-
Du kan være bi-nysgjerrig
-
Unngå dette om du vil ned i vekt
-
- Det er like ille for frisøren som det er for kunden
-
Du kan lære 1000 desimaler på ti timer
Imogens nye
Skrevet 25 februar 2011 - 20:39
Skrevet 25 februar 2011 - 21:34
Marla Singer skrev 20 februar 2011 - 03:08:
Jeg ønsker meg også et sånt bord, med kraftige ben og helst tykk bordplate. Størrelse er jeg usikker på sånn i cm, men det hadde jo vært gøy å kunne samle mange rundt bordet på én gang. Kanskje aller helst et bord med ekstra plate som kan legges i når man trenger mer plass, for det vil nok strengt tatt ikke være 8-10 til bords her særlig ofte. Dette som du linket til for lenge siden har blitt favoritten min, men det spørs om budsjettet strekker til. Og evt hvor lenge man gidder vente på å spare. Ellers ligner dette litt, kan tydeligvis bli lengre, men er litt smalere enn det første. Jeg tror jeg må se dem live for å se hvor bredt det må være. Og så er jo farge et tema. Det veldig svarte er jo som nevnt en favoritt, men jeg er usikker på om det blir for mye mørkt her inne. Forresten spent på finn-funnet ditt Marla! Har kikket litt der jeg også, men ikke funnet noe enda. Men jeg ser for meg at man kan gjøre noen skikkelige kupp der. Krysser fingrene for at det du fant blir ditt!
Marla Singer skrev 20 februar 2011 - 03:08:
Nå må jeg komme i gang med noe matlaging, så blir det lampeprat seinere i kveld. Om jeg ikke sovner da.
Skrevet 06 mars 2011 - 13:01
I dag skal vi, forhåpentligvis, komme ett skritt nærmere ferdig soverom, og begynne med grunning av veggene. Og så gjelder det å bestemme seg for hva man skal ha utenpå dét. Jeg synes den matte malingen som det reklameres sånn for ser fin ut. Noen som har prøvd den? Vi skal ha en skyvedørsgarderobe der inne, og har sett oss ut hvite eller svarte dører. Blir det svarte må nok resten av rommet være hvitt, om det ikke bare skal bli en mørk hule. Spørsmålet er bare om man blir lei av svarte dører? Blanke, svarte dører med grå ramme er tøft, men det er jo svindyre greier, så det er dumt å velge noe man potensielt blir lei av om få år. Fast åt andra sidan...det er jo svarthvitt vi velger igjen og igjen, og man kan jo ikke velge noe annet enn det man liker nå heller. Gjette på hva man liker om ti år liksom? Selv om hvitt definitivt er mer anonymt. Nevnte jeg beslutningsvegring?
Skrevet 11 mars 2011 - 09:01
Har et veeeeldig tidlig møte nå, må oppdatere meg senere - men ønsker deg en knall helg!
Aristoteles
Jeg elsker og er elsket.
Skrevet 18 mars 2011 - 13:58
Jeg er virkelig klar for vår nå, så det passet igrunn ikke helt med enda mer snø. Men, når man først skal våkne til snø var det veldig deilig å komme på at man har hjemmekontor i dag, og ikke trenger dra ut med bilen.
Jeg har forresten hengt meg på bølgen med RYP, og har akkurat fullført siste økta i uke 2. I går hadde jeg vondt i hele kroppen og var så trøtt at jeg måtte sove litt før middag, så jeg var forberedt på et slit, men det ble faktisk beste økta til nå. Fin start på helga! Jeg har riktignok litt mer jobb å gjøre først, men snartsnart blir det god middag, fyr i peisen og kvelden i sofaen. Eller i arbeidsklær med sparkelbøtta, vi får se.
Dette innlegget har blitt redigert av Imogen: 18 mars 2011 - 21:56
Skrevet 22 mars 2011 - 20:36
Så spennende med huset! Vi er jo også nettopp nyinnflyttet, og det går jammen meg mye tid med til å lete etter møbler og inspirasjon til interiør. Uten at det nødvendigvis skjer så mye, da.
Kommer sterkere tilbake senere.
Skrevet 23 mars 2011 - 08:43
Noen av oss har ikke fått med seg noen bølge (med mindre det er i Japan?)
Aristoteles
Jeg elsker og er elsket.
Skrevet 26 mars 2011 - 13:35
-Englefjes- skrev 22 mars 2011 - 20:36:
Så spennende med huset! Vi er jo også nettopp nyinnflyttet, og det går jammen meg mye tid med til å lete etter møbler og inspirasjon til interiør. Uten at det nødvendigvis skjer så mye, da.
Kommer sterkere tilbake senere.
Engle!
Miss O skrev 23 mars 2011 - 08:43:
Noen av oss har ikke fått med seg noen bølge (med mindre det er i Japan?)
Litt andre dimensjoner på denne RYP-bølgen ja.
er rett og slett bare et program for trening og kost som skryter av gode og raske resultater. Jeg har ikke fulgt kostplanen til nå, bare spist normalt sunt, men treningsdelen har jeg fulgt slavisk. Det er lagt opp til seks ukers grunnprogram med styrke og kardio, én hvileuke, og så seks nye, tøffere uker, hvor man velger mer retning mot f.eks forbrenning eller styrke. Nå er jeg akkurat ferdig med uke 3, og til nå har det vært tre økter i uka, hver bygd opp av oppvarming, styrke og så 30 min kardio. Synes det funker knallbra så langt.
Egentlig tror jeg, for meg, at det handler mest om å bare følge et opplegg. Om akkurat RYP gir superresultater er jo det en bonus, men det viktigste er at jeg har en form for plan, uansett hvilken. Jeg har trent så ustrukturert og periodisk de siste årene, at jeg har aldri rukket å merke noe særlig resultat. Nå følger jeg et opplegg hvor jeg vet at det bare blir rot om jeg sluntrer unna en økt eller tre. Og jeg trenger visst å ha det litt strikt.
Nå er jo tanken fortsatt at jeg skal ned i vekt. Men jeg har fått tilbake lysten til å bli bedre. Bli i bedre form, på alle måter. Jeg tror jeg har klart å bytte fokus fra hva jeg skal ta i benk på et gitt tidspunkt, (og har hastverk for å komme dit), til at så lenge jeg løfter litt mer enn før, så betyr det at jeg er i bedre form. Og jeg konkurrerer med meg selv på kardio, klarer å ta ut alt jeg har til beina blir gelé, bare for å slå mine egene tall fra forrige uke. Og jeg blir oppriktig glad når jeg klarer det.
Men RYP er bra for meg. Det vil si, kombinasjonen av RYP, trivsel i nytt hus, vår, og et hode som endelig er på rett sted, er bra for meg. Og nytt treningsrom. Man skal ikke undervurdere effekten av dét heller. For det første er det mer fristende å gå inn der og trene, og for det andre: når man har bygd hus med eget treningsrom må man jo for faen ta seg sammen og bruke det.
Skrevet 26 mars 2011 - 13:45
Dette innlegget har blitt redigert av Imogen: 26 mars 2011 - 14:19
Skrevet 31 mars 2011 - 00:13
Bare innom og legger til, har akkurat fått koblet til internett og må logge av igjen. Kommer sterkere tilbake!
Skrevet 31 mars 2011 - 17:41
Imogen skrev 25 februar 2011 - 20:39:
Det var forresten favorittbordet jeg fant på Finn til nesten halv pris! Lykke!
Sitat
Sitat
Sitat
Jeg gleder meg så vilt til å bli ferdig, og er litt skuffet over meg selv når det gjelder oppussingsentusiasme.
Skrevet 31 mars 2011 - 21:44
Marla Singer skrev 31 mars 2011 - 17:41:
Vi har forresten endelig bestilt skyvedørsgarderobe, og venter på levering. Det ble kombinasjon svart og speil, og jeg tror det blir tøft mot matte, hvite vegger. Ellers lar mye av handlingen vente på seg til det begynner å bli ferdig oppe. Foreløpig er det bare kjedelig og dyr handling i diverse byggvarebutikker. Men jeg gjorde nettopp et lite kjøkkenkupp. Jeg har vært på utkikk etter salt- og pepperkvern i lang tid, og sett mye på disse fra Vipp. Men de koster jo litt, særlig når man har så mye annet å bruke penger på. Men vips, så dukket de opp til omtrent halv pris av normalt. Nesten så jeg trodde de var feilmerket, og ventet igrunn på en mail etter at jeg bestilte, men nå er de her og i bruk, og jeg er veldig fornøyd.
Dette innlegget har blitt redigert av Imogen: 31 mars 2011 - 21:45
Skrevet 01 april 2011 - 22:33
Imogen skrev 31 mars 2011 - 21:44:
Sitat
Sitat
Badet deres høres kjempelekkert ut!! Jeg ville helt klart også valgt en mørk innredning dersom jeg skulle valgt kun etter egen smak - det er stilig. Ser imidlertid problemet med ikke-helt-nyvasket svart gulv, men men... Det er jo så kuuuult!
Sitat
Enig - godt å høre!!
Er imponert over sparkledrånningegenskapene dine, forresten. Jeg har prøvd å være maledrånning, men det har ærlig talt ikke vært noen suksess. Vi har blitt enige om at vi ikke skal pusse opp en gang til før vi har råd til maler, for å si det sånn.
Skyvedørsgarderoben høres knallfin ut. Og hurra for favoritting på salg! Sånt er jo supermorsomt. Håper dere får ei fin helg, selv i oppussingskaoshelvete.
Skrevet 03 april 2011 - 00:20
Skrevet 26 mai 2011 - 13:19
Nå er det omtrent fire (lange) timer igjen før jeg kan ta nestenhelg. Jeg må jobbe litt hjemmefra i morgen, men det betyr hvertfall at jeg kan sove litt lenger. Og så er planen å male, male, male i helga. Og legge gulv om vi rekker. Det er igrunn ganske ok å holde på med sånt, nå som ting synes. Man ser at man har gjort noe. Det er noe annet enn sparkelhelvetet det.
Skrevet 26 mai 2011 - 13:40
Og jeg har full forståelse for sparkelhelvete.
Skrevet 27 mai 2011 - 08:10
Og jo, jeg er jo sparkelgudinne, men det blir tydeligvis ikke moro likevel.
Jeg har hjemmekontor i dag. Det betyr nok at dagen starter med et strøk maling på gjesterommet, før kjøkkenet shines og klær brettes, og så er det kanskje klart for et strøk til. Papirbunken går jo ingen steder.
Skrevet 27 mai 2011 - 09:09
Marla Singer skrev 01 april 2011 - 22:33:
Åh, heldiggriser! Så gøy! Vi var og kikket på det for en stund siden, og det er det definitivt fineste bordet. Men det blir nok for stort her, desverre... Har kikket på en annen type fra BoConcept som kan trekkes ut når man er flere til bords, så nå er det bare å spare.
Er imponert over sparkledrånningegenskapene dine, forresten. Jeg har prøvd å være maledrånning, men det har ærlig talt ikke vært noen suksess. Vi har blitt enige om at vi ikke skal pusse opp en gang til før vi har råd til maler, for å si det sånn.
Marla Singer skrev 03 april 2011 - 00:20:
Skrevet 27 mai 2011 - 09:10
Marla Singer skrev 27 mai 2011 - 08:58:
Vi skal gjøre det samme i dag; male gjesterom. Hvis ikke jeg klarer å utsette det enda en dag, da. Og enda en. :kjapp:
Nå skal jeg bare få i meg havregrøten (hvilket kan ta litt tid, siden jeg syns det er kjip mat), og så er jeg i gang. Heng deg på!
0 bruker(e) leser dette emnet
0 medlemmer, 0 gjester, 0 skjulte brukere