Gå til innhold

Hun digger kroppen min men blir sur når jeg trener?!


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Dama mi har hele tiden kommentert hvor fin hun syns kroppen min er og hvor imponerende den er og glad hun har funnet en veltrent gutt, men hver gang jeg skal på trening blir hun furt. Hele tiden. Jeg trener tre ganger i uken (altså ikke så mye) og ofte når hun vil treffes og jeg skal trene blir hun sur fordi jeg prioriterer det. Hun blir også sur når jeg dropper å spise godteri og junk med henne og lager mine egne snacks og måltid. Og nå nettopp har vi kranglet pga dette da jeg spurte henne rett ut om hun tror kroppen min kommer gratis og at jeg bare er født sånn. pluss jeg var irritert og hintet at hun var litt dum da som jeg sa beklager for.

Nå nekter hun å snakke med meg eller svare på telefon eller meldinger og har ødelagt dagen og treninga mi. Skal klare å blidgjøre henne igjen, men hvordan får vi løst denne konflikten i framtiden?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Ofte er det letteste å finne noen andre som ser verdien av trening og sunnt kosthold.

Her trener kjærsten min 5 dager i uken, og i perioder spiser ganske strengt. Jeg har aldri klaget over at han drar på trening, noen ganger trener vi sammen og. Og jeg har ingen problemer med å lage og spise den maten han spiser. Og han spiser den sunnere maten og snacksen jeg spiser i de periodene han ikke spiser like strengt.

Er ikke så lett da man har helt forskjellig syn på dette.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tipper at hun enten er redd for at du skal bli for attraktiv for andre jenter, eller ikke er fornøyd med egen kropp, og er misunnelig for at du har disiplin til å trene og la være å spise usunt. Eller begge deler.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Awzm me

Tipper at hun enten er redd for at du skal bli for attraktiv for andre jenter, eller ikke er fornøyd med egen kropp, og er misunnelig for at du har disiplin til å trene og la være å spise usunt. Eller begge deler.

Henger meg på denne her!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

For å løse konflikten går det kanskje an at du har dine "faste" dager du trener på, evt. et system som går over to uker dersom du trener annenhver dag. Da vet hun hvilke dager du trener og uansett er opptatt, slik at hun ikke har forhåninger til å finne på noe da eller da. Det bør ikke være nødvendig, men det kan allikevel være med på å gjøre det enklere for dere som par.

Når det gjelder hva du spiser så kan det enten være at hun ikke føler seg så bra med seg selv når du koser deg med din sunne snacks, og hun har sjokolade e.l. Har du prøvd å dele med henne? Hvis ikke så burde du kanskje prøve å introdusere henne for din form for snacks og mat, så hun også kan være med på å være litt sunnere.

Dette kan handle om hennes selvbilde, kanskje får hun skyldfølelse av manglende trening og sitt eget kosthold når hun ser hvor flink du er, og derfor føler seg dårlig med seg selv, det har lett for å gå utover andre. Men det kan også handle om at hun har høye forventinger til hvor mye tid du har til henne, og derfor blir oppriktig skuffet hver gang du skal på trening isteden, eller velger å spise sunt når hun har planlagt noe hun synes er godt til dere begge. Det siste alternativet jeg kommer på er at hun rett og slett synes du er litt for opphengt i trening og kosthold, og mener det tar for mye av tiden din, og tenker at du slett ikke hadde vært usunn om du spiste litt mer snacks, litt annen mat og droppet en treningsøkt i ny og ne, og at du fortsatt hadde vært fin nok i hennes øyne. Eller så har du jo muligheten at det er en kombinasjon av alt jeg har nevnt ovenfor:)

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hun får nok dårlig samvittighet fordi hun ikke orker/gidder å trene selv, og vil at du heller skal spise junk med henne sånn at hun slipper den dårlige samvittigheten ;) Kanskje hun er usikker på sin egen kropp og redd for at du ikke skal synes hun er noe fin lenger, når du trener så mye og blir så trent og fin selv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Trassig, sur og sjalu. Kvinner bør tolkes som barn.

Jeg tror ikke at menn er bedre i alt, men når det gjelder slikt så er vi faktisk det. En mann ville vært stolt om dama hans var godt trent og spiste sunt.

PS!

Underforstått i svarene over ser du også viktigheten av en veltrent kropp. Så du bør fortsette å trene ;)

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Pleier du ofte å avslå pga trening? Og er du flink til å foreslå å treffes ellers`? Hvis ikke kan det være at hun bare er lei av å føle seg avvist?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Trassig, sur og sjalu. Kvinner bør tolkes som barn.

Jeg tror ikke at menn er bedre i alt, men når det gjelder slikt så er vi faktisk det. En mann ville vært stolt om dama hans var godt trent og spiste sunt.

PS!

Underforstått i svarene over ser du også viktigheten av en veltrent kropp. Så du bør fortsette å trene ;)

Det er kanskje mer kvinner enn menn som reagerer slik, men ikke tro pga det at menn ikke kan reagere slik. Har støtt på et par i mitt liv. Derfor er det best å bare referere til de som oppfører seg slik som en gruppe og ikke diskriminere et helt folk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Trassig, sur og sjalu. Kvinner bør tolkes som barn.

Jeg tror ikke at menn er bedre i alt, men når det gjelder slikt så er vi faktisk det. En mann ville vært stolt om dama hans var godt trent og spiste sunt.

PS!

Underforstått i svarene over ser du også viktigheten av en veltrent kropp. Så du bør fortsette å trene ;)

En gutt ville vært stolt om dama var godt trent\spiste sunt? :skratte: To av mine eks-kjærester ble sur på meg når jeg trente og ordnet meg ofte - fikk kommentarer som "hvem er du trener for?", "hvem er det du pynter deg for?" og ble småfurten når jeg ordnet meg og dro på uni, jobbb etc etc. Nei, jeg opplever ofte at gutter kan bli fort sjalu. Om en kvinne liker å pynte seg og ta bra ut er det et problem, men hvis en jente ikke orker å pynte seg like ofte for kjæresten før og legger litt på seg, så er det også et problem.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...