Gå til innhold

Lutetiums guide til hyperlenker!


Lutetium 71

Anbefalte innlegg

Har merket at mange roter med dette relativt enkle gjøremålet. Følg denne lille guiden, så kommer du til å lenke som en proff! :)

1.Skriv ferdig innlegget du tenker å inkludere lenken din i (men ikke post det enda).

2.Åpne en ny tab/vindu, og finn frem siden du vil lenke til, kopier nettadressen fra nettleserens adresselinje.*

3.Bytt tilbake til innlegget ditt, finn ett egnet ord å "knytte" lenken til. Man kan for eksempel gjøre slik: Se på denne lenken!

4.Merk ordet/ordene du vil knytte til lenken (ja, gjør det blått)

5.Klikk på denne knappen:post-51427-0-28490900-1322087047_thumb.p

6.I det lille vinduet som dukker opp, tar du vekk alt som står i øverste linja, og limer inn din nettadresse. Det som står i nederste linje lar du stå (her skal ordet du merket i punkt 4 ha dukket opp). Se bildet: post-51427-0-68258700-1322088404_thumb.p

7.Trykk så på "Sett inn lenke"

8.Done! :danse:

*Skal du poste en lenke til en videosnutt på youtube, kan det være lurt å høyreklikke i videovinduet, og velge "kopier videonettadresse". Her kan man også få ut nettadressen til ett spesifikk tidspunkt i videoen. Veldig greit hvis du vil peke til noe som skjer langt inn i ett langdrygt videoklipp.

Gi gjerne tilbakmeldinger på om det er noe jeg har glemt, eller oversett i guiden, så endrer jeg det! Litt for trøtt til å korrekturlese effektivt nå, merker jeg. ;)

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Helmax! Altså, jeg kunne det fra før, men ser at mange har problemer med det. Du burde lage en link til denne tråden i signaturen din! :)

Men jeg lurer på hvordan du laster opp bilder fra din egen PC, sånn som med skjermdumpen du bruker i innlegget ditt..? ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Helmax! Altså, jeg kunne det fra før, men ser at mange har problemer med det. Du burde lage en link til denne tråden i signaturen din! :)

Takktakk. Jo, jeg kunne vel ha en link til "oppskriften", men da må jeg nesten ofre noe annet gøy! Skal vurdere, dog.

Det var hardt å ofre foredraget til David Eagleman, men, all for the greater good! :sjenert:

Men jeg lurer på hvordan du laster opp bilder fra din egen PC, sånn som med skjermdumpen du bruker i innlegget ditt..? ;)

Til det bruker man windauge sin egen skjermdumpefunksjon: Prt Scr/Print Screen. Den knappen fins på de aller fleste (alle?) tastaturer. Klikk på denne for å kopiere skjermbildet, og så limer man inn i det bildebehandlingsprogrammet man liker best. Selv bruker jeg IrfanView, men man kan fint bruke windows egen Paint om man vil. Deretter er det bare å beskjære bildet, og lagre. Lurt å lagre skjermdumper i egnede formater, f.eks gif eller png. Jpeg er dårlig egnet til dette bruket.

Akkurat det å laste opp bilder bør vel være grei skuring? Det pleier å ligge en funksjon som heter "Legg til vedlegg", rett under tekstvinduet når man skriver innlegget sitt.

Endret av Lutetium 71
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 måned senere...
  • 3 år senere...

takk! Jeg så signaturen din for lenge siden og tenkte: YEs, dette må jeg huske å se på. Men jeg glemte det og har sett etter deg siden! Nå fant jeg deg i en tråd og klikket meg rett inn, så nå vet jeg også hvordan jeg lager slike kuule linker ;):briller2:

Takk, :kyss:



Anonymous poster hash: ea3a9...2ca
Lenke til kommentar
Del på andre sider

takk! Jeg så signaturen din for lenge siden og tenkte: YEs, dette må jeg huske å se på. Men jeg glemte det og har sett etter deg siden! Nå fant jeg deg i en tråd og klikket meg rett inn, så nå vet jeg også hvordan jeg lager slike kuule linker ;):briller2:

Takk, :kyss:

Anonymous poster hash: ea3a9...2ca

Versigo. :takke:

Har ikke giddet å oppdatere denne eller de andre "guidene", så jeg får skylde på: They ain't paying us enough for this, man!! :kjefte:

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...