Gå til innhold

Hvordan reagerer du på vektoppgang?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Du har ikke sett en person på to år. Sist gang du så personen var han/hun relativt slank.

Så møter du personen igjen, altså to år senere. Vedkommende har gått opp ca 30 kg - du ser med andre ord at vedkommende har blitt betydelig tjukkere.

Hvordan reagerer du på dette? Hvilke tanker gjør du deg?

Vedkommende er også ung.

Anonym poster: fac642ff5bd5a8ba86b6942a6e89f910

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg har selv vært den personen som la på meg mye på kort tid, for så å møte gamle kjente igjen. Det var en veldig tøff periode som gjorde at jeg trøstet meg med mat, og jeg skammet meg veldig. Syntes det var flaut og lurte på hva folk måtte tenke om meg..

Derfor ville jeg ikke tenkt noe vondt om jeg møtte noen andre som hadde lagt på seg mye. Ved første øyeblikk ville jeg kanskje blitt litt overrasket, men ikke noe verre enn det. Folk forandrer seg. Noen blir tynnere, noen blir tykkere, og hvordan kroppen deres ser ut betyr da ingen verdens ting for meg. :)

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ville kanskje tenkt at personen befant i en periode hvor tanker og følelser ble vanskelig og utfordrende, og dermed ble mat brukt for å håndtere disse følelsene. Jeg ville aldri tenkt noe negativt.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde blitt veldig overasket hvis jeg hadde møtt på en venn som hadde gått opp 30 kilo på to år. Men hadde ikke nevn det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke for å være frekk , men jeg forundrer meg over hvordan de kan la kroppen vokse seg til den størrelsen. Tenker så at de kan mangle selvkontroll..

Men så igjen har jeg sett et par eksempler på dette. Feks bestevenninna mi, som sitter i soafen og trykker i seg ene chips-posen og smågodt-posen etter en annen, og ikke kan fatte og brgripe hvorfor hun ikke går ned i vekt. Hun trener jo.... :rolleyes:

Anonym poster: a2f160971811eb30b4a3faa8fbf9a645

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...