Gå til innhold

Lille Måne vil bli litt mindre!


Gjest

Anbefalte innlegg

Så da har jeg endelig funnet ut at det er på tide. Jeg har allerede drøyd denne treningsdagboken én uke, fordi jeg var ikke helt klar for å begynne. :fnise:

Jeg er 163 høy, og veier hele 77kg. Det har jeg alltid gjort. Jeg har tider hvor jeg trener 6-7 ganger i uka, spiser sunt og ser ganske fit ut, MEN jeg veier fremdeles mellom 75-80 kg. Og jeg har tider (som nå) hvor jeg faktisk ikke har hatt på meg treningsklær på over en måned, og begynner å bli ganske slapp.. Vekta er enda 77kg. Så mitt mål er ikke å gå ned i vekt. Det er bare å komme meg tilbake i "fit" status. Om jeg går litt ned i vekt, så er det bare en bonus.

Jeg har bestemt meg for å ikke spise så mye karbohydrater lengre, for jeg er fryktelig glad i dem. :rodmer: Har ingen planer om å gå inn i ketose, men i allefall kutte ned litt og gjøre noen smarte valg!

Det har seg sånn at jeg er kommet inn på en skole med rimelig klare fysiske krav, og jeg begynner der om én måned. Noe jeg vet er god nok tid for meg til å i allefall bli litt strammere. Skolen har tøffe fysiske opptakskrav, som jeg klarte for en måneds tid siden, så jeg vet jo at jeg er ikke så langt ute å kjøre som jeg selv tror!

Til nå har jeg bytta ut ingen frokost med 2-3 RugSprø knekkebrød med cottage cheese og lavsukkersyltetøy. Dette er også noe jeg tar ett knekkebrød av om jeg føler for å snacke litt. Jeg vet syltetøy egentlig er litt fy-fy, men jeg har ikke funnet noe annet jeg kan ha på cottage cheese som jeg liker. Noen som har noen forslag??

Jeg velger også alltid mindre pasta, ris, potet til middag. Har også på mirakuløst vis klart å drøye smågodt og generell godtespising til helgene!

MEN nå må jeg få treningen igang også. Igår ble det en kjapp speed walk tur på 20 min, men idag så regner det ute, OG det er søndag. Så jeg begynner på mandag. (Famous last words.)

Før denne uheldige treningsstoppen, så er/ var jeg glad i å løfte vekter (pers på 50kg i benk, rep 60kg i nedtrekk front), trene guerilla cardio og spinne. Body Balance var også en favoritt. Nå som jeg ikke har treningssenter tilgjengelig før i august, så blir det heller til jogging og kanskje litt yoga på gresset på fine dager.

Håper denne dagboken her kan hjelpe meg til å få ned på "papiret" hva det er jeg faktisk spiser igjennom en dag, og hvor mye jeg beveger på meg.

:takke:

Endret av Lille Måne
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Sånn. Da har jeg hatt min første treningsøkt på godt over én måned. Det føltes egentlig ganske godt, selv om det selvsagt var litt tyngre enn før. Så teit at kroppen skal forfalle så raskt! Merka at det murra i knær, hofter og legger også, fordi de ikke har vært med på joggetur på så lenge. Men nå er jeg i gang igjen i allefall. Det tyngste for meg har alltid vært å faktisk FÅ PÅ SEG TRENINGSKLÆR. Så snart det er gjort, så er jeg jo mer eller mindre ute av døra og igang! Sukk..

Idag har jeg spist 3 RugSprø med cottage cheese og lavsukkersyltetøy, en banan til lunsj, og så skal vi faktisk spise pannekaker med bacon til middag. Lavkarbo, duliksom... :sjenert: Må få i meg flere småmåltider iløpet av dagen, tror jeg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Idag føler jeg at jeg faktisk har vært flink. :jepp: Det striregner her, sånn skikkelig HØLJER ned, men det var opphold for stund siden, og da hoppa jeg i treningsklærne og tok med hunden ut på bakkeløp. Det var tungt, det! Herrejemini... :fnise: Tilogmed hunden dabba litt av på siste runde og ville egentlig bare slutte. Akkurat da vi kom inn døra igjen, så begynte det å hølje ned igjen. Snakk om flaks. Så da tok jeg frem treningsmatta til kjæresten (hvorfor han har en, det vet jeg altså ikke...) og har nå trent litt body balance og yoga den siste timen :) Kjempegodt. Fant en kjempebra video på youtube som heter Morning Yoga, så den skal jeg begynne å bruke nå om morgenen! Om jeg orker.. :sjenert:

Så har jeg selvsagt spist 3 RugSprø med cottage cheese og lavsukkersyltetøy på til frokost. Så har jeg spist en banan nååå... Og jeg lurer på om det ikke blir spaghetti til middag.

Må enda jobbe mer med å få i meg flere måltider i løpet av en dag. :kjefte:

Nå skal jeg vaske badet, og skifte på sengetøy. Regner med det kategoriseres som trening det også! I allefall når man ikke er så høy av seg, for det er rimelig tungt å skifte sengetøy da... :fnise:

Endret av Lille Måne
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Anuket

:sjenert: Det regner her...og jeg vil ikke ut å løpe.... :sjenert: Får se hva han sier når han kommer hjem :fnise:

Flink du er! Og ja skifte sengetøy er tungt arbeid når man er liten!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tenk hvor godt det blir med en dusj etter at du har trent! :fnise:

Jeg har ikke skifta på sengetøy, jeg tok AV sengetøyet da! Men gubben får ta det på igjen. Etter en time med body balance tatt fra Youtube (som tydeligvis ikke var versjonen for folk som ikke har brukt skuldrene sine de siste ukene), så klarer ikke skuldrene mine tanken på å løfte DYNER. :snurt:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Spennende! Følger med her jeg, om det er greit :)

Selvsagt, kjempekoselig at folk følger med. Da må jeg jo nesten gjøre noe. :lur:

:velkommen: til deg også!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Wæææh!!

Jeg har vært kjempelat. Eller veldig opptatt med andre ting i allefall.

På onsdag fikk jeg bare gått meg en tur med kjæresten oppe i parken her. Og der fant jeg TRAMPOLINER! Nedfelt i bakken! Så fikk hoppa et kvarter rundt der. (OCDen slo inn og jeg fant ut at jeg kunne ikke gå derfra om jeg ikke hadde hoppa på ALLE trampolinene. Og det var vel en 8-9 stykker. :sjenert: )

Igår fikk jeg meg en runde med Morning Yoga, og så har jeg lasta ned 30 Days Shred med Jillian Michaels! Så jeg kom meg halvveis gjennom et program der, før telefonen ringte og jeg måtte ta tak i en del ting. (Helvetes NAV, altså...) Også gikk jeg og kjæresten en tur på Solastranda i kveldinga. Kjempekoselig. :)

Men idag! Idag har jeg ikke gjort noe. Vært i hundeparken med hunden, og that's it.

Matkapittelet er.. vel, et kapittel for seg selv. Onsdag åpna Gladmaten, og da spiste jeg en Chocolate Twist (som var HIMMELSK!) og noen "hjemmelagde" licorice fudge karameller. Og igår spiste jeg Ben&Jerry's is. Sukk.. Gladmaten varer enda til søndag. Må skjerpe meg! Men det er jo helg.. Og sommer... :sjenert: Gi meg styrke!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Anuket

:fnise: Du har nå i hvertfall vært i bevegelse! Jeg har bare spist, spist og spist! (Har fått dilla på tortilla chips med dip :sjenert: ) Ja og jeg skal og på Gladmaten! Hjelp jeg kommer til å bli feit! :fnise:

Synes du har vært kjempeflink!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:fnise: Du har nå i hvertfall vært i bevegelse! Jeg har bare spist, spist og spist! (Har fått dilla på tortilla chips med dip :sjenert: ) Ja og jeg skal og på Gladmaten! Hjelp jeg kommer til å bli feit! :fnise:

Synes du har vært kjempeflink!

Åååhh.. Jeg sikler nesten her. Tortillachips med dip. Tortillachips med salsa. Det skal JEG spise i morgen! Idag skal jeg spise popcorn. Gud, jeg tror jeg må døpe om dagboka mi til "Lille Måne vil bli fullmåne!"

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anuket

Åååhh.. Jeg sikler nesten her. Tortillachips med dip. Tortillachips med salsa. Det skal JEG spise i morgen! Idag skal jeg spise popcorn. Gud, jeg tror jeg må døpe om dagboka mi til "Lille Måne vil bli fullmåne!"

Ja med salsa! Har allerede spist en liten pakke.... :sjenert: Dette går jo i helt feil retning :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Ja med salsa! Har allerede spist en liten pakke.... :sjenert: Dette går jo i helt feil retning :fnise:

Er ikke klokka 16 da, så vi kan kalle det helg? Åååh... Nei. Det er den ikke. Men det er jo sommer! Da kan man vel indulge litt. Kanskje begynne å gjøre jumping jacks i reklamepausene på TV. :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anuket

Er ikke klokka 16 da, så vi kan kalle det helg? Åååh... Nei. Det er den ikke. Men det er jo sommer! Da kan man vel indulge litt. Kanskje begynne å gjøre jumping jacks i reklamepausene på TV. :fnise:

:hoppe: er i gang allerede :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anuket

Er ikke klokka 16 da, så vi kan kalle det helg? Åååh... Nei. Det er den ikke. Men det er jo sommer! Da kan man vel indulge litt. Kanskje begynne å gjøre jumping jacks i reklamepausene på TV. :fnise:

Dobbel.

Endret av Anuket
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Etter en hektisk og forferdelig helg, så har ting begynt å stabilisere seg litt igjen...

Idag løp/ gikk jeg 7,5 km og det er jeg rimelig fornøyd med :) Fikk også trent litt styrke i bein og push-ups. Så idag er jeg rimelig fornøyd.

Til frokost 3 RugSprø med leverpostei og majones, en Skyr-yoghurt til lunsj, og en helt utrolig god lakserett med rømme, fløte, bacon, paprika, mais, purre og dill. :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...