Gå til innhold

Nyttårsforsett for 2011


May Brit

Anbefalte innlegg

Hei:)

Vi tenkte å lage en artikkel om nyttårsforsetter. I den forbindelse ønsker vi gjerne innspill fra våre forumbrukere.

Har du tenkt å ha nyttårsforsetter, hvorfor/hvorfor ikke?

Har tidligere nyttårsforsett påvirket livet ditt?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg skal begynne å trene!!! Har hatt det som nyttårsforsett mange år på rad nå, men neste år skal jeg begynne :jepp:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg skal rydde i kjelleren så det blir god plass til elipsemaskina mi, og da blir det trening! Ellers har jeg det bra :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har tro på at skal man holde et nyttårsløfte så må det være noe som er positivt. Slanking, mer sunn mat, trening osv utgår ergo. Det kan jeg gjøre uansett. Jeg vil heller bringe noe positivt inn i livet mitt. Noe som gir meg glede og ikke masse dårlig samvittighet.

Et år hadde jeg som nyttårsløfte å kjøpe meg ei flaske vin hver gang jeg fikk lønning. Jeg hadde lite med penger og bare det å kjøpe ei flaske vin var luksus for meg.

I fjor hadde jeg at jeg hver måned skulle gi meg selv en opplevelse som i teater, kino, konsert, stand-up osv. Kom ikke helt i mål da.

Hva mitt nyttårsløfte blir nå vet jeg ennå ikke.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skal fortsette å være sukkerfri. Det er egentlig ikke et nyttårsforsett da mine 100 dager som sukkerfri går ut på nyttårsaften, men derfor skal jeg bare fortsette å være sukkerfri :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Mitt nyttårsforsett er å ikke gi meg selv nye nyttårsforsetter, regler, problemer, oppgaver eller noen andre av disse bindingene som gjør at jeg ikke får nyte livet fult ut. :gjeiper:

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har tro på at skal man holde et nyttårsløfte så må det være noe som er positivt. Slanking, mer sunn mat, trening osv utgår ergo. Det kan jeg gjøre uansett. Jeg vil heller bringe noe positivt inn i livet mitt. Noe som gir meg glede og ikke masse dårlig samvittighet.

Et år hadde jeg som nyttårsløfte å kjøpe meg ei flaske vin hver gang jeg fikk lønning. Jeg hadde lite med penger og bare det å kjøpe ei flaske vin var luksus for meg.

I fjor hadde jeg at jeg hver måned skulle gi meg selv en opplevelse som i teater, kino, konsert, stand-up osv. Kom ikke helt i mål da.

Hva mitt nyttårsløfte blir nå vet jeg ennå ikke.

Jeg vet heller ikke, men synes du har fine løfter som betyr at du setter pris på ting.

Har som regel ingen nyttårsløfter, siden jeg ikke har troen på at et løfte akkurat den dagen skal bety noe mer enn andre dager.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Lebewesen93

1.Jeg skal godta meg selv for den jeg er

2.Begynne å leve litt sunnere

3.Få meg en jobb eller skole

4.Ikke være så slem / frekk mot familien min når jeg blir stresset...

Hmm, 2 og 3 kommer nok ikke til å bli så vanskelige, men godta meg selv og ikke si så stygge ting som jeg egentlig ikke mener blir verre;P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har tidligere hatt nyttårforsetter om å gå ned i vekt osv, dette påvirket livet mitt i positiv retning med å drikke masse vann og nesten ikke brus, spise minimalt med snop og sove bedre... men vekten bevegde seg ikke så altfor masse.

har allerede begynt å trene, så å trene mere etter nyttår utgår, men mitt nyttårsfosett i år, er å gjennomføre mitt første minitriatlon i eidfjord i august i år. og med det treningsprogrammet jeg har fulgt med positiv utvikling de siste 2 mnd, og fortsette med det, så er det fult oppnåelig innen aug.

nytårsforsett kan være enveldig positiv ting, dersom mann setter mål som er realistisk og motiverende :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest fr21_5ffdsa

Hei:)

Vi tenkte å lage en artikkel om nyttårsforsetter. I den forbindelse ønsker vi gjerne innspill fra våre forumbrukere.

Har du tenkt å ha nyttårsforsetter, hvorfor/hvorfor ikke?

Har tidligere nyttårsforsett påvirket livet ditt?

For første (?) gang i mitt liv tror jeg at jeg ikke kommer til å ha noen nyttårsforesetter. Jeg kommer aldri til å klare å holde dem uansett. Jeg har prøvd så mange ganger før uten å lykkes. Så da dropper jeg det nå. Så får jeg heller prøve å bruke hver ny dag i hvert år som en mulighet til å forbedre mine feil. Det er jo lov å håpe at det går. Ingen tidligere nyttårsforesett har påvirket mitt liv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

2 nyttårsforsetter i år;

1# Bli flinkere til å tenke kvalitet over kvantitet på klær og sko, nå er jeg alt for flink til å fylle skapet med drit fra cubus og vero moda som dør etter 3 vask. Mye bedre for både stilen og miljøet, å heller spare til noen få (dyrerer) plagg.

2# Starte tidlig å leite etter en relevant sommerjobb.

Har aldri hatt noe særlig forsetter før, men hverdagen i januar preges av andres nyttårsforsetter. Det plutselig er fullstendig håpløst å melde seg på timer på treningssenteret, fordi alle skal begynne å trene. :skratte: Men det er jo bare å ta det som at treninga i januar skal foregå på ski, og så går det jo over etter 3 uker uansett....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Jeg holder på nyttårsforsettet som jeg har hatt de siste årene: Jeg skal forsøke å lære meg en ny ting hver dag. Om det så bare er betydningen av et ord, en ny gjøremåte, noe nytt på jobben, en ny matrett, et politisk argument, en historisk hendelse, en ny sang/komponist/forfatter/kunstner etc etc.

Ellers har jeg også som mål å bli enda flinkere til å gi kompliment. Både til familie, venner, kjente og ukjente. Som i dag. Dama forran meg i køa på butikken hadde så dritlekker kåpe at jeg bare var nødt til å si det til henne:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Nabojenta

Jeg har tre nyttårsforsetter.

1. Bli flinkere å trene

2. Jobbe masse, masse, masse!

3. Få minst 4.5 i snitt når jeg går ut fra videregående! :jepp:

Har egentlig ikke hatt noen nyttårsforsetter før. Dersom jeg har hatt det, så har jeg i alle fall ikke holdt de. Håper jeg klarer å gjennomføre nyttårsforsettene nå :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg holder på nyttårsforsettet som jeg har hatt de siste årene: Jeg skal forsøke å lære meg en ny ting hver dag. Om det så bare er betydningen av et ord, en ny gjøremåte, noe nytt på jobben, en ny matrett, et politisk argument, en historisk hendelse, en ny sang/komponist/forfatter/kunstner etc etc.

Dette likte jeg! Tror jeg må ha samme nyttårsforsett :)

Ellers, utenom trening og vektnedgang, har jeg disse:

- Spare minst 1000 kr i måneden

- Bruke mindre tid på dataen

- Ligge på forskudd med lesinga til enhver tid, ikke på etterskudd

- Gjøre minst 30 oppgaver i uka

- Stå opp før 8 i ukedagene, selv når jeg ikke har tidlig forelesning eller jobb

Ble ganske mange det gitt. Får se om jeg greier å holde de da ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...