Gå til innhold

Kvinner med eller uten sminke?


Linn

Anbefalte innlegg

Denne meldingen går ut til mennene i forumet. Jeg skal lage en artikkel om menns tanker om makeup, og jeg lurer på om dere vil svare på spørsmålene under?

1. Liker du at kvinner går med sminke? Hvorfor/Hvorfor ikke?

2. Hvilke type sminke / farger synes du er pent på kvinner?

3. Hvis du ikke liker at kvinner bruker makeup, hvordan foretrekker du at de pynter seg?

Håper dere vil delta i denne uformelle undersøkelsen!

På forhånd tusen takk for hjelpen :).

Mvh,

Linn :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Dainty

Dette tror jeg det blir vanskelig å få skikkelige svar på, da mitt inntrykk er at gutter ofte tror jenter som er naturlig sminket, ikke har sminke på i det hele tatt. De har ikke like godt øye for denslags, naturlig nok siden de ikke bruker sminke selv.

Jeg har for eksempel en bror som kan si at "idag ser du så naturlig og usminket ut", når jeg faktisk har både mascara og blusher på. Først når jeg skal ut på byen, og i tillegg til mascara og blusher har både foundation, highlighter, øyenskygge og leppestift på, ser han at jeg ser sminket ut. ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest padawan

1. Liker du at kvinner går med sminke? Hvorfor/Hvorfor ikke?

det spørs vel egentlig helt på jenta. jeg har aldri hatt sansen for jenter som har behov for å bruke mye sminke i hverdagen. litt kan være greit men ikke mye.

2. Hvilke type sminke / farger synes du er pent på kvinner?

til hverdags holder det med leppestift og eyeliner for min de. i sutuasjoner hvor hun skal/må/vil bruke sminke synes jeg det er penest at det er mest mulig nøytralt slik at hun ikke ser oversminket ut.

3. Hvis du ikke liker at kvinner bruker makeup, hvordan foretrekker du at de pynter seg?

det spørs helt på personligheten, kropsfasong osv. det går helt fint ann å kle seg pent og sexy og samtidig ikke oversminke seg.

Jeg har for eksempel en bror som kan si at "idag ser du så naturlig og usminket ut", når jeg faktisk har både mascara og blusher på.

det er antageligvis fordi du er flink til å sminke deg ;)

Endret av padawan
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1. Kvinner må gjerne bruke sminke, men ofte kan det bli altfor mye. Når man nærmest sparkler trynet blir det for mye.

2. Hvilke type sminker som er pent på kvinner kommer an på kvinnen. Men som regel synes jeg at jo mindre sminke, jo bedre er det.

3. Kvinner bør pynte seg slik som de ønsker.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Denne meldingen går ut til mennene i forumet. Jeg skal lage en artikkel om menns tanker om makeup, og jeg lurer på om dere vil svare på spørsmålene under?

1. Liker du at kvinner går med sminke? Hvorfor/Hvorfor ikke?

Ja,jeg liker det. Vanskelig å forklare hvorfor. Dem blir feminine.

2. Hvilke type sminke / farger synes du er pent på kvinner?

Det har jeg ikke snøring på.Jeg vet bare at det er en million typer som dem sier må være i dems nyanse.

Men jeg vet hva jeg ikke liker: leppestiften til Saera Kahn. Og svart neglelakk.

3. Hvis du ikke liker at kvinner bruker makeup, hvordan foretrekker du at de pynter seg?

Jentene kan ha litt smykker.

Ordne håret sitt fint.

Dem kan ha litt feminine klær og sko. (Ikke skrikende farger.)

Det er viktig med lukt syns jeg- at dem har en parfyme som lukter godt kan få meg til å snu meg når hun går forbi...

Håper dere vil delta i denne uformelle undersøkelsen!

På forhånd tusen takk for hjelpen :).

Mvh,

Linn :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Denne meldingen går ut til mennene i forumet. Jeg skal lage en artikkel om menns tanker om makeup

Mvh,

Linn :)

Ehr..Men du Linn. Du har ikke spørt hvor gamle dem er som svarer.

Tenker det kan bli forskjell på svaret om dem er 45 eller om dem er 17 som svarer...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Dette tror jeg det blir vanskelig å få skikkelige svar på, da mitt inntrykk er at gutter ofte tror jenter som er naturlig sminket, ikke har sminke på i det hele tatt. De har ikke like godt øye for denslags, naturlig nok siden de ikke bruker sminke selv.

Jeg har for eksempel en bror som kan si at "idag ser du så naturlig og usminket ut", når jeg faktisk har både mascara og blusher på. Først når jeg skal ut på byen, og i tillegg til mascara og blusher har både foundation, highlighter, øyenskygge og leppestift på, ser han at jeg ser sminket ut. ;)

Veldig sant. En "naturlig kvinne" er som regel dusjet, freshet, har brukt lotioner og fundation, gjerne fønt håret, som er klippet og farget, hun bruker BH og hold in... Er hun da Naturlig?

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest MissBella

Jeg var på date i helgen og da fortalte han om en jente han hadde vært sammen med. Hun var en type som ikke likte å sminke seg. Han fortalte at hun så ikke stygg ut men mange sa til han at han burde be henne om å gå med sminke. Fordi da ville hun se penere ut. Midt i historien kommenterte han flere ganger at han likte meg og at han likte meg med sminke. Han har ikke sett meg uten sminke men han mente vel at jeg kledde sminke og synes jeg var pen. Jeg er ikke den jenta som sminker seg skikkelig mye men sånn passe.

Så tror vel at de fleste gutter liker jenter med sminke men til en viss grad, kanskje..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Mann40

Jeg liker at jenta er diskret sminket. Det fremhever deres utseende og gjør dem vakre! For mye sminke/sparkling blir vulgært.

Øyesminke, litt farge i huden, leppestift og neglelakk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dere har jo på en måte satt dere i den situasjonen selv også. Det er litt som når noen startet med fordelsprogrammer i dagligvarehandelen og andre fulgte etter, til slutt var det ikke konkurransefortrinn men normen. Altså, før fikk man kanskje fortrinn med å skjule sine skavanker, nå er fortrinnet borte og sminke er obligatorisk.

Sikkert noen som blir provosert nå :klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Denne meldingen går ut til mennene i forumet. Jeg skal lage en artikkel om menns tanker om makeup, og jeg lurer på om dere vil svare på spørsmålene under?

1. Liker du at kvinner går med sminke? Hvorfor/Hvorfor ikke? Jo jeg liker det, det fremhever hennes femininitet, ansiktstrekk og nyanser.

2. Hvilke type sminke / farger synes du er pent på kvinner? Er usikker her på HVA av sminke, men noe øyenskygge, fremhevelse av øyevipper (eventuelt øyebryn)og dus leppestift holder en god bit for meg.

3. Hvis du ikke liker at kvinner bruker makeup, hvordan foretrekker du at de pynter seg? Litt bruk av smykker (ikke for stort og prangende, skal IKKE stjele "oppmerksomheten"), ikke stivt hår p.g.a hårspray (heller gel/voks), neglelakk er ok.

Håper dere vil delta i denne uformelle undersøkelsen!

På forhånd tusen takk for hjelpen :).

Mvh,

Linn :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest annemette

Nå er ikke jeg gutt, men kjæresten min sier ofte at han synes jeg er penest uten sminke. Helt naturlig. Jeg bruker normaltsett ikke så mye sminke, litt mascara og øyeskygge, ofte litt foundation.

Må bruke sminke, for min egen del :gjeiper:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det kommer alt an på kvinnen. Er du J-Lo eller Penelope Cruz bør du nok ikke vise deg utendørs uten sminke, for å si det sånn. Jeg kjenner flere som tar seg akkurat like godt ut uten sminke som med, og de foretrekker jeg i naturlig tilstand.

Takler ikke kunstige negler og øyenvipper som peker mot himmelen, mens rød leppestift som oftest funker på meg. Ikke på meg, men på meg. Heehe.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Mysticgirl

Får bestandig høre av

kjærestene mine at jeg er finest uten sminke, men jeg bruker jo ikke sminke ellers heller, kun mascara :P

Men så ser jeg jo pen ut uten sminke og trenger ikke å kline foundation i hele trynet, ødelegger bare huden min

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest AnonymBruker

Får bestandig høre av

kjærestene mine at jeg er finest uten sminke, men jeg bruker jo ikke sminke ellers heller, kun mascara

Samme her. Mascara, en del ganger litt svart eyeliner, og det er det. Har hud uten urenheter eller skjolder, kun litt mørke ringer under øynene, men fant for lenge siden ut de er det best å blåse i. :ler: Synes for det meste at andre kvinner er penest med kun litt øyesminke og, fremhever øynene på en flott måte, blir pent uten at hele ansiktet trenger å være dekket av ditt og datt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

nå er jeg jente, men jeg tror det er flere ting som spiller inn her:

* er jenta flink eller dårlig til å sminke seg?

* er jenta pen eller stygg?

Gutter som hater sminke, kan sikkert synes at den stygge jenta kunne ha trengt litt sminke. Mens han synes at hun som er kjempeflink til å sminke seg er smellvakker uten at han aner at hun har tatt noe på.

Mens gutter som foretrekker sminke på jenter, sikkert synes at hun pene jenten med orange foundation og edderkoppvipper godt kunne klart seg uten.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette blir jo et litt forenklet utgangspunkt. :wink:

Virkeligheten er vel heller den at menn foretrekker en som er så søt fra før at hun ikke trenger noe sminke. Sminke skal jo fremheve vakre trekk, og skjule svake sider. Å være pen fra naturens side uten sminke er selvfølgelig det beste. Det er jo ingen konstant at man ikke liker sminke i noen som helst tilfeller - det gjelder de tilfellene der man synes personen det er snakk om er tiltrekkende i utgangspunktet.

Dessuten, som mange nevner, så er det ikke alle som legger merke til sminken, og dermed tror de ser noe som er natrulig. Det er jo også det som definerer en som er god til å sminke seg, at (med mindre man skal på fest) det egentlig ikke synes, men likevel gjør en stor forskjell.

Endret av miss~Audrey
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gorgonzola

Denne meldingen går ut til mennene i forumet. Jeg skal lage en artikkel om menns tanker om makeup, og jeg lurer på om dere vil svare på spørsmålene under?

1. Liker du at kvinner går med sminke? Hvorfor/Hvorfor ikke?

Jeg foretrekker kvinner som sminker slik at man ikke (som mann) ser at de er sminket.

Men selv jeg kan se at øyenskygge og leppestift benyttes og det er fint så lenge det ikke er overdrevent. Diskré er stikkordet. Juletrær unngår jeg.

2. Hvilke type sminke / farger synes du er pent på kvinner?

Farger - må harmonere med hår/øyenfarge. Eksempel som bør unngås; kraftig blå øyenskygge til brune øyne.

3. Hvis du ikke liker at kvinner bruker makeup, hvordan foretrekker du at de pynter seg?

Diskré smykker, neglelakk (så lenge fargen ikke er fluorisrende)

Dessuten liker at jeg at kvinner bruker makeup, spesielt makeup-sex :fnise:

Håper dere vil delta i denne uformelle undersøkelsen!

På forhånd tusen takk for hjelpen :).

Mvh,

Linn :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest thisisnotanick

Denne meldingen går ut til mennene i forumet. Jeg skal lage en artikkel om menns tanker om makeup, og jeg lurer på om dere vil svare på spørsmålene under?

1. Liker du at kvinner går med sminke? Hvorfor/Hvorfor ikke?

Er egentlig ikke spesielt glad i sminke, men det kommer ann på situasjonen. Jeg blir litt mer nysgjerrig på en kvinne med lite/uten sminke. Hvis jeg må passe meg så jeg ikke ødelegger sminken mister det på en måte all sjarmen. Ikke morsomt med sminkeklin på hodeputa heller.

2. Hvilke type sminke / farger synes du er pent på kvinner?

Minimalt, jeg liker at det ser naturlig ut. Liker best svart sminke, men blå og grønn kan også være bra. Liker ikke rød sminke i det hele tatt. Sminke som fremhever øynene synes jeg ser pent ut.

3. Hvis du ikke liker at kvinner bruker makeup, hvordan foretrekker du at de pynter seg?

Klær som står i stil til hverandre, stilrent er alltid bra. Ikke mye smykker, kanskje ett armbånd og/eller ett kjede. Ikke spesielt glad i neglelakk heller, dog sort neglelakk kan være kult.

Håper dere vil delta i denne uformelle undersøkelsen!

På forhånd tusen takk for hjelpen :).

Mvh,

Linn :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...