Annonse
  • (6 Sider)
  • +
  • « Første
  • 4
  • 5
  • 6

Jeg er så misunnelig at livet mitt ødelegges

#101 Gjest_TrådstarterTrine_*

• Gruppe: Gjester

Skrevet 05 desember 2009 - 01:18

Vis innleggkisskissbangbang skrev 28.11.2009 (21:33) :

Da jeg leste det du skrev i hovedinnlegget ditt fikk jeg sympati med deg, og kunne skjønne følelsene du (dvs. jeg oppfattet at du) slet med. Men det var da du enda framsto som en søt og hyggelig jente. Nå synes jeg du høres ut som en drittunge. Null sympati fra denne møkkordinære jenta, gitt.

Jeg blir provosert når jeg ser at det er null forståelse for de følelsene jeg beskriver. Det å se noen ha det så vanvittig godt og selv ikke engang ha en brøkdel er en følelse av sorg. Men det er tydeligvis svært tabubelagt. Dere gir meg råd som "slutt å tenke på kusinen din" eller "ikke bry deg om det, vær fornøyd". Ville dere sagt det samme til en mor som har mistet sønnen sin til kreft? Eller en person som aldri kan få barn? Nei. For den type sorg er akseptert.

De fleste har slektninger som er i samme liga, de forstår ikke hvordan det kan ødelegge en person psykisk å bli klassifisert som den mislykkede. Jeg selv har ingen venner og har blitt mobbet mens hun ble jublet og rost frem av hauevis med mennesker. I tilegg til dette får hun dekket alle statusbehov. Skjønner dere at jeg ikke har mye å smile for?

#102 Brukeren er ikke pålogget   Sissan Ikon

• C-Kjendis
  • PipPipPip
  • Gruppe: Medlem
  • Ble medlem: 12-oktober 09
  • Kjønn:Kvinne

Skrevet 05 desember 2009 - 12:57

Ja, et skjønner jeg at du ikke har.

Men at du karakteriserer dette som sorg provoserer meg kraftig. Jeg håper virkelig du aldri få oppleve virkelig sorg i livet ditt. Av typen du så lett avfeier som "akseptert sorg". Samtidig gir en opplevelse av ekte sorg perspektiver på livet som du kanskje ville dratt nytte av.

Du skriver du er blitt mobbet. Hvis det er sant, er det kanskje der sorgen din kommer fra? Å bli mobbet og fratatt muligheten til vennskap - DET er sorg.
Å legge ansvaret for at du har det vondt på at kusina di har det så bra, det er bare bortforklaringer.
Det kommer ikke til å hjelpe deg, det kommer ikke til å bli borte, og du vil aldri føle deg bedre. Bli sinna på mobberne istedet, det er de som har fratatt deg noe, ikke kusina di.

Er det noe jeg virkelig avskyr, er det mobbere.

#103 Brukeren er ikke pålogget   robotkalle Ikon

• Skravlebøtte
  • PipPipPip
  • Ble medlem: 19-august 08

Skrevet 05 desember 2009 - 13:52

Vis innleggSissan skrev 05.12.2009 (13:57) :

Ja, et skjønner jeg at du ikke har.

Men at du karakteriserer dette som sorg provoserer meg kraftig. Jeg håper virkelig du aldri få oppleve virkelig sorg i livet ditt. Av typen du så lett avfeier som "akseptert sorg". Samtidig gir en opplevelse av ekte sorg perspektiver på livet som du kanskje ville dratt nytte av.

Du skriver du er blitt mobbet. Hvis det er sant, er det kanskje der sorgen din kommer fra? Å bli mobbet og fratatt muligheten til vennskap - DET er sorg.
Å legge ansvaret for at du har det vondt på at kusina di har det så bra, det er bare bortforklaringer.
Det kommer ikke til å hjelpe deg, det kommer ikke til å bli borte, og du vil aldri føle deg bedre. Bli sinna på mobberne istedet, det er de som har fratatt deg noe, ikke kusina di.

Er det noe jeg virkelig avskyr, er det mobbere.

Sorg går stort sett over. Personlighetskjennetegn sliter du med for livet. Du sier det jo selv.

Det er tydelig at du hater TS, for å ønske andre sorg, det er ganske sterkt. Har du noen gang opplevd det å miste noen, egentlig? Hvorfor skulle en vedvarende fase på måneder til år gjøre en person med kroniske følelser av mindreverdighet og misunnelse ytterligere godt?

#104 Brukeren er ikke pålogget   Sissan Ikon

• C-Kjendis
  • PipPipPip
  • Ble medlem: 12-oktober 09

Skrevet 05 desember 2009 - 15:01

Vis innleggrobotkalle skrev 05.12.2009 (12:52) :

Sorg går stort sett over. Personlighetskjennetegn sliter du med for livet. Du sier det jo selv.

Det er tydelig at du hater TS, for å ønske andre sorg, det er ganske sterkt. Har du noen gang opplevd det å miste noen, egentlig? Hvorfor skulle en vedvarende fase på måneder til år gjøre en person med kroniske følelser av mindreverdighet og misunnelse ytterligere godt?

Jeg skriver da virkelig ikke at jeg ønsker noen sorg? Jeg skriver jo at jeg håper hun aldri får oppleve det? Mulig du oppfattet det som ironi, men det var ikke ment som det.

Ja, jeg har opplevd å miste noen. Jeg vet veldig godt hva sorg er. Jeg vet også at sorg ikke leges av tid alene, men at det må bearbeides.
Og jeg vet at sorg gir perspektiver, bl.a. viser det tydelig hvor uviktig materielle ting er så lenge man har så man klarer seg. Men jeg ville valgt bort sorgen og perspektivet uten å tenke meg om dersom valget var der. For både meg selv og alle andre.

Personlighetskjennetegn har jeg ikke kunnskap om, og har heller ikke uttalt meg om.

#105 Brukeren er ikke pålogget   Phaedra Ikon

• Moderator
  • Ikon
  • Gruppe: Global moderator
  • Ble medlem: 06-oktober 08

Skrevet 05 desember 2009 - 16:23

Vis innleggTrådstarterTrine skrev 05.12.2009 (00:18) :

Jeg blir provosert når jeg ser at det er null forståelse for de følelsene jeg beskriver. Det å se noen ha det så vanvittig godt og selv ikke engang ha en brøkdel er en følelse av sorg. Men det er tydeligvis svært tabubelagt. Dere gir meg råd som "slutt å tenke på kusinen din" eller "ikke bry deg om det, vær fornøyd". Ville dere sagt det samme til en mor som har mistet sønnen sin til kreft? Eller en person som aldri kan få barn? Nei. For den type sorg er akseptert.

De fleste har slektninger som er i samme liga, de forstår ikke hvordan det kan ødelegge en person psykisk å bli klassifisert som den mislykkede. Jeg selv har ingen venner og har blitt mobbet mens hun ble jublet og rost frem av hauevis med mennesker. I tilegg til dette får hun dekket alle statusbehov. Skjønner dere at jeg ikke har mye å smile for?

Nei, jeg skjønner ikke at du ikke har mye å smile for. Det virker på meg som om du ikke prøver å finne noe å smile for, men heller velger å bruke all din tid på sjalusien.

Jeg synes heller ikke på noen måte at sorg kan sidestilles med sjalusi.

Jeg synes det er synd at du har det slik du har det, og jeg håper at du finner en måte å få det bedre på, men jeg vet ikke hvordan du hadde tenkt deg at det skulle skje. Hvis vi aksepterer sorgen din, blir livet ditt noe bedre da? Vil det skje store endringen hvis vi sier at det er greit at du er sjalu?

For det er faktisk greit at du er sjalu - ingen kan helt styre følelsene sine. Men man kan velge om man vil la følelsene ta helt overhånd eller om man skal prøve å finne en konstruktiv vei ut av det - enten ved å prøve å tenke mer positivt: ved å godta at kusinen din har vært heldig her i livet og at du må kjempe mer for å ha det bra enn det hun må (forutsatt at ditt inntrykk av henner faktisk er korrekt. Kjenner du tankene hennes egentlig så godt?) men at du skal finne en måte å ha det bra på du også, eller ved å finne noen å snakke med som kan hjelpe deg til å gjøre dette. Slik du har det nå unner jeg ingen å ha det, men det høres ut som om det kreves en aktiv innsats fra din side for at livet ditt skal bli bedre for deg. Du kan ikke bruke resten av livet ditt på å sitte og se på at kusinen din har alt du ønsker deg.
...it helps to be twice as opinionated as you are informed about any particular issue...

#106 Gjest_Gjest_*

• Gruppe: Gjester

Skrevet 05 desember 2009 - 20:47

Vis innleggTrådstarterTrine skrev 05.12.2009 (00:18) :

Ærlig talt, SKJERP DEG!!

Du har jo sagt tidligere i tråden at du har bokst opp i hus i Oslo, at dere har vært middelklasse, og har hatt penger til det meste, bare ikke overdådig luksus som kusinen din. Og så skal vi synes synd på deg? Er du klar over hvor mange det er som er i din situasjon? De aller fleste! Er du klar over hvor mange som har det verre? Ganske mange!

At du har blitt mobbet er selvfølgelig trist og ikke bra, men du fortsetter jo å leve deg inn i en offerrolle til de grader.

Og at du sammenligner din situasjon med noen som mister barnet sitt til kreft, herregud, jeg blir helt sjokkert. Om det her er holdninger du har til vanlig er det neimen ikke rart at du ikke får venner. Du må jo være noe av det mest selvopptatte jeg har hørt om.

Du har fått flerer tips her i tråden til hva du burde gjøre, også tips til hvordan man kan bli mer positiv. Men dette gidder du ikke å kommentere en gang? Er tråden laget bare for å få medlidenhet?

• (6 Sider)
  • +
  • « Første
  • 4
  • 5
  • 6

Hurtigsvar

1 Bruker(e) leser dette emnet
0 medlemmer, 1 gjester, 0 anonyme brukere

n
Annonse
Annonse