Gå til innhold

Små barn og salt i maten


Cinzia

Anbefalte innlegg

Når kan små barn egetnlig begynne å få mat med litt mer salt?? Jenta mi på 10 mnd får fortsatt middag fra glass, men det hadde jo vært emklere om hun kunne spist dets amme som oss.....vi er imidlertid ikke så gode på å lage mat fra grunnen, så det blir en del halvfabrikata fra Toro, og de inneholder vel en del salt...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest pysepusen

Hadde maten blitt laget fra bunn av så hadde jeg gitt det, men med tanke på hvor mye salt det er i Toro-maten hadde ihvertfall ikke jeg gitt det. Nå skal det sies at det er ikke så vanskelig å lage fra bunn av :) Også ta vekk litt mat til henne før dere tar på salt :)

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ville vært forsiktig med halvfabrikata som toro de første to årene, hvertfall. Det er så veldig mye salt i det.

Lær dere å lage annen enkel og rask mat, så kan dere gi det samme som dere spiser?

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis du forteller litt om noen av Toro-produktene dere bruker mye, kanskje noen her kan komme med tips til å lage samme retter fra bunnen av? Mest sannsynlig vil du oppleve at det ikke er så vanskelig eller tar så lang tid som du tror, og ikke minst at det smaker mye bedre! :)

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis du forteller litt om noen av Toro-produktene dere bruker mye, kanskje noen her kan komme med tips til å lage samme retter fra bunnen av? Mest sannsynlig vil du oppleve at det ikke er så vanskelig eller tar så lang tid som du tror, og ikke minst at det smaker mye bedre! :)

God ide! Jeg har lagt inn en tråd i matforumet også, men det som hadde vært til god hjelp, var å få oppskrift på spaghettisaus, sauser som kan brukes til kylling samt div indiske sauser (tikka, korma, curry etc. -sånne Uncle Ben-typer).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, jeg spiser ikke Toro selv engang pga alt humbug man finner :)

MEN vet du hvor enkelt (og GODT) det er å lage tomatsaus fra bunn? Hakk løk, hvitløk, litt chili, fres i pannen og hell over en boks med hermetiske tomater :) Kanskje en dæsj med tomatpurè. Så kan du smake til med hva du ønsker, basilikum, pepper, litt salt.. Funker til alt, pasta, former, pizza :) Og så fort det går da, tar like lang tid som å koke opp vannet for å lage toro-saus ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Kok poteter, gulrøtter uten salt. Det kan dere også spise.I tillegg kan du bruke brokkoli og andre grønnsaker. Ta deg tid til å koke opp såpass at du har for et par dager. Kjøp usaltet smør (ikke margarin) og bruk det som saus på hennes mat.

Søk litt på nettet etter barnemat, så får du mange gode råd.

Sjekk bla denne:

http://www.barnemat.com/recipi_69.htm

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...