Gå til innhold

Foto

Mindre pene navnså mye "jaskenavn" for tida!

• Please log in to reply
1506 svar på dette emnet

#1081 AnonymBruker

AnonymBruker

.

• Anonym
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 1 849 893 innlegg
  • Ble med 2. aug. 10
  • Kjønn: Ikke viktig

Skrevet 01 april 2011 - 20:11

Hva med disse saksa fra aftenposten:
Tønnes
Teis
Emerense
Gurin
Sønvis
Helmin
Kjønik
Gundro
Syprian
Ambros
Nottov
Sølvei
Sæborg
Obloe
Bæss
Giøl
Annon
Und
Magnille
Baar
Berdon
Lodver
Kiøstøl
Golloug
Haarick
Tiarand
Ledvor
Tadeif
Svencke
Kiørvald
Magle
Borild

Mye morsomt! :) Og mange jeg ikke har peiling på om er gutte- eller jentenavn.

Naboen vår heter Theis, men med h. Han går på barneskolen, så jeg antar at han er eneste på skolen med det navnet.
  • 0
Dette innlegget er skrevet av en innlogget bruker som ønsker å være anonym. Alle slike innlegg havner inn under nicket "AnonymBruker".

#1082 Snart Frue

Snart Frue

Sosial

• Medlem
  • PipPipPipPip
  • 345 innlegg
  • Ble med 4. des. 06
  • Kjønn: Kvinne

Skrevet 01 april 2011 - 21:28

Det høres ut som om det er mange foreldre som ikke tenker på at disse barna en dag blir voksne. Se for deg en voksen mann som heter Noa!! :skratte:
  • 0

#1083 Gjest_Krizzy_*

Gjest_Krizzy_*
  • Gjester
  • Ble med --

Skrevet 01 april 2011 - 21:39

Aldri hørt om Tønnes før. :lol:

Dette innlegget har blitt redigert av Krizzy: 01 april 2011 - 21:40

• 0

#1084 AnonymBruker

AnonymBruker

.

• Anonym
  • 1 849 893 innlegg
  • Ble med 2. aug. 10

Skrevet 01 april 2011 - 21:51

Tønnes er helt vanlig å bruke her jeg er fra ihvertfall. :Nikke:

Eg trudde og at Tønnes var eit rimleg velkjent namn...

Den aftenposten-lista gikk ut på navn som var spesielle (vanlige?) (særskilte?) for geografiske steder, så jeg er m.a.o. ikke fra samme sted som dere :)
Syns ikke nødvendigvis de navna var "jaskete", altså, men morsomme! Aldri hørt dem før. Mange kule, rare og uvanlige navn man kan velge mellom for å være spesiell uten å ty til ***ander, Ea, Sienna og Savannah.
  • 0
Dette innlegget er skrevet av en innlogget bruker som ønsker å være anonym. Alle slike innlegg havner inn under nicket "AnonymBruker".

#1085 Gjest_imli_*

Gjest_imli_*
  • Gjester
  • Ble med --

Skrevet 01 april 2011 - 21:51

Eit anna namn eg tykkjer er fælt, er Sibylle. Får meg berre til å tenkje på byllar... Grøss...
Høyrte om ein unge som heitte det for ikkje så lenge sida.
  • 0

#1086 AnonymBruker

AnonymBruker

.

• Anonym
  • 1 849 893 innlegg
  • Ble med 2. aug. 10

Skrevet 01 april 2011 - 21:54

Jeg kjenner ei som heter Runi. Første gang jeg hørte navnet var da jeg møtte henne. Hun fortalte meg at det er ett sted i Norge hvor dette navnet er veldig vanlig, men ellers i landet er det ikke vanlig. Jaja, det var litt OT, siden jeg faktisk liker navnet Runi.
  • 0

#1087 SummerJoy

SummerJoy

Fast inventar

• Medlem
  • PipPipPipPipPipPipPipPip
  • 4 969 innlegg
  • Ble med 3. april 08

Skrevet 01 april 2011 - 21:55

Det høres ut som om det er mange foreldre som ikke tenker på at disse barna en dag blir voksne. Se for deg en voksen mann som heter Noa!! :skratte:

Det kan jeg da fint se for meg. Noah i bibelen ble alltid fremstilt som en gammel mann med skjegg husker jeg.
  • 3
A prayer for the wild at heart kept in cadges.

#1088 Knøttet

Knøttet

A-Kjendis

• Medlem
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 11 923 innlegg
  • Ble med 4. des. 05

Skrevet 01 april 2011 - 21:57

Eit anna namn eg tykkjer er fælt, er Sibylle. Får meg berre til å tenkje på byllar... Grøss...
Høyrte om ein unge som heitte det for ikkje så lenge sida.

Hvordan uttaler man det på norsk, da? :vetikke: Sibyll? Eller som på engelsk? Uff, iallfall ikke fint, uansett.
Et navn jeg synes er ok på engelsk, men som er fælt når det uttales på norsk er Kate. Hvis jeg ikke tar helt feil er det iallfall Kate som blir uttalt "Ket" på norsk enkelte ganger. :daane: Ket?!

Og hva er det med å skrive Lin, men uttale det Linn, og skrive Gun, men uttale det Gunn? I mine øyne blir det feil å uttale dobbelkonsonant når det er enkelkonsonant der...
  • 0

#1089 Knøttet

Knøttet

A-Kjendis

• Medlem
  • 11 923 innlegg
  • Ble med 4. des. 05

Skrevet 01 april 2011 - 21:58

Noa er greit nok, men hva med Vetle? Jeg ser ikke for meg Vetle som en fullvoksen, skjeggete bussinessmann, akkurat... :sjenert:
  • 2

#1090 Gjest_imli_*

Gjest_imli_*
  • Gjester
  • Ble med --

Skrevet 01 april 2011 - 22:06

Hvordan uttaler man det på norsk, da? :vetikke: Sibyll? Eller som på engelsk? Uff, iallfall ikke fint, uansett.
Et navn jeg synes er ok på engelsk, men som er fælt når det uttales på norsk er Kate. Hvis jeg ikke tar helt feil er det iallfall Kate som blir uttalt "Ket" på norsk enkelte ganger. :daane: Ket?!

Og hva er det med å skrive Lin, men uttale det Linn, og skrive Gun, men uttale det Gunn? I mine øyne blir det feil å uttale dobbelkonsonant når det er enkelkonsonant der...

Trur det uttalas Sibylle - rett fram :klo:

Lin og Gun tykkjer eg og er merkeleg, når ein uttalar det Linn og Gunn.
  • 1

#1091 AnonymBruker

AnonymBruker

.

• Anonym
  • 1 849 893 innlegg
  • Ble med 2. aug. 10

Skrevet 02 april 2011 - 01:47

Tipper at når Noa er voksen kjenner han 2-3 andre som heter det også.
Både Leander, Noa, Thea, Leah, Emilie osv.. er så vanlige (har jeg intrykk av) så det eneste problemet de kommer til å ha når de vokser opp er kvinner som er 25-40 år eldre enn dem, som skal snakke dritt om dem basert på navnet deres...
  • 1

#1092 AnonymBruker

AnonymBruker

.

• Anonym
  • 1 849 893 innlegg
  • Ble med 2. aug. 10

Skrevet 02 april 2011 - 04:54

Tipper at når Noa er voksen kjenner han 2-3 andre som heter det også.
Både Leander, Noa, Thea, Leah, Emilie osv.. er så vanlige (har jeg intrykk av) så det eneste problemet de kommer til å ha når de vokser opp er kvinner som er 25-40 år eldre enn dem, som skal snakke dritt om dem basert på navnet deres...

:ler:
Godt poeng
(men seriøst, Chrisander? Savannah? :fnise: )
  • 0

#1093 PecanPie

PecanPie

C-Kjendis

• Medlem
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • 1 598 innlegg
  • Ble med 2. mai 06

Skrevet 02 april 2011 - 10:21

Jeg kom over Linh nå nettopp. Jeg aner ikke om det er en "fancy" versjon av Linn, eller om foreldrene ikke er norske. Dersom det er det første, så lurer jeg på hvorfor man ikke bare kan kalle ungen for... Linn?

Ser for meg vedkommende i en eller annen situasjon når noen må skrive navnet:

"Jeg heter Linn.. Men én n. Og h på slutten".
  • 0

#1094 Knøttet

Knøttet

A-Kjendis

• Medlem
  • 11 923 innlegg
  • Ble med 4. des. 05

Skrevet 02 april 2011 - 10:39

Trur det uttalas Sibylle - rett fram :klo:

Lin og Gun tykkjer eg og er merkeleg, når ein uttalar det Linn og Gunn.

Sibylle? Hjelpes, da blir det jo assosiasjoner til bylle, som du sier da.. :fnise:

Jeg kom over Linh nå nettopp. Jeg aner ikke om det er en "fancy" versjon av Linn, eller om foreldrene ikke er norske. Dersom det er det første, så lurer jeg på hvorfor man ikke bare kan kalle ungen for... Linn?

Ser for meg vedkommende i en eller annen situasjon når noen må skrive navnet:

"Jeg heter Linn.. Men én n. Og h på slutten".

Hvis noen sa "Jeg heter Linh. Med én n og h på slutten" hadde jeg trodd de tulla... Linh hørtes nesten asiatisk ut, egentlig.
  • 1

#1095 Knøttet

Knøttet

A-Kjendis

• Medlem
  • 11 923 innlegg
  • Ble med 4. des. 05

Skrevet 02 april 2011 - 10:41

Jeg har forresten hørt navnet mitt med h også, og da blir jo uttalen en helt annen, så jeg skjønner ikke hvorfor de absolutt skulle slenge inn den h-en...
  • 0

#1096 Gjest_imli_*

Gjest_imli_*
  • Gjester
  • Ble med --

Skrevet 02 april 2011 - 10:42

Eg kjenner ei som heiter Linh, men ho er vietnamesisk...
  • 0

#1097 Benedicte22

Benedicte22

C-Kjendis

• Medlem
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • 1 050 innlegg
  • Ble med 29. mars 11

Skrevet 02 april 2011 - 13:53

Det mest sinnsyke navnet jeg har hørt noen kalle et barn er NEMO. Hvem vil bli oppkalt etter en tegneserie fisk?
  • 1

#1098 AnonymBruker

AnonymBruker

.

• Anonym
  • 1 849 893 innlegg
  • Ble med 2. aug. 10

Skrevet 02 april 2011 - 14:26

Jeg vet om en unge som heter Neo Johan. Matrix-assosiasjoner noen? :gjeiper:
  • 0

#1099 Gjest_imli_*

Gjest_imli_*
  • Gjester
  • Ble med --

Skrevet 02 april 2011 - 15:49

Det mest sinnsyke navnet jeg har hørt noen kalle et barn er NEMO. Hvem vil bli oppkalt etter en tegneserie fisk?

Huff, i kategori med Nemi. Ei veninne av meg vil kalle ei evt datter Nemi Angelica :roll: Forhåpentleg ombestemmer ho seg innan ho får ein unge....
  • 2

#1100 snoopy_93

snoopy_93

Fast inventar

• Medlem
  • PipPipPipPipPipPipPipPip
  • 3 155 innlegg
  • Ble med 20. jan. 11

Skrevet 02 april 2011 - 16:06

Tuva
Sophie