Gå til innhold

Trekkprosent på skattekort


blomsterhav

Anbefalte innlegg

Hvilken trekkprosent har dere på skattekortet deres? Vet dette varierer ut i fra inntekt, lån etc etc, men jeg er bare nysgjerrig :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg har AAP, og jeg har skattetrekk på 36 prosent. Noe jeg mener er helt vanvittig. Men NAV nekter å endre det :klo:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

NAV har da ingenting med å endre skattekortet ditt. Det må du gjøre selv på f.eks. skatteetaten.no Når opplysningene er endret og ny beregning av skattekort er foretatt, vil de nye opplysningene legges inn i NAV sitt system automatisk etter noe tid (noen få virkedager).

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

NAV har da ingenting med å endre skattekortet ditt. Det må du gjøre selv på f.eks. skatteetaten.no Når opplysningene er endret og ny beregning av skattekort er foretatt, vil de nye opplysningene legges inn i NAV sitt system automatisk etter noe tid (noen få virkedager).

:jepp:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tabell 7114 tror jeg det var. Hvorfor lurer du på dette?

Nei, noe må man da lure på en søndagskveld :P Jeg så på min egen i dag, og der står det 44%, noe jeg syntes hørtes veldig mye ut... hva er det som avgjør om man får tabelltrekk eller prosenttrekk?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

NAV har da ingenting med å endre skattekortet ditt. Det må du gjøre selv på f.eks. skatteetaten.no Når opplysningene er endret og ny beregning av skattekort er foretatt, vil de nye opplysningene legges inn i NAV sitt system automatisk etter noe tid (noen få virkedager).

Unnskyld, det var skatteetaten jeg mente. Så derfor har jeg 36 prosent. Ifjor hadde jeg 21 prosent, og de kunne ikke skjønne hvorfor det var så lite i fjor :klo:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Unnskyld, det var skatteetaten jeg mente. Så derfor har jeg 36 prosent. Ifjor hadde jeg 21 prosent, og de kunne ikke skjønne hvorfor det var så lite i fjor :klo:

Endring av skattekort går helt automatisk om du logger deg på skatteetaten sine sider og fyller inn korrekte tall.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Unnskyld, det var skatteetaten jeg mente. Så derfor har jeg 36 prosent. Ifjor hadde jeg 21 prosent, og de kunne ikke skjønne hvorfor det var så lite i fjor :klo:

Skattekortet du har fått utskrevet nå er basert på ligningen for inntetksåret 2010 (hvis ikke du endret en gang i løpet av 2011), ikke på 2011 som vi er inne i nå, derfor kan det være misvisende skatteprosent på det. Hvis du mener det er feil, logg deg på minside og endre grunnlaget, så får du kanskje nytt skattekort.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...