Gå til innhold

Rablerier i hytt og gevær


mysan

Anbefalte innlegg

FAEN! Her hadde jeg skrevet et brukelig langt startinnlegg for en ny dagbok, og så plutselig kommer jeg borti en tast eller to, og dermed har jeg slettet teksten. Pokkers laptop, sånt skjer aldri med stasjonære maskiner med egne tastatur.

Jeg er sjelden innom KG for tiden, men tar en tur i ny og ne når jeg kjeder meg og ikke gidder å finne på noe. Det er jo stort sett de samme temaene som tas opp igjen og igjen, og de har liksom mistet nyhetens interesse for lengst, men jeg faller innom nå og da allikevel. Noen nye brukere blir det jo mellom hver gang, men argumentene er gjerne de samme, på begge sider av diskusjonene. Derfor blir jeg ikke værende lenger, men er heller kort innpå og like raskt ut igjen.

Og hvorfor har jeg startet ny dagbok? Fordi jeg kjeder meg til tider og da er det greit å ha et sted å bedrive småpjatting om dette og hint, og det er vel det denne boken blir. Småpjatt. Rabling.

Det blir neppe daglige oppdateringer, men heller en rykk og napp-affære.

Jeg ønsker alle mulige lesere en fin kveld, så synes vi plutselig!

:goodbye:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gratulerer med ny rable-bok :) Kjekt å ha et sted å pjåte ned tanker om hverdagens sysler! Ha en fin kveld! :goodbye:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Wadjet, Skogstrollet og Bettie :goodbye:

Hei, alle sammen :)

Morgenstund har gull i munn sies det. Herfra kjennes det mer ut som bomull.

Jeg la meg uten å stille vekkerklokken i går kveld, det er jo fridag i dag, og resultatet ble at jeg våknet litt før halv ett. Jeg skal ikke klage på sovehjertet!

Jeg hadde håpet på fint, varmt vær i dag, så jeg kunne vaske bil, klippe litt gress, så noen blomster, osv., men i kaldt, overskyet gidder man jo ikke sånt.

Bilen får jeg ta i vaskehall i morgen, i hvert fall utvendig.

Jeg burde i aller høyeste grad ha tatt plenen på forsiden av huset, det er langt og gult, og ser ikke videre velstelt ut.

Og i veien her har bygdetrollet flyttet inn. Egentlig burde jeg drite i henne, men hun klarer å smitte over på flere.

Jeg kjøpte ny tråd til klipperen min i går, og Yme har satt den i for meg - jeg fant ikke snelle som passet, så jeg kjøpte tråd i kveil.

Men hvis det er vått ute, så fungerer det ikke så greit å klippe uansett.

I morgen er det jobb, og lørdag skal vi i konfirmasjon. Jeg kan eventuelt ta det søndag. Den bråker ikke hinsides, den lille kantklipperen min, og det er jo bare den jeg trenger å bruke for å få bukt med det gule.

Jeg får ta en tur ut og se hva jeg får gjort, men først skal kaffekruset tømmes.

Ha en strålende dag!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gresset er ikke klippet her heller. Det er Halvdelens jobb, og når det har vært oppholdsvær har han ikke hatt tid, og når han har hatt tid har det regnet. Så det får være. Og hvorfor i all verden skal gresset vokse så mye? Det har jo vært så kalt at nesten alt annet har stoppet opp.

Er forøvrig enig med deg i at en kaffekopp eller tre er det som må til når man har stått opp - i hvert fall når man ikke skal på jobb.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hei, Bettie :)

Jeg skjønner heller ikke hvorfor gresset vokser. Nå har imidlertid det grønne vokst seg så langt at det gule er skjult. Og det er for vått til at jeg får gjort noe med det, så på ett eller annet tidspunkt får jeg en skikkelig sjau. Men det er greit.

17. mai dag, og jeg har sluttet å feire dagen som noe annet enn en fridag. Jeg gidder ikke å pynte meg for å gå ut og se på folk. Hvorfor skal jeg det liksom? Etter at ungene ble store og ikke trengte mamma til å vinke til barnetoget har jeg ikke vært ute, annet enn de få gangene jeg har kjørt gjennom folkemengden på tur til foreldre eller brødre. Det er noen år siden det også nå. Jeg synes det er helt greit å sitte inne og late som om det er en alminnelig søndag i mai.

Folk må gjerne feire, jeg vil jo ikke at feiringen av dagen skal opphøre, jeg vil bare ikke delta.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei mysan. Håper du har fått slappet av og tatt livet med ro i dag. En fridag er jo en fridag, ikke sant?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Slappet godt av, hele 17. mai, Bettie. I joggebukse og med håret i alle retninger.

:)

Var på jobb i går, og har fri i dag. Skal kjøre Yme på trening etter hvert, og burde ha trent selv også, men jeg har tatt en hvileperiode. Jeg kommer til å angre, for nå går det på andre uka uten trening, og jeg vet at jeg kommer til å måtte gå ned i vekter igjen og at bilringen kommer til å sige på, nå som den var på full fart vekk.

Men orker man ikke, så orker man ikke.

Det er fremdeles en del slit og stress rundt Liten og hennes problemer og det tar på energien min.

Antakelig er jeg fremdeles nokså deprimert, men jeg gidder ikke spise mer piller for det - det går jo stort sett greit.

I går leste jeg forresten om en dame som hadde blitt både bipolar og psykotisk av ytre og indre stress, og jeg må si jeg kjenner meg igjen i symptomene. Jeg er ikke psykotisk ennå, jeg tror ikke naboene er ute etter meg eller at de lusker rundt huset for å se hvordan jeg har det, men det er ikke langt unna :ler:

Jeg vet at noen av dem irriterer seg over at jeg har tre katter mer enn tillatt, og at vovsen min er i overkant hyper, men det er ikke paranoja, det er realiteter og jeg har sett det skriftlig.

I dag røyk han båndet sitt da han stod ute mens jeg var på badet. Da jeg kom ut av do, hørte jeg et svare leven utenfor, da var båndet røket og han løp frem og tilbake utenfor gjerdet til naboen, hvor deres tre basenjier befant seg på innsiden.

Innenfor gjerdet stod også en hysterisk banseji-eier som hylte opp om tulipanene til naboen som bor mellom oss. Vovsen hadde jo tråkket ned et par av dem, og tulipaneieren kom nok ikke til å bli særlig blid!! Hehe, tulipaneieren er den hyggeligste naboen i hele veien og den eneste jeg noen gang snakker med. Og da jeg så på bedet, stod tulipanene fint og rankt, så jeg vet ikke. Kanskje det ligger et par brukket i bedet, antakelig gjør det det, men bedet er overhodet ikke herpet på noen måte. Jeg skal kjøpe en pottevekst til ham og be om unnskyldning, for hyggelighetens skyld. Han er en svært trivelig mann, som atpåtil liker vovsen min.

Og én ting skal vovsen ha; han kom da jeg ropte på ham og løp direkte inn i buret og la seg. Der lå han lenge, han skjønte at mor var sint på ham.

Men jeg må kjøpe nytt bånd. Dette var en femmetersnelle han fikk til jul, og åttemeter'n er tynnslitt et par steder fordi den har vært bundet rundt stolpen ute, og har gnisset mot betongfoten til den stolpen.

Han skal ikke være ute alene mer, før jeg eventuelt får skaffet ny stålwire. Låsen på den jeg kjøpte i fjor har rustet så jeg får ikke åpnet den.

Ellers må jeg faktisk få satt opp et gjerde der ute, så han kan løpe litt uten bånd.

Jeg har også en sånn krok som er til å skru ned i bakken, men den er skrudd ned helt inntil trappen akkurat nå, og det resulterer også bare i at han surrer seg rundt og rundt stolpen. Jeg vil ha den langt ute på plenen, og med ny stålwire så han kan løpe uten og vikle seg fast, og uten mulighet for å slite seg.

Nei, skal man komme seg på badet, tro? Greit at jeg har fri i dag, men jeg må faktisk ut blant folk. I butikken, og jeg har sovet med makeup i natt, så jeg har mascara langt nedover kinnene. Vakker som bare pokker her jeg sitter ;P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Enkelte mennesker har liten selvinnsikt.

Jeg snakket med far i huset til de tre basenjiene. Møtte ham ved postkassene og han skulle nok si meg et par sannhetsord, og de var som følger:

"Du må få gjort noe med den bikkja di, han er jo farlig. Vi vil ikke ha sånne hunder i borettslaget så han må bort".

"Han er ikke farlig for mennesker", sa jeg "men han er farlig for hunder".

"Ja" sa han, "og sånn vil vi ikke ha det".

"Hva skal jeg si om Simba da?" spurte jeg. "Han har bitt meg to ganger",

"Å? Når da"

"To ganger da jeg prøvde å hilse på ham, én gang her ved postkassene og en gang over porten hos dere".

"Nei, det har jeg vanskelig for å tro"

"Javel, du får spørre Gerd, hun var der begge gangene".

Da gikk han.

Lager de noe dritt om dette, så har jeg mer på lager. Skal jeg omplassere Kompis, får de omplassere Simba.

Kompis har aldri angrepet noen, men han har forsøkt.

Simba på sin side kom direkte hit og angrep Kompis i høst da Kompis var ute i bånd, og Simba kom seg ut gjennom en åpen port borte hos dem. Jeg var ute sammen med Kompis, så det gikk bra, men det hadde det ikke behøvd å gjøre.

Og Simba har vært ute på egen hånd en annen gang også, da satt Liten og jeg med Kompis på terrassen, og fikk plutselig øye på Simba som for forbi porten på terrassen vår - antakelig for å se etter Kompis på andre siden av huset der han gjerne er bundet noen minutter i ny og ne. Som sagt, han var på terrassen med oss, også der bundet, og de to så ikke hverandre.

Selvfølgelig er det bare flaks at de par-tre gangene Kompis har kommet seg ut på egenhånd så har han ikke møtt andre hunder, men dog - han har ikke angrepet noen, noen gang, og han har aldri bitt mennesker.

Men Simba har også vært ute på egenhånd et par ganger, og han er faktisk mer agressiv enn Kompis, fordi han også er agressiv mot mennesker, og det at det lukter hanhund av folk er ingen unnskyldning. Det er en bortforklaring og en ansvarsfraskrivelse.

Jeg skal ta ansvar og ikke la Kompis stå alene ute i bånd, før jeg eventuelt har et bånd jeg vet han ikke kan ryke, som en ny stålwire ála den han hadde i fjor, men som desverre har rustet i klypa.

En annen ting er at jeg hele tiden jobber med agressiviteten hans - det gjør ikke de, så de bør i aller høyeste grad komme seg ned fra hesten sin, og det pokker så fort uten å prøve og lage noe mer røre. Jeg er snill og grei jeg, og jeg holder meg stort sett for meg selv... men ikke tråkk på meg, for jeg er ond når jeg blir sint.

Deres hunder er livsfarlige for katter, forresten. Om en av mine puser hadde kommet seg inn i deres hundegård og de hadde fått tak i den, ville det gått veldig dårlig. Men ikke pokker om jeg skulle laget noe helvete om det. Kattene går løst, det er ikke bikkjene sin skyld om de tar livet av dem, de er jo bare sånn.

Bikkja på andre siden av veggen her, hater også katter, og hun har sågar vært på min terrasse og jaget en av dem derfra og langt avgårde. Laget jeg noe oppstuss om det? Nei, det streifet meg ikke en gang, selv om den hunden da var løs og ikke hadde noe på min terrasse å gjøre.

Men, men.. jeg trodde at bygdefolk var litt rundere i kantene enn byfolk, men den gang ei.

Tvert i mot vil jeg heller si, så jeg kontakter megler og ser om jeg kan få solgt så jeg kommer meg vekk herfra. Jeg kan jo ikke bli her, det sier seg selv.

Jeg vil egentlig ha et hus ute på et jorde eller nede ved en vannkant, uten naboer i synlig nærhet.

Ja, er er sær og usosial, og trives godt med det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er greit å ha litt avstand til naboer, synes jeg. Det er ikke så veldig lang avstand mellom oss her, men nok. Alle er på hils og sier noen ord over postkassa, men ingen bryr seg særlig med det andre gjør. Og heldigvis ser de stort på det når Voffsen plutselig får det for seg at å høre er dumt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Alt er galt. Ikke bare har jeg gæren bikkje og altfor mange katter.

Jeg har for langt gress også. Alle de andre har nemlig klipt plenene sine for første gang i år, bortsett fra meg som ikke har klippet det siden sensommeren i fjor.

Og som om ikke det er nok, så ligger mine fire nedslitte sommerdekk i en stabel som - skrekk og gru! - er synlig fra veien!!

Sånn kan vi ikke ha det her i borettslaget!

Jada, brev fra styret gitt. Jeg tenker at dersom man ikke har andre og større bekymringer enn at plenen min er fem-ti centimeter lenger enn de andres og at det står en stabel med bildekk innerst i oppkjørselen min, så har man ikke mye å stri med.

For meg blir sånt bare tullball og bagateller, og jeg lurer på hva som egentlig befinner seg bak panna på folk. Der kan det ikke foregå mye produksjon, for å si det sånn.

Jeg flyttet dekkene bak hushjørnet, sånn at kun de to som har inngang på samme side som meg kan se dem. Og nå står stabelen helt inntil soveromsveggen min.

Klipperen tester jeg i morgen tidlig, og virker den ikke, så kjøper jeg en liten elektrisk en, og så klipper jeg plenen midt i frokosten til folk, og deretter til nyhetene annen hver kveld. Jeg synes det passer best på den tiden.

Ellers har jeg sendt mail til en megler. Jeg kan ikke bli boende i en blindvei som er mer blindtarm enn vei, og som atpåtil er betent.

Live and let live, er mitt motto, og jeg forventer ikke stort annet enn å få være i fred. Andre forventer tydeligvis mer.

Antakelig plager det dem at jeg ikke deltar på sommerfester, og at jeg er generelt uinteressert i naboene. Jeg hilser på dem og jeg er blid når jeg snakker med dem, men mer enn det gidder ikke jeg å menge meg, og det synes jeg burde være helt opp til meg sjøl.

Nei, jeg får skaffe meg ei lita stue bak en diger hekk eller inne i en skog. Jeg liker ikke folk. De har for mange nevroser, og disse skal de på liv og død pådytte folk rundt seg, meg inkludert, men nei takk jeg er ikke interessert!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Plutselig ble jeg fryktelig kjedelig. Eller rettere sagt, jeg kjeder meg fryktelig.

I dag har svigerinne og to barn vært på besøk og vi har spist godt og kost oss masse, og etter at de dro ble det så himla stille her og jeg kjenner jeg er trøtt.

Liten har en kompis på besøk, men dem er det ikke mye selskap i - forsåvidt like greit, jeg har ikke lyst på selskap akkurat nå og snart kjører jeg dem til toget med beskjed om at jeg legger meg tidlig og slår av telefonen, så hvis de ikke får noen til å kjøre dem tilbake hit, så får de bli i byen. Det er voksne mennesker det er snakk om, og jeg gidder ikke være taxisjåfør. Når de finner ut at de skal innover til byen så sent, og det tar en time med toget å komme seg inn, så blir det sånn.

Jeg kommer også til å kjøre dem til toget litt tidlig, for jeg har tenkt å se en film på tv, så da får de heller sitte og blomstre på stasjonen. Det er ikke mitt problem. Høres jeg gretten ut? Ja, kanskje, men jeg er egentlig bare sliten. Og som sagt; kjedelig.

Vovsegutt ligger og sover på føttene mine. Han har hatt en stor dag i dag, han setter jo så umåtelig pris på besøk. Før gjestene kom var vi ute og lekte med bildekket hans i bortimot en time, og så lekte Liten med ham på terrassen etterpå, så han har antakelig fått kjørt seg nok i dag. Og det er bra. Han er jo et oppkomme av energi og er veldig behagelig å ha rundt seg når han er sliten. Ellers tråkker han jo ustanselig rundt ;)

Ha en fortsatt fin pinsehelg, alle og enhver! :goodbye:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Slitne voffser er fine voffser enten de er små eller store.

Hvis man ikke bor på et helt øde sted, er det rimelig store sjanser for at noen vil bry seg med det man gjør eller ikke gjør.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, Bettie, sånn er det antakelig. Enkelte mennesker MÅ bare bry seg, og har noen merkelige prioriteringer på hva som er viktig her i verden.

Været har slått meg ut i dag. Jeg sov lenge og lenger enn lenge, og så har jeg vært hos Yme og hjulpet ham med å finne igjen gulvene og kjøkkenbenken sin. De var helt forsvunnet, men vi fant dem under en haug oppvask, reklamebrosjyrer, skitne sokker og noen tegnesaker.

Mors gutt har litt problemer med å komme igang, men når han først er trukket opp, går han.

Han klippet plenen sin i dag, og fellesområdet som går rundt enden av rekka, siden han bor i endeleiligheten og ingen andre ser ut til å ville ta ansvar for det. Han måtte først gå over området med kantklipper og deretter plenklipper, og det tok sin tid. Men nå er det vakkert :)

Jeg jobbet inne, plukket opp brosjyrer som burde ha gått til gjenvinning istedet for å slenge rundt. Og fikk satt oppvasken i glovarmt vann. Deretter støvsugde jeg gulvene, madrassen hans og sofaen, fikk lagt på nytt sengetøy, og han vasket opp, ryddet og vasket salongbordet, og da vi var ferdige og det så ut som et hjem igjen, lagde mors gutt middag til seg og mor. Han er mye bedre til å lage mat enn til å rydde, det skal han ha :ler:

Nå er Kompis og jeg hjemme igjen, og jeg er så trøtt som en strømpe og venter på at tiden skal gå så jeg kan legge meg. Jeg kan jo ikke legge meg nå, for sovner jeg på denne tiden, våkner jeg igjen før midnatt, og da blir det ikke noe mer søvn den natten. Så jeg får sitte her og blunke og klø meg i øynene til mørket siger på utenfor vinduene. Kjenner jeg meg rett har jeg antakelig våknet igjen innen den tid.

I morgen er det jobb, men jeg starter ikke før klokken ett, og selv om det betyr at jeg jobber til åtte og ikke er hjemme før ni, så er det helt greit.

Haha, sitter og ser The King of Queens. Carrie bedriver pole dancing... med eleganse som en flodhest omtrent. Omtrent sånn ville nok jeg sett ut også. Note to self: ALDRI kjøpe pole! ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Men jeg er heldig som har Yme også skjønner du Bettie :)

Han hjelper mamman sin når mamman trenger hjelp også :) :)

Nå sitter jeg her og venter på at jeg skal sette meg i bilen og dra å hente ham på trening. Liten sover i annenetasje etter å ikke ha sovet på to døgn, men jeg må snart vekke henne. Hun skal inn på Aker i kveld.

Hodet hennes er helt på styr og den maniske siden av henne som jeg har sett de to siste døgnene har gjort at jeg har bedt om en utredning for bipolar lidelse. Jeg skjønner egentlig ikke hvorfor den tanken ikke har vært fremmet tidligere. Jeg leste i dag at et av symptomene blant annet er manglende impulskontroll, og hva er det største problemet hennes? Ja, nettopp!

Så får man se om hun kan greie å holde seg lenge nok uten sprekk til at utredning kan settes i gang da. Det har ikke gått bra hittil, og nå har det gått noen år. Det vet dere som har fulgt meg og henne de siste gudvethvormange årene.

Hun er fryktelig slitsom når hun er manisk fikk jeg erfare, og det endte med at jeg ble liggende i senga i flere timer i går fordi hun tok fullstendig knekken på meg, men i mellomtiden har hun nå shinet hele huset, inni skap og skuffer og overalt. Hun er et rivjern når det kommer til husarbeide, det skal hun ha.

Ja, ja... jeg får gå opp og prøve å vekke henne så hun får litt tid på seg.

I helgen, når jeg nå endelig blir alene litt (hvis hun ikke setter seg på bakbena) skal jeg få skrubbet og beiset terrassen. Det blir bra :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dag etter dag, år etter år, samme gamle leksa. Igjen og igjen og igjen....

Hva snakker jeg om? Trådene og argumentene på Religion og Livssyn, rundt de forskjellige trosretninger, det alternative, healing osv...

Folk har sine erfaringer, ønsker å dele og diskutere dem, og hva skjer? Pseudogjengen kommer stormende med sine økser og klubber som om de har betalt for det.

Ikke én diskusjon på det forumet for lov å være slik den var ment da første innlegg i tråden ble postet. IKKE ÉN! De trenger seg på, uansett hva man har på hjertet, og ikke for å diskutere. Nei, for å fortelle alle som tenker annerledes enn dem selv, alle som er åpne for MULIGHETEN for at det KAN finnes noe vi ikke helt forstår ennå, hvor utrolig naive og godtroende vi er.

De leser ikke linkene som postes, det gidder de ikke, de er jo ikke interessert i temaene, må vite. De VIL bare ikke at slike ting skal eksistere, og tenker vel i sin forvirring at bare vi klarer å knuse argumentene til de som tror, så forsvinner også fenomenene. Hvem var det som var naive?

De kaller seg skeptiske, men de er pseudoskeptikere.

En skeptiker er en som er skeptisk også til status quo, han stiller spørsmål ved det etablerte SÅVEL som ved det alternative. En pseudoskeptiker godtar kun det som er opplest og vedtatt som beviste sannheter og som kommer fra den delen av vitenskapen han selv tror på og føler seg komfortabel med.

De forskerne som står på "hans side" stoler han blindt på.

At det finnes forskerer også på den alternative siden, har han nok hørt om, men han bryr seg ikke om å se på hva de holder på med. Han VIL ikke vite noe om det. Han ser helst at de forsvinner fra jordens overflate så han slipper å høre noe mer svada fra dem.

Forskere har jobbet med det alternative i årevis. Det er dokumentasjon på arbeidet og funnene deres, de finner indikasjoner som er såpass interessante at de fortsetter å lete og forske. Det er skrevet rapporter, bøker osv., de jobber etter god vitenskapelig protokoll og benytter seg både blind-, dobbelblind- osv. tester. Den som er interessert har masse lesestoff og dykke ned i som omhandler alt dette.

Gir du det til en pseudoskeptiker, leser han kanskje overskriften, skråleser den første siden, kjeder seg ihjel, fordi det lille han kanskje får med seg uansett ikke kan være annet enn jug og humbug, og så legger han det fra seg og fortsetter å rope og skrike som om det ikke eksisterer verken dokumentasjon eller annet fra denne siden av vitenskapen.

Seriøst eller? Hvorfor gidder de i det hele tatt å diskutere. De er jo ikke interessert i diskusjonen for diskusjonens egen skyld. De er kun ute etter å få motparten til å holde kjeft.

Jeg postet link til en siden om pseudoskeptisisme. Den vil de heller ikke se på. :ler:

Fehuer!

De ler av oss som har hatt opplevelser som ikke egentlig kan forklares vitenskapelig ennå, oss som tror at verden er noe mer enn den materielle delen vi selv lever i, oss som har lest tonnevis av litteratur fra folk som forsker på disse tingene, samtidig som de selv vet absolutt nada om noe av det.

Vel, jeg kan bare snakke for meg selv, men jeg ler ti ganger høyere.

Mer kaffe!! :kaffekopp:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:kaffekopp: Ny bok? Og det har jeg ikke fått med meg før nå?

Fy skamme :fy_fy: (om det er fy til meg som ikke har fulgt med eller til deg som ikke har tipset får stå åpent ;) )

*setter seg godt til rette for å bli fast inventar*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har visst glemt å tipse, jeg... men du fant meg selvom (som barn av i dag ville sagt det). :)

Kompis og jeg har vært to timer i skogen i dag. Jeg tok ikke tiden, men jeg vet at lysløypa tar halvannen time hvis vi bare går. I dag stoppet vi både på inn- og uttur for å leke med bildekket som ligger på rasteplassen. Bildekk er jo toppen av lykke for små muskelbunter, så jeg ga ham et kvarters tid begge gangene og da burde det tilsi at turen alt i alt tok to timer.

Jeg burde tatt med mobilen, siden det er det eneste kameraet jeg har, men det gjorde jeg altså ikke. Dumt, for vi møtte nemlig frk. Elg. Kompis syntes hun var kjempespennende og ville nok gjerne ha smakt på henne, men hun så ikke ut til å like oss noe videre, for hun tuslet ut av løvkrattet og forsvant oppi åsen på andre siden.

Vi hørte det raslet kraftig, og da jeg så mot lyden så så jeg henne. Og det gjorde nok Moofisen også, for han stod i båndet med spente muskler og reist bust.

Hun kan ikke vært mer enn fire-fem meter unna oss da hun bestemte seg for å forlate gjemmestedet sitt. Hadde hun holdt seg i ro ville vi ikke visst at hun var der.

I det samme hun forsvant ut av synet, kom noe annet inn i synet, nemlig en hund på joggetur med matmor. Siden Kompis ikke hadde fått smakt på Frk. Elg, så ville han gjerne smake på hunden istedet. Det er godt jeg er sterkere enn ham. :Nikke:

Ellers var han faktisk ganske så flink i dag, og gikk veldig pent stort sett hele tiden. Nå har han ødelagt en snelle, den røyk tvers av i forrige uke eller når det var, og den andre har det blitt noe utrivelige knuter på som gjør at snora ikke går ordentlig inn i snella, så den kan jeg ikke bruke på tur lenger, og dermed ble det vanlig bånd i dag. Og det fungerte alldeles utmerket. Han går fortsatt foran meg, men han drar ikke, og da er jeg fornøyd jeg. Han behøver ikke å gå alldeles kuet og underdanig ved siden av meg og ikke få lov å være hund. Han skal jo snuse og undersøke, ikke sant? Ellers er det vel ikke noe moro med skogen. Da kunne han jo like gjerne gått på tredemølle da. Stakkars vovsen.

Etter to timer i skog og mark, hev jeg meg over beising av terrasserekkverk. Jeg holdt på der i to timer også, og ble nesten ferdig med utsiden. Men etter to timer var det bare nok, og det syntes Kompis som stod i line på terrassen også. Han gikk inn på stuegulvet og satt der og sutret, så da satt jeg lokk på spannet, pakket penselen pent inn i en plastpose og gikk inn. Og det tror jeg var lurt. Ryggen og baksiden av lårene var ikke helt venner med meg en stund etter det, og fingrene var ganske så stive og lamme av kulde, selv om jeg ikke skal påstå at det er bitende kulde ute. Kaldt nok til stive fingre var det allikevel.

Joda, jeg fikk levert Liten i går kveld, og hun er der ennå. Og siden jeg ikke hører noe fra henne før jeg ringer og spør, så antar jeg at det er greit nok der.

Hun er forøvrig ikke helt fornøyd med at stedet hvor hun egentlig er plassert nå, har pakket ned rommet hennes og satt alle tingene hennes på lager og gitt rommet til noen andre. Hun hadde jo gjort rommet "sitt", med salongbordet sitt, og masse pynteting og det hadde blitt skikkelig koselig. Nå er hun redd hun får et av de små rommene som egentlig er til skjerming, for der er det ikke plass til verken salongbord eller alle klærne hennes. Og da vet hun ikke om hun kan være der. Barnslig nei? Jeg må ta en alvorlig prat med henne. Nå er hun voksen og må begynne å tenke litt annerledes. Bedre med et lite rom i et års tid enn evigheten som uteligger, eller hva? For å sette det litt på spissen.

Jeg har forresten sittet og sett på Eurovision song contest i kveld, noe jeg ikke har gjort på flere år fordi jeg synes det har vært så mye elendig musikk. Jeg må si jeg ble gledelig overrasket over musikken i kveld, og den som vant var igrunnen min favoritt. Den og den irske, men jeg liker vel egentlig den tyske best av de to også - så jeg stemte først på den irske. Og litt senere kom Tyskland så da måtte jo den få en stemme også. Fantastisk gladlåt!

Fantastisk show også. De har virkelig gjort en god jobb, de som står bak arrangementet og de som har utført selve jobben.

Nå må jeg ta senga - klokka er jo snart frokost.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...