Gå til innhold

Foto

Prøve truser i butikk?artikkelen Som å gå truseløs

• Please log in to reply
27 svar på dette emnet

#1 Perelandra

Perelandra

Fast inventar

• Medlem
  • PipPipPipPipPipPipPipPip
  • 3 047 innlegg
  • Ble med 3. nov. 06
  • Kjønn: Kvinne

Skrevet 24 februar 2012 - 13:25

Jeg sitter og ser på artikkelen Som å gå truseløs

Her blir det anbefalt å prøve truser i butikk før man kjøper.

Sitat:
- Prøv trusen på før du kjøper den, ellers er det vanskelig å finne riktig størrelse. Størrelse 38 er en liten medium. Trusen skal sitte slik at den ikke gir røde merker i huden eller avtrykk på huden. Husk også at bomullstruser kan krympe i vask, følg derfor vaskeanvisningen nøye, sier Andersson og tipser videre

Personen som gir dette rådet er riktignok en som arbeider for Triumph, men normalt er det ikke lov å prøve truser i butikk. Det pleier ofte å stå egne oppslag om dette inni prøverommene. Selv om man har sitt eget undertøy på, synes jeg er det uhygienisk å prøve truser. Jeg har ikke lyst til å kjøpe noen som flere andre prøvd før meg.
  • 12

Hvil i fred min elskede (1972-2014) :hjerte:

A pleasure is full grown only when it is remembered - C.S. Lewis

#2 Swirly

Swirly

Sosial

• Medlem
  • PipPipPipPip
  • 365 innlegg
  • Ble med 26. sep. 09

Skrevet 24 februar 2012 - 13:27

Enig! Man får prøve og feile! Kjøp en først og prøv den hjemme. Om den ikke passer får du kjøpe en ny størrelse og prøve på nytt...
  • 1

#3 AnonymBruker

AnonymBruker

.

• Anonym
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 1 710 261 innlegg
  • Ble med 2. aug. 10
  • Kjønn: Ikke viktig

Skrevet 24 februar 2012 - 13:32

Jeg jobber i en av de store kjedebutikkene, og hos oss er det lov til å prøve truser (helst med eget undertøy på), for vi har ikke kapasitet til å kontrollere hva folk tar med seg inn i prøverommet.
Selv synes jeg det er veldig ekkelt, så jeg kjøper bare forseglede truser, Sloggi i pakninger for eksempel.
  • 0
Dette innlegget er skrevet av en innlogget bruker som ønsker å være anonym. Alle slike innlegg havner inn under nicket "AnonymBruker".

#4 AnonymBruker

AnonymBruker

.

• Anonym
  • 1 710 261 innlegg
  • Ble med 2. aug. 10

Skrevet 24 februar 2012 - 13:38

Jeg prøver enkelte truser før jeg kjøper de. Prøver da utenpå vanlig undertøy som ikke er stringtruse. Jeg gidder ikke å kaste bort mange kroner på dyre truser dersom jeg ikke vet om de passer. Billigtruser kjøpes uten å prøves først.
  • 3
Dette innlegget er skrevet av en innlogget bruker som ønsker å være anonym. Alle slike innlegg havner inn under nicket "AnonymBruker".

#5 Gjest_Gjest_*

Gjest_Gjest_*
  • Gjester
  • Ble med --

Skrevet 24 februar 2012 - 13:47

Æsj, sier jeg bare.

Tanken på at noen har prøvd trusen jeg skal kjøpe er mildt sagt forstyrrende. Ser for meg "alskens" uvaskede underliv som har vært innpakket i "min" truse. :spy:

Nei, takke meg til forseglede truser heretter.
  • 0

#6 Athene

Athene

B-Kjendis

• Medlem
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 5 605 innlegg
  • Ble med 10. okt. 09

Skrevet 24 februar 2012 - 14:22

Jeg er enig i at det er ekkelt med truse-prøving i butikk, og er motstander av dette selv. Man får heller prøve og feile litt. Og i og med at de fleste truser har strikk, og jeg kjenner egen kropp selv, kan man jo stort sett holde opp en truse og vite om den passer.

Men at det er uhygienisk er jeg ikke med på. Man vasker da undertøy på 60-90 grader før bruk? Om ikke er det like uhygienisk/farlig å få rester fra produksjon rett på huden.
  • 0

#7 KaDust

KaDust

A-Kjendis

• Medlem
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 13 874 innlegg
  • Ble med 11. des. 09

Skrevet 24 februar 2012 - 14:26

Dette er derfor jeg alltid vasker nytt undertøy før bruk....
Æsj
  • 1

Pan, a Wanderer Plays on Muted Strings.

Treningshjørne.

Instagram.

Journal.

#8 AnonymBruker

AnonymBruker

.

• Anonym
  • 1 710 261 innlegg
  • Ble med 2. aug. 10

Skrevet 25 februar 2012 - 02:39

Hva er det som gjør det så mye mer uhygienisk å prøve ei truse framfor å prøve ei bukse, en tights eller ei badedrakt? Eller prøver dere ikke slike ting heller?
  • 5

#9 Antlers

Antlers

Fast inventar

• Medlem
  • 4 965 innlegg
  • Ble med 11. feb. 10

Skrevet 25 februar 2012 - 03:13

Jeg har faktisk aldri vært i en butikk med forbud mot truseprøving, enten det er snakk om spesialforretning eller kjedebutikk, så nå lurer jeg litt på hvilke butikker du handler i.

Synes det er helt greit at man kan prøve trusene før man kjøper dem. Det er veldig ubehagelig om de ikke sitter som de skal, og siden det ikke er lov til å bytte, skulle det jo bare mangle om man ikke kunne prøve de på først (utenpå egen truse). En truse koster ikke nødvendigvis så mye, men jeg er ikke interessert i å kaste penger ut av vinduet heller. Er jeg usikker så blir den med inn i prøverommet, enten det er snakk om H&M-truse til 59,90 eller bikinitruse fra Change til 379 :)
  • 4

#10 KaDust

KaDust

A-Kjendis

• Medlem
  • 13 874 innlegg
  • Ble med 11. des. 09

Skrevet 25 februar 2012 - 11:32

Hva er det som gjør det så mye mer uhygienisk å prøve ei truse framfor å prøve ei bukse, en tights eller ei badedrakt? Eller prøver dere ikke slike ting heller?

Greia er vel heller at det garantert finnes folk som prøver trusene naken. Men jeg vasker uansett alle nye plagg før bruk.
  • 0

Treningshjørne.

Instagram.

Journal.

#11 AnonymBruker

AnonymBruker

.

• Anonym
  • 1 710 261 innlegg
  • Ble med 2. aug. 10

Skrevet 25 februar 2012 - 11:39

Greia er vel heller at det garantert finnes folk som prøver trusene naken. Men jeg vasker uansett alle nye plagg før bruk.

Det finnes jo folk som prøver andre ting naken også. Jeg ser ikke helt forskjellen, må jeg innrømme, på ei truse og ei badedrakt som begge er prøvd uten undertøy under.

Og forresten så er altså alle som prøver truser ekle fordi noen få mennesker prøver nakne? Merkelig logikk...
  • 1

#12 Ryvre

Ryvre

Fast inventar

• Medlem
  • 2 699 innlegg
  • Ble med 23. feb. 12

Skrevet 25 februar 2012 - 11:58

Jeg prøver og feiler, altså prøver aldri truser før jeg kjøper dem. Og jeg kjøper alltid truser som ikke er mulig for andre å prøve. Da tenker jeg på slike 3-pack som er festet til hverandre og lignende løsninger
  • 1
Notice: If you notice this notice you will notice that this notice is not worth noticing

#13 Gjest_Macha Mong Ruad_*

Gjest_Macha Mong Ruad_*
  • Gjester
  • Ble med --

Skrevet 25 februar 2012 - 13:40

Når jeg kjøper truser på HM og andre billigbutikker som utnytter små barn gidder jeg ikke prøve, både fordi de er så billige, og fordi jeg vet hvilke størrelser jeg pleier å passe i kolleksjonene deres.

Men de gangene jeg har kjøpt skikkelige sett til tusen+ har jeg selvsagt prøvd både bh og truse, for ikke å kaste penger ut vinduet. Handler man i en skikkelig undertøysbutikk lar knapt betjeningen deg handle uten å prøve, siden en del av god service er å sørge for at kunden får noe som passer. Og man bør uansett vaske klærne før man bruker dem.
  • 0

#14 challenger

challenger

Fast inventar

• Medlem
  • 4 159 innlegg
  • Ble med 22. okt. 10

Skrevet 25 februar 2012 - 13:56

Det har aldri falt meg inn å prøve truser i butikken en gang! Jeg vet hvilken størrelse jeg må ha etter type truse så de passer stort sett alltid.. Og om det skulle bli feil så er det ikke krise, det koster ikke så mye for et par truser liksom.

Etter hva jeg hører her tror jeg at jeg skal begynne å vaske nyinnkjøpte truser på 90 framfor 60 grader:s
  • 3

#15 Tonje!

Tonje!

B-Kjendis

• Medlem
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 6 203 innlegg
  • Ble med 30. nov. 08

Skrevet 25 februar 2012 - 14:06

Nei, jeg har aldri prøvd truser! Vet jo at jeg er en M uansett, det feiler aldri.

Har derimot prøvd bikinitruser noen ganger, f.eks. da jeg kjøpte en litt dyr bikini i Australia med litt annerledes størrelser, men da så klart med egen truse under.
  • 0

#16 Sola^

Sola^

C-Kjendis

• Medlem
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • 1 528 innlegg
  • Ble med 5. des. 06

Skrevet 25 februar 2012 - 14:30

prøver eg truser/bikini/badedrakt så er det med eiga truse under
  • 0

#17 Bond

Bond

Admin

• Admin
  • 27 376 innlegg
  • Ble med 14. nov. 07

Skrevet 25 februar 2012 - 14:36

Jeg prover av og til, og alltid når jeg skal kjøpe litt finere undertøy - er jo ganske forskjellig hvordan ting sitter på rumpa og størrelsene er absolutt ikke alltid like!
Men jeg har alltid egen undertøy under og har til og med en spesiell truse som jeg bruker når jeg skal kjøpe undertøy (som dekker litt mer enn de fleste trusene jeg ellers har, og er hudfarget) :)

Om jeg skal kjøpe 3-pakning med bomullstruser som skal brukes til trening eller lignende, da ser jeg ikke helt poenget med å prøve.
  • 0

#18 KaDust

KaDust

A-Kjendis

• Medlem
  • 13 874 innlegg
  • Ble med 11. des. 09

Skrevet 25 februar 2012 - 16:36

Det finnes jo folk som prøver andre ting naken også. Jeg ser ikke helt forskjellen, må jeg innrømme, på ei truse og ei badedrakt som begge er prøvd uten undertøy under.

Og forresten så er altså alle som prøver truser ekle fordi noen få mennesker prøver nakne? Merkelig logikk...

Har aldri sagt at alle som prøver er ekle fordi noen prøver nakne. Derimot har jeg sagt at tanken på at en totalt fremmed person har lagt igjen fittesvette i en truse er ekkel. Eller badedrakt om du vil.
  • 4

Treningshjørne.

Instagram.

Journal.

#19 AnonymBruker

AnonymBruker

.

• Anonym
  • 1 710 261 innlegg
  • Ble med 2. aug. 10

Skrevet 25 februar 2012 - 16:38

Jeg bruker bare undertøy fra to forskjellige merker, og da vet jeg størrelsen min. Den passer alltid. Jeg prøver bikinitruser og BHer. Bikinitruser har alltid plastikk inni, og jeg har selvsagt truse på.
  • 0

#20 Gjest_Cuntzilla_*

Gjest_Cuntzilla_*
  • Gjester
  • Ble med --

Skrevet 25 februar 2012 - 16:46

Tar som oftest trusene på øyemål.

Det er vel mer vanesak og latskap enn at jeg har noe imot konseptet å prøve dem.
Pleier å treffe greit på størrelsen uansett.

Er det superdyrt undertøy, eller bikinitruser, så prøver jeg. Da er det litt viktigere at de sitter helt perfekt.
  • 1

0 bruker(e) leser dette emnet

0 medlemmer, 0 gjester, 0 skjulte brukere