Gå til innhold

De flotteste frieriene!


May Brit

Anbefalte innlegg

Vi er i gang med å skrive en artikkel om frierier, enten de nå er kreative, morsomme, romantiske, impulsive eller ikke helt som planlagt!

Derfor trenger vi din hjelp, til å fortelle om deres frieri!

Hvem var det som fridde? Var det planlagt, eller ble det en overraskelse? Hvor skjedde det, og hva følte du?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det skjedde ganske spontant, og ikke planlagt, men det er vel derfor det var så romantisk også.

Min kjære og jeg delte en pakke med slike 'Love Hearts'. Vi gav hverandre annethvert sukkertøy (en sånn greie vi har), og så ble det hans tur til å gi meg sukkertøy. Plutselig ble han helt stille, og veldig 'rar', så usikkert på meg, og visste tydeligvis ikke hva han skulle si. Glemmer aldri blikket hans da han ga meg Love Heart'en, der det sto "Marry Me", han så på meg med et spørrende blikk, og jeg sa ja. Etterpå gjengjeldte jeg gesten ved å spørre om han ville gifte seg med meg. Kan ikke beskrives som annet enn berusende. :)

Mvh Yvonne :heiajente:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det skjedde ganske spontant, og ikke planlagt, men det er vel derfor det var så romantisk også.

Min kjære og jeg delte en pakke med slike 'Love Hearts'. Vi gav hverandre annethvert sukkertøy (en sånn greie vi har), og så ble det hans tur til å gi meg sukkertøy. Plutselig ble han helt stille, og veldig 'rar', så usikkert på meg, og visste tydeligvis ikke hva han skulle si. Glemmer aldri blikket hans da han ga meg Love Heart'en, der det sto "Marry Me", han så på meg med et spørrende blikk, og jeg sa ja. Etterpå gjengjeldte jeg gesten ved å spørre om han ville gifte seg med meg. Kan ikke beskrives som annet enn berusende. :)

Mvh Yvonne :heiajente:

Dette høres ut som noe alle har opplevd når de er fjorten år gamle... Sikker på at dere er gamle nok til å gifte dere enda?

Jeg ble fridd til av mannen min ved at han først ba meg pakke saker til en tur, så dro vi på gardermoen hvor det viste seg at han hadde bestilt tur til oss til Paris! I Paris hadde vi en kjempe romantisk aften med middag ute, shopping på dagen og masse kos, og etterpå så fridde han på et vakkert sted etter vi hadde gått en romantisk tur i en park med utsikt til Eiffeltårnet :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ylva Virvla

Vi hadde vært sammen i fire år. Vi feiret med å dra på picnik. Det var varmt, i august. Jeg hadde hvit sommerkjole på meg, og han lyse hadde lyse bukser som rakk litt lenger enn til knærne.

Lå på et teppe ved et vann. Vi hadde med oss bringebær og jordbær og drakk rødvin. Han fridde på kne med en fin ring i hvitt gull med diamant.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette høres ut som noe alle har opplevd når de er fjorten år gamle... Sikker på at dere er gamle nok til å gifte dere enda?

Jeg ble fridd til av mannen min ved at han først ba meg pakke saker til en tur, så dro vi på gardermoen hvor det viste seg at han hadde bestilt tur til oss til Paris! I Paris hadde vi en kjempe romantisk aften med middag ute, shopping på dagen og masse kos, og etterpå så fridde han på et vakkert sted etter vi hadde gått en romantisk tur i en park med utsikt til Eiffeltårnet :)

:roll:

Jeg fylte 22, han var nettopp fylt 24 år. Joda, vi kunne sikkert å ha fridd til hverandre, eller han til meg i Paris, men sånn ble da nå ikke. Hvorfor er man nødt til å planlegge absolutt alt? Vi har nå våre forlovelsesringer i hvitt gull til å vise at det ikke var noe annet enn seriøst. :)

Mvh Yvonne :heiajente:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:roll:

Jeg fylte 22, han var nettopp fylt 24 år. Joda, vi kunne sikkert å ha fridd til hverandre, eller han til meg i Paris, men sånn ble da nå ikke. Hvorfor er man nødt til å planlegge absolutt alt? Vi har nå våre forlovelsesringer i hvitt gull til å vise at det ikke var noe annet enn seriøst. :)

Mvh Yvonne :heiajente:

Seriøst. Han gir deg en loveheart, du reager med å si ja? (Var vel sikkert på første daten og dette tenker jeg?). Han tenker sikkert: Ja til hva da? Du kontrer hele situasjonen ved å spør han om han vil gifte seg med deg, og han tenker at dette er vel ikke ment alvorlig og sier: Ja, hvorfor ikke.

Og gjetter jeg riktig så har dere vært forlovet siden og det har gått mange, mange år siden den gang?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Seriøst. Han gir deg en loveheart, du reager med å si ja? (Var vel sikkert på første daten og dette tenker jeg?). Han tenker sikkert: Ja til hva da? Du kontrer hele situasjonen ved å spør han om han vil gifte seg med deg, og han tenker at dette er vel ikke ment alvorlig og sier: Ja, hvorfor ikke.

Og gjetter jeg riktig så har dere vært forlovet siden og det har gått mange, mange år siden den gang?

Du bør lese hva jeg faktisk skriver da. Jeg skriver at det på Love Heart'en sto 'Marry Me', og han så på meg, og sa vel noe slikt som "hva sier du?", og jeg sa "ja". Jeg spurte ham i etterkant for å gjøre den fine gesten tilbake.

Kanskje litt lurt å faktisk lese hva som står. ;)

Og du tar helt feil, vi forlovet oss i fjor, og vi gifter oss på sensommeren 2011.

Mvh Yvonne :heiajente:

Endret av Yvonne
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det skjedde ganske spontant, og ikke planlagt, men det er vel derfor det var så romantisk også.

Min kjære og jeg delte en pakke med slike 'Love Hearts'. Vi gav hverandre annethvert sukkertøy (en sånn greie vi har), og så ble det hans tur til å gi meg sukkertøy. Plutselig ble han helt stille, og veldig 'rar', så usikkert på meg, og visste tydeligvis ikke hva han skulle si. Glemmer aldri blikket hans da han ga meg Love Heart'en, der det sto "Marry Me", han så på meg med et spørrende blikk, og jeg sa ja. Etterpå gjengjeldte jeg gesten ved å spørre om han ville gifte seg med meg. Kan ikke beskrives som annet enn berusende. :)

Mvh Yvonne :heiajente:

For et herlig frieri! Det er ofte slike frierier som blir mest naturlig! I hvert fall etter min smak :)

Seriøst. Han gir deg en loveheart, du reager med å si ja? (Var vel sikkert på første daten og dette tenker jeg?). Han tenker sikkert: Ja til hva da? Du kontrer hele situasjonen ved å spør han om han vil gifte seg med deg, og han tenker at dette er vel ikke ment alvorlig og sier: Ja, hvorfor ikke.

Og gjetter jeg riktig så har dere vært forlovet siden og det har gått mange, mange år siden den gang?

Les på tickeren hennes er du snill :) Et frieri trenger ikke være planlagt, bare tanken bak er gjennomtenkt. Jeg hadde begynt å le hvis mannen min hadde fridd til meg i en veldig romantisk setting (røde roser, middag, stearinlys, osv). Man må ikke planlegge alt til minste detalj for å mene noe med et frieri er nå min mening!!

Min kjære fridde til meg spontant, midt på dansegulvet på en nattklubb. Men det var gjennomtenkt. Da hadde vi vært sammen i litt over 6 år. Det var meget følelsesladet, og et minne for livet! :klemmer::hjerte:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå ble ingen av oss fridd til, egentlig, så jeg har kanskje ikke noe i denne tråden å gjøre?

Uansett; en ettermiddag vi satt å pratet om framtiden, type; kommer vi til å få barn? Hvor mange? Kommer vi til å flytte? Kjøpe hus eller en ny og større leilighet? Gifter vi oss? Når skal vi gifte oss? Da kikket vi på hverandre og lurte på om den andre ville gifte seg, og begge svarte ja. Så ble vi enige om å forlove oss, satte dato og valgte ut ringer. Enkelt og greit, men helt perfekt for oss! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vårt ble et impulsivt et. Vi var på besøk hos noen og det var bare hans kompiser. Jeg falt litt ut og sluttet å delta i samtalene og høre etter, da han plutselig sier "Og det vil jeg med deg også en dag!" de hadde visst pratet om at søstra til han ene skulle gifte seg da. "Hæ å sa du?" sa jeg, "Gifte meg med deg!" hohho dette var på kvelden på dagen før 1 mai og vi hadde hatt noen pils, så jeg måtte ha noen bekreftelser samme kvelden, og en siste dagen etterpå, men jo han mente det.

Sikkert ikke så romantisk, men jeg hadde bare ledd om han hadde gått ned på et kne og sunget serenader og tatt med blomster og ring og hele pakka. Det er jo halvannet år siden og jeg husker det nøyaktig som det skulle vært i dag, så for meg var det fint :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Han fridde. Veldig overraskende. Og humøret gikk fra å være ganske iltert til å bli rimelig gledesstrålende.

For å utdype: Vi hadde vært sammen en god stund og var enige om at vi ville gifte oss en gang. Jeg hadde tenkt at vi uansett ville vente til jeg var ferdig med studier, og det var derfor veldig overraskende da han først fridde. Han hadde nemlig planlagt dette i flere måneder, ved å lure meg med på en ferietur. Han hadde samtidig snakket en del om at han ville vente med giftemål til jeg var ferdig studert, og jeg var helt enig i det. Planen var visst å få meg ordentlig overrasket.

Så vandret vi rundt i en storby en nyttårsaften, og han forsøkte å finne et passende sted å gjøre dette på, men det var så mye folk over alt. Siden han kom på et veldig fint og litt rolig sted vi hadde besøkt tidligere på dagen, overtalte han meg til å gå av gårde dit kl tre om natten, mens jeg egentlig bare ville hjem og sove. Så jeg var ganske sur da vi endelig kom fram en time senere, med gnagsår og det hele. Han hadde mao. ikke det beste utgangspunktet. :fnise: Men han tenkte at det var nå eller aldri, og han tok sjansen på å gjøre det, siden han vet at jeg kan skifte fort fra amper til smørblid. Jeg var da heller ikke vanskelig å be da han spurte. :hjerte:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gikk med en jeg likte godt, men ikke var helt oppslukt av, da han foran en kirke tok meg i hånden å spurte om jeg ville gifte meg med han.

Jeg rev hånden min ut av hans å sa HÆ?

Han spurte igjen med smil om munnen. Jeg sa Nei Takk, og ba han aldri spørre om noe så dummt igjen.

Han ble litt satt ut en god stund. Dumpa han etter det!

Huff, han hadde nok andre planer enn å bli min livsledsager.

Han ville sikkert bare ha oppholdstillatelse.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Denne er kanskje litt "grov" men like spesiell uansett! :ler:

Vi var på vår første ferie sammen, i Paris.

Det var i slutten av oppholdet, og vi hadde vært på farten hver dag, overalt.

Mye å se i en så nydelig by! Men hadde avtalt at nå skulle vi ha en avslappende dag.

Jeg våknet opp, og merket at han var borte. Klokken var kanskje halv 8 på morningen, så jeg skjønte jo ingenting.

Da han kom tilbake 15 minutter seinere hadde han med seg en pose. Han prøvde å skjule den, og pratet seg vekk når jeg spurte hva det var. Tenkte ikke mer over det, da han tydeligvis ikke ville svare.. :)

Vi la oss ned igjen, kikket litt på fransk tv, han oversatte og vi lo litt.

Mange kyss og gode klemmer, mer enn vanlig, ledet til en liten "runde" i senga.

Han ville absolutt ha meg øverst, og det var jo greit!

Vi hadde holdt på en stund da han plutselig ba meg om å stoppe.

Han fomlet litt med noe han hadde i handa, og så samtidig veldig kjærlig på meg.

Da jeg så at det var en ring, ble jeg helt satt ut.

"Vil du gifte deg med meg?" kom det fra han, litt beskjedent.

Jeg visste ikke hvor jeg skulle gjøre av meg, det var jo heeelt uventet!

Det ble litt latter og røde fjes før jeg fikk sagt ja. :yvonne:

Fikk servert frokost på senga etterpå, blomster og nydelig sjokolade. Han hadde vært rundt omkring i området for å se hva som var åpent, og handlet for anledningen.

Familie og venner fikk fort vite at vi hadde forlovet oss, men vi unnlot å fortelle på hvilken måte frieriet ble gjort.. :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg ble fridd til i måneskinnet langs en idyllisk strand i vakre Vietnam :yvonne:

Snakk om perfekt!! Hadde aldri drømt om at han skulle finne på noe så romantisk.

Jeg ble kjempe overrasket selv om vi har vært inne på temaet et par ganger.

Vi hadde spist en deilig middag, og min kjære foreslo en kveldstur på den flotte stranda der vi bodde. Vi snakket om hvor flott stedet var, og hvor innholdsrik ferien hadde vært hittil! At vi var så perfekte sammen på tur, siden vi setter pris på de samme tingene :)

Plutselig stoppet han opp, og tok tak i hendene mine slik at vi stod ansikt mot ansikt... Han fortalte hvor bra han har det med meg, og at det ikke finnes noen andre for han *smelt*

Også var det ned på ett kne, og jeg fikk det herlige spørsmålet om jeg ville gifte meg med han :hjerte: :hjerte: :hjerte:

Gledestårene trillet mens jeg svarte JA!!

En utrolig romantisk opplevelse som man egentlig bare drømmer om, eller ser på film! Elsklingen min var flink!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest fortsatt ikke forlovet

Jeg er nå ikke blitt fridd til enda, men kjæresten min ga meg beskjed i våres at han kom ikke til å fri under 1500 moh.

Siden vi skulle på topptur helga etter, tenkte jeg at : JESS, nå blir det frieri. men toppturen vår ble slik at han gikk foran i raskt tempo. Ikke noe rart med det, sånn gjør vi det alltid, siden vi ikke har samme tempo oppover. men det som var, var at han hadde all nista i sekken sin, og jeg holdt på å stryke med av sult (nesten iallefall). Da jeg endelig kom på toppen var jeg surere enn ett tonn sitroner. altså inget frieri (tror kanskje ikke han hadde tenkt å gjøre det da uansett).

I ettertid har vi ledd ganske mye av dette, men akkurat da var det tidenes kjipeste opplevelse..

Men nå har ting blitt byttet om, blir baby før bryllup, og tror ikke det blir så mange toppturer på meg i vinter gitt. isåfall må jeg vel sitte i pulken, og tror ikke han har sett for seg det. Så jeg smører meg med tolmodighetskremen min :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Jeg og min kjære hadde vært sammen i ca 10 mnd. Je gtok videreutdanning p åden tiden, og hadde dager hvor jeg var på kveldsundervisning. En slik kveld (må legges til at det var valentines day) kom jeg hjem rundt 21 på kvelden. var nokså trøtt i hodet etter 3 timer med forelsning etter jobb. Merket at det var ekstra ryddig i huset, men tenkte ikke mere på det da siden men kjære er dykti gpå husarbeid. Han bad meg lukke øynene og følge med han.

Da vi kom inn i stua, stod det 10 langstilkete roser i en vase, og 2 glass på bordet. Da han gikk ned på og spurte meg, kom gledstårene og et klart JA!!!!! Etterpå drakk vi champagne.

Syns min kjære gjorde et flott friere. Vet i etterkant at han var veldig nervøs. Syns det ble ekstra ramme at det skjedde på Valentines Day. Vi giftet oss 5,5 mnd etterpå:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her kommer vår historie:

Jeg og min elskling har vært sammen ganske lenge, men siden han i noen år hadde en jobb for et amerikansk firma, så reiste han endel.

I en periode bodde han i Østerrike, hvor han jobbet på et nydelig SPA-hotell, mens jeg fremdeles bodde i Norge. Vi flydde frem og tilbake så ofte vi kunne, og det var like hjerteskjerende hver gang vi dro fra hverandre.

For nøyaktig ett år siden flyttet han til Norge, og vi flyttet sammen i vår nykjøpte leilighet.

Da vi dro på ferie i sommer, skulle vi på en rundreise i Europa, og vårt første stopp var noen dager på det SPA-hotellet han hadde jobbet på.

På feriens andre dag, som også var vårt 6-årsjubileum sammen som kjærester hadde vi en kjempefin dag, med utflukter på dagen, og en romantisk middag på kvelden. Da vi gikk tilbake til vår suite , åpnet vi champagne, og satt oss ut på verandaen og så på den nydelige utsikten over vakre Wilden Kaiser.

Vi pratet om vårt forhold, hvor flott vi hadde det sammen, og hvor takknemlig vi var for hverandre. Jeg syns min elskling var veldig søt, men han drev og utbragte en skål hele tiden, noe jeg syns var litt rart=)

Til slutt sa han: "Du, jeg tror kanskje det ligger noe i glasset ditt". Jeg ble så overrasket da jeg skjønte hva han mente! Han holdt rundt meg, og ga meg en stor klem, så spurte han "Vil du gifte deg med meg?" Jeg svarte: "Så klart jeg vil", og kjente tårene presse på, jeg var så glad, og hele stunden gjorde meg så lykkelig.

Ringen lå fremdeles i glasset med champagne, som jeg skyndet meg å drikke opp. Da tok min elskling ringen, og sa: "Jeg må spørre helt på ordentlig". Så tok han ringen, satte seg på kne og sa: "Min prinsesse, vil du gifte deg med meg?" JAAAAAAA!

Stakkars, han trodde jeg kom til å se ringen i glasset, og når jeg ikke gjorde det, så utbragte han hele tiden en skål så jeg skulle se det..

Han ville gjøre det på en fin plass som betydde masse for oss begge, og det gjorde virkelig dette hotellet. Her har vi hatt mange lykkelige opplevelser sammen.

Ferien ble fantastisk, og vi koset oss ekstra masse sammen. Jeg er sååå forelsket=)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Vi var småfulle på en pub i Kragerø, stakk tilbake på hotellrommet og kikka på tv. Av alle ting, sportsnyhetene :P så ga han meg en pose sørlandschips og spurte om jeg ville gifte meg med han, jeg sa klart ja og nå gifter vi oss høsten neste år. :D

Så enkelt og vakkert man kan gjøre det i mine øyne, siden jeg hater klissete romantikk piss :P

Endret av Tante Dora
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...
Gjest Gjest_Eileen_*

Jeg og min kjære var i familie selskap og under middagen var han rastløs og spurte om vi kunne dra hjem en liten tur. Første ville jeg ikke dra hjem midt under selskapet, men han sa han hadde laget noe til meg på jobb osv. og tilslutt klarte jeg ikke å la vær og ble med. Jeg trodde jo jeg skulle få en gave han hadde lagd.

Han ba meg sette meg på senga med øynene lukka og når jeg åpnet dem satt han på knærne foran meg med to ringer i en eske og spurte om jeg ville gifte meg med han.

Så følsom som jeg er så startet jeg å gråte av glede og klarte så vidt å få frem et ja, men et ja ble det!

Etter frieriet kjørte vi tilbake til familieselskapet og smilte fra øre til øre resten av kvelden

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...