Gå til innhold

Første gang på festival


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

I sommer skal jeg på min første ordentlige festival(og jeg skal sove i telt på campen) og jeg har derfor noen spørsmål som jeg håpte dere erfarne festivalfolk kunne svare på :gjeiper:

Hvordan gjør dere det med barbering? Jeg har veldig svarte hår på føttene og under armene, og jeg synes håret vises nesten etter en dag etter barbering. Vet jo at det blir lite dusjing på festival så....

Har dere også noe tips fine og enkle festivalfrisyrer? Føler jeg kommer til å ha håret i en strikk hele uka, uff :fnise::snurt:

Og når jeg drikker så må jeg veldig mye på do. Så hvordan kan jeg være "godfull" på konsert, uten å må gå på do hele tiden?

Har dere noen andre gode festivaltips, som dere vil dele med meg og andre så gjerne sleng med de også :D

Stooor klem fra ei jente som gleder seg kjempe mye til sin første festival :klemmer:

Anonym poster: 8c244abc1618a3af2725b34437d36ff0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Noen festivaler hat eget dusj telt, vannet er kanskje ikke det varmeste, men mann blir rein, og du får mulighetn til å barbere deg. evt, går å voks beina og armene, noen dager før du går på festival.

hvis du alikevel skal ha håret i strikk, så prøv med ulike fletter, bruk klemmer i stede for strikk, prøv litt ulike frisyrer før du går på festivalen, la noe hår henge ned, mens resten festes i en klemme/strikk.

Ha med deg intimservietter, ansiktsservietter og våt servietter.

Desverre har jeg lite råd angående toalett besøk, gå på don år du må, prøv å drikke vann innimellom alkoholen.

Husk å pakke med deg tøy for både fint og dårlig vær og sko uten hæler,

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis du holder deg skikkelig lenge før du går på do første gang etter å ha begynt å drikke, kan blæra bli litt mer utholdene utover festivalen. Fungerte for meg :) Ta med våtservietter!

Anonym poster: 21e636ab4ce19ec0d67488a39c056cc2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hår : jeg pleier å ha det i en ball på hode. enkelt å ser fint ut. eller andre måter å sette det opp på.

ha med tørr sjampo.

våtservietter er greit å ha med og antibakterie gele eller noe.

det har vært flere som har blitt fra stjålet ipod og pcer og mobiler. når det har lugget i teltet uten tilsyn. så ikke ta med ting du er redd for å miste som pc å sånn. å det du tar med må du huske å passe godt på!

Anonym poster: a486ac92b0cb1536209fbc98210168bb

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Epiler eller voks leggene før du drar. Å barbere seg i dusjen på festival er ganske upopulært, siden det ofte er lang kø på dusjene.

Foskjellige fletter er jo veldig praktisk da, så slipper du at håret floker seg. Når det gjelder do så har jeg ikke noe annet råd enn å holde deg til vin og unngå øl. Ta med skikkelig varme klær, selv om det er meldt pent vær fordi det blir fort veldig kjølig på natten og du skal jo være ute da og :)

Ha en fin festival!

Anonym poster: be0d0ad8c39a77fb42cacae02ee98b9a

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Obligatorisk pakkeliste:

- Varme klær (det er kaldt om kvelden når du skal sove)

- Regntøy (Jeg var på Roskilde i 2007. Nuff said)

- Tørrsjampo

- Solkrem

- Sko som er behagelig å gå i

- Gaffatape

- Luftmadrass

- Intimservietter + vanlig våtservietter

Når det gjelder håret ditt vet jeg av erfaring at man går mest med håret opp. Øv deg på forskjellige fletter (fiskebein f.eks. Finner videoer på Youtube), og ta med en dougnut som du enkelt kan fikse en fresh frisyre med. Saltvannsspray er lurt å ha, da får man fall i håret, pluss at man føler seg litt fresh med vann i håret.

Man kan lett barbere vitale deler av kroppen (utenom bikinilinjen kanskje), i campen. Bare ha litt vann i en dunk ved siden av til å skylle vekk barberskummet etterpå :) Og apropos, fyll vann i vannflasker PÅ KVELDEN FØR DU LEGGER DEG. Det å stå opp klokka halv ni om morgenen og det er 60 grader i teltet ditt, du er fyllesyk fra ville helvete, og det er 40 min kø på vannstasjonene... NOT FUN.

GLED DEG, festival er det gøyeste som finnes. Jeg er på Roskilde hvert år, og det er den beste uka i året spør du meg :biggrin:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

- Voks leggene og armhulene før du drar på festival, så slipper du å tenke på det når du er der. På Hovefestivalen går det an å dusje, men det er styr å gjøre det hver eneste dag. Dessuten er det ganske ekkelt og skittent der...

- Ta med en hatt og/eller lue som du kan bruke, så slipper du å tenke på håret. Ellers funker fiskebeinsflette og dott bra. Ta med tørrshampoo.

- Våtservietter er et must! Ha med antibakterielle servietter, servietter til å fjerne sminke og servietter til å ta en kattevask hvis du er svett.

- Angående alkohol har jeg ikke et godt råd. Prøv å drikke vin i stedet for øl, eller eventuelt ta et par shots og dermed mindre øl og vin.

- Ta med regntøy, men IKKE paraply. Gummistøvler og regnponcho er tingen.

- Pakk sakene dine i separate plastposer i bagen/sekken. Da har du styr på hvor de forskjellige sakene ligger (en pose for undertøy, en for bukser/shorts og en for topper), og klærne blir ikke gjennomvåte dersom det regner.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest gjest17

Som flere har nevnt tidligere, ikke glem støvler! Var helt utsolgt i hele Roskilde by i 2004, hehe. Var forøvrig siste gang jeg var på festival :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis du holder deg skikkelig lenge før du går på do første gang etter å ha begynt å drikke, kan blæra bli litt mer utholdene utover festivalen. Fungerte for meg :) Ta med våtservietter!

Anonym poster: 21e636ab4ce19ec0d67488a39c056cc2

Generelt dårleg plan...kan bli lettere inkontinent av det der.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mange bra tips ja:)

Jeg har samme problemet som deg, blæra fylles ganske fort opp!

Jeg var på Roskilde og doene ble temmelig raskt fulle, i tillegg var vi langt unna doer noen ganger når vi satt og drakk, og jeg orka ikke fly frem og tilbake til de hele tiden, og jeg var også litt redd for å ikke finne veien tilbake :P

SÅ, jeg bare tissa der vi var. Helst bak teltet eller inni noe buskas da.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Generelt dårleg plan...kan bli lettere inkontinent av det der.

Hvor har du det fra?

Anonym poster: 21e636ab4ce19ec0d67488a39c056cc2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjøp deg slike greier, ligner på kremmerhus, som gjør at jenter kan stå og tisse. Kjempesmart når doene har lange køer og da kan du bare stå bak et tre eller noe uten å måtte dra av deg alt og flashe stumpen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ha med antibac.

Greit med sko som er vanntette som f.eks. Goretex. Husk smertestillende. Varmt tøy. Regntøy.

Anonym poster: c60fc549ac0ff02f5d76344281147732

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Raggy

Har du et par Dr martens støvler så har du de opptimale festivalskoene og du behøver ingen andre. De er vanntette så du holder deg tørr og de har jerntupp slik at du ikke får vondt visst du skulle bli tråkket på på konsert. Stilig er de også både til shorts, bukser og tights.

På festival så pleide jeg å stå opp grytidelig, ca kl seks, for å gå å dusje. Da er det sjelden kø og jeg kan ta det med ro også tusler jeg tilbake i teltet å sover uten bekymringer for kø og kaldt vann :) ikke no problem å barbere leggene i dusjen.

Mitt beste tips er å alltid ha nok vann, fyll opp flasker å ta med deg til teltet hver gang du er ute å går. Blæreproblemene fikses elegant med å tisse bak en busk, litt guffent men med litt promille og ikke minst mange andre som gjør det samme så går det helt fint. Ha med antibac og papirservietter i veska! :)

Ei pakke knekkebrød og tubeost er godt å ha liggende på lur.

Ta med en presenning visst det er meldt regn, presenningen legger du inne i teltet slik at tingene dine holder seg tørre, for regner det mye så blir det til slutt vått i teltet..

God tur!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

- Voks leggene eller bruk Veet hårfjerningskrem før du drar.

Flere nyttige pakketips:

- Dopapir. Var nesten alltid tomt for det på Hovecampen året jeg var der.

- En liten vannkoker og te/kaffe/rett-i-koppen etc.

- Skjøteledning. Er som oftest lang kø på ladestasjonen og med skjøteledning blir du alles bestevenn.

- Pledd er veldig godt å tulle seg inn i når temperaturen synker om kvelden.

- Campingstol.

- Varmeflaske og/eller ullsokker. Varmeflaske er gull verdt!

- Klær med glidelåslommer.

- Ei stor bøtte. Meget praktisk og kan brukes til så mangt. Tips: Fyll opp bøtta med vann, salt (masse salt!) og isbiter (isbiter kan sikkert kjøpes på butikken ved campen), og legg drikkevarene oppi. Blandingen trekker kjapt ut varmen fra drikken og gjør at den holder seg kald resten av kvelden ;)

- En GOD balsam og hårbørste.

EDIT: skriveleif

Endret av Infantata
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...