Gå til innhold

Fortvila far, mor nekter meg samvær!


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Mor har starta ny jobb, kjøpt ny hus og planlegger ekteskap..Ja, rett og slett tatt seg vann over hodet.

Vi siden vi gikk fra hverandre klare avtaler på samvær, annen hver helg torsdag til mandag og en kveld i uka fra torsdag til fredag.

Men jeg har alltid samarbeida og hjulpet til om det har vært behov for å bytte eller å ha sønnen min ekstra, men siden november ifjor har det vært fryktelig mye bytting og omgjøring på avtaler. Dette skaper utrygghet for min sønn og gjør at jeg og min samboer aldri kan planlegge noe, derfor har jeg nå sagt ifra om at jeg ikke lenger kan følge hennes turnus ifht jobb, opppussing, turer til utlandet osv. da fikk jeg til svar at sønnen min ble boende fast hos henne med begrenset samvær til meg!

Dette er ikke første gang hun bruker sønnen min mot meg, for ca 1 år siden ville hun reise til sør-amerika med han i 6 månder!!!

hvilke rettigheter har jeg?

Hva gjør jeg om sønnen min ikke er på sfo når jeg ska hente han neste torsdag?

jeg vil ikke lage unødig oppstyr rundt han. Jeg har også prøvd uttalige ganger å kommunisere som voksne mennesker, uten særlig hell. Hver hun får "nei" av meg så blir det trusler og masse styr.

familievern kontoret har også vært inni bildet mer enn en gang!

Kan noen værsåsnill komme noen råd om hvordan jeg kan løse dette på en fredlig måte og fortelle meg om mine rettigheter?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Ingen som har råd eller tips til saken eller hvor jeg eventuelt ska søke istede?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Uff, jeg har i grunn ikke noen spesielle tips å komme med. Med vil bare si at jeg føler med deg :klemmer:

Hadde jeg vært i din situasjon ville jeg kanskje kontaktet en advokat som har dette som hovedområde.

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har dere skriftlige avtale på at dere har delt omsorg?

kan jo gå rettens vei, men den er jo litt vel lang og stor prosess

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har dere skriftlige avtale på at dere har delt omsorg?

kan jo gå rettens vei, men den er jo litt vel lang og stor prosess

Vi har en muntlig avtale som har vært grunnlag for mitt samvær med sønnen min.

Muntlige avtaler gjelder like mye som skriftlign dog dem er vanskligere å bevise, men etter 4år med dette som grunnlag for samvær så er det nok av vitner itilfelle en rettsak!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du skal hente barnet ditt som vanlig og gjennomføre samvær som vanlig. Om hun forsøker seg på å korte inn samværet eller endre det på noen måte vil jeg anbefale å ikke gå inn i noen diskusjon med henne. Vær bestemt og si klart ifra at "jeg forholder meg til den avtalen vi alltid har hatt som er fra ...dag til ...dag". Om hun forsøker å diskutere henviser du henne til en mekler og sier at om hun ønsker endringer så kan dere snakke om det på kontoret. Ferdig!

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Har en venn som har opplevd det samme som deg for noen år siden. Det ble etterhvert uholdbart og førte til utrygghet for barnet samt krangler mellom mor og far.

De løste dette med advokater der alt ble regulert i detaljer. Ferier, fridager, hvis at, om at osv. Tror han nevnte at det var 13 sider i avtalen.

De er begge to veldig fornøyde med avtalen nå, og de krangler aldri om samvær lengre, samt at barnet har forutsigbarhet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for svar!

Jeg har aldri krangla om samvær, jeg og min samboer legger alle våre planer og prosjekter slik at det passer med samværet.

Jeg kommer til å kontakte familievern kontoret idag og kreve haste møte.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan ikke skjønne at noen virkelg vil og kan synke så langt at de straffer far med å nekte samvær, psykopat!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Møt opp som vanlig på torsdag. Ettersom jeg skjønner, har hun foreløpig bare truet med å ta fra deg samvær? For all del, det er ille nok, men heldigvis er slike trusler sagt i affekt i mange tilfeller nettopp det; trusler. Dersom han ikke er der når du kommer for å hente han må du dokumentere at mor saboterer den avtalen dere har. Send en tekstmelding til henne på stedet der du informerer om at du er der for å hente, men at barnet ikke er der. Siden du henter på SFO vil også de som jobber der kunne bekrefte at du faktisk har vært der for å hente barnet. Dersom hun fortsetter å sabotere samværet ville jeg, i tillegg til ny runde på familievernkontoret, ikke nølt med å kontakte advokat. Da får du gode råd om hvordan best forholde deg videre. Ikke gå inn i noen kontrontasjoner med mor, bare si at du forholder deg til avtalen. Jeg vet godt hvor vanskelig det er å forholde seg til en vrang og helt urimelig forelder, og det koster mye å ikke synke ned på samme nivå noen ganger. Men tenk på barnet, og oppfør deg som den voksne i situasjonen. Lykke til!

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...