Jag kan börja med att berätta att jag försöker att sy lite själv, men det lilla jag lyckas åstadkomma använder jag sällan. Jag tillverkar i regel nästan alla mina egna smycken då jag jobbar deltid i en pärlbutik. Dyrt jobb men roligt!
Jag har så mycket kläder egentligen, men ändå står jag där framför garderoben (som så många andra) utan något att ta på mig.
Före jul någon gång så gjorde jag en lista på en massa basplagg och diverse tips och trix till den perfekta garderoben. Det fungerade utmärkt! Tills nu.. Nu har jag inga hela strumpbyxor och brösten har krympt 2(!) kupstorlekar på ett par månader och resåren i alla trosor har slitis ut och färger på underkläderna likaså.
Dels vill jag använda den här dagboken till att skriva diverse om dagens outfit eller kanske morgondagens och dels till att anteckna framtida köp eller eventuellt forntida. Jag vill ha större koll på min egen garderob helt enkelt! Och bli mer motiverad till att använda alla användbara och snygga kläder jag faktiskt har men glömmer bort.
Jag har mycket jag behöver sy om också som är trasigt eller för stort.
Wish me luck, myself!
Dette innlegget har blitt redigert av LetThemEatCake: 04 mars 2010 - 21:54