Gå til innhold

et spørsmål om fremskrittspartiet og trygd


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

http://arbeiderpartiet.no/Aktuelt/Nyhetsarkiv/Andre-partier/Frp-vil-skape-nye-klasseskiller

sitat

"- Jeg har nå forstått Frp-koden. Det er å si en ting og gjøre noe annet, og tilsløre virkningene av politikken sin.

I sin tale snakket Hagen varmt om minstepensjonistene. Det han ikke sa var at Frp vil gjøre neste generasjon til minstepensjonister. Partiet vil at alle skal få en grunnpensjon, og så må man finansiere tilleggspensjonene selv."

sitat slutt

så det betyr at jeg som er ung ufør vil få flere 1000 kr MINDRE i trygd siden trygden min består av nettopp grunnpensjon+tilleggspensjon.

Da er det all grunn til å håpe at det blir rød-grønt flertall i 4 nye år!!!!

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

FRP har faktisk en del jeg er enige med dem i, men den sosiale profilen er i mine øyne heller tvilsom. En kan faktisk ikke bruke mer ressurser/penger på alt uten å øke skatte -og avgiftstrykket, dette er bare valgflesk.

Ironisk nok er det også gjerne de som har mest å tape på FRP i maktposisjon som avgir stemme til partiet, med andre ord de som er avhengige av dirverse stønader og/eller er lavtlønte.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

mange tusen kroner mindre i trygd hvis fremskrittspartiet og høire får rent flertall: HJELP!!!!

I spania er det egentlig høyresiden som har makten siden den sosialdemokratiskte partiet der tilsvarer partiet høyre her i Norge. Det politiske sentrum i Spania er lenger til høyre enn i Norge.

Jeg husker det sto i et nummer at tidsskriftet "Aftenposten Innsikt" at "sosialistene i Spania fører en politikk Høyre i Norge bare drømmer om".

fritt gjengitt fra meg.

(husk også at diktatoren Franco som hadde makten til han døde i 1975 var sterkt høyreorientert: det er fakta. I Tyskland så kan man velge om man vil stå i folketrygden eller om man vil ha privat forsikring?? Uansett så er ikke Tyskland så ille som Spania tenker jeg fordi det høyreekstreme styret der tok slutt i 1945 og tyskerne har tatt ett mer grundig oppgjør med Hitler enn Spania har tatt med Franco.

sitat fra den engelske wikipedia om Franco: "In 2002, José Maria Aznar's conservative government had voted against proposals to remove street names, statues and other symbols of the Franco era.[60]")

så det er ganske provoserende når de som er ledere av henholdsvis Krf(Knut Arild Hareide) og Venstre(Trine Skei Grande)i debattprogrammet "Debatten"(ikke den som gikk igår, men den som gikk forrige uke)på NRK påstår at det er venstresiden som har makten i Spania. Det er ikke sant!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Jørgen

Det er litt vel mange som bare får penger her i landet. En venninne som er alenemor og jobber 100 % klaget over at en venninne av henne igjen som jobobet 50 % fikk 25 000 i mnd utbetalt fra NAV. Hun sitter igjen med mer penger enn hun ville gjort om hun hadde jobbet 100 %.

Det er noe galt med systemet.

Jobber man ikke bør man få så man klarer seg, men ikke så mye mer. Det er for dyrt, jobber selv med pensjon og det er utrolig hvor mye uføre koster skattebetalerne. Det er så man ikke tror det er sant, spesielt unge uføre. De bidrar med så å si ingenting, men skal ha penger utbetalt hele livet. Hvor kommer disse pengene fra, tro? Dette kan umulig gå i lengden.

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er litt vel mange som bare får penger her i landet. En venninne som er alenemor og jobber 100 % klaget over at en venninne av henne igjen som jobobet 50 % fikk 25 000 i mnd utbetalt fra NAV. Hun sitter igjen med mer penger enn hun ville gjort om hun hadde jobbet 100 %.

Det er noe galt med systemet.

Jobber man ikke bør man få så man klarer seg, men ikke så mye mer. Det er for dyrt, jobber selv med pensjon og det er utrolig hvor mye uføre koster skattebetalerne. Det er så man ikke tror det er sant, spesielt unge uføre. De bidrar med så å si ingenting, men skal ha penger utbetalt hele livet. Hvor kommer disse pengene fra, tro? Dette kan umulig gå i lengden.

den venninnen du snakker om har jobbet tidligere. Jeg er ung ufør og får ikke 25000 kr mnd.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Jørgen

den venninnen du snakker om har jobbet tidligere. Jeg er ung ufør og får ikke 25000 kr mnd.

Hun har ingenting med uførhet å gjøre, poenget var at hun fikk mer penger siden hun jobbet 50 % enn hun ville fått om hun hadde jobbet 100 %. Hovedgrunnen er selvsagt at hun er alenemor til tre barn. Det er noe galt når det lønner seg ikke å jobbe.

For uføre derimot koster det utrolig mye penger. Om en ufør f.eks. får 200 000 i året fra vedkommende er 25 år, så vil denne personen totalt sett gjennom livet belaste skattebetalerne for ca. 10 millioner kroner i dagens kroneverdi. Og se vi på hvor mange uføre vi har, så er det klart at dette koster enorme summer. Økonomien vår klarer dette i dag, men neppe for all framtid for å si det mildt.

På sikt vil det dessverre ikke være rom for å gi personer som ikke jobber mer penger enn at de ikke får så mye mer enn de trenger for å klare seg.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hun har ingenting med uførhet å gjøre, poenget var at hun fikk mer penger siden hun jobbet 50 % enn hun ville fått om hun hadde jobbet 100 %. Hovedgrunnen er selvsagt at hun er alenemor til tre barn. Det er noe galt når det lønner seg ikke å jobbe.

For uføre derimot koster det utrolig mye penger. Om en ufør f.eks. får 200 000 i året fra vedkommende er 25 år, så vil denne personen totalt sett gjennom livet belaste skattebetalerne for ca. 10 millioner kroner i dagens kroneverdi. Og se vi på hvor mange uføre vi har, så er det klart at dette koster enorme summer. Økonomien vår klarer dette i dag, men neppe for all framtid for å si det mildt.

På sikt vil det dessverre ikke være rom for å gi personer som ikke jobber mer penger enn at de ikke får så mye mer enn de trenger for å klare seg.

fortsetter å stemme SV jeg :)

gjør det pga at jeg trenger den trygden jeg får.

det du skriver minner meg veldig om den gamle propagandaplakaten for nazistenes eutanasiprogram:

“60000 Reichsmark kostet dieser Erbkranke die Volksgemeinschaft auf Lebenszeit. Volksgenosse das ist auch Dein Geld!”

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Jørgen

fortsetter å stemme SV jeg :)

gjør det pga at jeg trenger den trygden jeg får.

det du skriver minner meg veldig om den gamle propagandaplakaten for nazistenes eutanasiprogram:

“60000 Reichsmark kostet dieser Erbkranke die Volksgemeinschaft auf Lebenszeit. Volksgenosse das ist auch Dein Geld!”

Litt spesielt å trekke paralleller til nazisme når man konstaterer hvor ufattelig dyrt pensjon og spesielt uførepensjon er, og hvor tvilsomt det vil være at samfunnet har råd til dagens NAV-budsjett på sikt. Hitler var mannen bak familiebilen, og man nevner ikke Hitler til enhver person som er ute etter å skaffe seg en familiebil.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Litt spesielt å trekke paralleller til nazisme når man konstaterer hvor ufattelig dyrt pensjon og spesielt uførepensjon er, og hvor tvilsomt det vil være at samfunnet har råd til dagens NAV-budsjett på sikt. Hitler var mannen bak familiebilen, og man nevner ikke Hitler til enhver person som er ute etter å skaffe seg en familiebil.

jo lenger til høyre du kommer, desto nærmere kommer du nazisme. sånn er det. Høyresiden kommer ALLTID til å forsøke å kutte midler til de svakeste i samfunnet. Kanskje rart for deg, men ikke for meg. :Hehe:

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

jo lenger til høyre du kommer, desto nærmere kommer du nazisme. sånn er det. Høyresiden kommer ALLTID til å forsøke å kutte midler til de svakeste i samfunnet. Kanskje rart for deg, men ikke for meg. :Hehe:

må bare presisere at jeg er fullt klar over nyansene i dette :)

http://en.wikipedia.org/wiki/Nazism#Position_in_the_political_spectrum

men uansett: ekstremhøyre er sosialdarwinister.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvordan skal man diskutere dette? Utgangspunktet er APs tolkning av FrPs politikk. Dersom du vil diskutere FrPs politikk må du finne frem FrPs program.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

jo lenger til høyre du kommer, desto nærmere kommer du nazisme. sånn er det. Høyresiden kommer ALLTID til å forsøke å kutte midler til de svakeste i samfunnet. Kanskje rart for deg, men ikke for meg. :Hehe:

Hva slags argumentering er dette? Så da kan jeg jo like greit si at din tankegang ligner mye på kommunismen, ideologien som har drept flest mennesker i denne verden, og som på sikt riktig nok vil føre til rettferdighet, dvs. et like stort helvete på jord for absolutt alle sammen.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hva slags argumentering er dette? Så da kan jeg jo like greit si at din tankegang ligner mye på kommunismen, ideologien som har drept flest mennesker i denne verden, og som på sikt riktig nok vil føre til rettferdighet, dvs. et like stort helvete på jord for absolutt alle sammen.

ok

venstresiden: nyanser av økonomisk likhet

høyresiden: nyanser av minimal stat og sosialdarwinisme.

:)

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

ok

venstresiden: nyanser av økonomisk likhet

høyresiden: nyanser av minimal stat og sosialdarwinisme.

:)

Venstresiden: Alle skal få like stor/liten del av kaka, samme hvor liten kaka vil bli som konsekvens av denne politikken.

Høyresiden: Kaka skal bli så stor som mulig, slik at alle får mer, selv om konsekvensen blir at ikke alle kan få nøyaktig like mye.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvordan skal man diskutere dette? Utgangspunktet er APs tolkning av FrPs politikk. Dersom du vil diskutere FrPs politikk må du finne frem FrPs program.

Kult at du ikke kan svare på påstandene.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Venstresiden: Alle skal få like stor/liten del av kaka, samme hvor liten kaka vil bli som konsekvens av denne politikken.

Høyresiden: Kaka skal bli så stor som mulig, slik at alle får mer, selv om konsekvensen blir at ikke alle kan få nøyaktig like mye.

nei, de ressurssvake blir med når samfunnet går bra og omvendt. "Alle skal med" selv om forskjellene vil være der.

høyresiden: alle skal ikke med. de ressurs-svake blir igjen på stasjonen, mens de rike og super-rike tar toget videre.

:Hehe:

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest

Kanskje det FRP fremmer faktisk er det bærekraftige?

Det er i alle fall 99% sikkert at trygdeytelser vil reduseres i løpet av de neste tiårene. Dette sammenfaller med at vi blir flere samtidig som inntektene vi har levd godt på de siste 50 år bortfaller. Ta også inn i betraktningen at NOrge bare er 40% selvforsynt med mat. Oppskrift på katastrofe. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

vi uføre får bare legge oss ned å dø og ikke belaste dere skattebetalere mere!!

se dere rundt i omgangskretsen deres og se hvor mange kjære dere ville mistet om alle vi uføre hadde bare død...!!

:kjefte:

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

hadde venstresiden forandret innvandringspolitikken sin. Så tror jeg de hadde vært sikret 4 nye år. Og hadde de tatt på alvor de bekymringene mange har i forbindelse med innvandring så tror jeg faktisk 22 juli kunne vært unngått.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...