Har i det siste diskutert litt med forskjellige mennesker angående det å låne bort bilen sin. Jeg trodde ikke det fantes andre synspunkter på denne saken enn mitt, men det gjør det tydeligvis
For det første er jeg veldig skeptisk til selv å låne bil fra andre enn mine foreldre. Jeg syns det er upassende å spørre noen om å få låne bilen, og jeg er livredd det skal skje noe.
Videre syns jeg ikke noe om å låne bort min egen bil. Jeg tenker da på flere ting:
- Enkelte (har jeg lært), skjønner ikke at man skal låse biler?? Dette sier seg helt selv for meg, og jeg vil ikke låne min bil ut til noen som ikke syns låsing av den er viktig.
- Selv om jeg garantert ikke er verdens beste sjåfør selv, liker jeg ikke å tenke på at de som låner bilen kanskje ikke behandler den så fint..
- Også er det jo såklart den mest avgjørende grunnen: Hva om det skulle skje noe?! Jeg vet at det like gjerne kunne skjedd når jeg kjørte, men det er på sett og vis bedre, ettersom det er min bil.. Utrolig mye arbeid med å måtte reparere, evt kjøpe ny bil!
Jeg tenker også på forsikring - man mister bonus som er opparbeidet osv.. Det er utrolig mye kjipere hvis noen andre er skyld i dette enn deg selv!
- Og til sist vil jeg bare si - hvis noen låner bilen din, selv om det bare er for en snartur (kjøretur frem og tilbake til et stykke kortkort unna), så mener jeg virkelig at man skal fylle litt bensin eller legge litt bensinpenger i bilen!
Nå er jeg spent på å høre hva som er den generelle meningen her på forumet!

Logg inn
Registrer deg
Hjelp
Multisitat