Gå til innhold

Kjære alle dere som er turister...


Leo

Anbefalte innlegg

...i Oslo i disse dager!

Hold dere for all del unna IKEA! IKEA er for erfarne shoppere og dere bare går i veien og lager lange køer! På IKEA legger man f.eks. varene på båndet med strekkoden opp, evt. lar de bli på vognen med synlig strekkode. Sjekk er ikke gangbart betalingsmiddel på IKEA og kassereren er ikke der for å koseprate. De oppmerkede "stiene" i varehuset er heller ikke laget for langsomme spaserturer mens man kikker seg omkring, men for effektiv transport! Man har dessuten vikeplikt for "kjentfolk" som beveger seg i motsatt retning av det pilen viser! (IKEA burde dessuten åpne hurtigkasser for dem med mindre enn 50 varer... En annen idè hadde vært å arrangere "lukket shopping" for oss erfarne som "må ha det, bare må ha det" på f.eks. søndager).

Hvis dere absolutt vil oppleve Oslo, kan dere forsøke å kjøre gjennom Vålerengatunnelen alternativt Ekebergtunnelen i tidsrommet 07.00 - 09.00 og/eller 15.00 - 17.00. Jeg garanterer at dere vil få rikelig anledning til å oppleve "Oslo from the inside". For å gjøre opplevelsen mer varig, har nå Oslo Vei gått til det skritt å stenge nordgående løp i førstnevnte tunnel.

Og, en ting til, ta taxi til/i byen! Det finnes ikke fornuftig skilting i Oslo, så dere finner ikke frem uansett. Enden på visa er at dere roter rundt og forstyrrer oss som oppholder oss her hver dag og som har mer enn nok med å vise fingeren og hytte til hverandre. Dere blir jo bare enda mer forvirret og foretar, om mulig, enda mer sinnsyke feltskifter.

Det beste ville vel kanskje egentlig vært om dere holdt dere hjemme...

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Ellers ville det være best om dere aldrig kom, eller bare satt inne på et forlatt hotellrom. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:hoho::hoho::hoho:

Kjørte forbi IKEA i går mitt på dagen og så at det var fullt på parkeringsplassen og var sjeleglad jeg ikke skulle dit :D

og du Leo, nå vurderer jeg faktisk å sprenge hele Vålrengatunnelen for din skyld, så du slipper mere ergelser med det hølet :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi kan vel alle være enig om at Vålerengatunellen er et høl, så blir veldig glad hvis du gjør det, Kristian :hoppe: ! Den kirken og det greiene oppå er ikke noe å bry seg om...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Egentlig skulle det vært enkelte dager da IKEA var stengt for:

*Eldre damer (og menn)

*Barn

*Nyetablerte og superforelska par

Det skule vært forbudt å parkere vognene på tvers i midtgangene for å skravle med folk.

Egentlig skulle de hatt dager da de KUN hadde åpent for meg :)

(Og jeg skal egentlig dit på lørdag formiddag med en venninne som kommer på besøk. Tror kanskje at jeg skal dra henne med på et annet sted)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det må du ikke finne på, Lea! Verket Interiør, Room hva som helst, men ikke IKEA. Det eneste IKEA egner seg til i juli er å bli kvitt svigermor. (IKEA har vett på å gjøre jobben lettere ved å bygge om en gang i året, slik at svigermor aldri rekker å bli kjent der). Jeg var såååå nærme å slå et barn i hodet med en "Nicklas" etter ca. 45 minutter i kassekø at du aner ikke. (Hva i h¤%& er de forer ungene med siden de orker å hyle rett ut i over en time i strekk???)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:hoho:

Jeg pleier å kjøre vogna inn i ankelen på folk som går saaaakte jeg.

Så smiler jeg høflig å sier unnskyld etterpå. Dessuten snakker jeg høylytt når noe irriterer meg. Henvender meg til sambo og sier:

"Jeg skjønner ikke at folk tar med seg barn inn her på en lørdag jeg, de hadde sikkert hatt det bedre hjemme!"

Får en del sure blikk da, men jeg mener jo det jeg sier.

På en mandag kan de gjerne dra med seg 13 unger for min del. Men på lørdager er det ikke lett å være liten på IKEA (eller stor/voksen for den saks skyld).

Tror at jeg skal dra med venninna mi på et annet sted ja.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi kan vel alle være enig om at Vålerengatunellen er et høl' date=' så blir veldig glad hvis du gjør det, Kristian :hoppe: ! Den kirken og det greiene oppå er ikke noe å bry seg om...[/quote']

Jeg blir ikke glad. :(

Da forsvinner jo hjemmet mitt og stedet

mitt som jeg elsker så høyt! Og den som snakker stygt

om kjerka oppe i parken får juling. Av meg. Så det så.

Kan dere ikke sprenge Ekebergtunnelen istedenfor da? :lol:

Vi på Enga driter jo seff i den...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den kirken og det greiene oppå er ikke noe å bry seg om...

Her lå det jo et lite snev av ironi da, Sheba :blunke: Du skal være sjeleglad for at du befinner deg oppå og ikke inni forresten.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest lmari

Hear, hear!

.. må bare fnise av alle de dumme spørsmålene som turistene stiller til turistinfoen i Oslo. Leste i går om noen som hadde spurt om Filipstadkaia var flyplassen i Oslo, og hvor båten til Frognerparken gikk fra. Og genialt av et ungt par som hadde spurt etter "chicken river" (hønefoss...) Og ikke minst en fyr som hadde spurt om "er dette kartet over hele oslo" da han så t-banekartet....

:hoho::hoho:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Embla s

Slik ser jeg for meg at hjernen til noen mennesker i feriemodus virker: "Hva skal vi gjøre i dag, unger, stranden eller IKEA?" Ungene/kona: "Det regner, så det må bli IKEA". Det er liksom disse to tingene de som er på besøk hos Osloslektninger/Oslovenner har å fordrive tiden med. STranden eller IKEA. Godt tips: Oppsøk IKEA for seriøs shopping på de beste solskinnsdagene!

(Og en annen liten ting når vi først er inne på tema:

1.Vennligst ikke tropp opp på IKEA og forvent at en stakkars ekstrahjelp skal følge deg rundt i butikken.

2.Ikke klag fordi du selv må bære/finne varer (det er derfor det er billig der, blaa.

3. Hvis det er ett (1) stakkars menneske bak en disk og fem meter kø bak: Ikke klag og stønn og kommenter dette stakkars emnneskets arbeidstempo høylydt. Ting går ikke fortere og du får iallefall ikke noe bedre service av slik oppførsel!!

4. Ikke ta av de røde lappene som forklarerer alle kundene hvor på selvplukklageret de finner varene sine!!!

5. Ikke skjær i skinnsofaene med kniv!

6. Ikke spis de kunstige eplene som ligger på fruktfat i interiørene, de er ikke gode :wink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her lå det jo et lite snev av ironi da, Sheba :blunke: Du skal være sjeleglad for at du befinner deg oppå og ikke inni forresten.

Hehe - jeg skjønte jo det da Leo - og prøvde meg med et snev

av ironi tilbake...men jeg er glad jeg er oppå og ikke inni

Vålerengatunnelen ja - mye hyggeligere å sitte under et tre

og lukte på blommorna i parken, definitivt!

(det er derfor jeg tar bussen til jobben istedenfor bil, så

slipper jeg å bli gassa inni tunnelen)

Ha en Enga dag! :briller:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Candyfloss
Hear, hear!

.. må bare fnise av alle de dumme spørsmålene som turistene stiller til turistinfoen i Oslo. Leste i går om noen som hadde spurt om Filipstadkaia var flyplassen i Oslo, og hvor båten til Frognerparken gikk fra. Og genialt av et ungt par som hadde spurt etter "chicken river" (hønefoss...) Og ikke minst en fyr som hadde spurt om "er dette kartet over hele oslo" da han så t-banekartet....

:hoho::hoho:

:hoho::ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Hei Leo, jeg vil bare opplyse om at det kommer en turist (en bonde i byen)som skal kjøre "igjennom" Oslo i morgen - men jeg skal bare kjøre på e6 og "igjennom" assa. Jeg lover å ikke stoppe eller sinke trafikken - men om jeg skulle finne på å gjøre det - så har jeg iallafall nå advart deg :wink:

:ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Også kan dere franskmenn drite i å bable i vei på fransk til meg - jeg vet dere skjønner hva jeg sier!! :fy:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis du lover å gjøre det fort og i tidsrommet 02.00 - 06.00 er det helt greit for meg!

Når du skal passere bomringen er et imidlertid viktig å huske følgende:

- Bompengeautomaten aksepterer ikke USD, EUR osv.

- Det er en myntautomat - 1000-lapper fungerer dårlig.

- Skulle du av en eller annen grunn ikke få grønt, så kjør likevel. Det er bedre at du diskuterer saken på telefon med Fjellinjen når du kommer hjem enn at hundrevis av andre mennesker må vente på at du skal bli enig med en eller annen Securitasvakt. (Dere blir sannynligvis ikke enige uansett).

- Securitasvakten som sitter i luken på "manuell" vet ikke hvor tanten din bor!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:hoho: Tror jeg skal klare meg assa - håper jeg da - har jo kjørt der før da... Men bommen tar vel sånn derre lekepenger eller :roll: Jeg fikk ikke igjen så mye på skatten serru - derfor tenkte jeg at jeg skulle ta med meg noen lekemynter fra jobben.

Og du... tror du han derre vakten kjenner bestemoren til han derre kjekke fyren som bor i oslo da.. hmm... tror jeg må spørre han jeg assa :wink:

Psst.... eh... sorry.. men det blir nok ikke mellom 02.00 og 06.00. :cry:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...