelige til tider! meeen det betyr INGENTING altså! :opplyser: Tenkte nå når jeg våknet i dagtidlig at i dag, i dag skal jeg teste, men flaks for meg så hadde jeg ingen test! de kommer vel i posten i dag eller i morgen :)

Levert lillefrøken i barnehagen, luftet :hund: og den heldige vinner av enda mer :husarbeid: !! ikke nok med at vi har MASSE klær å vaske, men leker over HELE stuegulvet! og ikke minst hundehår! :kjefte: nei, det går ikke an å sitte her å syte! det er vel bare å hive seg uti det! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

ååå..! jeg som var i så godt humør i dag tidlig! :kjefte: snakk om å snu tvært om! jeg tror jeg kommer til å gåå i taket snart!!! :sur:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Adeline*Jouvin

God morgen! :sol: her er vi tidlig oppe om vi vil det eller ikke.. lillefrøken sover dårlig om nettene for tida og jeg vet ikke helt hva det er.., men lurer på om hun drømmer mye. :sukk: tidlig oppe er hun i allefall!

Kveldsvakta i går var rooooolig! og jeg var skråsikker på at TR kom!! (det var i allefall det jeg bestemte meg for! :fnise: ) hadde veldig TR lignende murringer, men ikke sett noe til tanta enda! heldigvis! bruker vanligvis å ha lite symptomer på at TR kommer, men bare noe timene før :kosteskaft: ankomst. liker å kalle TR for :kosteskaft: for hvis vi legger på en en :pisk: så blir det sånn: :kosteskaft::pisk: da kan vi bare jage'a avgårde!

Det som irriterer meg er at det er ikke bare murringa som er tilstede! Av og til stikker det skikkelig i brystene og de derre der brystvortene er nesten helt uutholdelige til tider! meeen det betyr INGENTING altså! :opplyser: Tenkte nå når jeg våknet i dagtidlig at i dag, i dag skal jeg teste, men flaks for meg så hadde jeg ingen test! de kommer vel i posten i dag eller i morgen :)

Levert lillefrøken i barnehagen, luftet :hund: og den heldige vinner av enda mer :husarbeid: !! ikke nok med at vi har MASSE klær å vaske, men leker over HELE stuegulvet! og ikke minst hundehår! :kjefte: nei, det går ikke an å sitte her å syte! det er vel bare å hive seg uti det! :)

ÅÅÅ! Misunnelig! Jeg prøvde å stå opp tidlig i dag.. men det funket ikke. Hadde en helt forderdelig ekkel drøm i natt!

:kosteskaft::pisk: Den likte jeg! Hun får bare holde seg unna! Det stikker i brystvortene dine, altså? Hmmm! Det er jo et symptom da :sjenert: Men det beste er å ikke høre på de :fnise:

ååå..! jeg som var i så godt humør i dag tidlig! :kjefte: snakk om å snu tvært om! jeg tror jeg kommer til å gåå i taket snart!!! :sur:

Nei, nei ! Hva skjedde? Bare snudde du helt om? Jeg gjorde også det i dag ....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ADVARSEL!

SYTEINNLEGG!!

Det begynte å regne, og jeg ble bare sååå ufattelig sinna på alt husarbeidet og skjønner ikke at det der mannfolket ikke klarer å løfte en finger når han er hjemme!! :kjefte::regler:

Testene mine kom i posten nå, og jeg brant av en med det samme! klarte ikke la være. selvfølgelig var den heeelt blendahvit! Tenker som så; nå er jeg 12 dpo og når det ikke begyner å være antydning til strek nå.., så er det bare å kaste inn håndkle for denne pp og starte på ny frisk når TR kommer. :)

Er jo litt usikker på hvor lang lutealfasen min er med tanke på at jeg aldri har hatt en positiv EL test før og ikke har kunnet følge med på det, men har tatt utgangspunkt i at den er på 14 dager.. ikm er på lørdag 28.7.. så det blir spennende å se hvor lang den er! Har jo hatt EL så TR burde i allefall komme!

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Gjest Adeline*Jouvin

Blææææ! Jeg skjønner det så alt for godt! Det er sånne småting som hoper seg opp. Og når en test er negativ topper det seg..

Jeg hater selv når folk sier dette, men jeg tror kanskje det psykiske har noe å si om TR kommer eller ikke.

Og det er, ettter min erfaring, vanskelig å slappe av innvendig når man er i den situasjonen. Så jeg vil ikke si at du skal slappe av og ikke stresse. Men ofte når jeg har testet da TR har tatt seg tid, har jeg bare tenkt at OK, nå kommer TR øyeblikkeilig. Og bare tenke fremover.. Vet ikke om det er noe fornuft i det jeg sier... :sjenert:

:fnise:

Føler bare jeg babler når jeg prøver å gi et råd...

Nei, du får ta deg en kopp med kaffi eller noe.. og unne deg noe godt, hehe!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Æsj.. brunaktig utflod i dag! og en goood del murringer som ikke ligner på TR i det heletatt, men det er vel :kosteskaft: som dukker opp tenker jeg! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

TR har ikke dukket opp enda! Sekretet har ikke endret seg i farge eller mengde. det er litt sånne små slimklumper. Jeg vet! ekle detaljer! murringene kommer og går litt og på kvelden i går hadde jeg ganske kraftige murringer/kramper i magen på høyre side, ganske langt nede mot lysken..

I dag er det SOOOOOOL! :sol: ute!! :) det er så deilig! men i stede for å være ute har jeg vært inne og fiklet med akvariet vi holder på å ordne istand :) dere skal få se bilde når det er ferdig! lillefrøken vil så veldig gjerne ha fisk oppi, men vi venter til i morgen slik at vannet blir riktig temperert :)

Håper TR kommer snart! litt utålmodig og vil starte med ny pp med en gang kjenner jeg! lurer på om jeg skal prøve å tempe litt denne gangen :) noen som har erfaringer de vil dele med meg?

Hva har dere spist eller skal dere spise til middag i dag damer? :) Jeg og jentungen er hjemme alene og vi blir litt lite oppfinsomme! akkurat nå gnager vi på hver vår gulerot! :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...