Sulosi skrev 14 juli 2012 - 22:00:
Få en time hos noen som kan muskler (fysio, manuell terapaut el lign). Jeg er på AAP pga slike muskler og selv når jeg tror jeg er avslappet så er jeg ikke det...
Når du er svimmel, er du mye kvalm?
Knøttet skrev 14 juli 2012 - 23:32:
Jeg er også en av de med svimmelhet uten diagnose. Heldigvis får jeg bare anfall i blant, noen ganger går det måneder mellom hvert anfall, andre ganger uker. Var til og med innlagt på sykehus uten at de fant ut noe om hvorfor ...
Huff

Håper vi begge blir helt bra! (og alle andre og seff, hehe)
Tekola skrev 15 juli 2012 - 00:05:
Jeg fikk den diagnosen i høst og var sykemeldt i noen måneder. Med kraftig hvile gikk det over, men jeg kjenner at det kommer tilbake i perioder med mye stress blant annet.
Skal sjekke med kiropraktoren min neste gang jeg er der i forhold til dette spesielle nakkegrepet/hodevridningen jeg har lest at noen har god erfaring med, men tror, som andre over meg, at det hjelper kun på andre diagnoser.
Jeg trengte mye hvile i fjor, og tydeligvis nå og. Ble kjempe dårlig av matlaging i går, kun av det
AnonymBruker skrev 15 juli 2012 - 00:24:
Jeg fikk "virus på balansenerven" etter at jeg bodde i et hus med mye fukt og mugg i over en periode. Jeg ble periodevis grisesyk, og hadde anfall av at alt "snurret" øynene mine bevegde seg i sikk sakk, spydde når jeg reiste meg opp, hadde noe blod i øret også.
Jeg fikk antibiotika kurer og fikk fra det problemer med magen..Ble jevnlig syk om vinteren, og også om våren når pollen kom som verst. Jeg ble frisk av å flytte til en bolig uten mugg. Nå 6 år etter har jeg ikke sterke plager, men om våren og vinteren har jeg perioder med noe svimmelhet, svie i bihuler og svie over øynene, toler ikke lys så godt, og må bruke lue om det er under ti pluss grader fordi jeg får utrolig vondt i ørene om det er litt kjølig.
Jeg har vært til behandling hos klinikk for alle majorstuen, og fikk veldig bra oppfølgelse der, samt også en del øvelser som jeg skulle gjennomføre.
(som å stå på en fot ved en vegg og bevege armer ut fra kroppen og rundt kroppen, samt gå mye tur og øve meg på å feste øynene på ting rundt meg.) Blir veldig lett trøtt og sliten, spesielt på ferie og når jeg gjør øvelsene..redd jeg har pådratt meg et slags trøtthetssyndrom da kroppen sliter med at jeg har bare 50% balansesans på det skadede øret.
Har også en del "dott" i ørene og mye rare surklelyder og sånt!
Er redd jeg kansje gjorde skaden verre ved å feks sove med vått hår..viktig å passe på vann og fukt i øret folkens!
Jeg ble forresten mye mer våken og opplagt av å kutte ut gjør og sukker fra kosten. Virker litt som antibiotikaen jeg fikk som behandlig for virus på balansenerven har ødelagt litt for magen.
Anonym poster: 1cc0ab441771d3d9ff3db35bf940b79e
Kjenner meg veldig igjen i deg. Har en dott i ene øret som ikke vil bort, legene vet ikke hvorfor. Daglig øresus. Får lett vondt i ørene, og spesielt i det med dotten, bruker også lue en del. Er både lys og lydsensitiv, litt til og fra men ekstra akkurat nå som svimmel. Vann i øret er veldig ubehagelig, og er veldig nøye med å ikke sove med vått hår. Har div svimmelanfall ca ukentlig siden i fjor, men de ligner på menieresanfall bare at de ikke er det pga de varer bare i noen sekunder.
Ang bolig så flyttet jeg for noen mnd siden så bor ikke der jeg bodde sist jeg var svimmel, og trur ikke at boligen har noe å si i mitt tilfelle.
Anonym poster: ae37836ba775ed1627dcc75ebae3036a