Gå til innhold

"Vi er gravide" - Nei, det er dere ikke!


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Hvorfor skal enkelte absolutt påstå at de er gravide, som par? Som i "Vi er gravide!"

Dere er jo ikke det. Det er dama som er gravid. DERE venter barn, eller skal bli foreldre. Men på tjukka er det jo bare dama som kan være. Noe annet ville vært et medisinsk under.

:kjefte:

  • Liker 30
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hvorfor skal enkelte absolutt påstå at de er gravide, som par? Som i "Vi er gravide!"

Dere er jo ikke det. Det er dama som er gravid. DERE venter barn, eller skal bli foreldre. Men på tjukka er det jo bare dama som kan være. Noe annet ville vært et medisinsk under.

:kjefte:

Godt å høre at det er flere som synes at "vi er gravide" høres helt latterlig ut! Ja, det er DAMA som er gravid, ikke begge!

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Et vennepar av meg skulle ha barn for noen år siden. Mannen gikk stolt rundt og sa vi til alt, "vi er gravide.. " "vi savner å ta oss en fest .." osv. Helt til han en dag kom med "nei, vi har ikke opplevd stort ubehag i dette svangerskapet!". Det gikk ikke hjem hos damen, som slet med både kvalme og bekkenløsning

  • Liker 16
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er helt enig! VI er gravide blir litt feil...... dama er gravid, men VI skal blir foreldre. Det høres, og er mere riktig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe, eg meiner også at det høyrast litt teit ut. Sei heller "me skal bli foreldre" eller noko, viss ein gjerne vil få fram at ein er to om det.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det sa jeg også da jeg gikk gravid med nr.1. Hadde jo fått så mye bøker av jordmor og på helsestasjonen som fortalte at far så ofte følte seg tilsidesatt, (og det ville jeg jo ikke ha noe av) så da ble det "vi er gravide".

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Følte han seg tilside satt da? Kan man ikke bare si "vi skal ha barn"?

Nei, tror ikke det. Selvfølgelig kunne vi bare sagt det.. Tror jeg hadde noen feilkoblinger oppi hjernen som fikk meg til å si det :gjeiper:

Sa det ikke da jeg ventet nr.2 da, men da var jeg så dårlig at jeg så på ham som heldig om han følte seg tilsidesatt.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Grønnblomst

Et vennepar av meg skulle ha barn for noen år siden. Mannen gikk stolt rundt og sa vi til alt, "vi er gravide.. " "vi savner å ta oss en fest .." osv. Helt til han en dag kom med "nei, vi har ikke opplevd stort ubehag i dette svangerskapet!". Det gikk ikke hjem hos damen, som slet med både kvalme og bekkenløsning

Jeg har aldri sett en mann med kvalme og bekkenløsning jeg :lur:

Endret av Grønnblomst
Lenke til kommentar
Del på andre sider

He he, så bra at det ikkje er berre eg som synest dette høyrest teit ut... Kvinna er gravid, mannen er det ikkje!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har aldri sett en mann med kvalme og bekkenløsning jeg :lur:

Ikke? Mange menn får sympatisymptomer når dama er gravid. Det kan slå ut på mange måter, mannen min hadde veldig vondt i magen i starten.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Ikke? Mange menn får sympatisymptomer når dama er gravid. Det kan slå ut på mange måter, mannen min hadde veldig vondt i magen i starten.

Men var han gravid?

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

hahaha!!

Jeg er helt enig i at "vi er gravide" er tåpelig!

Har erga meg over det mang en gang...

Det virker som at man skal prøve og være så moderne..Men hallo. SÅ moderne er vel litt tullete? Hehe:P

Det er liksom så in at mannen tar sin rolle på alvor. Du er mann. Du ekke gravid. Den kan ta til banken.

Slutt å vær så fjollete <3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Maria_Marihøne

Jeg er enig i at det høres litt dumt ut, men jeg tror ikke jeg hadde reagert på det hvis noen sa det til meg.

Det er jo i grunn litt søtt da, at mannnen er såpass involvert. Hvis man leser noen av innleggende her på KG så mister man jo nesten trua på at det finnes gode menn der ute.

Så bare vær litt fjollete. Det finnes verre ting man kan irritere seg over.

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er enig i at det høres litt dumt ut, men jeg tror ikke jeg hadde reagert på det hvis noen sa det til meg.

Det er jo i grunn litt søtt da, at mannnen er såpass involvert. Hvis man leser noen av innleggende her på KG så mister man jo nesten trua på at det finnes gode menn der ute.

Så bare vær litt fjollete. Det finnes verre ting man kan irritere seg over.

Man kan jo lure ja:)

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...