Gå til innhold

Makeup secrets!


Gjest Gjest

Anbefalte innlegg

Gjest Gjest

Noen som har sminkehemmeligheter som de har lyst å dele, som de tror at ingen andre vet om, men som gjør deg fabelaktig flott? ;) Litt sånn professional makeupartists hemmelighetre?

Jeg kan ett om concealer som jeg lærte for et par dager siden. Når man legger concealer under øynene får man best resultat om man legger den i en stor trekant istedenfor bare under øynene i en halvsirkel: den ene trekantsiden langs nesen (nesten helt ned til nesevingene) den andre langs vippekanten fra side til side og den tredje binder disse sammen (unngå å legge på kinnbena). Dette er mye bedre enn valig concealer under øynene (altså man dropper langs nesen-delen) og gir en skikkelig facelift!

se video her:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Noen som har sminkehemmeligheter som de har lyst å dele, som de tror at ingen andre vet om, men som gjør deg fabelaktig flott? ;) Litt sånn professional makeupartists hemmelighetre?

Jeg kan ett om concealer som jeg lærte for et par dager siden. Når man legger concealer under øynene får man best resultat om man legger den i en stor trekant istedenfor bare under øynene i en halvsirkel: den ene trekantsiden langs nesen (nesten helt ned til nesevingene) den andre langs vippekanten fra side til side og den tredje binder disse sammen (unngå å legge på kinnbena). Dette er mye bedre enn valig concealer under øynene (altså man dropper langs nesen-delen) og gir en skikkelig facelift!

se video her:

Det var jo faktisk et ganske bra tips! :)

Ingen flere som har noen gode tips på lur..? :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvor får man kjøpt silikonpudder da?? Jeg sliter med at concealeren legger seg i rander under øynene :((

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ellers kan jeg anbefale øyenmasken til La Prairie. Den klistres på som et klistremerke under øynene. Veldig enkelt og drenerer bort veske umiddelbart. Magisk!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når du legger mørk øyenskygge, enten det er for å få en smokey-eyes look eller om du bare føler for en mørkere tone (tipset kan forøvrig brukes med lysere farger òg), legg litt hvit/sølv/lys gullfarget øyenskygge helt inners på øyelokket mot nesen. Dette åpner opp øynene dine og får dem til å se større og mer uttrykksfulle ut.

Edit: Men du må for all del ikke gjøre det hvis øynene dine i utgangspunktet står langt fra hverandre.

Endret av Eplefe
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Gjest
Når du legger mørk øyenskygge, enten det er for å få en smokey-eyes look eller om du bare føler for en mørkere tone (tipset kan forøvrig brukes med lysere farger òg), legg litt hvit/sølv/lys gullfarget øyenskygge helt inners på øyelokket mot nesen. Dette åpner opp øynene dine og får dem til å se større og mer uttrykksfulle ut.

Edit: Men du må for all del ikke gjøre det hvis øynene dine i utgangspunktet står langt fra hverandre.

Dette bruker jeg selv hver dag. Det viktigste inne øyemake-up for meg faktisk. Kan ha en fin make-up ellers på øynene, men det er denne effekten som gjør at den går fra fin til flott!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg har litt "tunge" øyelokk, så må liksom ha en ganske mørk farge ytterst og litt utover for å dekke dette... men problemet er da at jeg fort ser veldig sminket ut!

hvordan kan jeg få en naturlig lokk som samtidig skjuler de tunge øyelokkene?

håper dere kan hjelpe, for det er veldig frustrerende!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvilken øyefarge har du? Du kan prøve å legge lys sminke innerst, som jeg sa tidligere, og så bare en mørkere variant i kanten, bortsett fra den inn mot nesen, så trenger du ikke velge supermørke farger, men kan samtidig skjule de tunge øyelokkene dine. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest
jeg har litt "tunge" øyelokk, så må liksom ha en ganske mørk farge ytterst og litt utover for å dekke dette... men problemet er da at jeg fort ser veldig sminket ut!

hvordan kan jeg få en naturlig lokk som samtidig skjuler de tunge øyelokkene?

håper dere kan hjelpe, for det er veldig frustrerende!

jeg har også litt tunge øyelokk. Jeg bruker en nøytral brun farge i globalen og litt opp mot brynbenet. Farge på selve øyelokket, altså over øvre vippekant og til globallinjen dropper jeg: da ser øynene veldig tunge ut. Faktisk bare brun som funker i dette tilfellet-alle andre farger gir ikke et naturlig resultat

Lenke til kommentar
Del på andre sider

supert takk for hjelp :)

jeg har blå farge på øynene, så da passer jo brun! me bruker du eyeliner ytterst? føler jeg få litt "tomme" øyne hvis jeg kun bruker litt brunt og ikke noe annet. prøver noen ganger å ta eyeliner litt utover, men dette kan fort framheve de tunge lokkene...

hmm... har du noen linker som viser mer hvordan man gjør det? jeg har googlet i ett sett, men klarer ikke finne noe som akkurat er om dette temaet!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest
supert takk for hjelp :)

jeg har blå farge på øynene, så da passer jo brun! me bruker du eyeliner ytterst? føler jeg få litt "tomme" øyne hvis jeg kun bruker litt brunt og ikke noe annet. prøver noen ganger å ta eyeliner litt utover, men dette kan fort framheve de tunge lokkene...

hmm... har du noen linker som viser mer hvordan man gjør det? jeg har googlet i ett sett, men klarer ikke finne noe som akkurat er om dette temaet!

Ja, jeg bruker svart blyant (ikke eyeliner). Den bruker jeg 1/2 på øvre øyelokk ytterst og ca 1/3 nede (unngår rund form på blyantstreken nede). Aldri helt innerst, hverken oppe eller nede. Føler det er dette som gjør at øynene liksom forandrer form. Skal finne bilder etterpå. Jeg tegner den omtrent på samme måte som Angelina. Hun bruker den langs vippekanten, mens kattespissen (ikke snakk om en ekstrem kattespiss til hverdags, men litt pleier jeg alltid å ha med, fordi det gir et løft til øyet og har en forlengende effekt) blir tegnet på huden som kommer ETTER at vippene ender (oppe). Litt vanskelig å forklare, men teknikken som man hører om hos mange makeupartister om at man skal gjøre streken tykkere fra ca halvparten av øvre øyelokk funker ikke på meg. Skal som sagt prøve å finne bilder etterpå, er vanskelig å forklare.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, jeg bruker svart blyant (ikke eyeliner). Den bruker jeg 1/2 på øvre øyelokk ytterst og ca 1/3 nede (unngår rund form på blyantstreken nede). Aldri helt innerst, hverken oppe eller nede. Føler det er dette som gjør at øynene liksom forandrer form. Skal finne bilder etterpå. Jeg tegner den omtrent på samme måte som Angelina. Hun bruker den langs vippekanten, mens kattespissen (ikke snakk om en ekstrem kattespiss til hverdags, men litt pleier jeg alltid å ha med, fordi det gir et løft til øyet og har en forlengende effekt) blir tegnet på huden som kommer ETTER at vippene ender (oppe). Litt vanskelig å forklare, men teknikken som man hører om hos mange makeupartister om at man skal gjøre streken tykkere fra ca halvparten av øvre øyelokk funker ikke på meg. Skal som sagt prøve å finne bilder etterpå, er vanskelig å forklare.

tror jeg skjønte hva du mente :)

jeg har ganske runde øyne, så hvis jeg først lager en liten kattespiss ETTER at vippene ender, så markerer dette enda mer de runde øynene (som jeg ikke synes er fint), så prøver å ta denne streken ut litt før øyet egentlig er ferdig.. huff, skikkelig dårlig forlart! ja ja..

men nede bruker jeg ingen ting, kanskje jeg skal prøve meg fra litt der også!

bruker du svart eller brun kajal?

supert at du gidder hjelpe :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Gjest

Leppestift som kremrouge! En leppestift som egentlig et "bomkjøp" kan være en fantastisk flott rouge. Bruk små mengder, og gni godt ut.

Et annet tips ( ikke akurat sminke-tps da, men tar det med likevel): Skrubbekrem (gjerne ansiktspeeling) under armene, tar vekk deo-rester.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest

for større lepper bruk bryant med skimmer (f.eks kohl blyant, disse sitter godt). Jeg kjøpte min på vita fra gosh. Legg i amorbuen og på midten av underleppen. Alle har sikkert hørt om dette, men bruk blyant, ikke lipgloss som så mange blader anbefaler- denne forsvinner jo etter 10 min og ser dessuten bare dum ut hvis man jobber et seriøst sted.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest_meg_*
for større lepper bruk bryant med skimmer (f.eks kohl blyant, disse sitter godt). Jeg kjøpte min på vita fra gosh. Legg i amorbuen og på midten av underleppen. Alle har sikkert hørt om dette, men bruk blyant, ikke lipgloss som så mange blader anbefaler- denne forsvinner jo etter 10 min og ser dessuten bare dum ut hvis man jobber et seriøst sted.

men hvilke farge da? synes hvit med skimmer også kan se litt unaturlig ut!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Gjest Gjest
men hvilke farge da? synes hvit med skimmer også kan se litt unaturlig ut!

Min er eggeskallhvit farget. Ikke knallhvit altså. Og man får ikke noe særlig farge av den , kun glans egentlig. Kan sjekke nr senere hvis du vil

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest_gullfisken_*

lip fusion - lipgloss som får leppene til å hovne opp, usikker om det funker på alle. kjøpes på gimle parfymeri.

skygglegging av sminke, er filmer av det på youtube - foreks sminke nesa si tynnere, ved å legge litt mørkere sminke så det ser ut som skygge.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 måneder senere...

Lilash!! Får ikke sagt det nok.. denne får øyevippene til å bli lenger.Jeg har prøvd flere merker, og alle funker til en viss grad.. men denne er bare helt fantastisk!! Før hadde jeg korte rette øyevipper, og så herjet jeg mye med extensions og da ble de enda dårligere. Og så kom jeg over dette. Nå har jeg øyevipper nesten opp til øyebrynet og de har faktisk bøyd seg også!

Du legger den som en slags våt eyeliner langs vippekanten før du legger deg, og etter ca 3-4 uker merker du skikkelig forskjell!

Vet ikke om den finnes i butikker noe sted, jeg bestilte min på ebay. Vet det finnes en video om denne på youtube. Hun kaller seg lollipop26.

Et annet tips er litt shimmer på kinnbenet og under øyebrynet, dette gir litt mer dimensjon til ansiktet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis man sminker øyenbrynene, begynn ytterst i den smale delen i stedet for inne ved nesen, og ikke ta hele.

Hvis man begynner innerst og jobber seg hele veien ut, blir resultatet lett oversminket og hardt.

Men begynner man ytterst og markerer den smale delen, ser man ofte at man ikke trenger å ta noe på den tykke delen innerst, og får et mye mer naturlig, men likevel definert resultat. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...