Annonse
  • (2 Sider)
  • +
  • 1
  • 2
  • Du har ikke tilgang til å starte et nytt emne her
  • Du må logge inn for å svare

Åssen pynte en gymsal?

#21 Brukeren er ikke pålogget   lilleting Ikon

• Nybegynner
  • PipPip
  • Gruppe: Medlem
  • Ble medlem: 30-oktober 09

Skrevet 02 november 2009 - 14:08

Jeg var med å pyntet til et bryllupp i en idrettshall med oransje vegger og flombelysning i fjor sommer... Han som skulle gifte seg jobber i forsvaret og vi fikk låne slike hvite kamuflasjenett(?) som de dekker bilene med på vinteren (i allefall når de har øvelse). Disse knøt vi sammen og hengte fra stolene i taket. Tilsammen var de stor nok til å lage både tak og vegger, altså et mindre lokale inne i idrettshallen... Dette var mye og tungt arbeid, men resultatet var meget vellykket...

Paret som giftet seg har en datter på 6 år, som hadde (sammen med mora som er veldig gla i å lage ting) laget flere soler i forskjellige størrelser. På bordene hadde de pyntet med blomster, love hearts og hjemmelagde rishjerter. I tillegg hadde de satt ut engangskamera på alle bordene slik at det ble tatt MASSE bilder.

Skulle ønske jeg hadde bilder så du kunne fått sett, for dette var UTROLIG koselig =)
Jeg har prøvd sex i ulike varianter. Den vanlige stillingen får jeg klaustrofobi av. Og av de andre får jeg enten kink i nakken eller kjeven av ledd.
Tallulah Bankhead

Vær klokere enn andre mennesker hvis du kan, men ikke fortell dem at du er det.
Lord Philip Chesterfield

#22 Gjest_romlingen_*

• Gruppe: Gjester

Skrevet 02 november 2009 - 14:41

Oisann.....

Her må man være kreativ og tenke store effekter og lite kostnader.

Tror jeg ville jobbet mest mulig med lys og lyssetting.

Hva med å pynte med noen skikkelige løvtrær med masse greiner (uten løv) i ulik størrelse, feks på ca 3-5 m. Hvor mange avhenger av hvor stor gymsalen er. Borr trærne ned i en en eller annen form for holder (ala en stor juletrefot). Plasser trærne alene eller sammen i oddetallsgrupper (1,3,5 etc)

Pynt trærne med massevis av julelys (som du får lånt av bekjente). I tillegg ville jeg pyntet trærne (eller kanskje bare de minste trærne) med masse hjerter klipt ut/lagd av ett eller annet glinsende materiele.

Så pynter du bordene med hvit duk og massevis av levende, røde lys plassert i grupper.

Få mest mulig fokus på de store effektene, så vil man glatt overse ribbevegger og basketballstativ.

Tror det kan bli kjempebra. Får jeg hjelpe til? :tre:

#23 Brukeren er ikke pålogget   Xtra_lilje Ikon

• C-Kjendis
  • PipPipPip
  • Ble medlem: 20-juli 04

Skrevet 02 november 2009 - 14:47

ribbeveggen: hva med å gjøre dem om til dekorvegger? som andre har skrevet: lån det du kan av juletrelys, træ lysene gjennom trinnene på ribbeveggen. fest deretter hvit ( evt annen farge, men ikke for mørk tenker jeg ) stoff fra topp til tå på ribbeveggen - vips!dekorvegg!
I tried coke once. The icecubes got stuck in my nose.

#24 Brukeren er ikke pålogget   Xtra_lilje Ikon

• C-Kjendis
  • PipPipPip

Skrevet 02 november 2009 - 14:58

søk på ebay: party lights :)

#25 Brukeren er ikke pålogget   Xtra_lilje Ikon

• C-Kjendis
  • PipPipPip

Skrevet 02 november 2009 - 15:03

og igjen ebay: Chinese Paper Lanterns WEDDING DECORATIONS...

(japp, det er litt blåmandag på jobb her..)

#26 Gjest_Gjest_Bjørg_*_*

Skrevet 02 november 2009 - 19:28

Tusen hjertlig takk for alle seriøse svar! :klemmer:
Masse gode ideer!! :jepp:

#27 Brukeren er ikke pålogget   addict Ikon

• C-Kjendis
  • PipPipPip
  • Ble medlem: 14-november 09

Skrevet 22 november 2009 - 02:38

hohoho ha var det de sa på Ugly Betty i går.. "Decorating a gymnasium is just like putting lipstick on a pig - it's still a pig".

:fnise: :sexy:

#28 Brukeren er ikke pålogget   Kirby Ikon

• Sosial
  • PipPip
  • Ble medlem: 20-april 09

Skrevet 22 november 2009 - 04:35

Dersom det er litt høyt under taket kan du få festet ballonger i taket med lange sånne gavebånd festet i, om du krøller dem eller ikke spiller forsåvidt ingen rolle. Disse kan du også feste i evt. basketkurver :jepp:

#29 Gjest_Gjest_Rampolina_*_*

Skrevet 22 november 2009 - 09:37

Vuder kostnadene her, tror jeg må bli mitt råd.

Skal du ha stoff til å trekke vegger med, lys på ebay, dekke taket med heliumballonger...
Ja, da tror jeg fort du hadde hatt råd til et "finere" lokale hvor du slipper ll jobben.
Og det er vel ikke klart for dere før etter 15-16 tiden på fredag, da er det MYE jobb som skal til, kvelden før bryllupet.

Lykke til!

#30 Brukeren er ikke pålogget   Kontormus Ikon

• Husvarm
  • PipPip
  • Ble medlem: 04-april 08

Skrevet 23 november 2009 - 01:29

Det er noen som leverer bryllupsdekorasjoner lagd av ballonger. De jeg har sett har vært kjempefine, men hva det koster har jeg ingen anelse om. Men et googlesøk og kanskje en telefon er nok ti å finne ut av det.

Men uansett hva dere velger, så er jeg sikker på at dere får det til og at det blir bra. Lykke til! :)

#31 Gjest_Vinterbrud <3_*

Skrevet 23 november 2009 - 01:32

Ser ikke helt greia med å henge seg opp i hvordan andre velger å gifte seg? har man kanskje et stramt budsjett så takker man da ikke nei til et gratis egnet lokale?
Gymsaler er jo stort sett bedre enn grendahus osv synes jeg, i gymsaler er det ihvertfall ganske høyt under taket, ikke et hav av stygge og slitte møbler, og relativt nøytralt om man ser bort i fra alt av sportsutstyr.
Ville ikke ha valgt en gymsal jeg heller, men det er fordi vi er heldige å ha råd til noe som JEG synes er finere. Sikkert mange som ikke ville valgt vårt lokale heller, men jeg vil vel tro at de fleste går ut fra økonomi og det er ikke alle som har like mye penger å bruke på et bryllup.

Så til det opprinnelige spm :)
Hva med å få tak i et langt partytelt? et slik UTEN vegger men kun tak? Da kan du lage en spiseavdeling inne i teltet, drapere med tynt stoff der hvor veggene i noen typer partytelt er, så kan du lage lysekroner av bånd, juletrebelysning, blomster og trekranser (hvis du skjønner hva jeg mener? slike kranser i flettet tre som man får kjøpt på panduro for eks).
Kanskje du kunne hatt juletrebelysning på stengene som holder partyteltet oppe også? og masse levende lys på bordet.
Tror det kunne blitt veldig koselig og intimt og folk hadde nok ikke lagt merke til hvordan ting utenfor teltet så ut :)
Det er jo stort sett når man sitter rolig at man får tittet nøye på omgivelsene, når man skal danse å kose seg så har man ikke tid til å kikke på ribbevegger og basketkurver.

Hvis du ikke syntes det var noen god ide så vet jeg at det finnes firmaer som leier ut gulvtepper (steder man får leid bord og stoler for eks), ribbeveggen kan man drapere med stoff og kanskje henge noe på stoffet? Kanskje små bilder av gjestene, deres tid sammen som par osv? eller du kan henge juletrebelysing bak stoffet slik at det skinner litt gjennom.

Tror du har mange muligheter :) og dere kan få det SÅÅÅ fint så!

#32 Gjest_Gjest_Silje_*_*

Skrevet 23 november 2009 - 12:26

Nå vet jeg ikke hvor stor denne gymsalen er, men når jeg var i et gymsal bryllup løste de det med pynten veldig greit..

Maaaaassssse ballonger som hang i fra taket med flott "tau" som hang nedover etter ballongen..
Veldig dårlig til å forklare, håper du skjønner.. :)

Det gjorde virkelig susen og trenger ikke koste skjorta heller.. :)

#33 Gjest_Gjest_Bjørg_*_*

Skrevet 23 november 2009 - 13:08

Vis innleggGjest_Silje_* skrev 23.11.2009 (11:26) :

Nå vet jeg ikke hvor stor denne gymsalen er, men når jeg var i et gymsal bryllup løste de det med pynten veldig greit..

Maaaaassssse ballonger som hang i fra taket med flott "tau" som hang nedover etter ballongen..
Veldig dårlig til å forklare, håper du skjønner.. :)

Det gjorde virkelig susen og trenger ikke koste skjorta heller.. :)

Hehe, nei forsto ikke helt hvordan du mente.. :fnise:

#34 Gjest_Gjest_Silje_*_*

Skrevet 23 november 2009 - 21:40

Vis innleggGjest_Bjørg_* skrev 23.11.2009 (12:08) :

Hehe, nei forsto ikke helt hvordan du mente.. :fnise:

haha, dårlig forklart.. ;)

Se for deg massa ala gassballonger som svever i taket..
Var det bedre?
Med tauet hengende ned mot gulvet.. :)

#35 Gjest_Gjest_Bjørg_*_*

Skrevet 23 november 2009 - 22:59

Vis innleggGjest_Silje_* skrev 23.11.2009 (20:40) :

haha, dårlig forklart.. ;)

Se for deg massa ala gassballonger som svever i taket..
Var det bedre?
Med tauet hengende ned mot gulvet.. :)

A-ha! :ler: Nå forstår jeg! Takk for tipset! :klemmer:

#36 Brukeren er pålogget   mirandaa Ikon

• C-Kjendis
  • PipPipPip
  • Ble medlem: 12-desember 09
  • Kjønn:Kvinne

Skrevet 13 desember 2009 - 23:56

Vis innleggkinkeline skrev 01.11.2009 (21:42) :

Fullstendig enig. Hadde aldri en gang vurdert å ha bryllupet mitt i en gymsal og jeg hadde nok tenkt ganske negativt hvis jeg hadde blitt invitert i et bryllup som var det.

er ikke alle som gidder å bruke ubegrensa mye penger. at du tenker negativt om du hadde blitt inv i ett slikt bryllup sier vell mere om deg..

til trådstarte. som nevnt før er stoff en fin ting. vis mulig sy nye gardiner til vinduene. noen basketball kurver kan man heise opp og ned, men i og med jeg ikke har sett dette stedet kommer jeg bare med tips fra steder jeg har vært. uansett hvordan du gjør det, gjør det på din måte og blå i disse tåplige folkene som alltid skal være negative

skal du kjøpe mye stoff anbefaller jeg deg ikea eller jysk. de har som regel billige pakker med stoff.

Dette innlegget har blitt redigert av estella87: 14 desember 2009 - 00:03

Postet bilde

#37 Gjest_Gjest_Bjørg_*_*

Skrevet 22 desember 2009 - 00:39

Takk for mange gode forslag!! :klemmer:

Moren min foreslo også at det går ann å lage bjørkehjerter å henge rundt i salen...og pynte de med eføy og blomster.
Fordelen med dette er jo at det kan lages på forhånd.

Tenkte også at det går ann å ha en banderole hengende på veggen, det dekker over litt..

Banderole

Hva tenker dere? :sjenert:

• (2 Sider)
  • +
  • 1
  • 2
  • Du har ikke tilgang til å starte et nytt emne her
  • Du må logge inn for å svare

1 Bruker(e) leser dette emnet
0 medlemmer, 1 gjester, 0 anonyme brukere

n
Annonse