Gå til innhold

Hvordan ble dere fridd til?


Varsio

Anbefalte innlegg

Det er sikkert flere innlegg om dette, men jeg så ingen så tar meg den friheten og skriver et ;)

Min kjære og jeg hadde snakket mye om å forlove oss og om å gifte oss. Han ville gjerne overraskse meg med det sa han, så det kom ikke til å bli ennå. Greit nok tenkte jeg, (og jeg tenkte vel også lykke til med å overraske meg siden jeg kommer til å analysere alt du gjør fremover..) hehe..

Vi satt flere ganger og diskuterte og drømte, og hadde det veldig hyggelig. En kveld vi satt i sofaen og diskuterte snakket han om at han var veldig nysgjerrig på hvordan han skulle fri, altså hvordan det skulle gjøres. Skulle han gå ned på kne, eller var det kanskje rart? Kanskje han kunne prøve å gå ned på kne og "øve-fri" ? :rødme:

Det ble jeg selvfølgelig med på, alt sånt var jo morsomt;) Og jeg liker å være forberedt..hehe..

Han var så søt der han gikk ned på kne, og ombestemte seg og satte seg igjen. hehe. (da skjønte jeg ikke hvorfor han var så "nervøs", nå skjønner jeg jo det.. :hjerte: )

Men så sa han at; nei, jeg må jo prøve og se hvordan det er.. Så han gjorde det igjen og leta etter noe han kunne gi meg. Han fant en tskjorte, men den ble for stor sa han, så han leta igjen (under sofaen) og fant en fin eske med en diamantring i. Og alt jeg fikk frem var "Du kødder, du kødder"..

Etter litt kom han på at han måtte jo spørre meg, og da sa jeg selvfølgelig ja :rødme:

Så hvem ble overrasket? Jo det var meg det.. dummingen! Han kunne jo øvd en gang først, så jeg kunne øve på reaksjonen min.. :kjefte:;)

:rødme:

Så hvordan ble dere fridd til? Og var det noen her som fridde selv?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Gjest

å så skjønt!!!!

vi ble enige vi, kjøpte ringer og tok de på, er 2 år siden, men han vil ikke snakke bryllup og vi går nesten ikke med ringene lenger heller..

han vet jeg vil gifte meg, men tror ikke det skjer nei hvertfall ikke med et første.. :( jeg har sagt at jeg ikke synes det er noe poeng å være forlova hvis det ikke munner ut i et bryllup

vi bli fridd til jeg og!!! og vil høre søte historier :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi begynte å snakke om å gifte oss veldig tidlig, og fant ut at vi ville det fort. Han var veldig bestemt på at han skulle fri, og at det kunne skje når som helst. Jeg sendte han litt tips på hvilke ringer jeg likte osv. Mnd gikk og jeg fikk en liten følelse om at det kom til å skje i julen. Dagen før lillejulaften laget han middag på kvelden og jeg pyntet til jul :) Så sjenkte han i to glass rødvin, og sa at jeg måtte komme å sette meg i sofaen sammen med han og slappe av og kose oss. Koste og snakket, før han plutselig gled lengre og lengre ned av sofan, plutseli stod han der på kne og spurte om jeg ville gifte meg med han. (Og i hånden hadde han en eske med to ringer. Min var totalt forskjellig fra det jeg hadde sett for meg, men det var forelskelse ved første øyekast. Tenk, han hadde valgt ut en ring helt selv :) Flinke mannen.... :hjerte: ) Jeg fikk tårer i øynenene, og det bredeste gliset ever og fikk presset frem et ja :) Så satte vi på oss ringene og satt som noen idioter og bare smilte... Han hadde fått ringene gravert, og det morsomste er at datoen viste 31. desember. Han hadde tenkt å fri på nyttårsaften, men klarte ikke å vente når han så meg gå rundt og så så fin ut :hjerte: (han hadde hentet ringene samme dag)... Og jeg må si, dette var et frieri helt etter mitt hjerte.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ble fridd til på Preikestolen etter en 2 timer lang hiking opp. Han gikk ned på kne og været var supert.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ble fridd til på en strand i Italia en av de siste nettene etter en utrolig ferieuke! :)

Det var fullstendig stjerneklart og bare oss to, med andre ord var det et perfekt frieri for meg!

En helt fantastisk (og sykt dyr) ring hadde han smuglet med seg fra norge ved å gjemme den i minnekort holderen til det ene kameraet vårt.. hihi

Jeg ble veldig overrasket og i ettertid viste det seg at hele grunnen til at vi dro på den ferieturen var at han ville fri! :hjerte:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Gjest

Han fridde ytterst på en klippe akkurat når solen skled ned i havet på sin første solnedgang i 2008.

Stedet var i utlandet, der jeg jobbet tidligere, og jeg tok han med dit på hans første besøk :0)

5 år senere var vi noken gang tilbake, og endte opp med å si mitt ja til han!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fikk frieriet på ferie i Roma med utsikt over hele byen. Var fantastisk deilig. :)

Jeg også! det tordnet og lynte og vi satt mutters alene på en restaurant på taket av Roma under mange parasoller. Det var levende lys og vi var tullet inn i masse tepper mens vi så lysene fra verdens mest romantiske by. For en kveld! Såååå lykkelig!

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det skjedde ganske spontant, og ikke planlagt, men det er vel derfor det var så romantisk også.

Min kjære og jeg delte en pakke med slike 'Love Hearts'. Vi gav hverandre annethvert sukkertøy til hverandre (en sånn greie vi har), og så ble det hans tur til å gi meg sukkertøy. Plutselig ble han helt stille, og veldig 'rar', så usikkert på meg, og visste tydeligvis ikke hva han skulle si. Glemmer aldri blikket hans da han ga meg love heart'en, der det sto "Marry Me", han så på meg med et spørrende blikk, og jeg sa ja. Etterpå gjengjeldte jeg gesten ved å spørre om han ville gifte seg med meg. :)

Mvh Yvonne :heiajente:

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest CookieMonster

Jeg fikk et frieri inspirert av lady og landstrykeren. Kom hjem til hjemmelaget spaghetti med roser utover bordet samt tente lys og musikk fra filmen. Etter middagen gikk han ned på kne og spurte om jeg ville være hans for alltid. Beste dagen i mitt liv :yvonne:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har bestandig drømt om et frieri på stranden :rødme: og da vi for en del år siden skulle ha vår første sydentur sammen hadde min samboer planer om å fri (uten at jeg visste om det). Han fikk ringene gravert, men da det nærmet seg avreise ble han syk og turen måtte avlyses.

Det hele endte med at han fridde på verandaen hjemme etter en bedre middag.. :fnise:

Det hører med til historien at jeg egentlig skulle møte noen venninner den kvelden og var litt småsur på samboer for at han "nektet" meg å dra ut... :fnise: Jeg visste jo ikke om hans planer.. :sjenert:

Ikke helt det jeg hadde sett for meg, men likevell kjemperomantisk :yvonne:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 måned senere...

Annonse

forrige hadde min kjære bursdag. dagen før bursdagen gikk jeg og kjøpte ringer. jeg hadde først tenkt å fri uten ringer og velge ringene sammen på bursdagen hans men så bestemte jeg meg for å kjøpe de likevel. han kan jo alltids bytte sin hvis han ikke liker den. så på den store dagen vekket jeg han (som vanlig når vi skal på jobb,) sa "gratulerer med dagen" og spurte om han vil ha gavene sine med en gang eller senere på dagen. Grunnen til at jeg spurte var fordi at han pleier å være veeeeldig trøtt og ikke kontaktbar på morgenen og jeg hadde ikke lyst å fri til en som ikke er helt våken :fnise: men så ville han ha gavene da. jeg tok frem de to andre gaver først og til sist fikk an esken med ringen i. når han åpnet esken så spurte jeg bare rett ut : vil du gifte deg med meg? og fikk skikkelig sommerfulger i magen :rødme: han svarte med en gang og sa: SELFØLGELIG . det var det søteste, fineste , beste jeg noen ganger hadde hørt han å si. så begynte jeg å grine :sjenert: han hadde tårer i øyne han og, da.... han sa at han likte ringen og klemte meg hardt hele morgenen. det er min lille story på hvordan jeg fridde til mannen i mitt liv! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg også! det tordnet og lynte og vi satt mutters alene på en restaurant på taket av Roma under mange parasoller. Det var levende lys og vi var tullet inn i masse tepper mens vi så lysene fra verdens mest romantiske by. For en kveld! Såååå lykkelig!

Åååhh :rødme:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min kjære hentet meg på flyplassen etter at jeg hadde feiret min 21-årsdag med pappa og hans familie utenbys. Kom hjem til pyntet stue, levende lys og verdens fineste mann som gikk ned på kne og spurte om jeg ville gifte meg med han ... Han hadde lett lenge, og funnet den mest perfekte ringen jeg kunne forestilt meg:D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Vi har snakket om å gifte oss, og til og med diskutert dato - men han skal altså fri først! (Hans ord - og mitt ønske! ;) )

Jeg venter derfor i spenning, og koser meg med denne tråden så lenge!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har nylig hatt en veldig ubehagelig konfrontasjon om ting som skjedde i barndommen min, og for noen dager siden brøt jeg sammen men vi var i byen sent. Han sa at nå skulle vi dra hjem til meg, så skulle jeg virkelig få lov til å gråte så høyt jeg bare ville i armene hans. Så løp han inn på en videokiosk og kjøpte mine en stor firkløver og en stor melkesjokolade med nonstop (det beste jeg vet), så hoppet vi på bussen.

Når vi kom hjem kledde han av meg, la meg ned på senga og pakket meg inn i dynene. Så holdt han rundt meg mens jeg gråt og fortlate meg at jeg ikke skulle ha dårlig samvittighet, jeg fortjente kun det beste i hele verden. Han sa at han ville ta vare på meg slik jeg fortjente å bli tatt vare på, slik jeg alltid hadde fortjent å bli tatt vare på. Etter hvert fikk jeg ro i sjelen, og sluttet å gråte. Vi koste en stund, og han sa han aldri hadde følt seg nærmere meg.

Plutselig spurte han pent om jeg orket å gå og hente noe å drikke. Selvfølgelig, svarte jeg, men ble litt overrasket. Imens gikk han ut i gangen og hentet veska si, som han hadde fylt med roseblader. Så kledde han av seg, la seg på senga og spredte rosebladene rundt på senga og over seg selv.

Når jeg kom inn igjen knakk jeg sammen i latter og kysset ham lenge før han tok frem sjokoladen og sa "vil du gifte deg med meg?"

Thihihi, søte kjæresten min :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi var på en herlig opplevelsesrik ferie i vietnam.

Vi startet ferien med opphold på en fantastisk beach resort ved kysten.

Egen villa med flotte omgivelser :hjerte:

En kveld, etter deilig middag, spurte kjæresten min om vi skulle gå en kveldstur på stranda. Jeg var selvfølgelig med på den! :)

Vi gikk i måneskinnet bare oss to , og snakket om hvor utrolig flott ferien hadde vært hittil, og hvor fint vi har det sammen.

Plutselig stoppet han litt opp, og jeg tenkte først at

ja ja, da var vi ferdig med å gå tur.. :roll:

Men så tok han tak i hendene mine, og snudde meg mot seg, mens han sa de vakreste ord om oss, og hvor høyt han elsker meg.

Han satte seg ned på ett kne, og tok fram ringen.

"Vil du gifte deg med meg?" Tårene trillet godt hos begge!

En HERLIG opplevelse!! :yvonne:

Senere ble det feiring med vin og kos.

Frieriet var tusen ganger bedre enn hva jeg noen gang hadde drømt om!

Veldig gøy at det kom så overraskende på selv om vi har vært sammen i 7 år.

Gutten min var flink! :Nikke:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...
Vi har snakket om å gifte oss, og til og med diskutert dato - men han skal altså fri først! (Hans ord - og mitt ønske! ;) )

Jeg venter derfor i spenning, og koser meg med denne tråden så lenge!

......og nå har det altså skjedd: han fridde på hytta, vår perle av et sted, mens sola gikk ned. Jeg ble veldig satt ut, var ikke forberedt i det hele tatt, men han hadde nok forberedt seg godt: Frieriet skjedde på dagen et år før bryllupet skal stå! :) Etterpå kunne han avsløre at han allerede hadde ordnet forlover! (Så han var nok ganske sikker på svaret, ja! ;) )

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...