Gå til innhold

Vi venter på det lille knøttet vårt!


My84

Anbefalte innlegg

Da er vi endelig prøvere, og det er på tide å lage en prøverdagbok! :) Jeg er 27 år og kjæresten/forloveden min er 29, vi har vært sammen i 5,5 år nå og har det veldig bra. :rodmer: Vi bor i en leilighet litt utenfor Oslo, og er nå klare for en liten beboer til! :hjertesmil: Jeg sluttet på p-piller i februar og håper at kroppen også er klar!!

Nå venter jeg på TR, som etter mine beregninger skal komme nå i helga. Når hun har reist igjen starter første prøveperiode! :) Det er en ørliiiiten mulighet for at hun ikke dukker opp, for vi har slurvet litt med prevensjonen...det er ikke veldig sannsynlig, men man vet aldri! :) Blir spennende dette her! :happy:

Huff, syns ikke dette St.Hans været er noe å skryte av. Skulle gjerne sittet ute og grillet og kost oss i kveld, men kanskje det bedrer seg etterhvert. :sol:

Update: fikk positiv test 26.07.12! :rodmer:

Endret av My84
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Takk! :)

Venter nå spent på TR som jeg trodde skulle komme i går....den kommer nok i løpet av dagen eller morgendagen tenker jeg. Prøver å få oversikt over syklusene mine men har ikke vært så flink til å notere når jeg får TR osv, så der må jeg gjøre nå. ;) Hvis TR kommer i dag betyr det at jeg har 30 dagers syklus. Hvis jeg derimot ikke har fått TR i løpet av mandag må jeg nesten teste!!! :hoppe: Vi hadde :sengekos: natt til dag 10 i syklusen...

Ellers ble det dårlig med grilling i går, det ble kinotur for å se Prometheus isteden! Koselig det også. :Nikke: Selvom den var litt ekkel..:haar: Er vel ikke akkurat min favorittfilmsjanger, men noen ganger må man ofre seg for kjæresten! :wink: Nå står han forresten og kokkelerer en sen frokost med egg og bacon, nam! :kokk:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og der kom TR, så da er første ordentlige pp i gang! :) Forrige syklus var på 31 dager, kan ikke huske å ha hatt så lang syklus før. :klo: Lurer på om jeg skal EL-teste denne syklusen....men tror jeg kanskje venter litt med testing og bare tar det som det kommer. :) Hvis jeg regner med at jeg har 31 dagers sykluser så kommer neste eggløsning rundt 10.-11. juli.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest roseduft

Takk! :)

Venter nå spent på TR som jeg trodde skulle komme i går....den kommer nok i løpet av dagen eller morgendagen tenker jeg. Prøver å få oversikt over syklusene mine men har ikke vært så flink til å notere når jeg får TR osv, så der må jeg gjøre nå. ;) Hvis TR kommer i dag betyr det at jeg har 30 dagers syklus. Hvis jeg derimot ikke har fått TR i løpet av mandag må jeg nesten teste!!! :hoppe: Vi hadde :sengekos: natt til dag 10 i syklusen...

Ellers ble det dårlig med grilling i går, det ble kinotur for å se Prometheus isteden! Koselig det også. :Nikke: Selvom den var litt ekkel..:haar: Er vel ikke akkurat min favorittfilmsjanger, men noen ganger må man ofre seg for kjæresten! :wink: Nå står han forresten og kokkelerer en sen frokost med egg og bacon, nam! :kokk:

Lykke til med prøvingen :) er selv i pp2.. Spennende tider, og håper for alle prøvere at spira sitter så fort som mulig :fnise:

Var å så Prometheus selv for en ukes tid siden, virkelig ikke min type film heller, men hva gjør man vel ikke for kjæresten :rodmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lykke til med prøvingen :) er selv i pp2.. Spennende tider, og håper for alle prøvere at spira sitter så fort som mulig :fnise:

Var å så Prometheus selv for en ukes tid siden, virkelig ikke min type film heller, men hva gjør man vel ikke for kjæresten :rodmer:

:vinke: Hei! :)

Så spennende, er det din første? :) Ja, håper at det klaffer fort for oss! :Nikke: Er såååå babysjuk :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest roseduft

:vinke: Hei! :)

Så spennende, er det din første? :) Ja, håper at det klaffer fort for oss! :Nikke: Er såååå babysjuk :fnise:

Ja, min første! :) forhåpentligvis 1 av 2 :fnise:

Hva med dere? Første? :) Ønsker du mange barn? :)

Veeeldig spennende tid og nervepirrende med denne ventinga :ler:

Driver du med noen "hjelpemiddler" for å prøve å hjelpe til at spira sitter?

Selv har jeg startet med Folat for en god mnd siden, drukket grapefrukt juice og hoste saft denne pp..som visstnokk skal hjelpe svømmerene raskere til egget :ler:

Og det å ligge 20-30 min med en pute under rumpa etter sex for å hjelpe enda litt til at svømmerene kommer seg inn i livmora :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, min første! :) forhåpentligvis 1 av 2 :fnise:

Hva med dere? Første? :) Ønsker du mange barn? :)

Veeeldig spennende tid og nervepirrende med denne ventinga :ler:

Driver du med noen "hjelpemiddler" for å prøve å hjelpe til at spira sitter?

Selv har jeg startet med Folat for en god mnd siden, drukket grapefrukt juice og hoste saft denne pp..som visstnokk skal hjelpe svømmerene raskere til egget :ler:

Og det å ligge 20-30 min med en pute under rumpa etter sex for å hjelpe enda litt til at svømmerene kommer seg inn i livmora :fnise:

Det er min første også! :) Har lyst på 2 eller 3 barn, får se hva jeg tenker etter å ha fått den første! :fnise:

Foreløpig har jeg bare begynt med folat og multivitamin, men tenkte kanskje å prøve grapefruktjuice også! :Nikke: Og det med å ligge stille med noe under rumpa etter sex har jeg også tenkt til å gjøre. :fnise: Ser sikkert kjempesmart ut tenker jeg!

Ellers er jeg litt bekymra i forhold til jobben, for det er en del ting her jeg ikke får lov å gjøre når jeg er gravid. Så jeg må si ifra med en gang jeg får positiv test, og det er jo litt kjipt...men men, bedre det enn at man utsetter barnet for noe skadelig. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest roseduft

Det er min første også! :) Har lyst på 2 eller 3 barn, får se hva jeg tenker etter å ha fått den første! :fnise:

Foreløpig har jeg bare begynt med folat og multivitamin, men tenkte kanskje å prøve grapefruktjuice også! :Nikke: Og det med å ligge stille med noe under rumpa etter sex har jeg også tenkt til å gjøre. :fnise: Ser sikkert kjempesmart ut tenker jeg!

Ellers er jeg litt bekymra i forhold til jobben, for det er en del ting her jeg ikke får lov å gjøre når jeg er gravid. Så jeg må si ifra med en gang jeg får positiv test, og det er jo litt kjipt...men men, bedre det enn at man utsetter barnet for noe skadelig. :)

Har troen på at en pute under rumpa i 20-30 min hjelper godt til, dersom livmor tappen er litt bakovervendt eller slik.. Uansett så får jo svømmerene en rusjebane og 30 min på seg til å svømme rundt mens man ligger der stille, og forhåpentligvis når egget og presser seg inn :ler:

Krysser hvertfall fingre og tær for at spira sitter på pp2 :) håpet er sterkt, men forventer ingenting, og nekter å kjenne etter på symptomer !!

Ja, kan skjønne du føler det er kjipt ang jobb, men det viktigste er jo deg og ditt barns helse som er førsteprioritet :)

Gleder meg til å se om dere klaffer denne mnd :jepp:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Har troen på at en pute under rumpa i 20-30 min hjelper godt til, dersom livmor tappen er litt bakovervendt eller slik.. Uansett så får jo svømmerene en rusjebane og 30 min på seg til å svømme rundt mens man ligger der stille, og forhåpentligvis når egget og presser seg inn :ler:

Krysser hvertfall fingre og tær for at spira sitter på pp2 :) håpet er sterkt, men forventer ingenting, og nekter å kjenne etter på symptomer !!

Ja, kan skjønne du føler det er kjipt ang jobb, men det viktigste er jo deg og ditt barns helse som er førsteprioritet :)

Gleder meg til å se om dere klaffer denne mnd :jepp:

Rutsjebane er bra! ;) Har også hørt at det er lurt å bruke en stilling der de får kortest mulig vei å svømme, bakfra skulle visstnok være bra... :fnise:

Jeg håper vi begge slipper å vente lenge på å få spiren til å sitte!! Sikkert lurt å ikke henge seg for mye opp i symptomer, men tror det kan bli vanskelig for meg å la være! :ler:

Det går nok greit med jobben, det som er litt dumt er perioden mellom EL og IKM der man ennå ikke kan teste. Får bare prøve å holde meg mest mulig unna de tingene jeg ikke bør gjøre som gravid, uten å avsløre at vi prøver. ;)

Hvor lenge er det til du harr IKM da? :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest roseduft

Huff, skikkelig humør syk igår!! Har null kontroll, lei meg, sint, frustrert og glad om hverandre! Skikkelig slitsomt! Ble mest lei meg, og mistet all tro på at spiren sitter denne mnd..for humøret var helt likt en mnd tilbake, og da trodde jeg det var gravidhormoner, men den gang ei :ler:

Veldig vanskelig å la være å kjenne etter som du sier, merker det godt nå som el er over (tror jeg hvertfall). Kjenner stikkninger og slik, og det stakk godt igår kveld når jeg nøys! Men alt dette har jeg kjent på før, så sier til meg selv at jeg skal skjerpe meg og ta meg sammen. Svaret på om spiren sitter får jeg til ikm uansett, så må bare smøre meg med tålmodighet og leve så normalt jeg kan frem til da :)

Ikm rundt 8juli.. det er en syklus på 24dager. Men min har variert alt fra 21-26 sisste halve året, så ikke godt å si..du har ikm til helga? :) men kan være en ørliten sjangse for at spira sitter allerede eller? Har du følt deg noe anderledes denne mnd? Klem :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Huff, skikkelig humør syk igår!! Har null kontroll, lei meg, sint, frustrert og glad om hverandre! Skikkelig slitsomt! Ble mest lei meg, og mistet all tro på at spiren sitter denne mnd..for humøret var helt likt en mnd tilbake, og da trodde jeg det var gravidhormoner, men den gang ei :ler:

Veldig vanskelig å la være å kjenne etter som du sier, merker det godt nå som el er over (tror jeg hvertfall). Kjenner stikkninger og slik, og det stakk godt igår kveld når jeg nøys! Men alt dette har jeg kjent på før, så sier til meg selv at jeg skal skjerpe meg og ta meg sammen. Svaret på om spiren sitter får jeg til ikm uansett, så må bare smøre meg med tålmodighet og leve så normalt jeg kan frem til da :)

Ikm rundt 8juli.. det er en syklus på 24dager. Men min har variert alt fra 21-26 sisste halve året, så ikke godt å si..du har ikm til helga? :) men kan være en ørliten sjangse for at spira sitter allerede eller? Har du følt deg noe anderledes denne mnd? Klem :)

Ikke gi opp håpet ennå! :) Man trenger jo ikke kjenne symptomer heller selv om spiren sitter! Men det er klart all denne ventinga og usikkerheten kan gå utover humøret. Jeg hadde ikm forrige helg, TR kom på mandag. Jeg kjente stikninger og var fryktelig oppblåst og begynte å innbille meg at jeg kunne være gravid, selvom det var heeelt usannsynlig. :fnise: Ble litt skuffa allikevel..Det positive er at jeg skal på festival til helga, og da kan jeg ta meg en øl eller to. ;)

Har visst litt ujevne sykluser jeg også, fra 28-31 dager. Litt vanskelig å vite når el er da, jeg pleier ikke kjenne det. Så her må vi bare kjøre på med mye :sengekos: denne prøveperioden. ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Gjest roseduft

Huff og huff, jeg er skikkelig oppgitt og har aldeles ikke troen på at spira sitter. Ønsket er så sterkt, så da får vel kroppen motsatt effekt og nekter bli gravid.. har sagt jeg ikke skal kjenne etter på symptomer, men det er lettere sagt enn gjort!

Har du vært gravid før..? Dere er i pp1? :)

Ja du får kose deg på festivalen i helga og være klar til å prøve igjen etter tr :jepp:

I og med at EL kan variere sånn, og EL tester i seg selv ikke alltid er til å stole på sånn sett, så er det jo logisk og lurest å kjøre på hver dag vil jeg tro :ler:

7-10 par lykkes innen 3 mnd dersom de har sex hver dag :lur:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har du vært gravid før..? Dere er i pp1? :)

Ja du får kose deg på festivalen i helga og være klar til å prøve igjen etter tr :jepp:

Nei, har aldri vært gravid før. Vi er i pp1 nå ja, men forrige måned så hadde vi ubeskyttet sex på et tidspunkt som vi trodde var trygt, noen dager etter tr. Men man kan jo faktisk bli gravid da også. Og siden tr var noen dager for sen så begynte jeg å lure på om jeg faktisk kunne være gravid. Og det hadde jo bare vært koselig det! ;) Men den "ordentlige" prøvinga starter nå! :)

Gleder meg til festival på fredag, men det er meldt skikkelig regnvær på fredag! :( Typisk!! Må jo gå i fullt regntøy og gummistøvler, blæh... Men men, Rihanna kommer jo og det må jeg bare få med meg. ;)

Driver og drømmer om å bestille en tur til varmere strøk nå, har så lyst på litt ordentlig sommer!! :sol: Men det koster jo en del, og vi har allerede reist litt i år...men nå har jo skattepengene kommet. :lur:

Har dere noen sommerplaner? :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest roseduft

Nei, har aldri vært gravid før. Vi er i pp1 nå ja, men forrige måned så hadde vi ubeskyttet sex på et tidspunkt som vi trodde var trygt, noen dager etter tr. Men man kan jo faktisk bli gravid da også. Og siden tr var noen dager for sen så begynte jeg å lure på om jeg faktisk kunne være gravid. Og det hadde jo bare vært koselig det! ;) Men den "ordentlige" prøvinga starter nå! :)

Gleder meg til festival på fredag, men det er meldt skikkelig regnvær på fredag! :( Typisk!! Må jo gå i fullt regntøy og gummistøvler, blæh... Men men, Rihanna kommer jo og det må jeg bare få med meg. ;)

Driver og drømmer om å bestille en tur til varmere strøk nå, har så lyst på litt ordentlig sommer!! :sol: Men det koster jo en del, og vi har allerede reist litt i år...men nå har jo skattepengene kommet. :lur:

Har dere noen sommerplaner? :)

Masse lykke til, og krysser fingrene for at det klaffer for dere fort ! :)

Festivalen blir nokk bra uansett regn eller ikke, så lenge du kler deg skikkelig med regntøy og gummistøvler ja.. Litt av sjarmen på å være på festival ;)

Ja..skal til Spania! :D Reiser neste uke. 2 uker på ferie med min kjære - gleeeder meg !!

Shoppe, sole seg og spise god mat og bare slappe heeelt av :D

Blir ikke alkohol da, sånn just in case det faktisk spirer noe der inne.. :lur: men vil få tr på ferien hvis ikke..så da kan jeg drikke sorgene bort :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Masse lykke til, og krysser fingrene for at det klaffer for dere fort ! :)

Festivalen blir nokk bra uansett regn eller ikke, så lenge du kler deg skikkelig med regntøy og gummistøvler ja.. Litt av sjarmen på å være på festival ;)

Ja..skal til Spania! :D Reiser neste uke. 2 uker på ferie med min kjære - gleeeder meg !!

Shoppe, sole seg og spise god mat og bare slappe heeelt av :D

Blir ikke alkohol da, sånn just in case det faktisk spirer noe der inne.. :lur: men vil få tr på ferien hvis ikke..så da kan jeg drikke sorgene bort :ler:

Åååå, Spania høres deilig ut! Heldige deg! :) Vi har ikke så mye planer for ferien ennå, men jeg har begynt å titte litt på restplass.no...;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...