Gå til innhold

..honest to blog..


GlaJenta88

Anbefalte innlegg

:velkommen: hit til min side! :vinke:

Jaja, nå har jeg fått det for meg at jeg skal begynne å skrive "offentlig" dagbok. Ikke noe som egentlig faller meg så naturlig, men nå skal jeg jo egentlig skrive ferdig en oppgave, og da falt dette ut som det beste alternativet. :biggrin:

Kan jo starte her vi er nå da. Vi skriver tirsdag den 7. oktober, sånn et sted mellom klokka 12 og 12:30. Jeg skal egentlig skrive ferdig en oppgave om Keynes' politikk, men jeg ender vel opp som jeg ofte gjør; Fullfører oppgaven ca 10 min før fristen går ut.. Jeg har gang på gang forsøkt å "lure" meg selv, ved å si at "Nei, fristen er i morgen den. I morgen skal oppgaven være ferdig!". Men det hjelper ikke! Så hvis det er noen smarte mennesker der ute som kan hjelpe meg med litt bedre studievaner, hadde det vært helt topp!

Samboeren min og jeg var dessuten i banken og fikk lån her forleden (Merkelig gammelt uttrykk å bruke merket, jeg..). Men så tapte vi budrunden på den første leiligheten vi la inn bud på. Likevel så håper vi at vi kanskje får kjøpt den på forkjøpsretten i bbl til torsdag, da. Så det er en del tanker som svermer rundt dette med boligkjøp også for tiden. Desto mindre plass til Keynes!

Jeg kan jo kanskje liste opp litt infopunkter om meg selv også, siden jeg nå gjør hva det skal være så fremt jeg slipper å skrive oppgave. :gjeiper:

o Jeg er en jente på 20 år.

o Samboer med en herlig jevnaldrende gutt,

o og vi har vært sammen i snart 5 år.
:hjerte:
o Har lyst på en katt

o Studerer økonomi

o Jobber på deltid på posten og på sykehjem

o Liker å være sosial,
:5:
o men føler at jeg ser folk stadig mer sjelden

o Vi skal kjøpe leilighet snart,

o og gleder oss veldig til det.

o Gleder seg alltid til jul
:nisse:
o Trives overraskende godt med hjemlige sysler,
:husarbeid:
o som baking, vasking (!), lett håndarbeide osv

o Aner ingenting om det å skrive blog/dagbok,

o men tror det kommer til å gå greit for det


Jah, og det var jo en start i alle fall. Nå må jeg prøve å få gjort noe mer med den hersens innleveringen før jobben venter klokka 17 i alle fall.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

:velkommen: som dagbokskriver. Anbefales :)

Takktakk! *Min første post!*

Jeg har på følelsen av at det er lettere å skrive i en etablert dagbok enn det er å starte en ny.. Så da tar det seg nok opp etterhvert :hjerte:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er helt sant :) Trodde aldri det skulle bli så mange sider når jeg startet dagbok, men nå er det over 200 sider, og masse koselig folk har jeg møtt :)

Lykke til med din dagbok, og stikk gjerne innom om du har lyst :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jaja, da har jeg vært på samtale med læreren min, og han synes at utkastet jeg har kasta sammen så veldig lovende ut! :danse:

Så nå nærmer deg seg slutten på denne oppgaven også, synd jeg må kaste meg igang med neste innlevering i et annet fag med en gang. Den er i allefall ikke like krevende som denne :)

Ellers så har jeg akkurat bestilt meg litt klær og sminke. Har hatt ganske lyst til å prøve mineralsminke, men har ikke fått somlet meg til byen for å kjøpe det. Da var det noen som anbefalte Everyday Minerals, så må er jeg veldig spent. De hadde mange samples og sånne flotte kits, så da får man prøvd seg litt frem for å finne sine fremtidige, potensielle favoritter :danse:

Jeg tror jeg skal forsøke å gjøre ferdig oppgaven nå, jeg. Jeg er så glad i onsdager! Da er det få forelesninger og ingen jobb! :ler: Hva kan vel være bedre enn det? Nå regner det ute, men huseieren oppe er herlig stille idag. :hjerte: Nei, håper denne dagen blir så bra som formiddagen tilsier!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er helt sant :) Trodde aldri det skulle bli så mange sider når jeg startet dagbok, men nå er det over 200 sider, og masse koselig folk har jeg møtt :)

Lykke til med din dagbok, og stikk gjerne innom om du har lyst :)

Takktakk! Men kjære verden, jeg må jo sette av en hel dag for å få lest meg opp i den dagboken din.. Haha, jeg dukker nok opp en dag jeg ikke har sånne teite oppgaver å levere inn :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Takktakk! Men kjære verden, jeg må jo sette av en hel dag for å få lest meg opp i den dagboken din.. Haha, jeg dukker nok opp en dag jeg ikke har sånne teite oppgaver å levere inn :ler:

Ja å lese hele dagboken min er nok litt av et prsjekt i seg selv. Hadde ikke giddet det selv jeg. Men du trenger ikke lese alt for å titte innom vett du.

Så bra at læreren din synes oppgaven din så lovende ut :tommelopp:

Lykke til med den neste oppgaven :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jaja, sitter på skolen nå. Er fortsatt ikke ferdig med oppgaven om Keynes, men det kommer seg veldig. Er bare "finishing touches" igjen :) Og godt er det. Det er litt rart, ettersom jeg finner temaet høyaktuelt OG interessant. Likevel så er det noe med det når man skrive.

Uff, sitter her i mattetimen og skriver i dagboka mi på KG. Det kan ikke love så godt det heller? Fikk akkurat vite at de som vant forrige budrunden vi var med i, ikke har noe ansiennitet hos BBL. Og ettersom vi har 30 år, så er det jo fortsatt håp! Bare ikke det kommer en luring inn, og kjøper den foran nesa vår igjen, så ;)

Får kanskje gjøre litt matte nå, før jeg pakker sammen og drar hjem til Keynes. Så er det middag og jobb klokka fem ;) Det er greit man har en fremdriftsplan for dagen :gjeiper:

Endret av GlaJenta88
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Hadde visst ikke så mye tid til å skrive dagbok som jeg trodde jeg hadde. I det siste har det vært mye skole og mye leilighet! Vi har fått tilslaget på den første vi var på visning i! :D :D Veldig glad for det! Vi skal i kontraktsmøte med megleren og banken idag klokka 14. Ganske så spennende. Vi lurer også litt på hvor tidlig vi får nøklene. Håper vi får dem allerede til helgen, jeg. Har frihelg førstkommende, så det hadde passet perfekt!

Videre så har jeg bestilt og fått to par sko fra GoJane.com og kjære tid for noen fine sko! :rødme: Jeg bestilte de i størrelse 8 1/2, men det er mulig at de hadde vært like fine på i str 8. Så denne siden kan så absolutt anbefales!

Også har Sandefjord Fotball rykket opp i den øverste divisjonen igjen! Får bare håpe de klarer å etablere seg der oppe denne gangen. Dette har jeg igrunn en ganske stor tro på, ettersom etter at mirakelmannen Patrick Walker tok over trenerstillingen har det samme laget som presterte å tape 0-5 i Notodden, ikke tapt mer enn én kamp de siste 24 kampene! Nå gjelder det bare å vinne de siste kampene også, sånn at de passerer Start på tabellen og sikrer 1 million til i klubbkassen. :)

Stort mer har ikke skjedd tror jeg. Ikke av nevneverdig karakter i alle fall. Gleder meg veldig til jul :nisse:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...
Gjest TittTitt

Jiippiii, jeg er andre mann :duskedame:

Gratulerer med dagbok :hoppe:

Hvordan gikk det med leilighet-prosjektet deres da? Håper dere får den dere vil =) Hvor er det du bor?

Jeg har fri idag, så skal snart lage meg frokost og se på gode og onde dager :fnise:

Skal si du er flink som jobber deltid på posten og sykehjem, samtidig som du studerer. Hva studerer du?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 uker senere...
Hvordan gikk det med leilighet-prosjektet deres da? Håper dere får den dere vil =) Hvor er det du bor?

Hva studerer du?

Hei! Kjære verden. Jeg har vært så oppslukt i alt mulig som har med flytting å gjøre at jeg nesten klarte å glemme elle kg! Haha, må oppdateres med mye her i de nærmeste dagene merker, jeg ;) Vi fikk leiligheten til 70' under antydningen! Om det var bra eller ikke i dette synkende markedet, veit jeg ærlig talt ikke, men det er den beste beliggenheten for oss, så vi er kjempefornøyde! :ler:

Vi bor fortsatt i Sandefjord. Har ikke flyttet så langt at det gjør noe. Haha, jeg tror vi målte det til ca 900 meter :legrine:

Jeg går nå på bedriftsøkonomi årsstudium i Porsgrunn. Har planer om å ta bacheloren i ØkAd i Horten fra august av, men håper at jeg klarer det på 2 år, sånn at jeg er ferdig i '11. Det er planen nå da i alle fall. Jeg har jo nesten ikke klart å åpne en bok siden vi fikk leiligheten den 1.nov. Nå er vi helt ferdig med oppussingen i alle fall! Og jeg tror at pappa har fått tak i en stor bil idag, så er vi heldige så bor jeg ikke lenger i kjeller i morgen!

Sånn resten av ting som har skjedd er vel at jeg har sittet hårmodell for ei venninne, sånn at jeg nå har mistet halvparten av det håret jeg en gang hadde. Ikke at det gjorde noe, for kjære verden så lei jeg var av alt det håret! Så nå er det halvlangt og fint :ler:

Også må jeg nesten si at søsteren til samboeren min fikk en liten :babygutt: igår! På bursdagen sin! Så nå har jeg blitt tante!! :D :hjerte:

Må nesten oppdatere litt mer her senere tror jeg. Har vilt mye å pakke før samboer kommer hjem og pappa kommer med bil+flyttehjelp.

Kommer plutselig tilbake!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest TittTitt

Oj, grattis med tanteungen din :hoppe: Heldiggrisen!! Jeg gleder meg som en uuuuunge til min søster får unge. Kommer til å bli helt i hundre når det skjer :bolledeig:

Håper det ordner seg med flyttebilen imorgen, og at du kan flytte inn i det nye stedet no, det kommer til å bli deilig :o) Jeg har også begynt å leke med tanken om å få fast jobb, for også kjøpe meg leilighet!

Hmm.. Jeg vet ikke hvordan de tingene fungerer, jeg jobber som ringevikar i hjemmesykepleien, jobber endel. Får nok vakter tror jeg. Men er det slik at man må ha 100% stilling for å få lån til leilighet? Kansje jeg skal spørre sjefen om han bare kan skrive at jeg jobber 100%, selvom jeg ikke gjør det, siden ejg er ringevikar. Eller er det ulovelig? :sjenert:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...
Oj, grattis med tanteungen din :hoppe: Heldiggrisen!! Jeg gleder meg som en uuuuunge til min søster får unge. Kommer til å bli helt i hundre når det skjer :bolledeig:

Håper det ordner seg med flyttebilen imorgen, og at du kan flytte inn i det nye stedet no, det kommer til å bli deilig :o) Jeg har også begynt å leke med tanken om å få fast jobb, for også kjøpe meg leilighet!

Hmm.. Jeg vet ikke hvordan de tingene fungerer, jeg jobber som ringevikar i hjemmesykepleien, jobber endel. Får nok vakter tror jeg. Men er det slik at man må ha 100% stilling for å få lån til leilighet? Kansje jeg skal spørre sjefen om han bare kan skrive at jeg jobber 100%, selvom jeg ikke gjør det, siden ejg er ringevikar. Eller er det ulovelig? :sjenert:

Jeg jobber ikke 100% jeg heller. Jeg har faste vakter og ganske regelmessige lønninger, da. Jobber min. 10 timer i uka på Posten og 6,5 timer i uka på sykehjem. Men nå får jo jeg også stipend fra Lånekassen og har en samboer som jobber 100%, men som riktignok fortsatt er lærling.

Det tok litt tid, men nå er vi innflyttet. Sitter egentlig midt oppi eksamensstress nå, og samtidig har jeg klart å pådra meg en kraftig forkjølelse, men jaja. Jeg holdt på å flippe helt ut her istad, da jeg plutselig kom til å tenke på at; Uansett om jeg stryker på eksamen eller ikke, så er det snart jul! Haha, og da roet jeg meg ned. Litt for mye ned antagelig, ettersom jeg nå sitter her på kg. Jeg tror nok at prisene på bolig fortsatt faller, så det kan godt tenkes at man gjør et "kupp" i disse dager. Vi er strålende fornøyd med leiligheten vår i alle fall!

Hvis du jobber skift, så trenger du nok ikke å jobbe 100% for å få lån, men du må ha med deg de siste lønnsslippene dine sånn at banken vet hva du har å rutte med. Så må du sette opp et budsjett for deg selv, i forhold til hva du kan avse i måneden til nedbetaling av lån og husleie. Du burde ikke utnytte det du har til maksimum, men spare en del i tillegg. Sånn at hvis det skulle skje noe med renta igjen, eller om plutselig vaskemaskinen går i stykker og slikt. Det er greit å ha en god bufferkonto da :) Banken vil ikke låne deg mer enn det du kan betale tilbake, men det burde jo du strengt tatt ikke ha lyst til å låne heller :gjeiper: Det ordner seg nok skal du se! Har du BSU og slikt så er det alltid noe banken setter pris på. Det betyr at du kan spare penger, og det liker alltid bankene :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest TittTitt

Ja, jeg ringte til banken her endag og snakket med de. Fikk litt sjokk over vor dyrt det var. Fy fa*n!! Jeg har ikke LITT råd til det engang, hehe. Hun sa at vis jeg feks fikk en million i lån, så måtte jeg da btale 7000 kr bare i lån, så kommer jo husleien, strøm,mobil,internett, tv osv utenom. Har ikke råd i det hele tatt, det var litt dumt. Men no er ihvertfall planen å betale ned et dritt lån jeg har på 25000 og spare masse på BSU. Så får jeg håpe at kjæresten min vil kjøpe med meg etterhvert :lur: Det jeg og tenkte på, var at når jeg kjøper, og kjæresten vil bo med meg, da kan jo han evt betale leien og jeg lånet.. Eller er det kjipt? :klø:

Huff, dumt at du er blitt syk da. Er ikke så lenge siden jeg var syk. Det bra'e med det, er at vi mest sannsynlig er frisk i julen :hoppe:

Håper du føler deg bedre no da! :klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, jeg ringte til banken her endag og snakket med de. Fikk litt sjokk over vor dyrt det var. Fy fa*n!! Jeg har ikke LITT råd til det engang, hehe. Hun sa at vis jeg feks fikk en million i lån, så måtte jeg da btale 7000 kr bare i lån, så kommer jo husleien, strøm,mobil,internett, tv osv utenom. Har ikke råd i det hele tatt, det var litt dumt. Men no er ihvertfall planen å betale ned et dritt lån jeg har på 25000 og spare masse på BSU. Så får jeg håpe at kjæresten min vil kjøpe med meg etterhvert :lur: Det jeg og tenkte på, var at når jeg kjøper, og kjæresten vil bo med meg, da kan jo han evt betale leien og jeg lånet.. Eller er det kjipt? :klø:

Huff, dumt at du er blitt syk da. Er ikke så lenge siden jeg var syk. Det bra'e med det, er at vi mest sannsynlig er frisk i julen :hoppe:

Håper du føler deg bedre no da! :klemmer:

Nei, det er ikke så billig at det gjør noe, men et sted må man jo bo :) Det er jo fint at du har en fremtidsplan når det gjelder økonomien da :tommelopp: Hvis dere har et forhold med fremtidsutsikter og vil kjøpe sammen, så er det like greit å dele på alt 50/50. Halvparten av lånet og og alle andre utgifter :) Det er i allefall sånn vi har ordnet det. Setter inn ca. 7000 kr hver på en felles regningskonto hver måned, men vi har ikke fulle 14000 i faste utgifter, likevel så kommer det måneder hvor forsikringene skal betales, tv-lisensen, årsavgiften på bilen osv. Greit å ha de pengene på konto når den tid kommer :P

Hater virkelig forkjølelse, og nå midt oppi eksamenstida! Ja! Det er ikke lenge til jul nå! :D :hjerte:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 måned senere...

Kjære tid, når jeg startet denne bloggen trodde jeg at det kom til å bli lettere å skrive her etterhvert. Jeg hadde fått det for meg at det var starten som var vanskelig, men så kom ting til å løsne mye lettere etterhvert. Tenk så feil kan en ta!

I alle fall. Siden sist så har det vært jul og nytt semesterstart. Jeg går nå siste semesteret, kanskje, på økonomi. Dvs at jeg er ferdig utdannet bedriftsøkonom nå til våren. Jeg er usikker på jobbmulighetene når det bare er snakk om ettårig skole innen økonomi, men håpet er å finne seg en jobb i et firma som er villig til å betale for resten av utdannelsen. Hvis ikke, så har jeg lyst til å jobbe for å få litt praksis på et hvilket som helst regnskapskontor,for å få nedbetalt studielånet før jeg fortsetter utdannelsen. Det er i allefall planen per dags dato. Dette betyr at jeg rett og slett er drittlei skolen. Jeg skulle ønske jeg hadde en helt vanlig åtte til firejobb, og kunne slippe å jobbe på kveldstid og helger. Det å slippe dette eksamensstresset og konstant dårlig samvittighet for å gjøre noe som helst annet enn skolerelatert arbeid er ikke å forakte det heller. Uff, men I'm still going strong! Til våren er det seks eksamener også er jeg ferdig! :D Håper jeg ;)

Vi fikk fantastisk mye fint til jul, og vi fikk også masse tid sammen med vår lille nevø. Benjamin heter han, og jeg gleder meg masse til å se han igjen. Dessverre blir nok ikke det før i dåpen i mars, men dagene flyr så fort at plutselig er vi der ;)

Også har jeg satt meg helt fast på å skaffe meg en pus eller to. Det er så vanskelig å bestemme seg synes jeg. Jeg er egentlig imot innekatter ettersom man må finne en katt som fra den var kattunge aldri har vært ute, fordi "hvis katten har fått smaken på friheten, vil den ikke være fornøyd inne". Og bare det sier jo sitt til at man ikke burde sperre kattene inne! Likevel så kan jeg ikke noe for å tenke at det må da være bedre for en katt eller to å tusle rundt her hjemme i den varme og tørre leiligheten vår enn å gå ute i snøen og fryse? Her inne har den/de masse leker og ting til å holde dem aktive, de får den maten, kosen og stellet de trenger. To mennesker som kommer til å verdsette dem høyt og på toppen av det flotte senger å sove i. Jeg leste et sted at katter ofte sover så mye som 20 timer i døgnet! Da synes jeg at de siste fire timene kan skje sammen med meg^^ Uff, det er vanskelig dette her synes jeg.

Dessuten så tenker jeg som så at selv om vi nå akkurat har flyttet inn i en blokk, så kommer vi jo ikke til å bo her i all evighet heller. Det er bare ett soverom, og det sier seg selv at det blir for lite etterhvert. Så når vi da flytter herfra og til et rekkehus elns, så kan jo kattene få lov til å gå fritt ute og inne hvis de da har lyst. Har de heller ikke da lyst til å gå ut, så er vel det greit?

Jaja, det var det jeg kom på nå i farten. Ooh! Også kom de nye støvlettene mine fra gojane.com igår! :D Disse i fargen "Taupe" And I love them :hjerte:

Jeje, da får vi se hvor lang tid det går før neste innlegg! Kanskje jeg har katt neste gang?

Endret av GlaJenta88
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Gjest TittTitt

Vi var litt like syntes jeg. Jeg måte dobbelsjekke at det ikke var jeg som skrev det inlegget :fnise:

Jeg og er på utskikk etter katt, og har tenkt at jeg kansje skal ha innkatt her, er litt biler her jeg bor og sånt, men når jeg tenker meg om, så er jeg helt imot det. Selvom innekatterkan ha det godt, vis du skal ha det, må du ha 2 katter ihvertfall.. Jeg skal få min pu til å være skikkelig "mamma" dalt, sånn at hun vil være mest mulig inne :jepp:

Det er så koselig å feire jul med familie og spesielt vis det er barn der, da blir det ekstra koselig! Vi og har en benjamin som nevø :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...
Vi var litt like syntes jeg. Jeg måte dobbelsjekke at det ikke var jeg som skrev det inlegget :fnise:

Jeg og er på utskikk etter katt, og har tenkt at jeg kansje skal ha innkatt her, er litt biler her jeg bor og sånt, men når jeg tenker meg om, så er jeg helt imot det. Selvom innekatterkan ha det godt, vis du skal ha det, må du ha 2 katter ihvertfall.. Jeg skal få min pus til å være skikkelig "mamma" dalt, sånn at hun vil være mest mulig inne :jepp:

Det er så koselig å feire jul med familie og spesielt hvis det er barn der, da blir det ekstra koselig! Vi og har en Benjamin som nevø :fnise:

Haha, så artig! :gjeiper:

Vi har bestemt oss for to kattepuser på 6 mnd nå. Om vi får dem eller ikke, vet jeg ikke enda. Har ikke fått kontakt med PetRescue idag.

Benjamin er nok ikke det mest sjeldne navnet, nei. Likevel så er jeg veldig glad i det. Hadde faktisk tenkt på det til meg selv en gang i tiden. Faktisk, så skulle mitt tredje svangerskap egentlig være tvillingene Benjamin og Christopher^^ Haha, så det er planlagt for leengst ;) Derfor gjorde det egentlig ingenting at svigerinna mi "kuppa" det navnet :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ah, jeg elsker fredager hvor jeg er tidlig ferdig på skolen og ikke har jobbehelg. Da er på en måte "ordentlig" helgefølelse. Jeg har faktisk rukket å trene i litt over en halvtime på ♥Wii Fit'n♥ min også! Elsker den! :hjerte: Det er så utrolig enkelt å få igang pumpa på den måten.

Ellers så har jeg bestilt masse katteutstyr på nettdyret.no og skal hente en LitterLocker på posten etterpå! Gleder meg til å se hvor stor den egentlig er. Det har vært litt vanskelig å overtale samboer til å gå med på kattehold, men han har endelig bikket over og fortalte meg igår at jeg kan få det som bursdagsgave. Det er akkurat det samme for meg hva han kaller det, men han er fullt klar over ansvaret som blir lagt på oss begge to for det :)

Jeg har også bestemt meg for at vi skal ha to katter. Den andre tar ikke så mye mer plass og de har så mye mer glede av hverandre. Håper på å høre fra PetRescue idag, ang et søskepar på 6 mnd. :catmilk: x2 :hjerter_rundt:

Jeg tror jeg skal forsøke å rydde i klesskapet mitt nå, ettersom mamma og jeg skal på Garderobemannen imorgen og forhåpentligvis få kjøpt skyvedører til garderoben vår. Haha, det er så teit uten skapdører på garderoben :fnise: Og ikke minst utrolig rotete! Jeg får liksom aldri ryddet ferdig soverommet, fordi det er ingen dører å gjemme rotet bak!

Også tror jeg at jeg kanskje hadde siste dagen på postenjobben igår. Det er litt merkelig hele greiene. Jeg har jobbet som gatekoder, og vår omlastningsterminal har ikke helt sett vitsen med det, ettersom postkontorene fortsatt sorterer posten fra hyllene sine. Det er jeg enig i. Det er ikke vits i å gjøre jobben to ganger. Så jeg har de siste tre månedene vært litt her og der, og fått masse opplæring på alle de andre sorteringsmaskinene. Men jeg har ikke fått noe klarsignal om at jeg egentlig har mer jobb fra og med februar. Så nå veit jeg ikke helt hva jeg gjør. Jeg studerer jo fortsatt da, og så lånet/stipendet mister jeg ikke. Dessuten har jeg fortsatt jobben på sykehjemmet, og det kan godt være at de har noen leggevakter/urovakter til meg på hverdagen også. Så kanskje jeg bare skal ta dette som et hint, og prøve å roe meg litt ned? Bare kose med kattene som kommer, og gjøre litt mer skolearbeid på kveldene istedet? Likevel så er det gode penger på Posten. Vi har jo blitt vant med disse inntektene nå også. Åh, det skal ikke være lett!

Jaja, jeg skal ikke tenke på det i helgen uansett. Jeg skal ha det moro denne helgen. Forsøke å treffe mest mulig av vennene mine, og slappe av til tusen. Er invitert på jentekveld på lørdag også. Gleder meg :hjerte:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ting går fremover på pusefronten! Jeg har avtalt tid for å komme og hilse på søskeparet som nå har blitt hele 7 måneder! :rødme: Jeg er fortsatt usikker på om det er riktig av meg å ta begge to, men jeg har kommet frem til at når man først skal skaffe seg katt, så skal man tenke på katten først. Katten før samboer. :sjenert:

Jeg er litt redd for at jeg har presset han inn i kattehold, men det er sjelden det er jeg som setter ned foten, og jeg tror virkelig av hele mitt hjerte at han kommer til å elske dem begge. Han trenger bare tid. Så lenge jeg har kjent han har han virkelig hatet forandringer, så jeg håper og tror at det er der det ligger. Han gav klarsignal om anskaffelse av katt for over et år siden, men da leide vi, og huseier sa nei. Dette var jo en fin måte for samboer "å komme seg unna", for da sa han "så fort vi får flytta til et annet sted, så kan vi jo få oss pus". Men så flytta vi jo da i november, og ingen pus kom. Når jeg nå da har begynt å spørre litt ut, har han vært motstander av dette og bare kommet med "teite" unnskyldninger. Altså unnskyldninger som ikke holder vann. Hadde han sagt at han var redd for dem, at han har hatt dårlige erfaringer med katter osv så hadde jeg latt det være. Men når det kommer frem at det er ansvaret han er redd for og han vet hvor sterkt jeg egentlig føler for det, endte jeg opp med å overkjøre han. Så kommer han hjem fra jobb en dag, og forteller meg at han har tenkt mye på dette med katt, og at han synes det er greit. Derfor var det litt vanskelig å fortelle han at jeg nå har fått forståelse av at de har det mye bedre når de er to, og at det er det vi mest sannsynlig skal ha. Han svarte noe sånt som "Ja, ta alle de hersens kattene du! Ta sju eller åtte minst!" Så jeg tror han føler seg veldig overkjørt, noe han har helt rett til å føle ettersom det er det som har skjedd. Likevel ender jeg opp med at skal jeg først ha katt, så skal det være på kattens egne premisser. Og har katten det best her hvis broren/søsteren er her også, ja da flytter de inn begge to!

Jaja, det er jo ingenting som er helt bestemt heller da. Kanskje ikke kattene liker meg? Eller kanskje ikke de som står for omplasseringen liker meg godt nok til at de vil la meg få kattene? Så det er ingenting som er bestemt, annet enn at jeg skal hilse på dem på fredag :rødme:

Ellers så er Wii'en ødelagt igjen :trist: Så nå får jeg ikke brukt Fit'n, ei heller fulgt opp "treningsdagboken" min. Og jeg som var så godt igang! Jaja, jeg får trene litt uten Wii'en heller. Ingenting som tilsier at jeg må ha en liten figur på TV'n med fløyte som sier når jeg skal gjøre styrkeøvelser heller :fnise:

Hadde det veldig koselig på lørdag forresten! Det ble en litt stressende helg, men ganske så koselig!

Nå burde jeg gjøre litt mikro- og markedsøkonomi før jeg legger meg tror jeg. Snakkes plutselig! :hjerte:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...