Gå til innhold

Lutetiums kjedelige guide til bildevedlegg.


Lutetium 71

Anbefalte innlegg

Er du helt lost på å legge til bilder i innleggene dine, og feiger ut med løsningen "laste opp bilder til en obskur bildeopplastingsnettside, som du etterpå glemmer passordet til, og dermed ikke får fjerna bildene fra igjen"?

Slutt med det (eller fortsett gjerne med det, om du vil, men her skal du lære en bedre løsning):

Ok, slik gjør man:

NB!



  1. Ikke bruk "hurtigsvar". Simpelthen klikk på knappen "Svar".
  2. Knappen "Opprett nytt emne", kan du klikke på om du vil lage din egen bildetråd.

1.Skriv ferdig innlegget du tenker å inkludere bildet ditt i (men ikke post det enda).

2.Titt rett under meldingsteksten din. Der finner du en knapp som heter "Bla Gjennom". Klikk på'n!

3.Finn frem det fine bildet ditt, og klikk på "Åpne".

4.Klikk så på knappen "Legg ved denne filen"

Nå skal en "miniversjon" av bildefila di dukke opp rett nedenfor innlegget ditt, slik:post-51427-0-19802500-1324301495_thumb.p

5.Det eneste som gjenstår nå, skal være å klikke på knappen "Svar nå"! (Eller "Opprett nytt emne" om du lager din egen bildetråd)

6.Done! :danse:

Bildet/bildene vil dukke opp rett under teksten i innlegget ditt, slik som her:

post-51427-0-41925000-1324300736_thumb.p

Endret av Lutetium 71
  • Liker 19
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hvordan fikk du bilde-vedlegg midt i teksten? :sjenert:

Klikk på "Legg til i innlegg", rett til høyre for "miniversjonen" av bildet ditt (dette ville vist i punkt 4, om jeg ikke hadde beskjært den skjermdumpen).

Da dukker det opp en , som du kan flytte rundtom i innlegget slik som du lyster. Bildet havner sånn ca der denne står.

Jeg valgte bevisst å ikke ta dette punktet med i veiledningen, fordi det da blir mulig for andre å sitere bildefila. Dog, det er umulig å få opp selve bildet, om den som legger ut bildet sletter det fra innlegget sitt.

Edit: En veldig lur ting er å øve seg i øvelsesforumet. Legge til bilder, slette dem igjen, sitere vedlegg som har bilder, og mye annet rart. Brukte øvelsesforumet når jeg skrev denne veiledningen, fordi jeg ikke var 100% sikker hvordan ting funket.

Anbefales!

Endret av Lutetium 71
  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

  • 4 uker senere...

Jeg får ikke til!!!! Det står jo ikke "legg til vedlegg" under tekstboksen :S Hva gjør jeg da?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg får ikke til!!!! Det står jo ikke "legg til vedlegg" under tekstboksen :S Hva gjør jeg da?

Da tipper jeg du har brukt "Hurtigsvar"? Da dukker den ikke opp, riktig det. Jeg bør muligens legge inn dette i veiledningen.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da tipper jeg du har brukt "Hurtigsvar"? Da dukker den ikke opp, riktig det. Jeg bør muligens legge inn dette i veiledningen.

Ja.. det stemmer... Hvordan laster jeg opp bilder i hurtigsvar da? Går det KUN an å legge ut bilder i startinnlegget?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja.. det stemmer... Hvordan laster jeg opp bilder i hurtigsvar da? Går det KUN an å legge ut bilder i startinnlegget?

Neida, det er bare hurtigsvar som "mangler" mulighet for opplasting (så vidt jeg vet ihvertfall). Starter du en ny tråd, klikker du på "Opprett nytt emne", svarer du i en allerede opprettet tråd, klikker du rett og slett på "Svar", eller klikker på "Bruk full editor" under "Hurtigsvar".

Endret av Lutetium 71
  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Neida, det er bare hurtigsvar som "mangler" mulighet for opplasting (så vidt jeg vet ihvertfall). Starter du en ny tråd, klikker du på "Opprett nytt emne", svarer du i en allerede opprettet tråd, klikker du rett og slett på "Svar", eller klikker på "Bruk full editor" under "Hurtigsvar".

åååh! tusen tusen takk!

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk folkens! :)

Har oppdatert startinnlegget.

(Og så husker vi å belønne TS ved å klikke på plusstegnet!) :regler::Hehe:

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk folkens! :)

Har oppdatert startinnlegget.

(Og så husker vi å belønne TS ved å klikke på plusstegnet!) :regler::Hehe:

Pluss har du fått for lenge siden :) Du kan få en til på dette og :gjeiper:

Edit: Jeg er faktisk så generøs i dag at jeg plusset alle innleggene dine i denne tråden :fnise:

Endret av altflyter
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Pluss har du fått for lenge siden :) Du kan få en til på dette og :gjeiper:

Edit: Jeg er faktisk så generøs i dag at jeg plusset alle innleggene dine i denne tråden :fnise:

Øyh! :)

:tommel:

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest RompeRusk

Er du helt lost på å legge til bilder i innleggene dine, og feiger ut med løsningen "laste opp bilder til en obskur bildeopplastingsnettside, som du etterpå glemmer passordet til, og dermed ikke får fjerna bildene fra igjen"?

Slutt med det (eller fortsett gjerne med det, om du vil, men her skal du lære en bedre løsning):

Ok, slik gjør man:

(NB: Ikke bruk "hurtigsvar". Simpelthen klikk på knappen "Svar". Eller "Opprett nytt emne", om du vil lage din egen bildetråd)

1.Skriv ferdig innlegget du tenker å inkludere bildet ditt i (men ikke post det enda).

2.Titt rett under meldingsteksten din. Der finner du en knapp som heter "Bla Gjennom". Klikk på'n!

3.Finn frem det fine bildet ditt, og klikk på "Åpne".

4.Klikk så på knappen "Legg ved denne filen"

Nå skal en "miniversjon" av bildefila di dukke opp rett nedenfor innlegget ditt, slik:post-51427-0-19802500-1324301495_thumb.p

5.Det eneste som gjenstår nå, skal være å klikke på knappen "Opprett nytt emne"

6.Done! :danse:

Bildet/bildene vil dukke opp rett under teksten i innlegget ditt, slik som her:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 måneder senere...

Takk skal du ha! Dette har jeg lurt, lurt og lurt enda litt mer på! Har derfor endt opp med og unngå bildetråder for jeg ikke skjønte hvordan folk gjorde det! :)

Nå skal jeg lese hvordan skjule spoilere... :popcorn:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har laget en egen folder med facepalm-bilder. Hvis det er noen som kommer over morsomme bilder av isbjørn-facepalm, send dem til meg. Eller Tommy Lee Jones. Han har en egen evne til å kommunisere at den han ser på, er komplett idiot.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...