Gå til innhold

jobb i utlandet

• Please log in to reply
2 svar på dette emnet

#1 Gjest_reisesyk_*

Gjest_reisesyk_*
  • Gjester
  • Ble med --

Skrevet 25 januar 2009 - 16:20

Noen som har erfaringer med å jobbe noen år i utlandet? Drømmer om å få en jobb der jeg kan snakke norsk, men lære meg språket etterhvert. Det finnes vel flere land med norske jobber? Noen som kjenner til dette?
  • 0

Forumtråden fortsetter under...

#2 Gjest_Charming_*

Gjest_Charming_*
  • Gjester
  • Ble med --

Skrevet 25 januar 2009 - 16:22

Hei! Jeg har jobbet i Australia. Var veldig ålreit. Må bare sette seg inn i litt, skattesystemer osv. Er jo litt papirarbeide :) Anbefaler det på det varmeste og komme seg litt bort og jobbe. Veldig lærerikt.

Jobber i utlandet der du kan snakke norsk vet jeg ikke noe om desverre. Men skulle jo tro det finnes :)
  • 0

#3 Gjest_Gjest_*

Gjest_Gjest_*
  • Gjester
  • Ble med --

Skrevet 25 januar 2009 - 18:00

Kan jo jobbe som guide. Men da må du nok mest sannsynlig jobbe for et norsk reiseselskap. Med mindre du kan tenkte deg å være guide på engelsk - for da kan du jo finne et sted du liker (f.eks en by/byggning) og prøve å søke som lokal guide i landet.

Går kanskje også ann å jobbe i sjømannskirker eller ambasader....men vet jo ikke hvor lett det å få noen jobber der, uten relevant utdanning.

Uansett så tror jeg du stiller mye sterker hvis du er villig til bruke engelsk som kommunikasjonsspråk i starten, framfor norsk. Iallefall større utvalg i jobber da. Hvis du i tillegg tar et språkkurs før du evt, dra ut og er et sted hvor du MÅ snakke dette språket tor jeg nok du lærer ganske fort.
  • 0

0 bruker(e) leser dette emnet

0 medlemmer, 0 gjester, 0 skjulte brukere

Annonse