Giacomo_P skrev 17 mai 2012 - 17:53:
Mange av de metodene Helsehilse promoterer er farlige, savner dokumentasjon, og har ingen ting med virkeligheden å gjøre. Måden hun promoterer det på er villedende, og kan føre til at folk ikke oppsøker nødvendig og adekvat helsehjelp som faktisk vilde ha hjulpet dem. En hver som har gått på skole burde forstå at det meste av dette er bare tull - men det er pakket ind på en måde som gjør at mange faktisk tror på det. Det findes ikke fnugg av bevis. De forklaringsmodellene som presenteres er så fulde av feil, at det er en gru. Elementær fysikk og kjemi trosses over en lav sko, men allikevel falder folk for det. Helsehilde demonstrerer egentlig bare tydelig at hun ikke har forstått noe av hvordan hverken kropp eller naturlover fungerer. Å pakke det ind som en "personlig reise" er bare usmakelig. Hun burde heller ha satt seg ind i hvordan kroppen faktisk fungerer, i stedet for å legge ud på et hadsk korstog mod helsevesenet, som kun er destruktiv for alle parter.
At Trine Grung ikke ser det problematiske ved dette, og ikke tar sitt redaksjonelle ansvar alvorlig, er faktisk temmelig alvorlig.
All honnør til Dr. Pernille Nylehn, som nokså systemtisk har plukket fra hverandre det hele. Men naive mennesker lures stadig.
Mange av de metodene hun promonterer har fått meg frisk. Ikke fordi at hun promoterte det, men fordi jeg gjorde det på egenhånd. Hadde det ikke vært for leverrenser, detoxer og kosthold, så hadde jeg ikke eksistert i dag. Jeg slapp medisinsk behandling av gallestein som gjorde ME til et enda større mareritt ved hjelp av leverrens. Mulig du ikke har hatt gallesteinsanfall før, men det sies at det er mer smertefullt enn fødsel. Det sies at det eneste som kan gi det minste lindring når anfallene er som værst, er å gå frem og tilbake. Men når man ikke er i stand til å en gang løfte huet fra puta, så er sier det seg selv hvor sant et mareritt det er. Et par totalt smertefrie renser, og jeg har ikke hatt problemer med gallestein siden. Jeg foretrekker vitterlig den måten fremfor medisinering eller operasjon.
Pernille Nylehn bør åpne sine horisonter og slutte å gå med skylapper, og jeg skjønner godt hvorfor mennesker kritiserer helsevesenet. Det er gjerne vi som ikke har fått hjelp av helsevesenet og tvert i mot har fått hjelp ved å følge andre metoder som gjør dette. Vi gjør det ikke uten grunn.