Gå til innhold

Erfringer med intimkirurgi


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Noen som har foretatt intimkirurgi og har positive eller negative erfaringer? Eller kjenner noen som har utført dette? Evt. hvor fikk de det utført? Takker for alle svar!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg har hatt et inngrep i underlivet. Jeg ville stramme igjen etter en fødsel.

En muskel hadde revnet fra hverandre, samt av åpningen var litt for stor syns jeg.

Jeg fikk dekket et inngrep pga dette, og har kun positive ting å si om det!

Jeg ble strålende fornøyd:) og er glad hver eneste dag for at jeg gjorde det.

(Før noen nevner det, knipeøvelser ville ikke ha hjulpet meg slik det var)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har hatt et inngrep i underlivet. Jeg ville stramme igjen etter en fødsel.

En muskel hadde revnet fra hverandre, samt av åpningen var litt for stor syns jeg.

Jeg fikk dekket et inngrep pga dette, og har kun positive ting å si om det!

Jeg ble strålende fornøyd:) og er glad hver eneste dag for at jeg gjorde det.

(Før noen nevner det, knipeøvelser ville ikke ha hjulpet meg slik det var)

Kan du fortelle litt om dette? Hvordan gikk du frem for å få operasjon? Ventetid? Hva med tiden etterpå? Har du fortsatt følsomhet og fungerer det bra der nede? Ble du faktisk trangere hele tiden, og ikke bare når du kniper?

Har det samme problemet selv og ønsker å gjøre noe med det før forholdet og selvtilliten ryker helt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har det. Både negativt og positivt. Hva er det du vil vite?

Og hvilken operasjon tenker du på?

Jeg tenker på kjønnsleppereduksjon av de indre kjønnsleppene. Er interessert i om det er noen klinikker som kan anbefales eller absolutt ikke anbefales i norge. Er også interessert i om tiden etterpå gikk bra eller om det enkelt blir komplikasjoner etter et slik inngrep. Vurderer seriøst å få dette utført, men vil ikke risikere liv og helse for det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tenker på kjønnsleppereduksjon av de indre kjønnsleppene. Er interessert i om det er noen klinikker som kan anbefales eller absolutt ikke anbefales i norge. Er også interessert i om tiden etterpå gikk bra eller om det enkelt blir komplikasjoner etter et slik inngrep. Vurderer seriøst å få dette utført, men vil ikke risikere liv og helse for det.

Det var nettopp denne operasjonen jeg tok:)

Jeg var 22 når jeg gjorde det, og hadde tenkt på det siden jeg var 10år. ENDELIG kan jeg gå uten å måtte "pakke" meg inn for at ting ikke skal komme i klem! Er kjempe glad over å endelig ha turt dette.

Og Det skal sies at dette har jeg KUN gjort for min egen skyld da min kjæreste var i mot det.

Er ikke no farlig i det hele tatt. Husk å ta med smertestillende som blir skrevet ut til deg på selve operasjonsdagen. Jeg fikk skriftlig beskjed om at den lokale bedøvelsen de brukte ville gå ut etter 8 timer, men når jeg kom ned dit fortalte de meg at den kun varte i 1-2timer(!)

Jeg fikk sedasjon (anbefales) og var våken men likegyldig under hele operasjonen. Første dag er den verste, det kjennes ut som det svir. men for all del, jeg har hatt mensen smerter som har vært 10.000 ganger verre enn det der!

Jeg var av de uheldige og hovnet noe ekstremt opp i den ene kjønnsleppen. Det var som værst på dag 3-4. da var de yttre+ den ene indre og klitoris hoven! Ikke digg. Jeg tisset med en imsdalsflaske til å skylle meg. Tørking kan du bare glemme! Tørket meg forsiktig med papir i uke 3 og kunne tørke meg "skikkelig" etter uke 5. Pga hevelsen gikk jeg EKSTREMT bredbent for å unngå

gnissninger. anbefales ikke. har pådratt meg betennelse i hoftene som jeg om 2 uker skal på utredning for. Igjen, min egen feil.

Jeg hadde tatt fri fra jobben i 2 uker og 3 dager. Altfor mye fri tenkte jeg. der tok jeg feil! Var så hoven at jeg ikke gikk ut døra på 10 dager og hevelsen gikk ned etter dag 13. og ble i løpet av 3 uker tilbake til nesten normalt.

Vil gi deg så mye info jeg kan, for når jeg søkte etter dette fant jeg ikke stort. Etter operasjonen kjennes det litt ut som den nederste delen av underlivet ditt er sydd fast mot rumpa. Så jeg var ekstremt forsiktig når jeg løftet meg. Om du skal drite og presse hardt... ja da kan det oppstå press i stingene dine og du kan begynne å blø litt. Men ikke farlig i det hele tatt!

Jeg er kontroll freak og så meg selv med speil der nede for å sjekke utviklingen (selv om legen frarådet meg det pga "ekkle" bilder, hehe). Den ene leppen som ble hoven var også den som tok DRIT lang tid å heale. jeg sier det igjen: hadde begge vært som den andre hadde dette gått som en drøm! Trodde noen dager at det var grodd feil, fordi man så tydelig at den ene leppen ikke klarte å trekke seg ordentlig sammen. den små blødde ofte. Ringte legen, han sa at uansett hva som skjer, så vil en kjønnsleppe alltid "fikse" seg selv. Og jammen meg hadde han rett!

Selv om det ble en del "haltende" uker, er dette noe jeg ikke tenker på da jeg ikke har gjort annent enn å smile siden jeg tok inngrepet :regn: ! Er ca. 3-4mnd siden nå og jeg er fortsatt litt sår når jeg tar på kantene, men det blir bedre for hver uke som går.

Ble forresten utført av Halvdan Vier Simensen på Aviva (økern i Oslo). Han har jo også uttalt seg en del i medier om dette inngrepet, og mener det er feil at folk omtaler det som kjønnslemlestelse.

Anbefaler IKKE Askimklinikken! De har mye dritt på seg og krever dobbelt så mye som Aviva! Var i kontakt med mange kiruger og så og si ingen andre praktiserer kjønnsleppereduksjon. Kan hende det har kommet noen nye på markedet siden jeg tok det.

Håper du fikk litt svar på det du lurte på:) Bare å spørre om mer

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Tusen takk for svar:)

Jeg bor i Bergensområdet og har funnet en klinikk her som virker seriøs på det feltet:

http://www.plastkir.no/behandlinger/intimkirurgi

Det største problemet mitt er vel at jeg sliter en del med generell dødsangst, og det å ta et sånt inngrep gjør meg svært nervøs! Jeg ser for meg at jeg får infeksjon i sårene og at alle får vite om at jeg hadde en slik operasjon. Hadde vært kjedelig å dø på den måten liksom..

Så lurer jeg på hva man sier til jobb og kollegaer om hvorfor man er sykemeldt? Er jo ikke så lett å forklare det dersom man ikke vil si hvilken operasjon man har tatt til dem...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg gjorde det veldig enkelt og gjorde det i ferien min. så slapp jeg spørsmål og slapp å kontakte fastlegen min for å si hvorfor jeg trengte sykemelding.

Skjønner at man kan slite litt med angst og lignende, var nok litt der selv. Leste mye om sårstell og infeksjoner på internett. Og det skal mye til for å påføre seg noe dødelig, ihvertfall i Norge! Husk at du alltid kan ringe legen om det er privat.

Shit, ser at inngrepet er ganske dyrt der du bor.Kan hende du kan kontakte han jeg var hos, og spørre om han kjenner til noen i området ditt han kan anbefale. Ser at de har gratis vurderingstime. Bestill en time, spør om alt du vil vite og gå hjem uten å avtale operasjon. For da har du kanskje et litt mer klart bilde av hvordan inngrepet foregår.

Tro det eller ei, men de gjør så og si akkurat det samme som når folk fjerner ekstra hud over øyelokkene sine.

Jeg har selv angst for narkose (redd for å dø under), men dette foregår i lokalbedøvelse. Det går ikke ann å dø av:)

Om du velger å ta inngrepet: jeg blødde litt innimellom og jeg fikk betennelse ved kanten. Men er ikke farlig i det hele tatt. Jeg lever jo;) Om du begynner å blø litt: hold fingren din litt hardt på stedet det blør fra, så stopper det opp. Hvis ikke vil det uansett stoppe av seg selv etterhvert. Husk at de klipper/Brenner og syr, så det er jo selvfølelig normalt at du skal blø og hovne opp.

Skal sies at jeg også var/er dritnervøs for at folk skal finne ut av det. rett og slett fordi folk ikke har forståelse for inngrepet med mindre de er plaget selv. er kun min nærmeste familie + 2 venner som vet det. Er heldig å har forståelsesfulle mennesker rundt meg. MEN jeg opprettet ny mail for å registrere meg hos klinikken, er redd den kan dukke opp i min vanlige mail slik at jeg videresender eller noe annet dumt. haha!

Jeg tok bilder av understellet mitt hver dag for å se progresse, haha, ja jeg veit jeg er sær og merkelig nysgjerrig. Og forbered deg til å se helt snål og ekkel ut der nede. Er normalt, bare kroppen som prøver å finne ut av hva som skjer og som prøver å fikse seg frisk:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Anbefaler deg også å ta en titt på serien The Perfect Vagina http://www.youtube.com/watch?v=T9j0Nav9C2s

Vet ikke hvor du finner hele serien, men tror du kan finne den med hjelp av litt googling.

Den tar for seg mye bra og negativt rundt temaet. Og du får se video av inngrepet + intervju av folk som har vært igjennom det. Og folk som trodde de "trengte" det og som har ombestemt seg idet de skjønner at de er "normale". :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Til gjest, mye betalte du for å stramme opp? Og hvor mye smerter hadde du i ettertid?

(Unnskyld ts, ikke meningen og kuppe tråden ;) )

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjæresten min sendte meg hele denne "dokumentaren". Han elsker musa mi, og sier den er søt, men jeg hater den, og jeg vil fortsatt skjære i den og få den slik jeg vil ha den.

Det er snakk om kjønnsleppereduksjon...

Burde man vente til man har født? Har hørt at kjønnsleppene og hele musa forandrer seg når man går gravid og føder, så lurer derfor på om et inngrep er forgjeves før et slikt inngrep?

Problemet er at jeg ikke vil føde før jeg har gjort det, for en jordmor vil nok ikke ta imot en unge fra det stygge underlivet mitt... :sjenert:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Korreksjon:

Kjæresten min sendte meg hele denne "dokumentaren". Han elsker musa mi, og sier den er søt, men jeg hater den, og jeg vil fortsatt skjære i den og få den slik jeg vil ha den.

Det er snakk om kjønnsleppereduksjon...

Burde man vente til man har født? Har hørt at kjønnsleppene og hele musa forandrer seg når man går gravid og føder, så lurer derfor på om et inngrep er forgjeves før fødsel/fødsler?

Problemet er at jeg ikke vil føde før jeg har gjort det, for en jordmor vil nok ikke ta imot en unge fra det stygge underlivet mitt...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Eurodice

Burde man vente til man har født? Har hørt at kjønnsleppene og hele musa forandrer seg når man går gravid og føder, så lurer derfor på om et inngrep er forgjeves før fødsel/fødsler?

Problemet er at jeg ikke vil føde før jeg har gjort det, for en jordmor vil nok ikke ta imot en unge fra det stygge underlivet mitt...

Unnskyld at jeg sier det, men dette er det dummeste argumentet jeg har hørt mot ikke å føde. Tror du ikke en jordmor har annet å konsentrere seg om enn å studere detaljene i ditt underliv?

Jeg synes du skal ta til deg det kjæresten din sier. Med mindre du er virkelig plaget, at leppene er så store at du får gnagsår for eksempel, er det best å unngå operasjon. Du kan risikere komplikasjoner, miste følelsen. Vil du virkelig risikere det?

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 måneder senere...

Annonse

Stakkars deg, jeg vet hvordan det er å slite med det. Jeg husker jeg som ungjente tenkte jeg måtte bli kjapt gravid sånn at den jeg skulle leve med kunne tro at man ble sånn slafsete i kjønnsleppene av å føde..

Nå er jeg godt voksen, over 40, og jeg har vært plaget med denne musa i alle år. Nå har jeg endelig bestemt meg for at jeg skal gjøre noe med det. Var jo ikke internett så man kunne sjekke opp sånne ting for 20 år siden.

Eneste problemet er at jeg er operasjonssykepleier, så jeg vil ut av egen by så jeg slipper å treffe på kolleger når jeg skal ha dette gjort!

Jeg anbefaler de som virkelig trenger en sånn operasjon, å sjekke med den aktuelle kirurgen dette med nerveskader, og så få gjort dette. Fremfor å gå og skjems i alle år sånn som jeg har.

Lykke til!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 år senere...

Altså, skader etter fødsel kan kreve operasjon. Da er det fordeler som veies mot ulempene. f.eks. at ikke alle kirurger kjenner til de indre delene av klitoris og ikke tenker på vulvas seksuelle funksjon, bare reproduktive, og dermed kan skade disse. https://no.wikipedia.org/wiki/Klitoris

hør denne før du gjør noe som helst: https://soundcloud.com/huffpost-love-sex/how-can-unleashing-the-power-of-the-clitoris-revolutionize-our-lives

MEN hvis du ikke er skadet IKKE OPERER DEG!!!!

50% av kvinner har indre kjønnslepper som er lengre enn de ytre. det er helt normalt: http://www.channel4embarrassingillnesses.com/galleries/vulva-gallery/

https://no.wikipedia.org/wiki/Vulva

Problemet er at en ikke ser andres vulvaer og det snakkes ikke om kvinnelig seksuell nytelse. DU ER HELT NORMAL, ikke skad deg selv med en unødvendig operasjon, det kan redusere din seksuelle nytelse og funksjon og det kan gi infeksjoner

Og dette er et område som betraktes av andre ved fødsel, medisinsk undersøkelse (da er det jo ikke nøye) eller sex. Tro meg, en mann er opptatt av en ting under sex, SEX... ikke hvor mange mm kjønnsleppene er. under sex er det dessuten ofte mørkt. en ser det kanskje best under oralsex (som jo er det beste i verden) men som vil kunne bli mindre hyggelig med en opersjon, da arrvev er ufølsomt og en kurtter av nerver. Og det er ikke menn som reagerer. en mann som har vært med flere kvinner vet at de ser forskjellige ut. menn ser flere vulvaer enn oss kvinner...

Kosmetiske operasjoner som dette burde være forbudt!



Anonymous poster hash: 2156c...177
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Korreksjon:

Kjæresten min sendte meg hele denne "dokumentaren". Han elsker musa mi, og sier den er søt, men jeg hater den, og jeg vil fortsatt skjære i den og få den slik jeg vil ha den.

Det er snakk om kjønnsleppereduksjon...

Burde man vente til man har født? Har hørt at kjønnsleppene og hele musa forandrer seg når man går gravid og føder, så lurer derfor på om et inngrep er forgjeves før fødsel/fødsler?

Problemet er at jeg ikke vil føde før jeg har gjort det, for en jordmor vil nok ikke ta imot en unge fra det stygge underlivet mitt...

Jordmødre vet faktisk hvordan vulvaer ser ut, så de vil ikke reagere på din. Den er garantert ikke stygg. Dessuten vil du tenke på andre ting under en fødsel.

Men ja, en operasjon før fødsel vil være et problem, arrvev er nemlig mindre tøyelig.

så ikke ødelegg "musa" di med en operasjon. Fokuser heller på hvor mye glede du kan få fra den

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...