Gå til innhold

En sminkekost til hver øyenskygge?


Gjest SmurfeLurfen

Anbefalte innlegg

Gjest SmurfeLurfen

Hei!

Har begynt å prøve meg litt fram med flere farger på øyenskyggene, men har for tiden bare 2 koster til det.

Men kan jeg bruke samme kost til flere farger? Eller må den vasker og sånn mellom hver gang egentlig?

Hvordan gjør dere det?

Og kan dere linke til noen koster som er bra å bruke på selve øyelokket og en som er bra til å bruke innerst på globalen?

Og noen bruker vel en kost til å påføre øyenskygge, men som en slags eyeliner da?

:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

MAC's #239 er en genial kost til å påføre øyeskygge med. #217 til å duse ut harde kanter, samt også #219.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg bruker samme kost. Har fire ulike koster, avhengig av hva slags skygge jeg skal legge. Liker kostene fra Sephora og fra Mac. Legg litt penger i gode koster, kvalitetsforskjellene er store.

Mellom ulke farger drar jeg bare kosten over handen, eller tørker den med kleenex. Men farger man fra lyst til mørkt, som man som regel gjør, har det jo ingenting å si.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest uAnonymBruker

Jeg liker kostene fra Sigma best til ansikt, men favoritt øyenskyggekosten og eyelinerkosten min er fra bare minerals. Til eyeliner bruker jeg "double sided liner shadow brush" og til øyenskygge bruker jeg en annen av double sided børstene med creasebørste i ene enden og skyggekost i andre. Jeg bruker den til mørke farger og en fra sigma til lyse.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har flere børster fra like mange merker, de jeg liker best bruker jeg ofte men jeg prøver å ikke bruke samme børste til f.eks lys og svart øyenskygge.

Dessuten tester jeg alltid kosten på hånda først, slik at jeg ser om det er rester fra sist gang jeg brukte den.

Jeg synes det er totalt unødvendig å vaske kosten for hver gang, blir mye fortere slitt da :jepp:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest SmurfeLurfen

Takk for svar dere :)

Så da er det nok å bare koste litt på handa si eller noe mellom hver farge :)

Har en kost som ligner på Mac 239: http://1.bp.blogspot.com/_jv3nI0G229k/SKC2aqHIqDI/AAAAAAAAAaw/r6mSH6k-ehM/s400/Eye+brush+3.jpg

Og en som ligner på Mac 217: http://beautydeconstructed.net/wp-content/uploads/2011/05/MAC-217-Brush.jpg

Men de er ikke av bra kvalitet da, så bør nok investere i noen gode :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det bør du absolutt! :)

Gode koster gjør underverker for resultatet, selv om du bruker øyeskygger av høy kvalitet.

Endret av Stellia
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har 5 forskjellige koster jeg bruker til skygger. En av dem bruker jeg til de lyse skyggene, og resten er av variabel størrelse og utforming som jeg bruker til mørke skygger som ligner hverandre i farge/tone. Bruker jeg skygger i veldig forskjellige farger/toner tørker jeg av kostene på et papir o.l.

Bruker koster fra Everyday Minerals og ELF. + en fra H&M faktisk! :)

Edit; legger til at jeg har ca. 40 skygger, så det hadde blitt mange koster om jeg skulle hatt en til hver!

Endret av Zaphireh
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har koster fra:



  • H&M (en vanlig som jeg bruker til generelt bruk og to bittesmå som jeg bruker til å påføre øyenskygge under nedre vippekant som eyeliner)
  • The Body Shop (Blender Brush som jeg bruker til litt av hvert, men for det meste til blending)
  • Tigi Bed Head (Love Brush som er svær, bruker den til å påføre baser og hvis jeg skal dekke mye)
  • Mac (217 som jeg bruker i globalen og til å duse ut kanter)

Jeg har koster fra:

Altså alt fra "dyre" koster til koster til 20,-

217 fra Mac er den nyeste i samlinga mi, som jeg fikk inntrykk var "vidunderkosten" og et skikkelig must-have. Men for å være ærlig, synes jeg Blenderkosten fra TBS gjør samme jobben like godt. Men det er behagelige hår på den!

Jeg hadde tenkt å investere i en av de Sigmasamlingene eller enda flere Mackoster, men jeg har insett at jeg i grunnen har det jeg trenger og vel så det. Og når jeg allikevel ikke merker særlig forskjell på koster til 10,- og 200,- så foretrekker jeg å holde det billig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest SmurfeLurfen

Takk for tips dere :)

Men hvordan påfører man egentlig øyenskygge, som en eyeliner under øyet?

Jeg bruker eyeliner blyant under øyet. Men har den på våtkanten, altså ovenfor selve øyenvippene på nederste øyelokket.

Har prøvd å ha litt eyeliner under eller rett på øyenvippe-kanten på det nederste øyelokket, men det blir ikke bra.

Ser liksom ut til at mascaraen har rent ut eller at det er oversminket..

Hvordan gjør dere det?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for tips dere :)

Men hvordan påfører man egentlig øyenskygge, som en eyeliner under øyet?

Jeg bruker eyeliner blyant under øyet. Men har den på våtkanten, altså ovenfor selve øyenvippene på nederste øyelokket.

Har prøvd å ha litt eyeliner under eller rett på øyenvippe-kanten på det nederste øyelokket, men det blir ikke bra.

Ser liksom ut til at mascaraen har rent ut eller at det er oversminket..

Hvordan gjør dere det?

Jeg påfører den rett under vippene, så nært vippene som mulig. Men en tynn, liten kost. Ofte ser det litt for meget ut først, og da drar jeg bare pekefingrene under vippekanten og "smudger" det litt ut, slik at "stripa" med øyenskygge blir mindre. Kan også bruke q-tips til å forminske den hvis den ble for stor.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest SmurfeLurfen

Jeg påfører den rett under vippene, så nært vippene som mulig. Men en tynn, liten kost. Ofte ser det litt for meget ut først, og da drar jeg bare pekefingrene under vippekanten og "smudger" det litt ut, slik at "stripa" med øyenskygge blir mindre. Kan også bruke q-tips til å forminske den hvis den ble for stor.

Takk for tipset ;)

Skal prøve meg fram!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...