Jenta mi på 6 har fått noen skikkelig stygge "kjøttsår" i rompa, og jeg begriper ikke hvorfor! Det begynte med noen små kviselignende sår som jeg renset, smurte sinksalve på, og plastret. Da var det som om de eksploderte, og ble kjempestore, verkende sår. Helt forferdelig! Jeg ble skikkelig redd, og vurderte å holde henne hjemme fra skolen, for hun hadde jo kjempevondt... Men hun ville på skolen, så da hun dro dit, dro jeg til apoteket og handlet for masse penger. Kompresser, spesialplaster, Bacimysin, Pyrisept, og noe annen salve som jeg ikke husker, og vi startet et "kjemperegime" med rensing og stell. Sårene ble leget, og fikk ny hud, men hun er fortsatt rød og litt sånn eksem-aktig i baken, og fortsatt kommer det nye små kvisesår, som jeg bare må smøre med Bacimysin for at de skal gå bort.
Jeg skjønner ikke dette jeg! Har aldri vært plaget med noe som helst av eksem, utslett og sår, så dette var veldig overraskende og merkelig. Jenta mi har vært kjempegrei og flink, enda hun hadde kjempevondt.
Jeg lurer på om det kan være et resultat av at jeg har begynt å bruke tøymykner, og at hun reagerer på den på det stedet hun sitter på? Noen andre som har erfaring med dette? Jeg har sluttet med tøymykner nå...
Andre gode tips til hva det kan være? Jeg tenkte også på sopp, men jeg får det ikke til å stemme helt.
Please....?