Gå til innhold

Aktiviteter for par


Gjest Gjest

Anbefalte innlegg

Er det noen som har tips til ting man kan finne på, og gjerne ting som ikke koster så mye? Hva gjør dere for å beholde "romantikken" og tilbringe kvalitetstid sammen?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Er plutselig en helt vanlig normal hverdag i et hjem blitt en "felle"?

TV og PC krever mer bevissthet om verdenen utenfor de to skjermene.

Svømmehall, turer i ukjent terreng, en TV-fri dag per uke?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

lag dager som bare er deres om som skal konsentreres om dere. bak sammen,gå ut å ta en kaffe,begynn å tren sammen,gå en tur på en strand i nærheten, finn en felles hobby, avtal med et vennepar osv :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

nå som det er kaldt: gå på skøyter! :D jeg gjorde det med min kjære i går, og det var fantastisk koselig og romantisk! :yvonne:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Javell.. Har du noen forslag til voksne også?

Er det noe mål å være voksen på alle punkter? Lekeslåssing er gøy :) Lenge leve barnslighet!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Javell.. Har du noen forslag til voksne også?

Jeg er 33, samboeren min er 41. Vi elsker å lekeslåss! Og vi kan le sammen av de enkelste ting, tulle og le som om vi var fjortiser. Jeg tror det faktisk er veldig sunt å beholde noe av barnet i seg, uansett hvor gamle man blir. Hvis alt skal være dødsens alvorlig og seriøst hele tida så tror jeg man fort ender i opp i en kjedelig tilværelse der man begynner å se seg om etter et annet type liv.

Det vi pleier å gjøre i hverdagen:

- Gå tur i byen og kikke i butikkvinduer

- Gå tur i boligstrøk og drømme om hvilket hus/leilighet vi en dag har lyst til å kjøpe

- Gå tur i naturen, se på formasjoner i stein, trær osv.

- Kino

- Bowling

- Spille spill

- TV-fri kveld der vi leser bok. Ikke akkurat noe særlig samhandling der, men det er utrolig koselig å sitte sånn i fred og ro sammen, strekke ut hånda iblant for å stryke den andre på armen.

- Se dvd sammen

- Dra på besøk til venner, få besøk av venner

- Kjøre tur ut på landet

- Lage mat sammen

-

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gå på musem. Det høres kjedelig ut, men kan være gøy. Jeg og samboer dro på teknisk museum og lekte med alle greiene der en gang. Det var veldig gøy og koselig.

En helg bestemte vi oss for å late som vi var turister i Oslo og gjøre masse turistting. Det synes jeg var hyggelig.

Ellers så synes jeg også det er veldig hyggelig å lage mat, spille wii, spille brettspill eller bare gå en tur med min kjære.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mange fine tips her. Og hvis dere liker å lese, så er det kjempekoselig å lese høyt for hverandre fra en bok dere begge kan like. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Gjest_mann28_*

Tur i marka

Snowboard

Ishockey

Genrelt bare tusle rundt i nærmiljøet

Gå rundt i sentrum, ta en kaffe etc.

Se film, da gjerne med utgangspunkt i viktige hendelser i verdenshistorien. Har fått dama hekta på 2. verdenskrig med dette :D

Lese hver sin bok samtidig

Spille kort og andre spill

Lenke til kommentar
Del på andre sider

- Gå på fotballpub sammen.

- Mekke på bilen sammen

- Råne rundt i byen med bilen sammen

- Gå på jakt sammen.

- Pusse båt sammen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjøre husarbeid sammen (vaske opp, lage middag, osv.) og gjør det til noe morsomt.

Lag noe sammen (mal et bilde, snømann, konfekt, snekre fuglekasse?).

Aketur.

Dans (kurs eller bare sett på musikk hjemme).

Spill dataspill/TV-spill sammen, evt. brettspill eller kortspill.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Gjest Golden Girl

Mye gode ideer som er nevnt! :)

- Fyr i peisen og sitte foran peisen med et glass vin eller kakao og bare prate om alt og ingenting.

- Dra på hotelltur! Bare for gøy. :)

- Gå på konsert.

- Gå på skitur

- Akebrett! :) (Ikke prøvd selv, men det hadde vært moro.. :) )

- Noe varmt i termosen og så ut på tur i skog og mark.

- Lese avisen sammen om morran med en kaffe kopp.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 år senere...

Mange gode tips å hente her! Min mann har fortiden skadet kneet så vi sliter litt med ting vi kan gjør i hverdagen nå, siden vi alltid driver med fysiske aktiviteter!

Tar også gjerne i mot tips om ting man kan gjøre hjemme og inne.

Spille kortspill, brettspill, lese bok, fyre i peisen er hyggelige tips.

Likte denne tråden her :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ok, jeg svarte i en tråd for lenge siden om aktiviteter i Oslo, så dersom du bor her så kan jeg anbefale følgende :

innendørs klatring, prøv en runde Squash, go-cart, sykkeltur i marka, gå en tur på Fornebu (fint vannspeil bl.a der), dra ut på en konsert med ukjent band, prøv rollerblades, kano, badminton på Bygdøy, ja Bowling, Quiz-kveld, jazzklubb, spill en lyntoto bong og se hesteløp på tv (spenning)eller dra på Bjerke, gå tur langs Akerselva, Ballongtur over Oslo, ri på hest, spill sjakk, dra på foto safari i byen, spis kokosboller på Sagene, besøk museum eller reptilparken i Storgata, leie en cab for en dag, eller bo 1 natt på en av byens hoteller ??, prøv et matkurs f.eks eller spill WII, xbox, playstation, karaoke med eller uten venner, kortspill, spill godt gammeldags ishockeyspill eller fotballspill, ha pling-fest, les høyt fra en bok til hverandre, lei en kino-sal med venner. Ta SPA-behandlingen hjemme. Bruk fantasien.

dette var noen typiske vår/sommer/høst aktiviteter også. Noe koster litt penger, andre ting er gratis.

du velger selvsagt bort det fysiske dersom det er vanskelig for dere nå.

på vinteren : aking, pilking,kanefart, ut i skogen på grilltur bl.a. Det er så himla mye man kan finne på...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...