Gå til innhold

Hvordan "oppbevare" skittentøy?


Gjest Gjest

Anbefalte innlegg

På soverommet ligger det masse klær over en stol, som er brukt en gang eller to, og som kan brukes igjen før de vaskes...

Blir fort rotete!

Hvilke systemer har dere for sånne klær?

På badet har vi èn skittenstøystamp, noe som er i minste laget. Vi legger klær som kan vaskes sammen på 40 grader oppi den. Har en pose hvor hvite 40 graders klær samles, og en pose med ullklær, silke og klær som må vaskes for seg.

Håndklær, sengetøy og sambos treningstøy slenges gjerne i et hjørne på badet. Vasker ganske ofte, men det hoper seg jo opp og tar mye plass til det endelig er nok til å sette på en maskin.

Hvilke systemer har dere for dette?

Har ikke så mye plass på badet, så det er synd å måtte gå til anskaffelse av 3 nye skittentøysstamper... Har et lite vaskerom også da, og soverommet. Men det er på badet vi har vært vant til å legge fra oss skittentøyet...

Finnes det fine stativer med 3-4 stamper, bager e.l. for f.eks. skittentøy?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Vi har fire slike Antonius 50 l. plastskuffer fra IKEA plassert i stativ fra samme serie. Har dessuten montert plate på toppen av stativet som da fungerer som hylle. Tar liten plass på gulvet på vaskerommet og det er plass til mye skittentøy.

Skuffene/kurvene er enkle å ta ut når man skal legge klær i maskinen og er dessuten greie å bære klær ut i når man skal henge opp klær etter vask. En annen fordel er at de er delvis gjennomsiktige slik at man ser hva som befinner seg i dem. Før hadde vi tre skittentøyskurver i stativ og det fungerte ikke! Det ble liggende "et lag" på bunnen som "aldri" ble vasket fordi ingen så det og visste hva det var...

Endret av Leo
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg gjør det enkelt. Gidder ikke å sortere før ting skal inn i maskina, har aldri skjønt vitsen med det, for det går i superfart å finne de klærne som skal vaskes sammen ut av skittentøyskurven.

Jepp, har bare en skittentøyskurv på badet, og den har jeg da oversikt over. Det tar plass å ha 3-7 skittentøyskurver, og som jeg ser det er det mer styr enn hva som svarer seg rent praktisk.

Har også en skittentøyskurv på badet, som etterhvert tømmes i den på vaskerommet. Dette for å unngå klær på gulvet på badet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest TittTitt

Jeg har en skittentøys kurv. En stor og fin en fra ikea, i sånn "flette" kurv. Tar meg 2 sekunder fr å finne det jeg skal vaske.

Men hjemme hos mamma, der hadde vi en kurv for vanlige klær, og en til kokeklær. Det ska jeg og ha når jeg får større plass :o)

Trenger også bare en kurv til klærene mine, da jeg vasker alle klærene sammen. Uansett farge. Med unntak vis de er helt nye :) Ser ikke poenget med å stresse så jævlig med det her!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva med våte, nettopp brukte håndklær..?

Og typens svette fotballtrøyer..?

Deres pene silkeundertøy..?

Hvite klær..?

Fargete klær..?

Halvveis våte kjøkkenhåndklær og kluter..?

Legger dere alt i èn og samme skittentøyskurv?

Farger kan smitte av, det våte kan føre til mugglignende flekker i kurven etter en stund (kommer an på hva slags kurv man har).

Her legges alt som er tørt i en kurv, og våte ting i en annen beholder. Så fremt vaskemaskina ikke er i bruk. Da går det våte rett i den...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva med våte, nettopp brukte håndklær..?

Og typens svette fotballtrøyer..?

Deres pene silkeundertøy..?

Hvite klær..?

Fargete klær..?

Halvveis våte kjøkkenhåndklær og kluter..?

Legger dere alt i èn og samme skittentøyskurv?[...]

Har en kurv til håndklær, en til kulørt tøy, en til forefallende (hvitvask og bukser etc som sorteres før vask) I tillegg har jeg to små. En som jeg bærer rent tøy til tørk i, og en som jeg kan slenge tøy i etter dusjen.

Men jeg ble drittlei av at håndklær og gulveduker aldri ble tørr, fordi her ikke er gulvvarme, så jeg satte opp to lave kroker til gulvedukene, og tre hvor skitne håndklær kan få tørke før de mellomlander i skittentøykurven.

Har forresten sånne kakestykkeformede kurver med lokk (sånne der fire satt sammen blir en sirkel) fordi de passer inn i hjørnene. Litt sparsomt med plass her hvor jeg bor ei lita periode.

Kjøkkenkluter vaskes stort sett i oppvaskmaskina. Ellers bruker jeg altfor mye tørkepapir eller dasspapir sammen med spruteflaske med ajax, eller zalo og salmiakk. Og burde sikkert blitt flinkere til å bruke kluter.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest TittTitt

Legger aldri våte ting oppi der. Og som sagt, jeg vasker alle klærene mine sammen, uansett farge. Gjort det i alle år. Er ikke dum å vasker silke og ull. Ull vaskes for hånd. Egentlig silke og.

Og HVIS jeg MÅ sortere, så tar deg meg 2 sek og grave oppi den for å finne det jeg skal vaske ;) Hvorfor gjøre det mer vanskelig enn det er? Hva er vitsen med og ta mer plass, når det funker VELDIG bra med 1 skittentøys kurv? Kan jo være andre er treig i ræven og ikke klarer det, men jeg gjør ihvertfall det. Skal jeg KUN vaske kokeklær, så finner jeg det. Skal jeg KUN vaske klærene mine, finner jeg de. Ikke vanskeligere enn det :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Stjernedryss

Jeg har et enkelt system på det der. Brukte klær som ikke skal vaskes legges tilbake i skapet. Dette er i hvertall ideen, ofte blir de liggene på badet eller soveromsgulvet fordi jeg er ganske rotete av meg. Tøy som skal vaskes legges i skittentøyskurven.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest TittTitt
Jeg har et enkelt system på det der. Brukte klær som ikke skal vaskes legges tilbake i skapet. Dette er i hvertall ideen, ofte blir de liggene på badet eller soveromsgulvet fordi jeg er ganske rotete av meg. Tøy som skal vaskes legges i skittentøyskurven.

Enig :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Elastica

Siden jeg vasker så ofte, er det sjelden ting blir liggende til oppbevaring. Hvitt tøy legger jeg i en balje i badekaret og vaskes ca annenhver dag, mørkt tøy vaskes en gang pr. dag, sengetøy og håndkler legges alltid rett inn i maskinen etter at det er skiftet. Resten, som er ulltøy, skjorter og bluser legges i én kurv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Kjøkkenkluter vaskes stort sett i oppvaskmaskina.

Kamikatze! Er det sant? Vasker du kjøkkenklutene i oppvaskmaskina sammen med koppene? Wow, det høres jo genialt ut om det fungerer! Har jeg aldri tenkt på. Er det sant? Hehe, ble litt satt ut her.... :gratulerer::fisk:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...