Annonse
  • (2 Sider)
  • +
  • 1
  • 2

Innvandrerungdom gikk amok i Paris ...Og Norge følger hakk i hæl

#21 Gjest_Gjest_*

• Gruppe: Gjester

Skrevet 16 november 2009 - 01:59

Jeg må le av saker som står i artikkelen som viser veldig klart at man har en storjobb framfor seg om man skal integrere disse som faktisk er i flertall på skolene. Jeg er ikke sikker på at vi kan få det til:

" En mannlig lærer som fortalte at han måtte skynde seg hjem for å lage middag til kona, fortalte til Lien:

«Du skulle hørt dem. De lo høyt og sa at de fant det helt utrolig at jeg som er mann og hundre kilo lot meg dominere av min kone som er så liten. Jeg kunne lett banke henne opp, sa de. Det var hun som burde gi meg middagsmat, og ikke omvendt. Da forklarte jeg at i Norge tenker vi annerledes. At kvinner og menn skal være like og kunne gjøre det samme."

#22 Brukeren er ikke pålogget   investor Ikon

• Sosial
  • PipPip
  • Gruppe: Medlem
  • Ble medlem: 17-oktober 09

Skrevet 16 november 2009 - 05:05

Vel.. ja det er altfor mange som kommer inn til Norge.
De som vi faktisk har bruk for er Svensker og Polakker, siden de faktisk vil arbeide.
Resten kan dra til helvete hvis de ikke vil arbeide...
Norge er et land som har hatt sin gullalder fra 70-tallet og til nå.. vi er på i en kontraksjons-fase, vi synker... Om noen få tiår er vi ikke lengre verdens beste land på alle statistikker... og oljepengene er INGEN ting å lene seg på..

#23 Gjest_Gjest_*

Skrevet 16 november 2009 - 19:18

Vis innleggGjest skrev 15.11.2009 (13:49) :

Kilder?

Tall fra 2008 viser at over 20 000 fikk innvilget familiegjenforening av UDI:

http://www.udi.no/up...port/2008/7.pdf

I tillegg kommer de som fikk medhold i sine klager hos Utlendingsnemnda (UNE).

Per 31. oktober 2009 var det kommet ca. 15 000 asylsøkere til Norge i år. Tidligere prognoser tilsier at det vil bli ca. 18-19 000 til sammen før året er over.

http://www.udi.no/te...kk.aspx?id=9990

Omtrent halvparten av dem som kom til Norge i løpet av første halvår er fra Eritrea, Somalia og Irak, det vil si noen av de gruppene som er minst interessert i å integreres i det norske samfunnet:

http://www.dagbladet...sokere/7546189/

I tillegg har man alle asylsøkerne som har kommet foregående år, som ikke kan sendes hjem av ulike grunner, til tross for at de har fått avslag på sine søknader. Det kan for eksempel være fordi de forsvinner sporløst fra mottak eller fordi de nekter å samarbeide med norske myndigheter om å skaffe id-papirer slik at hjemlandets myndigheter vil ta dem imot.

Dette er snakk om en meget stor gruppe av mennesker for lille Norge.

#24 Gjest_Gjest_gjest_*_*

Skrevet 16 november 2009 - 19:32

Vis innlegginvestor skrev 16.11.2009 (04:05) :

Vel.. ja det er altfor mange som kommer inn til Norge.
De som vi faktisk har bruk for er Svensker og Polakker, siden de faktisk vil arbeide.
Resten kan dra til helvete hvis de ikke vil arbeide...
Norge er et land som har hatt sin gullalder fra 70-tallet og til nå.. vi er på i en kontraksjons-fase, vi synker... Om noen få tiår er vi ikke lengre verdens beste land på alle statistikker... og oljepengene er INGEN ting å lene seg på..

Polakker og Svensker!!!!Hum...hva med DEG?

#25 Brukeren er ikke pålogget   investor Ikon

• Sosial
  • PipPip

Skrevet 17 november 2009 - 04:37

Vis innleggGjest_gjest_* skrev 16.11.2009 (18:32) :

Polakker og Svensker!!!!Hum...hva med DEG?

Jobber jeg også... jeg tørr vedde på at jeg skatter 10 ganger deg, hvertfall hvis du har en gjennomsnittlig inntekt. Så jeg bidrar med min del og arbeider aldri under 50 timer uken.

#26 Brukeren er ikke pålogget   Mann 42 Ikon

• Verdensvant
  • PipPipPipPip
  • Ble medlem: 21-august 07

Skrevet 17 november 2009 - 12:05

Vis innleggMotstand skrev 15.11.2009 (21:05) :

Det er tvert i mot et meget godt utgangpunkts for en innvandringsdebatt å henvise til hva innvandringen faktisk medfører. Men enkelte vil tydeligvis bare lukke øynene for virkeligheten.
Glemte du å sette på deg brillene? Det er helt tydelig at den eneste som er europeer på det bildet er han som ligger nede og blir sparket. Men det er selvfølgelig ikke dette forholdet rasismepolitiet reagerer på. De reagerer på at noen velger å lage en sak ut av dette (det er nemlig de slemme hvitingene angriper de stakkars svartingene :roll:).

Han som ligger nede, er svart, han også. Hendene er iallfall ganske mørkhudede. Ikke at det gjør saken noe bedre.
"I reject your reality and substitute my own!" Adam Savage, Mythbuster.

"You hate your job? There`s a support group for that. It`s called "Everybody", and they meet at the bar." Drew Carey

"The fairness of unfairness is in every things demise." George Hrab. Trebuchet. The Geologic Podcast.

#27 Gjest_No wonder woman_*

Skrevet 17 november 2009 - 12:21

Alle vet jo at det er et tidspørsmål før det skjer her. Noen som mener noe annet er i fornektelse.

#28 Gjest_Gjest_*

Skrevet 17 november 2009 - 18:06

Vis innleggMann 42 skrev 17.11.2009 (11:05) :

Han som ligger nede, er svart, han også. Hendene er iallfall ganske mørkhudede. Ikke at det gjør saken noe bedre.

Da får du sette på deg brillene og se på dette bildet:
http://upload.nieuws...RE-16558891.jpg

#29 Brukeren er ikke pålogget   Mann 42 Ikon

• Verdensvant
  • PipPipPipPip
  • Ble medlem: 21-august 07

Skrevet 18 november 2009 - 01:14

Vis innleggGjest skrev 17.11.2009 (17:06) :

Da får du sette på deg brillene og se på dette bildet:
http://upload.nieuws...RE-16558891.jpg

Se der, ja. Jaggu var han hvit. Ikke at det gjør det noe verre.

Dette innlegget har blitt redigert av Mann 42: 18 november 2009 - 01:14

"I reject your reality and substitute my own!" Adam Savage, Mythbuster.

"You hate your job? There`s a support group for that. It`s called "Everybody", and they meet at the bar." Drew Carey

"The fairness of unfairness is in every things demise." George Hrab. Trebuchet. The Geologic Podcast.

#30 Gjest_Gjest_*

Skrevet 18 november 2009 - 01:25

Raseriet over penga gikk fort over i raseri mot de hvite. Avensjuke.

#31 Gjest_pastablasta_*

Skrevet 18 november 2009 - 02:45

Vis innleggGjest skrev 15.11.2009 (15:39) :

Jeg tittet på bildet også, og de ser ikke så veldig tradisjonellt franske ut ihvertfall.

Men, men. Vi vet at disse kulturene er mer utagerende og voldelige allerede. Spørsmålet er hva man kan gjøre for at disse folka kan bli oppdatert på moderne kultur når de kommer til vesten? Skal man bare resignere og late som om det ikke er slik? Kanskje vi kan retursjere folk på bilder så at man ikke kan se at det er arabere og afrikanere for å unngå at de blir fornærmet for at man setter fingeren på deres kultur?

Det ironiske er at du ikke aner at du faktisk beskriver virkeligheten i Sverige anno 2005..
http://dansk-svensk....ftonbladet.html

#32 Gjest_Gjest_*

Skrevet 18 november 2009 - 23:24

Trist..

#33 Brukeren er ikke pålogget   ToveM Ikon

• C-Kjendis
  • PipPipPip
  • Ble medlem: 21-november 06
  • Kjønn:Kvinne

Skrevet 19 november 2009 - 00:23

Var faktisk i Paris på lørdag, og sirklet rundt Eiffeltårnte noen ganger om ettermiddagen med turistbuss. Så ingenting til dette, heldigvis..Men la merke til en del bevæpnet militær som gikk rundt. Hviste ingenting før vi hørte hjemmefra at det hadde vært noen opptøyer der.

Dette innlegget har blitt redigert av ToveM: 19 november 2009 - 00:24

Hilsen ToveM
mamma til 3

#34 Gjest_Gjest_*

Skrevet 21 november 2009 - 14:06

Vis innleggGjest skrev 15.11.2009 (13:49) :

Kilder?

Nå ser jeg at du har fått kildene dine. Da har du kanskje en kommentar?

#35 Gjest_Gjest_*

Skrevet 21 november 2009 - 14:08

Vis innleggMann 42 skrev 18.11.2009 (00:14) :

Se der, ja. Jaggu var han hvit. Ikke at det gjør det noe verre.

Det gjør det verken bedre eller verre. Problemet er uansett den aggresjonen og mangel på respekt for andre menneskers integritet og eiendom som overraskende mange asylsøkere, samt annengenerasjons innvandrere, tar med seg til Vesten.

#36 Gjest_Gjest_*

Skrevet 21 november 2009 - 15:48

Vis innleggGjest skrev 15.11.2009 (09:17) :

Hva er det som gjør at det stort sett er innvandrerungdom (og i Norge også et par blitztilknyttede) som ikke klarer å begrense seg til å benytte sin ytringsfrihet? Hva gjør at de tar med seg de samme problemene som de har flyktet fra i hjemlandet? Og hva i alle dager er det som hindrer politikerne å ta tak i dette før det er for sent?

Norge tar i år imot 19 000 asylsøkere. I tillegg får ca. 30 000 innvilget sine søknader om familiegjenforening. Svært mange av disse er fra blant annet Somalia og Irak. Etter min mening er det en alt for stor gruppe å håndtere årlig med det integreringsapparatet Norge besitter. Jeg håper inderlig politikerne ser det snart.

Jeg er enig med deg. Jeg synes tallene er alt for høye, og hvorfor fra aggressive, fattige og voldelige Irak og Somalia? De ødelegger landet vårt. Og vi lar det skje.

#37 Gjest_Gjest_*

Skrevet 22 november 2009 - 01:57

Vi? Ingen har spurt oss! Når har vi fått være med på å bestemme dette? Politikerne har selv bestemt disse. Når man skulle bestemme om man skulle med i EU, var det avstemming, men når det er snakk om å oversvømme Norge med folk med gammeldagse, voldelige kulturer med et kvinnesyn og menneskesyn som er fullstendig på trynet.

#38 Gjest_Gjest_*

Skrevet 22 november 2009 - 01:58

....ja da er det ingen avstemming.

#39 Brukeren er ikke pålogget   investor Ikon

• Sosial
  • PipPip

Skrevet 22 november 2009 - 03:35

Problemet er rett og slett at vi tar i mot personer som er for svake til å klare seg i vesten. De har ingen ut dannelse eller for dårlige til å består høyere utdannelse med glans. De klarte seg best på u-hjelp i hjemlandet, dvs ikke gjøre noe annet enn å ta i mot.
Når de kommer til mer utviklede land og ikke blir integrert og det faktisk stilles litt krav til å bidra så går det som det går.
Alle man tar inn i et land må man stille krav til.
Å ta i mot folk fordi det er krig og elendighet flytter bare problemet.

• (2 Sider)
  • +
  • 1
  • 2

Hurtigsvar

1 Bruker(e) leser dette emnet
0 medlemmer, 1 gjester, 0 anonyme brukere

n
Annonse
Annonse
Annonse
Annonse