Gå til innhold

Sykehuset....


Gjest Caitlin

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Gjest Caitlin

Trenger et sted å samle litt tanker, frustrasjon og forhåpentligvis gleder fremover, så da tenkte jeg at en dagbok var på sin plass :Hehe:

Sykehuset; fordi jeg for tiden er nyoperert og det kan komme til å bli litt sykdomssnakk.

The beib har blitt en 32 år gammel kvinne, som er gift og har to barn og to katter :catmilk:

2011 er et år jeg virkelig ikke vet hva bringer. Dvs, det vet jo som regel ingen, men hos meg er det antagelig større endringer på vei enn vanlig. Jeg er altså 2 gangs operert for prolaps i ryggen og var før det nyutdannet sykepleier. NAV og lege har forespeilet meg at det ikke er trolig at jeg skal gå tilbake i en vanlig sykepleierstilling, mulig videreutdanning eller omskolering. Det er skremmende å ikke ha kontroll over sin egen jobbsituasjon og jeg syns det er kjempetungt å måtte ta ny skole, bare to år etter 3-årig sykepleierhøyskole :sad:

I allefall, det var litt om meg og mitt, så håper jeg det kanskje er flere som titter innom sykehuset, enten for å besøke eller rett og slett legge seg inn :tommel:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Caitlin

Da er kidsa på skolen og :kaffekopp: i hånda! Mmmmm, ikke verst :hjerte:

Lurer på om jeg ikke skal teste gangbarheten og tusle litt ute på veien i dag. Har ikke tenkt å bruke like lang tid på å komme meg på beina denne gangen nei...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg legger meg inn for et par dager. Har operert mandlene, men er vel snart friskmeldt. :)

Hva med å etterutdanne til ernæringsfysiolog? Jeg går mitt andre år nå (også via omskolering) og syns det er kjempespennende! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Caitlin

Mandeloperasjon er helt klart innleggelsesgrunnlag :velkommen:

Merkelig at du skulle foreslå ernæringsfysiolog for det er noe jeg helt klart kunne tenke meg. Det er bare et par små problemer, det ene er at jeg bor i gokk, og jeg tror det er et par timer (minst) til nærmeste skole som har dette studiet. Jeg har sett at det er noen som har det på nett, men det ... virker lissom litt ... vanskelig :roll:

Hvordan funker ditt opplegg da? Går du på en skole eller tar det via nett?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Caitlin

Er en veldig lei :forkjola: innleggelsesgrunn også? :sjenert: For et par dager iallefall? :nigo:

Veldig lei er helt klart innleggelsesgrunn :smilbla:

Kvalifiserer for noen dagers oppvartning skulle jeg tro :kaffekopp:

Dagens middag er fortært. Noe så enkelt som stekte pølser med potetmos og makaroni kan fortsatt glede en 8 åring stort :hjertesmil:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mandeloperasjon er helt klart innleggelsesgrunnlag :velkommen:

Merkelig at du skulle foreslå ernæringsfysiolog for det er noe jeg helt klart kunne tenke meg. Det er bare et par små problemer, det ene er at jeg bor i gokk, og jeg tror det er et par timer (minst) til nærmeste skole som har dette studiet. Jeg har sett at det er noen som har det på nett, men det ... virker lissom litt ... vanskelig :roll:

Hvordan funker ditt opplegg da? Går du på en skole eller tar det via nett?

Oi, hvor langt er gokk fra Oslo, sånn i reisetid ? :klø:

Jeg tar det via skole, men det er flere av de jeg går sammen med som har prøvd begge deler, altså både skole og nett. Nettstudiet der hvor jeg går er veldig bra så vidt jeg har skjønt, men det er klart det kreves struktur når det gjelder jobbing. De har noen helgesamlinger for nettstudentene, både obligatoriske og frivillige tror jeg.

Private skoler i Oslo er Encefalon på Ullevål og Atlantis Medisinske Høyskole på Sjømannsskolen på Ekeberg. Eller så har du jo universitetet, men da kreves det at du har fysikk og kjemi fra videregående. :opplyser:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Caitlin

Oi, hvor langt er gokk fra Oslo, sånn i reisetid ? :klø:

:ler: Gokk er ca 2,5 time fra Oslo ;)

Jeg har kikka litt på Atlantis, men er litt usikker på om jeg er strukturert nok til å ta det pr nett altså, også koster det jo en del der også :roll:

Er i det hele tatt veldig usikker på den kommende jobbsituasjon. Jeg trivdes veldig godt på sykehuset når jeg jobbet der og syns i grunnen det er veldig leit å ikke kunne fortsette som sykepleier. Lurer lissom på om det ikke er mulig at jeg kan fungere likevel om jeg finner en litt tilrettelagt stilling lissom :klø:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er forkjølelse og stemmemangel innleggelsesgrunn? :fnise:

Ernæringsfysiolog høres kjempespennende ut!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hmmm... skjønner at det ikke er lett å finne ut av, spesielt med den lange reiseveien. Men hvis du skulle bestemme deg for å gå på Atlantis, så tror jeg ikke du trenger å tenke på pengene i alle fall. NAV dekker det hvis du får omskolering. :)

Medisin grunnfag trenger du vel ikke siden du er utdannet sykepleier, så da gjenstår det kun to år for å få en bachelor i ernæring. NAV dekker begge årene. :jepp:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er forkjølelse og stemmemangel innleggelsesgrunn? :fnise:

Ernæringsfysiolog høres kjempespennende ut!

Kan jeg love deg at det er. :) Jeg er halveis i studiet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Caitlin

Er forkjølelse og stemmemangel innleggelsesgrunn? :fnise:

Javisst, vi er ikke kresne på pasientenes innleggelsesgrunn her i huset :lol:

AudreyH; Hmm, må nesten i tenkeboksen litt skjønner jeg. Har alltid vært fasinert av ernæring og det hadde jo vært gøy å jobbe med... :klø:

Endret av The beib
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Caitlin

:fryser: Hvem i huleste slo av varmen??? I går var det så fint her med rundt 4 kuldegrader og greier, også våkner vi liksom til 15 kuldegrader i dag :blink: Fillern heller...

Kroppen fungerte godt nok til at jeg fikk kjørt ungene på skolen i dag, men bortsett fra å hente dem igjen og en øøøørliten stopp på butikken, har jeg faktisk tenkt å holde sofaen heeeeeele dagen :veslejenta:

I morgen kommer Mannen hjem igjen og det skal bli godt å bli dullet litt med igjen :nigo:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Det er skikkelig kaldt her også, fra ca 0 i går til -7 i dag! :dåne: Skjønner ikke hvorfor det ikke kan bli vår jeg, lengter etter påskeværet :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg lurer på når jeg skal få behandling på dette sykehuset jeg.. :klø: Det kjennes ut som noen kjører strikkepinner inn i øra på meg. Burde vel snart gi seg nå... :sukk: 13. dagen etter mandeloperasjonen.. er lei.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Caitlin

Jeg lurer på når jeg skal få behandling på dette sykehuset jeg.. :klø: Det kjennes ut som noen kjører strikkepinner inn i øra på meg. Burde vel snart gi seg nå... :sukk: 13. dagen etter mandeloperasjonen.. er lei.

:sjokkert: Jeg skal straks få tak i en overlege!!!

Sånn fra spøk til revolver, har du vært på no kontroll eller tatt det opp med lege etterpå? Vet jo at noen kan slite litt mer enn andre etter mandeloperasjon, men to uker var da lenge :troest:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Søknad; kan jeg bare bli et par dager er litt sliten?

Sliten av kulda, men behøver ikke skrive det i søknaden vel?

Kan ikke være lett med videreutdannelse,

alt som skal klaffe, barna, skole osv.

Jaja lykke til :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...