Gå til innhold

Butterflies and hurricanes


Auri

Anbefalte innlegg

Hmm, jeg greide visst ikke holde meg unna KG-dagbok, nei. Om ikke annet så er det hvertfall for å kunne holde vennene mine oppdatert på hva som skjer, siden jeg er utrolig dårlig på å gjøre nettopp det.

Hei og slikt. Jeg er en 23 år gammel frøken. Nei, det er jeg faktisk ikke, i fjor høst ble jeg frue. Fortsatt rart å tenke på at jeg er gift. Med min fantastiske, nydelige, fantastiske soulmate. Vi har i sommer vært sammen i fem år. Vi har to barn (les: puser) og kjøpte oss en fantastisk leilighet i vinter (som vi pga. drit og surr på jobben til S kanskje ikke kan beholde etter nyttår, hey!).

Jeg er lidenskaplig opptatt av foto, matlaging, vennene mine, kattene mine og selvfølgelig S. Han på sin side er lidenskaplig opptatt av kaffe :fnise: Jeg er en nerd, leser kun fantasy og kun på engelsk. Hvofor? Jeg er oppvokst med engelsk familie og ser på engelsk like mye som morsmålet mitt som norsk, og oversetter dermed norsk tekst til engelsk i hodet... Mucho irritante. Og fantasy fordi når jeg skal lese, skal jeg forsvinne fra den ekte verden. Det er hjemmestedet mitt.

Jeg skal glatt innrømme at jeg er alternativ når det gjelder det meste (sorte klær og knallrødt hår er meg, hei), og har en arroganse som går på en viss avsky for folk som er "helt A4" og lever livet uten å ta noen særlig bevisste valg. Det er min største feil, men en jeg kan leve med.

Ellers har jeg gått i terapi i to og et halvt år, gruppeterapi det siste halvannet. Jeg er ferdig i gruppa nå i slutten av juni, og det er litt skummelt, men også veldig fint. Jeg har en personlighetsforstyrrelse (eller rettere sagt, en blanding av flere), og har blitt utrolig mye bedre gjennom gruppeterapi. Funker som bare det.

Og en viktig ting til å vite: Jeg er Muse-blodfan. Meget viktig fakta å vite om meg.

Men nok selvbiografi. Kjør dagbok.

Endret av Pixie Plaid
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Tirkes

Boktips! :)

Om du ikke alt har lest den da.

The Name of the Wind - Patrick Rothfuss. Er mot slutten av andre gjennomlesing nå. Jeg leser egentlig hva det skal være, men ikke så mye. Denne er i kategorien fantasy, boka får meg både trist og lattermild, men jeg forelsket meg etter noen få sider i språket.

Fyren skriver halvarrogant og pomøst med et rikt språk og snirklete beskrivelser til tider og et rikt vokabular. Jeg koser meg skikkelig med bøker som beskriver scenarioer og personers sinnstemning ordentlig, men denne boka tar det tidvis til et nytt nivå for meg. Han er på en måte ikke bare en fortellerstemme, han er tidvis også en rappkjefta kommentator.

Digger den. :-) Er første boken i en trilogi, bok to har kommet ut, men ikke kjøpt den ennå (derfor jeg måtte lese igjennom igjen).

'I have stolen princesses back from sleeping barrow kings. I burned down the town of Trebon. I have spent the night with Felurian and left with both my sanity and my life. I was expelled from the University at a younger age than most people are allowed in. I tread paths by moonlight that others fear to speak of during day. I have talked to Gods, loved women, and written songs that make the minstrels weep. My name is Kvothe.You may have heard of me'

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

:fnise: Jeg er faktisk akkurat ferdig med å lese Name of the wind for andre gang :P ELSKER den. Venter bare på at oppfølgeren skal komme i paperback >.< HATER hardcover. Alt for tungt å drasse med seg i veska!

Hvis du liker stilen hans, forresten, med det pompøse språket og de veldig intrikate beskrivelsene, så må du lese Wheel of time :nigo: 13 bøker så langt, siste boka kommer neste år.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

I morgen er det åpningen av teaterfestivalen i nabobyen, og det var der jeg og S traff hverandre for første gang, for 5 år siden... Datoen var 16 juni det året (2006), men det er ikke datoen som er viktig, det er hendelsen. Så, nøyaktig ett år senere flyttet vi sammen. Og nå, fem år senere, er vi sørenmeg gift. Tida har gått utrolig fort og utrolig sakte samtidig. Er det ikke mer enn fem år? HerreGUD er det fem år allerede?

Jeg husker ikke hvordan livet var før ham, og jeg skjønner ikke åssen jeg greide meg uten ham.

*klisse klisse klisse på alle sammen*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Pusene skal til dyrlegen i morgen. HERREGUD. De har ikke vært hos dyrlegen enda (I know, shame on us, de skulle vært det for langt over et år siden). Det blir kastrering og vaksiner. Jeg gruer meg totalt på deres vegne, for jeg vet hvor redde de kommer til å være. Stakkars pusebarna mine.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er tomt hjemme :grine: Pusene er trygt plassert hos dyrlegen. Det er så rart at det ikke er puser her...! Greier ikke la vær å tenke på hvor redde de sikkert er :sukk:

Er alt for glad i de pelsdottene as.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Tirkes

Dyrlege til de små er ikke noe særlig. Man bekymrer seg som en hønemor! Er det guttepuser? Kastrering at jentepuser er litt mer omfattende. Pusen vår var til tannlegen i forrige uke. Han har slitt litt med tannstein så vi er årlig til tannlegen og pusser bort, vil ikke at han skal bli gammel og miste tenner for tidlig.

Jeg vet aldri om jeg skal le eller grine etterpå. Det er sånn Colgate-glimt hver gang han gjesper og første timene etter han våkner så nekter han å lukke munnen helt og har den svakt åpen. Uvant og ekkelt antar jeg. Men ser så himla fjernt ut... :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kevlarsjäl

Ah, endelig har du ny dagbok :D Har følt meg helt lost når du ikke har hatt dagbok.. :sjenert:

Håper kattepusene fvåkner og har det mer eller mindre bra. Vi ses jo på brusteinsballet i kveld, og alle hjerter gleder seg :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dyrlege til de små er ikke noe særlig. Man bekymrer seg som en hønemor! Er det guttepuser? Kastrering at jentepuser er litt mer omfattende. Pusen vår var til tannlegen i forrige uke. Han har slitt litt med tannstein så vi er årlig til tannlegen og pusser bort, vil ikke at han skal bli gammel og miste tenner for tidlig.

Jeg vet aldri om jeg skal le eller grine etterpå. Det er sånn Colgate-glimt hver gang han gjesper og første timene etter han våkner så nekter han å lukke munnen helt og har den svakt åpen. Uvant og ekkelt antar jeg. Men ser så himla fjernt ut... :)

Nei, det er jentepuser. De så såååå anklagende på oss når dyrepleieren tok dem fra oss og gikk avgårde med de... :grine::fnise:

Ah, endelig har du ny dagbok :D Har følt meg helt lost når du ikke har hatt dagbok.. :sjenert:

Håper kattepusene fvåkner og har det mer eller mindre bra. Vi ses jo på brusteinsballet i kveld, og alle hjerter gleder seg :D

:strix:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Næ, se hva jeg fant! :strix:

Jeg elsker når du har dagbok, du skriver så godt og levende.

:roser:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg lurer sånn.. :fnise: Hvor har du funnet avatarbildet? Vet nemlig om ei som har det som tatovering! :) Kjempepent! Og HEEEEEI! :danser:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ler så jeg griner her :skratte: :skratte: :skratte: Kattene er komet hjem og er totalt neddopa. De sjangler, tryner, snubler, velter overende, sover stående, sittende, liggende, halvveis detti over ting... Hysterisk morsomt XD

Men jeg håper de kvikner til snart, for akkurat nå har jeg ikke mye lyst til å dra fra de...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Gjest Tirkes

Gi dem en times tid til, så ser du at de blir kvikkere og kvikkere.

Min katt er på den der også, så raver han rundt en stund, etter en liten lur når han har gitt opp å forsøke å koordinere fire poter for mye, så er han bare litt groggy og saktmodig i bevegelsene en stund.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

har en arroganse som går på en viss avsky for folk som er "helt A4" og lever livet uten å ta noen særlig bevisste valg. Det er min største feil, men en jeg kan leve med.

Slik som meg? :fnise:

Come to think of it... Jeg har mange beviste valg.

Tross alt!

Morro på Brusteinsballet i kveld eller?

Måtte holde meg hjemme med TM jeg...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Neinei MarianneE, overhodet ikke som deg! Men de menneskene som kler seg i det som er "riktig" uten noe preg av personlig stil, som hører på musikken som går på radioen er som populær nå, som er fornøyde med å spise Toro og Findus og aldri vurdere å spise noe annet, som tar en helt OK utdannelse som fører til en helt OK jobb... De menneskene som bare følger strømmen. Det er ikke noe galt i å være normal, jeg mener ikke at alle mennesker skal være gothere eller kunstnere eller noe slikt. Har mange gode venner som er helt normale. Men det er de menneskene som ikke tenker, som bare ER og gjør det alle andre gjør. Om det ble noe lettere å forstå. Jeg er hangover, så hodet går litt treigt :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gi dem en times tid til, så ser du at de blir kvikkere og kvikkere.

Min katt er på den der også, så raver han rundt en stund, etter en liten lur når han har gitt opp å forsøke å koordinere fire poter for mye, så er han bare litt groggy og saktmodig i bevegelsene en stund.

De er litt bedre nå, de er mer bevisste og klare i øynene, men de beveger seg så lite som mulig, og ganske klønete når de først beveger seg... Og de virker alt annet enn lykkelige :/ stakars pusene mine.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...