Gå til innhold

Gourmet-trening - fra slapp til kjapp


LineGourmet

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

God søndag folkens! :kaffekopp:

Jeg skulle egentlig ta RYP økt 3 i dag, men.....

jeg er visst litt gravid.... :nigo:

Skal fortsette å trene, men tror RYP-programmet må vente litt.. :)

Om noen har retningslinjer på trening under graviditet så bring'em on. Jeg vil ha et sunt svangerskap :Nikke: (herre gud! Jeg er gravid! :gravid: :dåne: )

Jeg leste på nettet i går, at man fint kan trene styrke - men mest for utholdenhet (minst 13 reps x 2) og vedlikehold, og ikke for å bli sterkere... Så jeg lurer på om jeg skal gå tilbake til Sats power i sal da?

:sjenert:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Åj! Jeg har snoket såvidt i den andre boka di så har sett at du har prøvd en stund nå. Gratulerer så masse! :nigo::hoppe:

Herer en link til info ang. trening under svangerskapet, fra en Athletic Fitness-utøver :)

Og her er en annen blogg, hvor jeg har åpnet kategorien for "Trening for gravide", hun har mye bra øvelser og tips og kunnskap :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Åj! Jeg har snoket såvidt i den andre boka di så har sett at du har prøvd en stund nå. Gratulerer så masse! :nigo::hoppe:

Herer en link til info ang. trening under svangerskapet, fra en Athletic Fitness-utøver :)

Og her er en annen blogg, hvor jeg har åpnet kategorien for "Trening for gravide", hun har mye bra øvelser og tips og kunnskap :)

Tusen takk Kongulo :klem: og takk for linker, ser litt på dem nå :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:danser: JAAAA! Gratulerer!!! Nå vart jeg virkelig glad på dine vegner altså!!! :klemmer:

Ellers må jeg ærlig innrømme at jeg ikke har noen peiling på gravid-trening selv ;):hoppe:

Det er forresten ditt første barn? Veldig god grunn du har til å legge vekk RYP for nå da!

("Herregud, jeg er graviiid!!" Haha!)

Endret av loxodonta
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Å herregud!! Gratulerer så mye LineG!! Så utrolig gøy!! Ønsker deg masse lykke til de neste 9 månedene. Og ikke minst etter de 9 månedene :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

gå inn på aller første innlegget ditt, og bruk full editering.. da kommer du inn, endrer og lagrer.

:lur:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

GRATULERER!

Har kikka litt i prøverdagboka di, og kan tenka meg at detta er kjærkomment! Og så blei du det når du begynte med frivekter. Tilfeldig??? Neppe! Frivekter hjelper nemlig på ALT, også fruktbarheten. Hallelujah!

(OK, kanskje litt vel over the top, men klarte kkje la væra. Hihi!)

Masse lykke til med svangerskapet!

Her er ein link til noen artiklar om styrketrening under svangerskapet, samla på Stumptuous.com:

http://www.stumptuous.com/category/women_stuff/pregnancy_postpartum

Cassandra Forsythe har og blogga ein del om det på den gamle bloggen hennas (trur du må søka innad i bloggen):

http://cassandraforsythe.blogspot.com/

Har ikkje lest så mykje av det sjøl, har jo aldri vært gravid, men trur det er bra saker som det meste anna der

:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 år senere...

Notere noe så jeg litt lettere kan finne igjen min egen treningsdagbok - når jeg nå 2,5 år senere vurderer å melde meg inn på SATS igjen..... ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Facts and Goals

Jeg er 37 år og kropp kommer ikke gratis lenger :kjefte:

Jeg har en typisk pærefasong veier ca 75 kg og er 170 cm høy. Litt i overkant kg-messig. Fordelen min er at vekten fordeler seg relativt jevnt bortsett fra hofte/lår partiet, og jeg føler meg ikke "feit", men litt tung.

Jeg har ikke vekt da jeg ikke vil være fanatisk opptatt av verken vekt eller kalorier. Jeg tror på idèen om føle seg bra og være glad i sin egen kropp :) Men, jeg liker resultater og har derfor målt et par essensielle punkter på kroppen:

Midje (på det smaleste) 78 cm

hofter (på det bredeste) 101 cm

Lår (på det bredeste) 66 cm

Målet mitt er en sterkere og mer oppreist kropp. Mer energi og livsglede! ....og sprettrumpe, smal midje og tydelige skuldre og biceps. Helt konkret så vil jeg at vekta skal nærmere 70 kg, midjen på 74-75 og lår på 61-62 cm.

Om kosthold:

Jeg tenker at målene mine over står litt i stil til kostholdet mitt da.. :sjenert: Hadde jeg valgt å gå på RYP-dietten så kunne jeg sikkert ha klart å havne på 60-tallet et sted. Men jeg har jo ikke kalt meg Linegourmet for ingenting :ler: Og fløte og rømme må man bare ha i maten når lekre retter lages innimellom :P Totalt sett anser jeg meg selv til å ha et sunt og normalt kosthold. Jeg kan kutte ut godmorgen-youhurten jeg spiser til frokost med noe bedre, f.eks havregrøt. Og jeg bør klare å kutte litt ned på middagsporsjonene. Syns knyttneve kjøtt/fisk og knyttneve langsomme karbohydrater og masse grønnsaker er greie kjøreregler :)

Vi får ta det litt etter litt ;)

Ja, jeg står for det samme nå som for 3 år siden (3 år!!! :sjokkert: )

Siden den gang har jeg skaffet meg vekt. Under svangerskapet med stadig økning så følte jeg det var greit å følge med litt ;) Jeg var nede i ca 73 kg en stund, når lille-gutten var halvt år - til ett år. Etter det så gikk batteriet og dermed har vekta vært ut av bruk... Jeg ammet helt tli i sommer da poden fylte 2 år, etter det har jeg det gått på en 2-3 kg, og jeg merker det! :trampe:

Vel, kjøpte både målebånd og nye batterier i går og status er som følger:

Vekt 76,4 kg.

Vet ikke helt med målene, enten så har jeg målt feil i går - eller så målte jeg feil over der, men ganske likt -

lår: 65 cm (men jeg forstår ikke det helt, for jeg kjenner jo at de gnisser mere mot hverandre nå enn de noensinne har gjort :roll: og jeg måler helt løst, bare så det er sagt ).

midje: 77 cm

hofter - usikker, vanskelig å måle riktig men mulig 102 cm er riktig.

Generelt så føles kroppen fryktelig utrent. Core-muskelaturen er helt ikke-eksisterende og jeg har en holdning fra helvete :fnise: særlig når jeg sitter. Eneste stedet jeg har muskler (muskel) er i venstre-armen som har bært (båret, om man skal være korrekt) mye på liten, ikke så liten , litt større gutt :)

Kommer til å kjøpe meg inn på Sats i løpet i dagen i dag :jepp::nigo: For tiden inkluderer medlemskapet 3 PT-økter så det kan jo være en bra start :)

Planen min er å trene styrke igjen - sist hadde sats "sats power", nå er det visstnok bodypump som står på menyen, som jeg mistenker er det samme som Elixia har/hadde. Har trent det tidligere også. Ønsker også og forsøke meg på å bli bitt av løpe-basillen, utrolig praktisk å kunne ta en løpetur når som helst, hvor som helst :jepp: Men for ordens skyld: løping er IKKE min favoritt-aktivitet :ler:

Kommer også til å trene typ step/aerobic gruppe-timer.

Målet? MÅLET ER:

Vekt 72 kg og mere fit.

Bare så det er nevnt så er jeg mellom 2 jobber nå. Starter i ny jobb i midten av januar og har sluttet i min forrige. Har dermed 3 mnd med tid hele dagen! ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skulle gjerne ha endret under-overskiften - men den kom ikke frem når jeg forsøkte å redigere første innlegget mitt med full editor...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sh'abam! ;)

Meldte meg inn på SATS i går, og har hatt min første treningsøkt i dag tidlig.

45 min Sh'bam - mye hopp og løping hit og dit og fryktelig slitsomt!! :daane: Må bare innrømme at kondisen er elendig! (Takk gud for at det var bare 45 minutter.)Men den bedrer seg forhåpentligvis fort :) Sh'bam blir nok ikke min favoritt-time - jeg liker bedre litt mere koordinasjon og ikke så mye hopping. Mere step og aerobic er min greie om man skal ha en danse/kondis-time ;) Men mulig det er litt "ut" for tiden.....

Deretter: 30 min Core

Det var slitsomt - men på en helt annen måte. Deilig å styrke kroppen igjen - og core-trening har jeg veldig behov for også. Spent på hvor støl jeg kommer tll å bli i morgen......:gjeiper:

Planen er bodypump på fredag - og mandag - og på onsdag har jeg time med PT..... :ball:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hurra for gourmettrening igjen!!! Nå skal kroppen mørnes ;)

Har aldri hørt om Sh`bam før.. det er jaggu mye inn og ut på treningssenteret. De burde alltid ha noen klassikere også..

Og core også... skal si du slår hardt til når du først setter igang! LYkke til!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hurra for gourmettrening igjen!!! Nå skal kroppen mørnes ;)

Har aldri hørt om Sh`bam før.. det er jaggu mye inn og ut på treningssenteret. De burde alltid ha noen klassikere også..

Og core også... skal si du slår hardt til når du først setter igang! LYkke til!!

Hurra for gourmet-trening ja! :ler: Føles veldig bra å være i gang igjen altså - det blir litt "meg-tid" liksom :)

Ja, det er mye nytt på gruppetime-fronten hos sats nå - har funnet ut at tradisjonelle aerobic og step timer nesten er ikke-eksisterende, men jeg er veldig open-minded da, så det skal gå bra likevel ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke helt god på å oppdatere på KG enda (jeg har mistet rutinen med å logge meg inn hver dag, men jobber med saken ;) )

Jeg trente bodypump på fredag som planlagt :trene: Jeg var forsiktig og hadde lite vekter på, men allikevel så har jeg vært så støl at jeg nesten ikke kunne ha gått i 2 dager... :fnise: Ok, nå overdriver jeg litt - men å reise seg og sette seg ned, har vært drepen og i dag var jeg fortsatt før støl til at ny bodypump var lurt.

Så i stedet har jeg vært nesten 40 min på tredemølle i rask gange i oppoverbakke (6,4 k/t og 5 % stigning) - jeg ble god og svett og anpusten. JO, også jogget jeg 1 minutt... :flau: Jeg har sagt det før, jeg liker ikke å jogge! Men jeg jobber med saken :)

Deretter 30 min core igjen - jeg er fornøyd og i morgen blir det bodypump. Tenker at jeg skal trene hver dag denne uka jeg :jepp: (fri helg)

Lurer forøvrig på om hvor bra mini-sats er - kan min snart 2,5 åring være der og trives?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

God ettermiddag :)

Har trent bodypump i dag - på nytt senter (altså nytt for meg) - da er det 2 nye senteret så langt denne uka. Snart lommekjent på et hvert senter i hovedstaden... :fnise:

Men - evaluering?

Best: rygg, markløft

Værst: triceps!!!! ingen over, ingen ved siden :daane: De var nok ikke helt leget fra sist og det tok ikke lang tid før de bare ikke virka.... :hoho:

I morra har jeg time med PT..... :hoppe::sjenert:

Forøvrig godt fornøyd med sats appen og sats sidene- de har oppgradert bra siden sist jeg var medlem. Nå har jeg faktisk et knippe oppskrifter - både på frokost, lunsj og middag som er spesielt tilpasset meg med kalorier og alt :jepp: Om jeg følger det er annen sak, men det har i hvert fall en positiv påvirkning :) Selv om mannen var mindre fornøyd i går når han fikk servert kun Quinoa med bakte grønnsaker og fetaost.. :fnise: jeg syns det var skikkelig godt :jepp: men mannen savna nok noe mere å tygge på....

http://www.bbcgoodfood.com/recipes/1940688/quinoa-and-feta-salad-with-roasted-vegetables

recipe-image-legacy-id--1201587_11.jpg

Endret av LineGourmet
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ohh, du har jo treningsdagbok Line -- det har gått meg hus forbi! Her vil jeg følge med!! :hoppe:

:klemmer:

Ja, det er klart :fnise: Så bra du vil følge med - det er ikke akkurat fullt her for tida :klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Endelig fredag! :skya:

Får ta en gjennomgang av ukens økter vi starter med den siste:

Bodypump i dag: spiste alt for dårlig frokost (en banan og en liten yoghurt som jeg måtte dele med Andreas ;) ) så jeg kjente at jeg var sulten mens jeg trente og følte meg litt sliten på en måte. Men det var allikevel forbedring fra tirsdagen. Kjenner jeg har blitt mere stabil i kroppen og spesielt lår begynner å bli mye sterkere :)

I går: 45 min Zumba - det var kjempegøy! :nigo: Føltes ikke spesielt som trening, mere dans og moro - men ble jo sliten også. Veldig bra! :5:

Tok deretter 30 min core. Mage og rygg blir bedre og bedre ;)

Onsdag: time med PT. Jeg var i utgangspunktet ikke så klar for trene egentlig... :daane: Merker at jeg blir litt vant med disse tidligere timene hvor jeg bare leverer i barnehagen, så er det tid for frokost og så bare dra dit jeg skal på time. Eh,, jo - så timen var ikke før 12 og før det så var det masse styr med gamle jobben og advokater og shit og faenskap (men det löser sig :danse: )- så jeg var litt ufokusert egentlig. Måtte bare kaste sammen bagen og komme meg ut etter en halvtimes telefonsamtale med advokat liksom... :filer: ja, well - PT kom ikke med særlige overraskelser - hun satte opp et treningsprogram som jeg kunne gjøre utenom gruppetimer også gikk vi igjennom disse. Det som var postivt var at hun skrøt av at jeg hadde bra teknikk :laugh: og ja.... i det hele tatt ikke så mye ekstra her altså. Mulig jeg har litt rare forventninger til PT - jeg ser liksom for meg at det skal være trenere al'a slankekrigen hvor man blir presset til det ytterste - det er det altså ikke. Men mulig PT som er inkludert i starten av medlemskapet er noe annet en de man faktisk kjøper selv ;)

Nå er jeg glad det er helg med 2 dager for kroppen å hvile på :jepp: Den trenger det. Kan nok hende jeg går ut litt sterkt med timer hver dag.... :eeeh: det er bare det at jeg liker å ha en "mission" hver dag da, og når det ikke er noe jobb så.....

Badevekta har forresten streika - batteri kaputt (selv om jeg kjøpte nytt for 2 uker siden). Rakk å veie meg for et dager siden - har da økt med 0.4 kg opp til 76,8 - men det er å forvente at man går opp litt i starten.....

God helg til meg og alle andre! :blomst:

Lasagne og vin i kveld med kjære - fordi jeg fortjener det :vin:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...