Gå til innhold

Imogens nye


Imogen

Anbefalte innlegg

På plass i nytt hus passer det bra med ny bok og blanke ark. Vi har én etasje ferdig, og en underveis. Den ferdige etasjen er imidlertid ganske kaotisk, og vil nok være det en stund, så i mellomtiden prøver jeg å planlegge hvordan det skal se ut her til slutt. Det gjelder å holde fokus på hvor bra resultatet blir, når kaos hersker og kan gjøre en stakkar smårar. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg lurer for eksempel også veldig på spisebord, og liker "tunge", solide bord. Er usikker på hvor stort det må være, hva tenker dere for deres del? Stoler synes jeg er kjempevanskelig, og finner lite jeg liker. Og liker jeg det, så... ja, da er det gjerne veldig dyrt. Har en idé som jeg lurer litt på, kan finne link senere.

Jeg ønsker meg også et sånt bord, med kraftige ben og helst tykk bordplate. Størrelse er jeg usikker på sånn i cm, men det hadde jo vært gøy å kunne samle mange rundt bordet på én gang. Kanskje aller helst et bord med ekstra plate som kan legges i når man trenger mer plass, for det vil nok strengt tatt ikke være 8-10 til bords her særlig ofte. Dette som du linket til for lenge siden har blitt favoritten min, men det spørs om budsjettet strekker til. Og evt hvor lenge man gidder vente på å spare. Ellers ligner dette litt, kan tydeligvis bli lengre, men er litt smalere enn det første. Jeg tror jeg må se dem live for å se hvor bredt det må være. Og så er jo farge et tema. Det veldig svarte er jo som nevnt en favoritt, men jeg er usikker på om det blir for mye mørkt her inne. Forresten spent på finn-funnet ditt Marla! Har kikket litt der jeg også, men ikke funnet noe enda. Men jeg ser for meg at man kan gjøre noen skikkelige kupp der. Krysser fingrene for at det du fant blir ditt! :)

Med tanke på beslutningsvegringen, har du noen tanke om hva slags "stil" dere vil ha, hvilke farger og materialer og slikt? Jeg tror vi har landet litt på en retning der, og da blir det veldig mye lettere. Ihvertfall i teorien, og når man lekeinnreder på nett...

Etter å ha lest hos deg tror jeg vi er litt på samme stil som dere. Det er mye svart og hvitt, litt maskulin og stram stil. Det er mest den type møbler vi har fra før, og det er det jeg faller mest for når jeg kikker videre. Så får man myke opp litt med tepper, pledd, puter osv, innenfor rimelighetens grenser. Det skal ikke være noe puteslott her heller, men jeg håper å få det litt lunt og innbydende, selv om det er litt minimalistisk. Og apropo, her nede i stua har vi store, fine vinduer. Og jeg tenker at det nesten ville være synd å gjemme dem bak gardiner. Vi får bo oss til litt, og se om det føles nakent uten. Og ikke minst hva slags behov man får for solskjerming.

Nå må jeg komme i gang med noe matlaging, så blir det lampeprat seinere i kveld. Om jeg ikke sovner da. :Gjesp:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Fin helg, og *fanfare*: snøen smelter! :hoppe: Det er langt igjen, men det sildrer rundt omkring, det går stadig takras utenfor vinduet, og i dag våknet jeg av sola i øynene (ettersom vi foreløpig sover i spisestua, og ikke har hengt opp en eneste gardin enda). Herlig!

I dag skal vi, forhåpentligvis, komme ett skritt nærmere ferdig soverom, og begynne med grunning av veggene. Og så gjelder det å bestemme seg for hva man skal ha utenpå dét. Jeg synes den matte malingen som det reklameres sånn for ser fin ut. Noen som har prøvd den? Vi skal ha en skyvedørsgarderobe der inne, og har sett oss ut hvite eller svarte dører. Blir det svarte må nok resten av rommet være hvitt, om det ikke bare skal bli en mørk hule. Spørsmålet er bare om man blir lei av svarte dører? Blanke, svarte dører med grå ramme er tøft, men det er jo svindyre greier, så det er dumt å velge noe man potensielt blir lei av om få år. Fast åt andra sidan...det er jo svarthvitt vi velger igjen og igjen, og man kan jo ikke velge noe annet enn det man liker heller. Gjette på hva man liker om ti år liksom? Selv om hvitt definitivt er mer anonymt. Nevnte jeg beslutningsvegring? :roll: Jeg skulle lagt ut noen bilder for å vise, men siden er nede. Satser på linker senere. Nå skal jeg følge eter mannen som har satt deg i sola på trappa. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Miss O'Hara

Der ja - ny bok! *treig*

Har et veeeeldig tidlig møte nå, må oppdatere meg senere - men ønsker deg en knall helg! :vinke:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei Miss! :vinke: Haha, du er vel ikke treig, du var jo først. :)

Jeg er virkelig klar for vår nå, så det passet igrunn ikke helt med enda mer snø. Men, når man først skal våkne til snø var det veldig deilig å komme på at man har hjemmekontor i dag, og ikke trenger dra ut med bilen.

Jeg har forresten hengt meg på bølgen med RYP, og har akkurat fullført siste økta i uke 2. I går hadde jeg vondt i hele kroppen og var så trøtt at jeg måtte sove litt før middag, så jeg var forberedt på et slit, men det ble faktisk beste økta til nå. Fin start på helga! Jeg har riktignok litt mer jobb å gjøre først, men snartsnart blir det god middag, fyr i peisen og kvelden i sofaen. Eller i arbeidsklær med sparkelbøtta, vi får se. :)

Endret av Imogen
Lenke til kommentar
Del på andre sider

:vinke:

Så spennende med huset! Vi er jo også nettopp nyinnflyttet, og det går jammen meg mye tid med til å lete etter møbler og inspirasjon til interiør. Uten at det nødvendigvis skjer så mye, da. :ler:

Kommer sterkere tilbake senere. :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

:vinke:

Så spennende med huset! Vi er jo også nettopp nyinnflyttet, og det går jammen meg mye tid med til å lete etter møbler og inspirasjon til interiør. Uten at det nødvendigvis skjer så mye, da. :ler:

Kommer sterkere tilbake senere. :klem:

Engle! :klem: Så godt å se deg igjen. Og grattis med nytt hus! :hoppe: Det går definitivt mye tid til forholdsvis resultatløs planlegging ja. :ler: Jeg er helt forundret over hvor sær jeg blir når jeg skal kjøpe noe nytt, det er ikke måte på hvor kresen jeg plutselig er. Også skal jo alt helst passe sammen på et vis da. Eller ikke passe sammen på en sjarmerende måte, ikke den rotete måten. :fnise: Har dere flyttet rett inn i noe ferdig, eller skal dere gjøre mye?

RYP? :klo:

Noen av oss har ikke fått med seg noen bølge (med mindre det er i Japan?) :sjenert:

Litt andre dimensjoner på denne RYP-bølgen ja. ;) Kan hende det ikke er noen bølge engang, annet enn blant kjentfolk. Release your potential

er rett og slett bare et program for trening og kost som skryter av gode og raske resultater. Jeg har ikke fulgt kostplanen til nå, bare spist normalt sunt, men treningsdelen har jeg fulgt slavisk. Det er lagt opp til seks ukers grunnprogram med styrke og kardio, én hvileuke, og så seks nye, tøffere uker, hvor man velger mer retning mot f.eks forbrenning eller styrke. Nå er jeg akkurat ferdig med uke 3, og til nå har det vært tre økter i uka, hver bygd opp av oppvarming, styrke og så 30 min kardio. Synes det funker knallbra så langt. :)

Egentlig tror jeg, for meg, at det handler mest om å bare følge et opplegg. Om akkurat RYP gir superresultater er jo det en bonus, men det viktigste er at jeg har en form for plan, uansett hvilken. Jeg har trent så ustrukturert og periodisk de siste årene, at jeg har aldri rukket å merke noe særlig resultat. Nå følger jeg et opplegg hvor jeg vet at det bare blir rot om jeg sluntrer unna en økt eller tre. Og jeg trenger visst å ha det litt strikt. :sjenert: Jeg har egentlig vokst opp med mye trening, jeg levde for håndball, og fokuset har alltid vært på å bli bedre i noe relatert til idretten. Spenst, styrke, reaksjonsevne eller kondis, alt var noe som gjorde meg bedre på banen, og dermed en selvfølge å trene på. Så kom skader og treningsforbud, og kiloene. Siden har treningen hatt vektnedgang som hovedmål, ettersom jeg uansett ikke kunne bli verdens beste håndballspiller som planlagt. :fnise: Fokuset på evner og spesifike resultater på trening ble borte. Og hver gang vekten ikke gikk ned, ga jeg opp for en stund. For om jeg trente hardt, og det fortsatt ikke skjedde noe, kunne det bare være det samme med hele greia. :roll:

Nå er jo tanken fortsatt at jeg skal ned i vekt. Men jeg har fått tilbake lysten til å bli bedre. Bli i bedre form, på alle måter. Jeg tror jeg har klart å bytte fokus fra hva jeg skal ta i benk på et gitt tidspunkt, (og har hastverk for å komme dit), til at så lenge jeg løfter litt mer enn før, så betyr det at jeg er i bedre form. Og jeg konkurrerer med meg selv på kardio, klarer å ta ut alt jeg har til beina blir gelé, bare for å slå mine egene tall fra forrige uke. Og jeg blir oppriktig glad når jeg klarer det. :fnise: Det er lenge siden jeg var der, for å si det sånn. Og det er digg. Vondt å gå ned trappa om morgenen, men digg å kjenne at man har tatt seg helt ut. Og om ikke vekta går ned hver uke, så ser jeg svart på hvitt at jeg orker både å løfte mer og løpe lenger, og da er det bare et tidsspørsmål før det må synes på kroppen også. Så nå skal jeg bare sette på skylappene og holde på disse tankene. :ler:

Men RYP er bra for meg. Det vil si, kombinasjonen av RYP, trivsel i nytt hus, vår, og et hode som endelig er på rett sted, er bra for meg. Og nytt treningsrom. Man skal ikke undervurdere effekten av dét heller. For det første er det mer fristende å gå inn der og trene, og for det andre: når man har bygd hus med eget treningsrom må man jo for faen ta seg sammen og bruke det. :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ellers har det vist seg at jeg er et naturtalent på sparkling av gips. Faktisk. Hvem hadde trodd det? Mannen bannet seg gjennom sparklingen av det første rommet, mens jeg var malemester. Så da jeg prøvde meg med sparkel i neste rom, og det viste seg at jeg var mye flinkere enn ham, ble jeg straks utsett til sparkelsjef. Hurra. :roll::ler: En tvilsom ære, for det er jo en møkkajobb, men det nå gjøres. Og mannen har virkelig vist seg å ha evner som handy hunk, så jeg får gjøre mitt jeg også. Og det blir fint til slutt. Noen effektive timer nå, med Herreavdelingen som podcast, så kan jeg nyte tomt hus i ettermiddag. Og mer komfortabel planlegging av andre etsaje med sofa og laptop. :)

Endret av Imogen
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Marla Singer

Ny dagbok! :hoppe:

Bare innom og legger til, har akkurat fått koblet til internett og må logge av igjen. Kommer sterkere tilbake!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Marla Singer
Det gjelder å holde fokus på hvor bra resultatet blir, når kaos hersker og kan gjøre en stakkar smårar.

Men det er ikke alltid like lett. :ler:

Det var forresten favorittbordet jeg fant på Finn til nesten halv pris! Lykke!

Og apropo, her nede i stua har vi store, fine vinduer. Og jeg tenker at det nesten ville være synd å gjemme dem bak gardiner. Vi får bo oss til litt, og se om det føles nakent uten. Og ikke minst hva slags behov man får for solskjerming.

Jeg liker godt vinduet uten gardiner og har hatt det slik i flere år. Nå er jeg usikker, vi må nok ha et eller annet, ihvertfall. Mannen er for lameller, jeg er litt mer skeptisk til det. Kanskje bare noen lyse, veldig lette gardiner?

Jeg synes den matte malingen som det reklameres sånn for ser fin ut. Noen som har prøvd den?

Lady Pure Color? Vi har/skal ha den på veggene. Egentlig ville jeg hatt mer glans, men siden gipsvegger vanskelig blir fine med slik maling, gikk vi over til helt matt. Jeg liker igrunnen resultatet veldig godt likevel! Den var ikke fullt så hyperrask til å tørke som Sense heller.

Vi skal ha en skyvedørsgarderobe der inne, og har sett oss ut hvite eller svarte dører. Blir det svarte må nok resten av rommet være hvitt, om det ikke bare skal bli en mørk hule. Spørsmålet er bare om man blir lei av svarte dører? Blanke, svarte dører med grå ramme er tøft, men det er jo svindyre greier, så det er dumt å velge noe man potensielt blir lei av om få år. Fast åt andra sidan...det er jo svarthvitt vi velger igjen og igjen, og man kan jo ikke velge noe annet enn det man liker heller. Gjette på hva man liker om ti år liksom?

Det der er litt vanskelig, men som du sier så kan det kanskje ikke bli så ille hvis man har hatt ganske "stabil" smak gjennom mange år allerede? Vi tenker litt på at valgene vi tar interiørmessig ikke skal være for sære, og har fått et veldig nøytralt bad på grunn av det. Grå gulvfliser og hvite veggfliser + hvit innredning. Veldig safe, men greit om man skal selge om noen år, og fortsatt veldig fint, da!

Jeg gleder meg så vilt til å bli ferdig, og er litt skuffet over meg selv når det gjelder oppussingsentusiasme. :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det var forresten favorittbordet jeg fant på Finn til nesten halv pris! Lykke!

Åh, så gøy! Mener du det fra BoConcept? Eller hadde du sett deg ut et annet til slutt? Grei ut, er du grei? :ler:

Jeg liker godt vinduet uten gardiner og har hatt det slik i flere år. Nå er jeg usikker, vi må nok ha et eller annet, ihvertfall. Mannen er for lameller, jeg er litt mer skeptisk til det. Kanskje bare noen lyse, veldig lette gardiner?

Jeg tror vi må ha noe her også, selv om jeg egentlig helst skulle hatt det uten. Men vi trenger helt tydelig solskjerming, og ikke minst noe som kan stenge for innsyn om det trengs. Jeg har også tenkt lyst og lett, om det kan stenge nok for sola. Eventuelt får vi tenke persienner eller noe sånt, men jeg er litt skeptisk. Men det kan muligens bli fint om man får tak i sånne som ser ut som tre? Og så ser jeg jo at gardiner myker opp litt, når vi ellers har det ganske stramt, så kanskje det blir ok likevel. Jeg bare hater å kjøpe gardiner. Jeg er så innmari dårlig på å se for meg hva som blir bra, så det har skjedd mer enn én gang at jeg kommer hjem med noe, henger opp og tar ned for å returnere. Velvel...noe skal man jo drive med.

Lady Pure Color? Vi har/skal ha den på veggene. Egentlig ville jeg hatt mer glans, men siden gipsvegger vanskelig blir fine med slik maling, gikk vi over til helt matt. Jeg liker igrunnen resultatet veldig godt likevel! Den var ikke fullt så hyperrask til å tørke som Sense heller.

Jepp, det var den jeg tenkte på. Vi endte med den som hvit på soverommet, og det ble bra syns jeg. Gipsvegger her også (også referert til som Gipshelvetet over sparkelbøtta), og det matte skjuler nok ujevnhetene bedre enn noe med glans. Jeg er fristet til å kjøre det samme i flere rom, så får vi se om jeg drister meg til mer farge eller fortsetter på det hvite.

Det der er litt vanskelig, men som du sier så kan det kanskje ikke bli så ille hvis man har hatt ganske "stabil" smak gjennom mange år allerede? Vi tenker litt på at valgene vi tar interiørmessig ikke skal være for sære, og har fått et veldig nøytralt bad på grunn av det. Grå gulvfliser og hvite veggfliser + hvit innredning. Veldig safe, men greit om man skal selge om noen år, og fortsatt veldig fint, da!

Badet høres veldig fint ut. Og ganske likt hva vi tenker for badet i andre etasje. Vi har svarte, matte gulvfliser, hvite veggfliser og svart innredning på badet nede, og det ble også veldig tøft. Men svart gulv og støv fra gips og spon er dårlig match, så i praksis har vi grått gulv nede også. Vi får jo se hvor mye irritasjon det gulvet kommer til å gi meg fremover, men det er innmari fint når det er nyvasket. :ler:

Jeg gleder meg så vilt til å bli ferdig, og er litt skuffet over meg selv når det gjelder oppussingsentusiasme. :fnise:

Så godt å høre! :ler: Samme her nemlig. Og jeg har tenkt at jeg skal være som en duracellkanin og få alt ferdig på rekordtid, men gudhjelpemeg så utrolig kjedelig mye av det er. Malingen er ok, da ser man at det skjer noe. Men å sparkle, pusse, sparkle og pusse... For ikke å snakke om å vaske alt utstyr og flytte på alt som står i veien hver gang man skal gjøre noe som helst. Eller at ingen rom egentlig blir ferdige før noe annet blir klart. Og dét er igjen avhengig av at noe annet blir ferdig... Dagens klagesang. Man kan jo håpe energien stiger mot helgen.

Vi har forresten endelig bestilt skyvedørsgarderobe, og venter på levering. Det ble kombinasjon svart og speil, og jeg tror det blir tøft mot matte, hvite vegger. Ellers lar mye av handlingen vente på seg til det begynner å bli ferdig oppe. Foreløpig er det bare kjedelig og dyr handling i diverse byggvarebutikker. Men jeg gjorde nettopp et lite kjøkkenkupp. Jeg har vært på utkikk etter salt- og pepperkvern i lang tid, og sett mye på disse fra Vipp. Men de koster jo litt, særlig når man har så mye annet å bruke penger på. Men vips, så dukket de opp til omtrent halv pris av normalt. Nesten så jeg trodde de var feilmerket, og ventet igrunn på en mail etter at jeg bestilte, men nå er de her og i bruk, og jeg er veldig fornøyd. :)

Endret av Imogen
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Marla Singer

Åh, så gøy! Mener du det fra BoConcept?

Jess! :rodmer:

Eventuelt får vi tenke persienner eller noe sånt, men jeg er litt skeptisk. Men det kan muligens bli fint om man får tak i sånne som ser ut som tre? Og så ser jeg jo at gardiner myker opp litt, når vi ellers har det ganske stramt, så kanskje det blir ok likevel. Jeg bare hater å kjøpe gardiner. Jeg er så innmari dårlig på å se for meg hva som blir bra, så det har skjedd mer enn én gang at jeg kommer hjem med noe, henger opp og tar ned for å returnere. Velvel...noe skal man jo drive med.

Ha ha, samme her. Jeg har virkelig ikke peiling. Nå høres jeg ut som om jeg er omtrent seksten år, men jeg tror ikke jeg har kjøpt en eneste gardin i hele mitt liv. :ler: Godt å høre at vi er flere amøber på det området. Mest sannsynlig blir det vel ikke gardiner i år ihvertfall, siden jeg er god til å utsette ting jeg ikke liker/får til... :ler: Vil veldig gjerne høre hvis du finner noe til slutt! Jeg skal også si ifra, åff kårs.

Jepp, det var den jeg tenkte på. Vi endte med den som hvit på soverommet, og det ble bra syns jeg. Gipsvegger her også (også referert til som Gipshelvetet over sparkelbøtta), og det matte skjuler nok ujevnhetene bedre enn noe med glans. Jeg er fristet til å kjøre det samme i flere rom, så får vi se om jeg drister meg til mer farge eller fortsetter på det hvite.

Vi har også helt hvit. I hele leiligheten. Hadde lyst til å ha en eller flere vegger med annen farge på soverommet og kanskje én slik vegg i stua, men det ble hvitt, gitt. Tenkte på tapet også, men vi hadde så dårlig tid til å fundere på hva som kunne bli bra at vi ga fanden. Jeg så spesielt på to farger til fondvegg (fra Jotun); marrakesh (brunlig) og en blålilla jeg ikke husker navnet på. Hvilke farger tenker dere på om det ikke blir hvitt?

Badet deres høres kjempelekkert ut!! Jeg ville helt klart også valgt en mørk innredning dersom jeg skulle valgt kun etter egen smak - det er stilig. Ser imidlertid problemet med ikke-helt-nyvasket svart gulv, men men... Det er jo så kuuuult! :ler: Jeg innser at vi kanskje av og til tar litt upraktiske valg, men det får bare være. Gulvfliser på kjøkkenet f.eks. - kaldt uten varmekabler, men "jeg har da tøfler" som jeg tenkte da jeg bestemte det. :fnise:

Så godt å høre! :ler: Samme her nemlig. Og jeg har tenkt at jeg skal være som en duracellkanin og få alt ferdig på rekordtid, men gudhjelpemeg så utrolig kjedelig mye av det er. Malingen er ok, da ser man at det skjer noe. Men å sparkle, pusse, sparkle og pusse... For ikke å snakke om å vaske alt utstyr og flytte på alt som står i veien hver gang man skal gjøre noe som helst. Eller at ingen rom egentlig blir ferdige før noe annet blir klart. Og dét er igjen avhengig av at noe annet blir ferdig... Dagens klagesang. Man kan jo håpe energien stiger mot helgen.

Enig - godt å høre!! :ler:

Er imponert over sparkledrånningegenskapene dine, forresten. Jeg har prøvd å være maledrånning, men det har ærlig talt ikke vært noen suksess. Vi har blitt enige om at vi ikke skal pusse opp en gang til før vi har råd til maler, for å si det sånn. :ler: Men vi (prøver ihvertfall å) driter i det, legger jo ikke sååå godt merke til detaljer når man bor et sted. Sier vi. Host. Hvordan går malinga deres da? Det høres jo ut som om det går bra, så da innser jeg at det er vi som er litt tilbakestående på området, siden vi bruker samme maling på samme type vegg. Føkk. :ler:

Skyvedørsgarderoben høres knallfin ut. Og hurra for favoritting på salg! Sånt er jo supermorsomt. Håper dere får ei fin helg, selv i oppussingskaoshelvete. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Marla Singer

Kom på at jeg har en mening om persienner - mener du skrev noe om det. Jeg liker det faktisk, og skulle gjerne hatt hvite persienner hos oss (men festet passer ikke i vinduet). Slike i tre er også fint, synes jeg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 måned senere...

Nå er det jaggu på tide å børste litt støv av denne boka! Har vært noen travle måneder i det siste, men nå har jeg begynt å få litt nettlyst igjen. :)

Nå er det omtrent fire (lange) timer igjen før jeg kan ta nestenhelg. Jeg må jobbe litt hjemmefra i morgen, men det betyr hvertfall at jeg kan sove litt lenger. Og så er planen å male, male, male i helga. Og legge gulv om vi rekker. Det er igrunn ganske ok å holde på med sånt, nå som ting synes. Man ser at man har gjort noe. Det er noe annet enn sparkelhelvetet det. :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Imogen! :hoppe:

Og jeg har full forståelse for sparkelhelvete. :fnise: Men var ikke du gudinnen av helsparkling, da? :nigo:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Engle! :hoppe: Fint å se deg igjen! :klem:

Og jo, jeg er jo sparkelgudinne, men det blir tydeligvis ikke moro likevel. :ler: Det var bare et helt ufrivillig talent det der, som sørget for at jeg fikk gjøre mye av det. Sååå kjedelig. Men nå er vi ferdig med sparkel. Juhuuu! :) Hvordan er det hos dere, er det full oppussing på gang, eller slipper dere sånt?

Jeg har hjemmekontor i dag. Det betyr nok at dagen starter med et strøk maling på gjesterommet, før kjøkkenet shines og klær brettes, og så er det kanskje klart for et strøk til. Papirbunken går jo ingen steder.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Marla Singer

Nå er det jaggu på tide å børste litt støv av denne boka!

:hoppe:

Vi skal gjøre det samme i dag; male gjesterom. Hvis ikke jeg klarer å utsette det enda en dag, da. Og enda en. :kjapp: :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jess! :rodmer:

Åh, heldiggriser! Så gøy! Vi var og kikket på det for en stund siden, og det er det definitivt fineste bordet. Men det blir nok for stort her, desverre... Har kikket på en annen type fra BoConcept som kan trekkes ut når man er flere til bords, så nå er det bare å spare. :)

Vi har også helt hvit. I hele leiligheten. Hadde lyst til å ha en eller flere vegger med annen farge på soverommet og kanskje én slik vegg i stua, men det ble hvitt, gitt. Tenkte på tapet også, men vi hadde så dårlig tid til å fundere på hva som kunne bli bra at vi ga fanden. Jeg så spesielt på to farger til fondvegg (fra Jotun); marrakesh (brunlig) og en blålilla jeg ikke husker navnet på. Hvilke farger tenker dere på om det ikke blir hvitt?

Her har det også blitt mest hvitt, med fondvegger her og der. Jeg kikket også på marrakesh faktisk, og en mørk blåfarge (hule?). Tror hvertfall begge var fra den supermatte. Men mannen som er glad i mer klare, sterke farger argumenterte med at vi allerede hadde en brun vegg i stua, og at den blå jeg likte var kjedelig. Så, i det rommet man kommer opp i på toppen av trappa, hvor vi skal ha skrivebord og kanskje en lesekrok om det blir plass, ble det en knall blå vegg. Det tok meg noen dager å bli vant til det, men nå liker jeg den veldig godt. Særlig når vi har fått opp hvite lister rundt vinduene, det ble bra. Nå skal jeg opp og male en slags olivengrønn vegg på gjesterommet. Vi spiste nemlig lunsj et sted med den fargen på veggene i forrige uke, og på vei hjem kjøpte vi maling. Det var verdensrekord her i huset for rask avgjørelse. :ler: Nå gjenstår det bare å se om det blir fint. Det er jo komplett umulig å se for seg hvordan de små fargeflekkene i fargekartet vil se ut på en hel vegg. Og det finnes jo alt for mange nyanser å velge i? :sjenert:

Jeg innser at vi kanskje av og til tar litt upraktiske valg, men det får bare være. Gulvfliser på kjøkkenet f.eks. - kaldt uten varmekabler, men "jeg har da tøfler" som jeg tenkte da jeg bestemte det. :fnise:

:ler: Man kan da ikke bare være fornuftig heller, noen ganger får man bare velge det som ser best ut. Hva slags fliser ble det?

Enig - godt å høre!! :ler:

Er imponert over sparkledrånningegenskapene dine, forresten. Jeg har prøvd å være maledrånning, men det har ærlig talt ikke vært noen suksess. Vi har blitt enige om at vi ikke skal pusse opp en gang til før vi har råd til maler, for å si det sånn. :ler: Men vi (prøver ihvertfall å) driter i det, legger jo ikke sååå godt merke til detaljer når man bor et sted. Sier vi. Host. Hvordan går malinga deres da? Det høres jo ut som om det går bra, så da innser jeg at det er vi som er litt tilbakestående på området, siden vi bruker samme maling på samme type vegg. Føkk. :ler:

Det der høres kjent ut. :ler: Det vil si, jeg synes malingen gikk som en lek ved forrige runde. Vanskelig å se hvor du har malt og ikke, med hvitt på hvitt, men det ble jevnt og fint til slutt. Nå derimot, når jeg har malt neste rom, ble det bare flekkete og rart. Vi har annen maling og annen rull, men begge deler skulle egentlig være "bedre" nå enn sist. Vi får se om det blir eeenda et strøk, eller om vi satser på at det er som du sier, at man ikke ser sånt seinere. Man blir jo ærlig talt litt tussete når man holder på sånn. Når ellers går man og vurderer grundig om fargen på veggene er jevn nok, lissom? :fnise: Skal nok ganske mye til før man legger merke til små ujevnheter i et møblert rom. Man får legge vekk perfeksjonisten i seg tror jeg. Sånne prosjekter gir god trening i sånt har det vist seg, og jeg har helt sikkert ikke vondt av det. :ler:

Kom på at jeg har en mening om persienner - mener du skrev noe om det. Jeg liker det faktisk, og skulle gjerne hatt hvite persienner hos oss (men festet passer ikke i vinduet). Slike i tre er også fint, synes jeg.

Jepp, jeg er enig. Og det finnes i hvitmalt tre. Jeg er i gang med å overbevise mannen som er skeptisk til å feste noe inne i vinduskarmen. Vi får se hva det blir til. Det drøyer sikkert enda noen måneder før vi klarer å bestemme oss.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:hoppe:

Vi skal gjøre det samme i dag; male gjesterom. Hvis ikke jeg klarer å utsette det enda en dag, da. Og enda en. :kjapp: :fnise:

Nå skal jeg bare få i meg havregrøten (hvilket kan ta litt tid, siden jeg syns det er kjip mat), og så er jeg i gang. Heng deg på! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...