Gå til innhold


Foto

Prøver og UVI :(Kan jeg ta kur?


  • Please log in to reply
4 svar på dette emnet

#1 Selma_

Selma_

    C-Kjendis

  • Medlem
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • 1 110 innlegg
  • Ble med 8. mai 11
  • Kjønn: Kvinne

Skrevet 23 august 2011 - 07:39

Jeg er nå straks midt i EL, og merker at UVI begynner å snike seg på. Irriterende! Men noen som vet om man kan bli mindre fertil om man tar en tablettkur mens man prøver? Må jo bli kvitt UVI, men vil jo også at spira skal sitte..

Sliter forresten mye med UVI, så lurer på om j burde ta tranebærpiller fast framover, noen som vet om d er skadelig? (Ja, jeg vet at legen nok har beste svar, men har ikke time der før til neste uke, tablettkuren har j liggende og tenkte kanskje noen av dere har vært borti dette før?..)
  • 0

 


Forumtråden fortsetter under...

#2 LindaM

LindaM

    Ivrig skribent

  • Medlem
  • PipPipPipPipPip
  • 547 innlegg
  • Ble med 11. mars 09

Skrevet 23 august 2011 - 08:11

Jeg fikk uvi dagen etter el. Første gang med uvi for meg meg, så turte ikke annet enn å fra til legen. Hadde sex den dagen jeg fikk positiv el-test ( altså mest sannsynlig 24 timer før el fant sted)

Jeg ble gravid denne syklusen! :) Så for min del gikk det over absolutt all forventning!! :) Jeg ba om medisiner som ikke var skadelig siden jeg var prøver. Tror medisinene het "Furadantin". Lykke til!
  • 0

#3 Gjest_Alabama_*

Gjest_Alabama_*
  • Gjester
  • Ble med --

Skrevet 23 august 2011 - 16:26

La være å behandles fordi du har EL? Er du ikke syk, da?

Edit: Ikke farlig å ta tranebær fast, men ville heller prøvd å finne årsaken til hvorfor du får UVI gjentatte ganger. Går du på do etter sex?

Dette innlegget har blitt redigert av Alabama: 23 august 2011 - 16:28

  • 1

#4 Selma_

Selma_

    C-Kjendis

  • Medlem
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • 1 110 innlegg
  • Ble med 8. mai 11
  • Kjønn: Kvinne

Skrevet 23 august 2011 - 20:42

La være å behandles fordi du har EL? Er du ikke syk, da?

Edit: Ikke farlig å ta tranebær fast, men ville heller prøvd å finne årsaken til hvorfor du får UVI gjentatte ganger. Går du på do etter sex?

Nei, er nok ikke snakk om å la være å behandle her, er bare at jeg er redd for at denne kuren skal ta knekken på en evt spire..?

Og også hvordan jeg skal gjøre det videre, siden jeg har så ofte UVI. Ja, jeg tisser både før og etter sex, men jeg vet jeg har vært dårlig til å fullføre tablettkurer når jeg først har fått UVI. Har tatt kuren et par dager, og når jeg føler at det er borte "sparer" jeg resten av pillene til neste gang jeg får UVI (skal egentlig tas i 5 dager så vidt jeg husker). Synes det er slitsomt (og dyrt) å måtte bestille legetime hver gang jeg får UVI, og måtte kjøpe nye kurer annenhver måned.. Så mulig det er det som gjør at det kommer så lett tilbake? Dårlig selvmedisinering av meg selv.....

Uansett, takk for svar! :)
  • 0

 


#5 Gjest_Alabama_*

Gjest_Alabama_*
  • Gjester
  • Ble med --

Skrevet 23 august 2011 - 22:57

Det er veldig dumt å ikke fullføre en AB-kur. Da dreper du ikke alle bakteriene, men sørger for at de som overlever blir mer motstandsdyktige.

Hvis du tisser rett etter sex, vasker og tørker deg forfra og bakover og aldri forover igjen, passer på å aldri fryse, ikke bader i badekar o.l, så synes jeg det er rart at du stadig vekk får UVI. Du bør få en utredning. Det er ikke vanlig å få UVI hver måned!
  • 0




0 bruker(e) leser dette emnet

0 medlemmer, 0 gjester, 0 skjulte brukere

Annonse